skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
dobíjení - vybíjení
15:32:46
12.08.2012
12.08.2012

Markop
Z altu přímo na akumulátor vede ten vodič u Favoritu. U Felicie vede nejdřív do pojistkové skříňky a teprve poté vede, daleko tenčí vodič na akumulátor.
07:40:16
12.08.2012
12.08.2012

darklord
-> Urbi: ten plusovy drat ide z altiku na baterku u felicie, u 742 z altiku na starter a potom hruby zo starteru na baterku.
00:38:21
12.08.2012
12.08.2012

Petr Urban
Teď sem tento problém řešil na FEL. MPI, vyměněných 10 altíků 70A a pořád nic moc. Nakonec sem vzal drát průřezu 10 natáhl na očka od baterky přímo na altík kostru i plus a ejhle s 13,6V na baterce je najednou 14,1 V a při zapnutých světlech stále stejná hodnota. Při zapnutých naprosto všech spotřebičích v autě 13,5 V. Tohle bylo na krásné zachovalé Felici, tak by mě zajímalo kde se udělaly tak velký přechodový odpory, ten plusový drát vede s altíku nejdříve do spínačky a pak až na baterku ?
08:57:05
04.08.2012
04.08.2012

Markop
-> petřík:
Nastartuj to, nech to dvě minuty běžet, poté ať ti někdo zvýší otáčky a změř si multimetrem napětí na baterce, potom mezi B+ a kostrou na altíku. Nemělo by se to bez zapnutých spotřebičů, jen s odběrem zapalování a vstřikování, lišit o víc než 0,05V.
Poté odpoj od alternátoru kablík od kontrolky a změř napětí mezi svorkou D+ na altu a kostrou, MUSÍ tam být stále cca 14,2V a nesmí se měnit ani když zapneš světla. Pokud nemá ten alt vadné diody, musí mít bez zátěže na obou usměrňovačích skoro stejné napětí. Se zátěží maximálním proudem (v autě ale není tolik spotřebičů) se napětí na D+ nesmí měnit a na B+ smí klesnout na min. 13,6V. Při světlech bys tam měl mít stále aspoň 14,1V, na baterce 13,9 - 14,0V.
Ta kontrolka svítí stále a naplno, nebo pohasne a mžourá? Nebo reaguje na otáčky pohasínáním? Já mám totiž pocit, že máš buď spálenou diodu v altu (se zátěží leze napětí na baterce dolu), nebo špatné ukostření mezi motorem a karoserií.
Nastartuj to, nech to dvě minuty běžet, poté ať ti někdo zvýší otáčky a změř si multimetrem napětí na baterce, potom mezi B+ a kostrou na altíku. Nemělo by se to bez zapnutých spotřebičů, jen s odběrem zapalování a vstřikování, lišit o víc než 0,05V.
Poté odpoj od alternátoru kablík od kontrolky a změř napětí mezi svorkou D+ na altu a kostrou, MUSÍ tam být stále cca 14,2V a nesmí se měnit ani když zapneš světla. Pokud nemá ten alt vadné diody, musí mít bez zátěže na obou usměrňovačích skoro stejné napětí. Se zátěží maximálním proudem (v autě ale není tolik spotřebičů) se napětí na D+ nesmí měnit a na B+ smí klesnout na min. 13,6V. Při světlech bys tam měl mít stále aspoň 14,1V, na baterce 13,9 - 14,0V.
Ta kontrolka svítí stále a naplno, nebo pohasne a mžourá? Nebo reaguje na otáčky pohasínáním? Já mám totiž pocit, že máš buď spálenou diodu v altu (se zátěží leze napětí na baterce dolu), nebo špatné ukostření mezi motorem a karoserií.
22:31:39
03.08.2012
03.08.2012

