Otáčkoměr Škoda 742

prohledat
36 příspěvků (zobrazeno 1 až 36) od 26.03.2013 do 11.04.2013, založil/a Dušan
řadit dle data
10:26:05
11.04.2013
stepan
-> becherovic: Je na něm napsáno 10 000 K.
09:18:09
11.04.2013
m8rinek
-> becherovic: tohle se snad neopravuje, ne? Se zahodí a dá se jinej...
15:14:41
09.04.2013
becherovic
Zdarec chlapi. Mám na vás velkou prosbu. Mám tady na stole na opravu otáčkoměr PAL a v této fázi se mi nechce dělat nová řídící elektronika. Otáčkoměr byl namontovaný požárním čerpadle kde prodělal tak silné otřesy že z plošného spoje upadl ten největší svitkový kondenzátor ale je tak potlučený že z něj nepřečtu jeho hodnotu a jeden vývod je vylomený takže ho nemůžu ani nijak změřit. Nemáte někdo rozdělaný tento otáčkoměr nebo neznáte zhlavy hodnotu toho kondenzátoru? Díky moc za rady.
23:23:43
01.04.2013
Dušan
-> Urbi: aano, odchylka max 100ot coz stejne nepoznas okem a proto jsem ho menil mezi autama :)
14:36:46
01.04.2013
Petr Urban
-> Dušan: Měřil si přesným stoboskopem rozdíl v 5000ot. ?
11:42:23
01.04.2013
Dušan
ja mam ciste nahodou jeden co meri presne :) mam ho uz ve 3. aute :D
07:59:19
01.04.2013
Petr Urban
-> U-Geen: 5% případů nepřesností čistou náhodou měří dobře. Já zatím viděl z mnoha a mnoha aut fungovat správně jen otáčkoměr LUMEL dle stroboskopu měly stejné otáčky většinou jen tyto otáčkoměry.
13:27:00
31.03.2013
U-Geen
-> Urbi: a ve zbylejch 5 vubec? :-)
09:57:55
31.03.2013
Arnold
-> Marcius: za mě článek určitě 4
09:56:23
31.03.2013
Petr Urban
-> Marcius: Já si myslím že by zájem určitě byl, protože PAL otáčkoměry měří nepřesně v 95% případů.
09:33:13
31.03.2013
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> Urbi: s Dusanem jsem domluvenej, ale neni zase takovy problem vyrobit dalsi desky... pokud je nemusim vrtat, tak je to ok. pokud najdu cas, udelal bych o tom clanek a pokud by o to melo zajem vic lidi, tak bych tech desek nadelal vic.
19:00:49
30.03.2013
Petr Urban
-> Marcius: Pokud by ho Dušan nechtěl, hlásím se, líbí se mi to.
18:02:04
30.03.2013
Dušan
-> Marcius: kdyby byl tak proc ne, tohle bych snad dokazal i spajet :) ikdyz jsem to leta nedelal.
12:22:31
30.03.2013
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
takhle to vychází v budíku
zvětšit Otáčkoměr Škoda 742 - obrázek od Tunerláďa #2 - zrušená registrace vložen 30.03.2013 12:22:31
12:17:00
30.03.2013
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> Dušan: někde bych měl mít nevyvrtanej plošňák navíc, když bys chtěl...
08:32:39
30.03.2013
Dušan
-> Marcius: to je moooc hezky :) zkusim to nejak zbastlit
07:58:08
30.03.2013
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
kalibrace se dělá obdélníkovým generátorem 100Hz... trimrem 50k otáčet tak, aby ručička ukazovala 3000.
07:56:11
30.03.2013
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
osazovák
zvětšit Otáčkoměr Škoda 742 - obrázek od Tunerláďa #2 - zrušená registrace vložen 30.03.2013 07:56:11
07:55:52
30.03.2013
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
deska pro PAL otáčkoměr
zvětšit Otáčkoměr Škoda 742 - obrázek od Tunerláďa #2 - zrušená registrace vložen 30.03.2013 07:55:52
07:55:18
30.03.2013
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
porovnával jsem otáčky s otáčkama ve VAG-COMu a souhlasily... tady je schéma
zvětšit Otáčkoměr Škoda 742 - obrázek od Tunerláďa #2 - zrušená registrace vložen 30.03.2013 07:55:18
07:45:28
30.03.2013
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
použil jsem PAL otáčkomer a udělal novou desku tak, aby se to tam vešlo. Stejné zapojení mi šlapalo i s LUMELem
zvětšit Otáčkoměr Škoda 742 - obrázek od Tunerláďa #2 - zrušená registrace vložen 30.03.2013 07:45:28
07:44:30
30.03.2013
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
a nebo řešení č.3 - vyrobit nový převodník do otáčkoměru, otázka 150,- ... já jsem si taky dělal svoji elektroniku, díky tomu mi otáčkoměr fungoval i s kladívkama, i s ETZ, i s MPi.
zvětšit Otáčkoměr Škoda 742 - obrázek od Tunerláďa #2 - zrušená registrace vložen 30.03.2013 07:44:30
16:12:18
27.03.2013
Nepér
Přesně tak.
16:08:06
27.03.2013
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
jestli chápu dobře tak de tady o to že otáčkoměr nechce žrát impulsy z nějaké RJ? tak tady nejlépe zmenšit ten vstupní odpor 4
16:06:22
27.03.2013
djmaso
-> Dušan: tak jsem také ověřoval informace a jsou dvě řešení ( to co píše Nepér) a nebo udělat zesilovač před otáčkoměr :) otázka 100-200kč
16:02:22
27.03.2013
Nepér
Jednotkou budeš řídit ETZ z Favorita a další zapalovací cívku jenom kvůli otáčkoměru? Předpokládám, že tou jednotkou budeš řídit lištu z MPI?
15:56:51
27.03.2013
Dušan
-> Nepér: spinani by bylo z RJ
15:40:57
27.03.2013
Nepér
Myslím, že bez cívky nedává a i tak je to nesmysl.
14:57:33
27.03.2013
Dušan
neslo by pouzit jako prevodnik ETZka z Facka ? Ta dava na vystupu to co potrebujeme.
14:47:18
27.03.2013
Nepér
No, tak R3/R4 je dělič, co zeslabuje vstupní napětí 47x... Takže buď zmenšit hodnotu R4 nebo zvětšit R3 nebo oboje, případně dát ještě větší kapacitu C2. Hodnoty vyzkoušej, pusť si tam 10V obdelník 100 Hz (3000 rpm) a zkus k tomu odporu R4 paralelně připojovat další, tím snížíš jeho hodnotu.
upraveno 2x, naposled 27.03.2013 14:49:15
14:32:35
27.03.2013
Petr Urban
-> Nepér: poznáš to z toho ? : skoda-virt.cz/cz/.../1697 73-otackomer-94

