pro test zapalování stačí zapnout klíček do první polohy kdy svítí kontrolky a ráčnou otáčet motorem, VF kabel co ti vede do rozdělovače od cívky vyndej a přilož ho pár milimetrů od jakékoli kostry, při otáčení motorem, musí 2x za otočku motoru hodit jiskru, která bude i slyšet. Každý uhlíkový zapalovací kabel musí mít vnitřní odpor v rozsahu 4-9 kohmu podle jeho délky, nejkratší má nejméně. Pokud má více jak 10 kohmu je špatný a je třeba jej vyměnit. Tohle zkontroluj, stačí k tomu úplně obyčejný multimetr za 150,-
Kabely : skoda-virt.cz/cz/.../1704
53-kabely-ke-svickam-svick
y-plasty-na-kapotu
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Zapalování
11:17:10
11.05.2013
11.05.2013

Petr Urban
10:47:49
09.05.2013
09.05.2013

Markop
No to si piš že ho musíš vyměnit. Dej celou novou sadu.
10:17:48
09.05.2013
09.05.2013

IJK
Před časem jsem u 105 L nemohl nastartovat, nakonec se to podařilo, ale vyplynulo mi z toho, že se musím zeptat na pár základních věcí.
1. Jak zjistit, že "hází jiskru", když zrovna nemáte k dispozici někoho kdo by vám startoval ?
Zkoušel jsem to tak, že jsem vytáhl vf kabel (kabel cívka - rozdělovač) z rozdělovače a přidržel ho u kostry a potom jsem vytáhl z cívky takový černý kabel co vede do přerušovače a ten kontak (na cívce, kde byl předtím ten kabel) jsem pak spojil s kostrou respektive jsem simuloval funkci přerušovače, ale nic. Pokud by bylo vše v pořádku mělo by to takhle házet jiskru ?
2. Pak jsem zkoušel zda není chyba ve vf kabelu cívka rozdělovač a vytáhl jsem z něj odrušovací koncovku co se zapojuje do rozdělovače. Ten vf kabel je uvnitř dutý a zapadá do něj takový klikatý drátek z té odrušovací koncovky. Tu koncovku jsem pak zasunul zpátky do kabelu (jde to z tuha). Nezničil jsem takhle ten vf kabel ?
Pak jsem udělal zkoušku a propojil cívku s rozdělovačem drátem a nastartovalo to úplně bezvadně. Tak jsem tam dal zpátky ten vf kabel a nastartoval jsem už také, ale motor šel hůř jako by na nižší otáčky než s tím drátem chvíli i na "tři válce" po přidání plynu to zmizelo. Ale tohle dělal už i dřív (než jsem vytáhl tu koncovku). Mám ten vf kabel vymněnit ?
Moc děkuji za odpovědi IJK
1. Jak zjistit, že "hází jiskru", když zrovna nemáte k dispozici někoho kdo by vám startoval ?
Zkoušel jsem to tak, že jsem vytáhl vf kabel (kabel cívka - rozdělovač) z rozdělovače a přidržel ho u kostry a potom jsem vytáhl z cívky takový černý kabel co vede do přerušovače a ten kontak (na cívce, kde byl předtím ten kabel) jsem pak spojil s kostrou respektive jsem simuloval funkci přerušovače, ale nic. Pokud by bylo vše v pořádku mělo by to takhle házet jiskru ?
2. Pak jsem zkoušel zda není chyba ve vf kabelu cívka rozdělovač a vytáhl jsem z něj odrušovací koncovku co se zapojuje do rozdělovače. Ten vf kabel je uvnitř dutý a zapadá do něj takový klikatý drátek z té odrušovací koncovky. Tu koncovku jsem pak zasunul zpátky do kabelu (jde to z tuha). Nezničil jsem takhle ten vf kabel ?
Pak jsem udělal zkoušku a propojil cívku s rozdělovačem drátem a nastartovalo to úplně bezvadně. Tak jsem tam dal zpátky ten vf kabel a nastartoval jsem už také, ale motor šel hůř jako by na nižší otáčky než s tím drátem chvíli i na "tři válce" po přidání plynu to zmizelo. Ale tohle dělal už i dřív (než jsem vytáhl tu koncovku). Mám ten vf kabel vymněnit ?
Moc děkuji za odpovědi IJK