Kurenie skoda 130

prohledat
42 příspěvků (zobrazeno 1 až 42) od 18.10.2013 do 06.11.2013, založil/a Tibcoo
řadit dle data
20:34:37
06.11.2013
minno
-> srdcar 120L: dík za radu, skúsim to tak odvzdušniť a uvidím. Keď zavriem ventil kúrenia, tak to nekúri vôbec, ide studený vzduch. Nedávno som trochu prenastavoval tiahlo od ventilu, nakoľko po zavretí páčkou ostával ventil trochu otvorený a šiel stále teplý vzduch. Prenastavil som to, aby sa ventil úplne zavieral. Páčky a tiahla idú ľahko, všetko som to premazal pri repase.
18:21:02
06.11.2013
srdcar 120L
-> minno: Zavzdušnění má vliv. Nepravidelně protéká voda přiškrceným oběhem a ohřeje se část topení více. Zkus dát vůz na rovinu, otevři naplno ventil topení a ohřej na provozní teplotu. Otáčky zvedni sytičem na aspoň 2000. Kombinačkami nebo sikovkami zaškrť odvzdušňovací hadičku od chladiče a teprve otevři odvzdušňovací kohout. Tím se ti nebude přelévat kapalina do chladiče a uvidíš, že nějaký vzduch v topení byl. Pokud z ventilu něco poteče. A mělo by a to plným proudem. Pak zavři kohout odvzdušnění, zaškrť hadičku odvzdušnění od topení a teprve otevři znovu kohout odvzdušnění, abys odvzdušnil chladič. Jedině tímto způsobem zajistíš úplné odvzdušnění celé soustavy. Dělám to na všech škodárnách tímto způsobem, co opravuji, a nikdy s topením dotyční neměli problém.



To, že jsi nastavil klapky asi před 4 lety, ještě neznamená, že jsou pořád tak, jak mají být. Mohla se posunout táhla na páčkách, zvlášť, když jdou trochu ztuha. Když zavřeš ventil topení, pořád trochu topí?
upraveno 2x, naposled 06.11.2013 18:25:19
09:31:19
06.11.2013
minno
-> srdcar 120L: a zavzdušnenie by ako mohlo mať vplyv na rozdielnu teplotu v jednotlivých ofukoch? Keď v spodných ofukoch na nohy je teplota rovnaká a v horných je teplota rozdielna.



Klapka na zmiešavanie vzduchu by mala byť u mňa OK, kúrenie som repasoval a nastavenie klapok kontroloval, ale sú to už 4 roky. Keď je kúrenie naplno, tak ide rovnako teplý vzduch zo všetkých ofukov, rozdiel teplôt je len keď výkon kúrenia znížim.
00:36:43
06.11.2013
srdcar 120L
-> minno: Zablokuj tu debilní mísící klapku za radiátorem na zavřeno, jak se to už několikrát popisovalo a teplotu reguluj jen ventilem na vodu a bude to v poho. Ještě to zkus odvzdušnit, můžeš mít někde vzduchovou kapsu v topení.
14:51:19
05.11.2013
Jarinko
Mne to kvapka na novi adidaski, ale topi :D
14:33:46
05.11.2013
Nwkt
-> MOLSO: Co o to, ale ten zápach
14:32:29
05.11.2013
MOLSO
-> Tibcoo: to ho musis asi casto menit aby aspon trochu tepla salalo ....
14:31:33
05.11.2013
Tibcoo
Buďte rady že vám to aspon čosi kúry mne to nekúry aleže vobec
upraveno 2x, naposled 05.11.2013 14:32:33
09:34:12
05.11.2013
minno
Včera som tu frajeril s radou, ako opraviť rozdielnu teplotu fúkania vzduchu z kúrenia z jednotlivých ofukov a večer som sám zistil, že mi to fúka rozdielne teplý vzduch z ľavého a pravého ofuku3 A to som myslel, že to už mám vychytané....1



Problém rovnaký ako DEKODOVAC.



