
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Rozdělovač - cívka
17:48:53
01.10.2013
01.10.2013

Bukaj
-> minno: To sice ano, ale klasická cívka pro kontaktní zapalování je odolnější vůči sebedestrukci... 

09:05:09
01.10.2013
01.10.2013

minno
-> Bukaj: to o tom ponechávaní zapnutého zapaľovania pri stojacom motore platí aj u klasickej "kontaktnej" cievky u kontaktného zapaľovania.
06:41:06
01.10.2013
01.10.2013

Bukaj
Podle mne je blbost, že by někomu na STK vadila změna rozdělovače kontakt/bezkontakt. Pokud to projde emisemi a není změněn způsob dodávky paliva (například z karburátoru na vstřikování apod), tak to na nikdo na stk nebude řešit. Stejně, jako nikdo neřeší zapalování z Favorita v 742 apod.
A co se týče záměny cívek, tak jako nouzovku lze použít oba typy - fungovat to bude, jen při použití Fa cívky na kontaktní zapalování se nesmí nechat zapnuté zapalování při stojícím motoru. V případě, že by zrovna v tu chvíli byl kontakt v rozdělovači rozpojen, hrozí přehřátí a destrukce (vyhřeznutí) cívky...

A co se týče záměny cívek, tak jako nouzovku lze použít oba typy - fungovat to bude, jen při použití Fa cívky na kontaktní zapalování se nesmí nechat zapnuté zapalování při stojícím motoru. V případě, že by zrovna v tu chvíli byl kontakt v rozdělovači rozpojen, hrozí přehřátí a destrukce (vyhřeznutí) cívky...

15:29:29
30.09.2013
30.09.2013

Jozka
-> Markop: Jako technicky mi je to jasný, co k čemu jo a ne, jen zapomněl jsem napsat, že by mě nenapadlo to řešit z hlediska průjezdu STK-áčkem..

14:29:06
30.09.2013
30.09.2013

Markop
-> Jozka: Technicky je cívka pro bezkontakt svojí indukčností a dalšími vlastnostmi přizpůsobena POUZE pro bezkontakt a podobně i cívka pro kladívka je určená zase jen pro kladívka. Jinak je dost podstatným způsobem zhoršena funkce zapalovací soustavy.
14:12:34
30.09.2013
30.09.2013

Jozka
Tak to by mě nenapadlo řešit.. ještě že se mi ten blesk z cívky do STK nesloupl.. nebo to obráceně (bezkontakt a klasická cívka) na STK nevadí..?
07:52:44
27.09.2013
27.09.2013

TechniX
-> Markop: Správně by to být tak nemělo, ale bohužel v dnešním kreténském státě kde ti škodovka projde stk a nejsou ani schopni dát dohromady předstih, hlavně že do papíru napíšou 3° za horní úvratí a ve skutečnosti je 5° před horní úvratí
hlavně že ke každému autu píšou koroze střechy i když jsou to auta nově po laku ... jsou to prostě blbci, škoda tak významné práce pro tyhle lidi

00:03:54
27.09.2013
27.09.2013

Recarooo
-> Markop: To je mi jasný :) tak původní rozdělovač tam má za 5 minut :) Kdyby bylo nejhůř
22:50:09
26.09.2013
26.09.2013

Matsoft
Nevsimne....kamos takto prochazi stale a furt. Jen teda s velkym rozdelovacem emkovym
22:44:37
26.09.2013
26.09.2013

Milan 136
-> Markop: myslis ze si toho nekdo vsimne?
22:42:45
26.09.2013
26.09.2013

Markop
-> Recarooo: Vyřiď známému že neprojde na STK. Tato "úprava" není u sériových fáček schválena.
18:01:36
26.09.2013
26.09.2013

Recarooo
-> stepan: Díky :)
17:14:07
26.09.2013
26.09.2013

stepan
-> Recarooo: Jo, musí tam dát cívku z kontaktního.
15:50:37
26.09.2013
26.09.2013

Tomaso435
co to je za krávovinu :-D
15:37:27
26.09.2013
26.09.2013

Recarooo
Zdravim , mám dotaz , možná hloupej ale ještě jsem to neřešil.. Známej pořídil na fáčko malej kontaktní rozdělovač z litra ale jelikož tam měl bezkontaktní zapalování tak tam má i původní cívku která je myslím vysokonapěťová...Musí tam dát cívku ze 120 která je dělaná na kontaktní rozdělovače ? Nebo tam může nechat tu z toho bezkontaktního zapalování ? Díky za odpovědi :)