skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Otáčkoměr Škoda 742
10:26:05
11.04.2013
11.04.2013

stepan
-> becherovic: Je na něm napsáno 10 000 K.
09:18:09
11.04.2013
11.04.2013

m8rinek
-> becherovic: tohle se snad neopravuje, ne? Se zahodí a dá se jinej...
15:14:41
09.04.2013
09.04.2013

becherovic
Zdarec chlapi. Mám na vás velkou prosbu. Mám tady na stole na opravu otáčkoměr PAL a v této fázi se mi nechce dělat nová řídící elektronika. Otáčkoměr byl namontovaný požárním čerpadle kde prodělal tak silné otřesy že z plošného spoje upadl ten největší svitkový kondenzátor ale je tak potlučený že z něj nepřečtu jeho hodnotu a jeden vývod je vylomený takže ho nemůžu ani nijak změřit. Nemáte někdo rozdělaný tento otáčkoměr nebo neznáte zhlavy hodnotu toho kondenzátoru? Díky moc za rady.
23:23:43
01.04.2013
01.04.2013

Dušan
-> Urbi: aano, odchylka max 100ot coz stejne nepoznas okem a proto jsem ho menil mezi autama :)
14:36:46
01.04.2013
01.04.2013

Petr Urban
-> Dušan: Měřil si přesným stoboskopem rozdíl v 5000ot. ?
11:42:23
01.04.2013
01.04.2013

Dušan
ja mam ciste nahodou jeden co meri presne :) mam ho uz ve 3. aute :D
07:59:19
01.04.2013
01.04.2013

Petr Urban
-> U-Geen: 5% případů nepřesností čistou náhodou měří dobře. Já zatím viděl z mnoha a mnoha aut fungovat správně jen otáčkoměr LUMEL dle stroboskopu měly stejné otáčky většinou jen tyto otáčkoměry.
13:27:00
31.03.2013
31.03.2013

U-Geen
-> Urbi: a ve zbylejch 5 vubec? :-)
09:57:55
31.03.2013
31.03.2013

Arnold
-> Marcius: za mě článek určitě 

09:56:23
31.03.2013
31.03.2013

Petr Urban
-> Marcius: Já si myslím že by zájem určitě byl, protože PAL otáčkoměry měří nepřesně v 95% případů.
09:33:13
31.03.2013
31.03.2013

Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> Urbi: s Dusanem jsem domluvenej, ale neni zase takovy problem vyrobit dalsi desky... pokud je nemusim vrtat, tak je to ok. pokud najdu cas, udelal bych o tom clanek a pokud by o to melo zajem vic lidi, tak bych tech desek nadelal vic.
19:00:49
30.03.2013
30.03.2013

Petr Urban
-> Marcius: Pokud by ho Dušan nechtěl, hlásím se, líbí se mi to.
18:02:04
30.03.2013
30.03.2013

Dušan
-> Marcius: kdyby byl tak proc ne, tohle bych snad dokazal i spajet :) ikdyz jsem to leta nedelal.
12:22:31
30.03.2013
30.03.2013

Tunerláďa #2 - zrušená registrace
takhle to vychází v budíku
12:17:00
30.03.2013
30.03.2013

Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> Dušan: někde bych měl mít nevyvrtanej plošňák navíc, když bys chtěl...
08:32:39
30.03.2013
30.03.2013

Dušan
-> Marcius: to je moooc hezky :) zkusim to nejak zbastlit
07:58:08
30.03.2013
30.03.2013

Tunerláďa #2 - zrušená registrace
kalibrace se dělá obdélníkovým generátorem 100Hz... trimrem 50k otáčet tak, aby ručička ukazovala 3000.
07:56:11
30.03.2013
30.03.2013

Tunerláďa #2 - zrušená registrace
osazovák
07:55:52
30.03.2013
30.03.2013

Tunerláďa #2 - zrušená registrace
deska pro PAL otáčkoměr
07:55:18
30.03.2013
30.03.2013

Tunerláďa #2 - zrušená registrace
porovnával jsem otáčky s otáčkama ve VAG-COMu a souhlasily... tady je schéma
07:45:28
30.03.2013
30.03.2013