Kúrenie stiahnuté páčkou skoro na minimum, z ľavého ofuku horúci vzduch, z pravého len vlažný. Z dolných ofukov na nohy ide ale z obidvoch vlažný3 Nechápem... Takže len ľavý horný ofuk funguje akosi naprd....
23:57:50
04.11.2013
srdcar 120L
-> DEKODOVAC: Ta nevysvětlitelná záhada mívá dvě vysvětlení: zkoušel jsi odvzdušnit topení? a druhá: pokroucená klapka na obtoku vzduchu za tělesem topení, která nedolíhá a propouští studený vzduch. Už se to tady i řešilo, co s tím. Já jsem se spíš setkal s opačným problémem, kdy u spolujezdce topilo a u řidiče málo. Chyba byla v záslepce na náhon tachometru, kdy se v nasávací kapse odlepil proužek papírové pásky, která díru překrývala a zvenčí se tak do ofuku dostával studený vzduch. Stačilo víčko s límečkem od starých motorových 1 l olejů, přesně tam pasovaly.
12:00:57
04.11.2013
minno
-> DEKODOVAC: Ak sú klapky aj všetko toto v poriadku, nikde žiadna neželaná diera v karosérii kadiaľ by mohol unikať teplý vzduch, problém môže byť vo vrapových trubiciach - kolenách, totižto veľmi záleží na tom ako sú nasadené, lebo poväčšinou sú niekde v strede v ohybe zmačknuté - priškrtené a potom teplý vzduch nesmeruje tam ako by mal, ale inde a to následne spôsobuje aj rozdielnu teplotu vzduchu vo výduchoch. Tiež som s tým mal furt problém (a aj že jeden ofuk fúkal silnejšie ako druhý), vyriešilo to až to, že som dal do dutín ufukov plastové "husie krky", ktoré presnejšie usmerňujú vzduch. Prípadne minule som skúsil aj upraviť tie vrapové kolená a to tak, že v mieste kde sa to v zlome priškrcovalo som zarezal a odrezal prebytočnú časť a zvaril zapaľovačom tak, aby z toho bolo pekné nepriškrcované kolienko1
upraveno 1x, naposled 04.11.2013 12:01:52
14:42:11
02.11.2013
MOLSO
-> DEKODOVAC: sak si vodic teba to zaujmat nemusi ked sedis furt v teple nie ? 40
09:36:38
02.11.2013
DEKODOVAC
Mazdar chalani mám jednu taku nevysvetlitelnu vec v škode 120 mi s jedneho duchadla ide viacteplejší vzduch ako s druhého neviem prečo a je tam dost podstatný rozdiel v teplotáách pri vodičovi nádherne teplí a pri spolujazdcivi taký dost chladný vzduch fuka ,nestretol sa z vás niekto stovto čudnov vecou????6
21:33:05
21.10.2013
isti
-> minno: Neplánujem takéto hlúposti aj na druhých autách ale na tejto som mal problémi s ventilom od kúpi auta hoci som menil aj komplet kúrenie a repasoval pár krát ten ventil.Nejak som sa už nechcel s tým trápiť,a kúpiť nový ventil ma ani nenapadlo lebo na 90% vecí povedajú v mototechne že nemajú a keď to objednajú tak ani za mesiac nedôjde.
14:30:28
21.10.2013
minno
-> isti: Pozerám že humusácke opravy sú ti blízke. Keby si to opravil poriadne, tak s tým máš zas na pár rokov pokoj a nemusíš vymýšľať rovnáky na ohybáky.
23:02:34
20.10.2013
dragon_cb_cz
-> srdcar 120L: A hlavně pokud ho někdo nechce opravovat, tak nový stojí pár korun... Já jsem nedávno s -> Bukaj: řešil tekoucí topení na GLSe a dával jsem nový jen protože jsem nový ventil měl a gumičku na repas ne - za ventil, radiátor topení (origo CS) a dvě kuželové gumičky jsem dal závratné tři stovky 4
20:42:04
20.10.2013
srdcar 120L
-> isti: To tedy zírám, co jsi to tam měl za ventil. Já ho mám původní, z r. 1985 a za tu dobu jsem ho opravoval max 4x a samozřejmě ho používám.
20:30:14
20.10.2013
isti
-> Tibcoo: Tak ako,vyriešil si to?
20:29:27
20.10.2013
isti
-> srdcar 120L: Ja som to spravil asi tri krát za rok(s novými gumičkami) a nevydržal dlho,potom som to celé vyhodil,pohladal nejakú hadicu ktorá tam pasuje,nasunul a dotiahol páskou.Musel som vyrezať z obalu aby to bolo dostupné.Ale to bolo fasa keď mi to zhodilo za jazdy,hneď vytiekol liter či dva vody,naštastie sa mi to podarilo nasunúť späť a vydržal kím som dorazil domov.Potom som to vyriešil kíblom silikonu.Teraz to kúrí ešte lepšie v lete ako v zime ale aj na to mám už riešenie.Hlavne že netečie.
00:10:17
20.10.2013
srdcar 120L
-> isti: Ten ventil se dá opravit během chvíle, není to tak složité. Na studeném motoru, kdy v oběhu není žádný tlak, vymontovat ventil, do hadice a do topení stačí strčit korkové špunty, aby nevytekla voda. Ventil se jednoduše rozebere, pouze chce si dát pozor, jak je posazená páčka na osazení. Vyjme se ségrovka a vnitřek ventilu se vytlačí ven. Je utěsněný O kroužkem, nic jiného tam není. Lze zakoupit za pár halířů u vodoinstalace na teplou vodu. Při skládání ho chce vyčistit a namazat aspoň vodní vazelínou, nebude se zasekávat a půjde lehce. Při montáži zpět na topení lze použít původní gumičku, pokud není ztvrdlá. Zatěsnit lehce jakýmkoliv měkkým tmelem ( medvědí lejno a pod.) No a nakonec odvzdušnit celý systém. Úbytek vody z celého okruhu při tomto způsobu je minimální.
20:02:40
19.10.2013
isti
-> srdcar 120L: To už poznám aj ja že tá klapka ktorá by mala byť úplne zatvorená tak sa nezatvárá celkom.A aj vtedy to kúrí slabo keď netesní ventil kúrenia.Mne to zvyklo kvapkať a vži až po tom keď som odstavil auto,za jazdy nikdy ale keď som išiel druhý deň naštartovať tak už bolo pol deci na gume.Nechcelo sa mi to každý deň odvzdušňovať tak som jazdil celú zimu so slabím kúrením.Potom som sa nasral a vyhodil ten ventil.