Který odpor mám změnit a za jakou hodnotu ?
upraveno 2x, naposled 27.03.2013 14:34:10
14:29:55
27.03.2013
Nepér
V Ignitechu mi říkali, že je to asi 60V, ale to jsme se bavili o otáčkoměru z Favorita. Tam je nějaký převodník f/U s obvodem MAF115. Na vstupu je ale dělič, co asi desetkrát snižuje vstupní napětí, takže stačilo změnit jeden odpor v děliči a reaguje to normálně na 12V obdélník (nebo co to tam je), generovaný jednotkou. Jestli je kulatý otáčkoměr na stejném principu a šla by na něj aplikovat podobná finta, nevím.
08:25:00
27.03.2013
Dušan
Me jde o to, ze na 12V to urcite nereaguje jak je psano. Urcite to reaguje na nejake spicky, ale ja to nemam cim zmerit, proto se ptam kdyby s tim nekdo mel zkusenosti.
02:15:33
27.03.2013
Petr Urban
-> Dušan: Blbé je že reaguje až na špičky z cívky. Tzn. určitě více jak 12V impulzy, protože na ty mi to nereagovalo z oscilátoru, silnější sem neměl možnost zkusit ani se tím více zabývat. K čemu je to potřeba vědět ?
22:21:35
26.03.2013
Bukaj
Změř si to na cívce, ne? Ale bude to něco mezi 12(14) a 250V (12V je v palubní síti a 250V je max napětí kondenzátoru)4

Ale asi to bude těch 12V - impulsy...
21:17:01
26.03.2013
Dušan
Dokáže mi někdo říct, jakým napětím je spínaný kulatý otáčkoměr ve 120ce ?

zapojení je +, -, a to spínání
Extreme Tyres