Tunerláďa #2 - zrušená registrace
použil jsem PAL otáčkomer a udělal novou desku tak, aby se to tam vešlo. Stejné zapojení mi šlapalo i s LUMELem
07:44:30
30.03.2013
30.03.2013

Tunerláďa #2 - zrušená registrace
a nebo řešení č.3 - vyrobit nový převodník do otáčkoměru, otázka 150,- ... já jsem si taky dělal svoji elektroniku, díky tomu mi otáčkoměr fungoval i s kladívkama, i s ETZ, i s MPi.
16:12:18
27.03.2013
27.03.2013

Nepér
Přesně tak.
16:08:06
27.03.2013
27.03.2013

Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
jestli chápu dobře tak de tady o to že otáčkoměr nechce žrát impulsy z nějaké RJ? tak tady nejlépe zmenšit ten vstupní odpor 

16:06:22
27.03.2013
27.03.2013

djmaso
-> Dušan: tak jsem také ověřoval informace a jsou dvě řešení ( to co píše Nepér) a nebo udělat zesilovač před otáčkoměr :) otázka 100-200kč
16:02:22
27.03.2013
27.03.2013

Nepér
Jednotkou budeš řídit ETZ z Favorita a další zapalovací cívku jenom kvůli otáčkoměru? Předpokládám, že tou jednotkou budeš řídit lištu z MPI?
15:56:51
27.03.2013
27.03.2013

Dušan
-> Nepér: spinani by bylo z RJ
15:40:57
27.03.2013
27.03.2013

Nepér
Myslím, že bez cívky nedává a i tak je to nesmysl.
14:57:33
27.03.2013
27.03.2013

Dušan
neslo by pouzit jako prevodnik ETZka z Facka ? Ta dava na vystupu to co potrebujeme.
14:47:18
27.03.2013
27.03.2013

Nepér
No, tak R3/R4 je dělič, co zeslabuje vstupní napětí 47x... Takže buď zmenšit hodnotu R4 nebo zvětšit R3 nebo oboje, případně dát ještě větší kapacitu C2. Hodnoty vyzkoušej, pusť si tam 10V obdelník 100 Hz (3000 rpm) a zkus k tomu odporu R4 paralelně připojovat další, tím snížíš jeho hodnotu.
14:32:35
27.03.2013
27.03.2013

Petr Urban
-> Nepér: poznáš to z toho ? : skoda-virt.cz/cz/.../1697
73-otackomer-94
Který odpor mám změnit a za jakou hodnotu ?
Který odpor mám změnit a za jakou hodnotu ?
14:29:55
27.03.2013
27.03.2013

Nepér
V Ignitechu mi říkali, že je to asi 60V, ale to jsme se bavili o otáčkoměru z Favorita. Tam je nějaký převodník f/U s obvodem MAF115. Na vstupu je ale dělič, co asi desetkrát snižuje vstupní napětí, takže stačilo změnit jeden odpor v děliči a reaguje to normálně na 12V obdélník (nebo co to tam je), generovaný jednotkou. Jestli je kulatý otáčkoměr na stejném principu a šla by na něj aplikovat podobná finta, nevím.
08:25:00
27.03.2013
27.03.2013

Dušan
Me jde o to, ze na 12V to urcite nereaguje jak je psano. Urcite to reaguje na nejake spicky, ale ja to nemam cim zmerit, proto se ptam kdyby s tim nekdo mel zkusenosti.
02:15:33
27.03.2013
27.03.2013

Petr Urban
-> Dušan: Blbé je že reaguje až na špičky z cívky. Tzn. určitě více jak 12V impulzy, protože na ty mi to nereagovalo z oscilátoru, silnější sem neměl možnost zkusit ani se tím více zabývat. K čemu je to potřeba vědět ?
22:21:35
26.03.2013
26.03.2013

Bukaj
Změř si to na cívce, ne? Ale bude to něco mezi 12(14) a 250V (12V je v palubní síti a 250V je max napětí kondenzátoru)
Ale asi to bude těch 12V - impulsy...

Ale asi to bude těch 12V - impulsy...
21:17:01
26.03.2013
26.03.2013

Dušan
Dokáže mi někdo říct, jakým napětím je spínaný kulatý otáčkoměr ve 120ce ?
zapojení je +, -, a to spínání
zapojení je +, -, a to spínání