-> Tibcoo: To už je o niečom inom keď to auto nepoznáš.Tak kludne môže byť pricvaknutá hadica pod autom alebo zle poskladaný ventil ako to už tu písali.
19:50:20
19.10.2013
peti
-> Kocvin: dosiahlo sa stym to ze sa stale sam dokazal odvzdusnit system lebo ak sa dostane do radiatora bublina tak sa sama odtial nevie dostat iba ked otvoris ventil, ako pise Bobesh mali to tak karosy 700 kvoli tomuto, na zaciatku si soferi davali dopredu bandasku a mali iba jemno pootvoreny odzvusnovaci ventil na radiatore a ked sa bandaska naplnila naliali do expansky, neskor sa to zaviedlo vo vyrobe a bolo to spojene nastalo, ale toto plati len pre pripady ze sa zavdusnuje system, ked je vsteko 100% nefuka motor do vody nezavdusnuje sa, tak to nic nezlepsi, treba mat ciste kurenie, chladiaci a vykurovaci system v 100% stave, klapky a hohut nastavene ako maju byt a neni problem s kurením, popripade na zimu dat termostat s favorita( 88°C ) a bude vnutri peklo
19:40:08
19.10.2013
minno
-> Bukaj: nemôže to byť blbosť, lebo to povedal predsa starý mechanik3
13:44:30
19.10.2013
Kocvin
-> Bukaj: V tom případě děkuji za osvětu 4
13:07:26
19.10.2013
Bukaj
-> Kocvin: Ty okruhy jsou přece oddělené tím odvzdušňovacím kohoutkem, takže je to úplná blbost, co Ti řekl.....6
12:52:21
19.10.2013
Kocvin
-> Bukaj: Čeho tím dosáhnu mi neřekl.. Ale když se nad tím logicky zamyslím tak mi nebude velký okruh ochlazovat vodu v radiátoru topení ne?
12:46:36
19.10.2013
Tibcoo
-> srdcar 120L: no skusim a uvidim práveže som nerobil nič stim lebo som ju kupil pred 2dnami a vobec nakurila
09:30:15
19.10.2013
Bobesh
-> Kocvin 19.10.13 00:21:37: Spíš nastálo propojit nebo ještě lépe s expanzkou. Takhle to fungovalo u Karosy řady 700.
08:51:53
19.10.2013
Bukaj
-> Kocvin: A čeho tím dosáhneš? Tu decku vody, co v celé té hadici je...

Jediný rozumný způsob, jak zlepšit teplotní komfort ve škodovce, je, jak psal Srdcař 120L - mít chladicí soustavu a topení v bezvadném stavu, nikde nic přicpaného, ani skřípnutého...

Maximálně zateplit interiér, ale to je celkem dost práce.

-> Tibcoo:

Jestli vůbec neteče voda do výměníku, tak je buď zavřený ventil, nebo je někde něco ucpaného.

Ještě mne napadá, jestli se někdo nehrabal ve ventilu topení - dá se tam dát obráceně ta páčka a pak nesedí díry při krajních polohách táhla a pak to buď nejde otevřít, nebo zavřít, teď nevim...
00:21:37
19.10.2013
Kocvin
Před včerem mi jeden starší pán vysvětloval jak zlepšit topení škody 120 na zimu.. Odstranit odvzdušňovací hadičku mezi chladičem a topením.
00:18:57
19.10.2013
srdcar 120L
-> isti: Odvzdušní se i při částečně zavřeném topení, protože tlak vody je v celém systému a vzduch vždy voda vytlačí. Ale samozřejmě nejlíp při naplno otevřeném kohoutu.



Aby škůdky lépe topily, tak dělám jednu menší úpravu na topení. V topení je tzv. směšovací klapka přivírání studeného vzduchu vedle vlastního výměníku topení. Je ovládaná táhlem spolu s vodním ventilem. Když je ventil otevřený naplno, tak má být úplně uzavřená, což jak jsem zjistil u hodně škůdek, není pravda. Proto špatně topí. Ovládání směšovací klapky je za ventilem topení a je na něm vratná pružinka. Já tuto klapku vždy zablokuji v zavřené poloze a teplotu vzduchu z topení reguluji pouze vodním ventilem. Ničemu to nebrání.



Nasávací kanál jsem pod předním oknem vylepil 2 cm polystyrenem, aby se teplý vzduch, který jde na přední okno, neochlazoval tolik o plechy. Pod přístrojovkou mám plechy zatepleny odhlučněním s vatelínem. A škůdka, jak se trochu ohřeje, už topí. Na zimu to chce téměř celý chladič zakrývat , bohužel 12 litrů vody se dost blbě v zimě ohřívá. No a samozřejmě dobrý termostat.
upraveno 1x, naposled 19.10.2013 00:26:34
23:48:27
18.10.2013
srdcar 120L
-> Tibcoo: Nech víčko na expanzce zavřené, ohřej motor na provozní teplotu. Pokud ti z odvzdušňovacího kohoutu nic nevyteče, tak můžeš mít průchody do hadičky odvzdušnění ucpané. Zkus ještě, jak bylo už řečeno, zvednout otáčky sytičem a pokud ani tak nic nepoteče, tak budeš muset na chladiči a na topení hadičky sundat a drátem pročistit průchody. Topení může být jinak v pořádku, ale nejde ti cirkulace vody kvůli vzduchové kapse. Ještě se optám: od kdy to netopí, nedělal jsi něco kolem převodovky? Mohlo se ti stát, že jsi skřípl hadice topení. I když ale i tak by z odvzdušňovacího kohoutu šla voda a to jen z chladičového okruhu. Takže to vidím na ucpané odvzdušňovací hadičky.
21:51:09
18.10.2013
Tibcoo
-> isti: však uvidime zajtra skusim vymenit ten ventil kurenia za novy a uvidim a ked nie tak cele kurenie zgeneralkovat
upraveno 1x, naposled 18.10.2013 21:57:29
21:48:48
18.10.2013
isti
-> Tibcoo: Tak ja by som odpojil tie dve hadice aj u motora a aj u kúrenia a vyskúšal prefúkať kompresorom a potom aj tú čo ide k chladiču ale pravdepodobne bude zanesený radiátor kúrenia.
21:28:13
18.10.2013
Tibcoo
-> isti: lebo jak chytim tu kovovu trubku čo ide od vodnej pumpy tak je úplne horuca a jak chytim tie 2 hadice načom je ta trubka tak studene
21:26:25
18.10.2013
Tibcoo
n-> isti 18.10.13 21:22:04: -> isti: no termostat to nwm aky je ale viem že teplotu mi drži pekne 80 stupnou niekedy 85 občas ale ide oto že ani tie 2hlavne hadice čo idu do kurenia niesu horuce 8
21:25:55
18.10.2013
isti
-> Tibcoo: Aha,tak ak máš zohriatý motor a aj chladič ja zohriatý a u kúrenia studené tak to podla mňa bude upchaté,lebo pri otvorenom kohútiku kúrenia by tam mala byť cirkulácia.
21:22:04
18.10.2013
isti
-> Tibcoo: A ako si to skúšal?Ja to robím s vytiahnutým sitičom (ak to robím sám)aby bol višší tlak v trubkách a s zapnutým kúrením.Ale u odvdušňovacom ventilu by sa malo tiecť voda.Ak netečie tak buď je niekde upchaté zrejme u kúrenia alebo je zatvorený alebo len čiastočne otvorený ventil kúrenia

A ak tam máš slabší termostat než 80stupňov tak ani za boha nebude kúriť(ako na mojej bielej)
21:20:03
18.10.2013
Tibcoo
-> OJOUCH: ano ano skušal je v pohode otvara a zatvara a všetky lanka su ok lenže ked mam na 80stupnou zohriaty motor a chytim kurenie zospodu tak je uplne studene aj tie hadice 2 čo idu cez tunel su studene
21:12:37
18.10.2013
J3STER
Měl jsem v rapidu lanko od ventilu přelomené a ventil zaoxidovaný.4 ........a problém opačný. Furt to topilo.40
21:09:57
18.10.2013
OJOUCH
-> Tibcoo: Koukal jsi jestli kohout otvira? neni vypadle lanko?
21:08:09
18.10.2013
Tibcoo
Mam jeden problem moja 130 vobec nekuri ide len studeny vzduch,skušal som to ovzdušnit ale cez ovzdušnovacy ventil ani kvapka vody.Kde može bit problem?A ked chytim hadice čo vedu do kurenia tak su uplne studene 8 muže bit to kurenie už K.O ?
Extreme Tyres