Kuladmin
Tak to je divny - pozor kostra (-) je na dvou mistech. A zkontroluj i plusovej kabel jak jde na starter i ten cervenej konci u pojistek a relatek zda je dobre utazenej. Ostatni veci funguji normalne? zkontroluj i ten dratek co jde z altiku prave na tu zarovicku do budiku - nenahlodala ti tam kabelaz treba kuna apod? Ta kontrolka musi zhasnout jinak je porad nekde problem. Ty ostani altiky co jsi zkousel mas odskousene treba z jineho auta apod? Muze byt taky vadny apod ja vim nahoda ale nahoda je blbec. Predtim vse makalo jak ma?Je to z niceho nic? Nebo si nekde neco menil apod treba diody v budicich apod? pak me napada ukostreni tech budiku atd...
21:57:15
03.08.2012
03.08.2012

petřík
-> Dušan: je kostření jsem rozdělal čistil a znova přišrouboval
21:56:34
03.08.2012
03.08.2012

petřík
-> Markop: No tyhle věci jsem (jak už ale psal) měnil ještě před založením tohohle tématu. klidovej odběr jsem změřil dneska a je to 0.
20:40:59
03.08.2012
03.08.2012

Markop
-> petřík: To jsi špatně pochopil kámo, já se ti snažím pomoct, napsal jsem ti co máš udělat tak zbytečně nevyměňuj altíky, baterky a uhlíky a UDĚLEJ TO. Pokud tedy stojíš o to opravit to.
20:35:22
03.08.2012
03.08.2012

Dušan
je to dobre ukostreny ?
19:14:07
03.08.2012
03.08.2012

petřík
-> Zippess: ty seš nějak chytrej poslouchej na to že seš tady měsíc.
-> Markop: jestli tě obtěžuje odpovídat nemusíš....
-> Kuladmin: přesně tak napsal jsem to v prvnim přízpěvku asi blbě - auto mi svítící kontrolkou signalizuje špatné dobíjení - tudíž jsem dobíjení změřil a a naměřil hodnoty 13,4-13,6 V tak jsem psal. Když jsem to stejně měřil i na eRku a na závodnim kadettu všude jsem naměřil minimálně o 1 Volt víc proto o tom píšu. Jako první jsem vyměnil uhliky v alternatoru - beze zěmny, potom jinou baterku taky beze změny nakonec jinej celej alternátor ale je to stále stejný dneska jsem zkoušel jestli mi baterku něco nevyžírá ale nic jsem nenaměřil.
-> Markop: jestli tě obtěžuje odpovídat nemusíš....
-> Kuladmin: přesně tak napsal jsem to v prvnim přízpěvku asi blbě - auto mi svítící kontrolkou signalizuje špatné dobíjení - tudíž jsem dobíjení změřil a a naměřil hodnoty 13,4-13,6 V tak jsem psal. Když jsem to stejně měřil i na eRku a na závodnim kadettu všude jsem naměřil minimálně o 1 Volt víc proto o tom píšu. Jako první jsem vyměnil uhliky v alternatoru - beze zěmny, potom jinou baterku taky beze změny nakonec jinej celej alternátor ale je to stále stejný dneska jsem zkoušel jestli mi baterku něco nevyžírá ale nic jsem nenaměřil.
22:41:40
02.08.2012
02.08.2012

Zippess
-> Markop: Že nemá remeň na alternátor.
22:36:36
02.08.2012
02.08.2012

Markop
-> Kuladmin: Bůhví, co se ještě dozvíme...
22:01:12
02.08.2012
02.08.2012

Kuladmin
petřík 02.08.12 16:16:48 napsal:
→ dakar.cz: jo rozsvítí a svítí potom i dáýl když
motor běží Todle jsme nejak nepochopil jak sviti dal i kdyz motor bezi?? jako kontrolka dobijeni ti sviti i s bezicim motorem?? to by pak byla chyba ta musi zhasnout!!
→ dakar.cz: jo rozsvítí a svítí potom i dáýl když
motor běží Todle jsme nejak nepochopil jak sviti dal i kdyz motor bezi?? jako kontrolka dobijeni ti sviti i s bezicim motorem?? to by pak byla chyba ta musi zhasnout!!
21:38:28
02.08.2012
02.08.2012

Markop
-> petřík: Pokud si to neproměříš spolehlivým multimetrem, tak ten problém nevyřešíš a můžeš vyměňovat akumulátory třeba až do vánoc. To že jsi naměřil na baterce 13,4 V na diagnostiku nabíjení nestačí.
16:16:48
02.08.2012
02.08.2012

petřík
-> dakar.cz: jo rozsvítí a svítí potom i dáýl když motor běží
14:59:21
02.08.2012
02.08.2012

dakar.cz
-> petřík: a když otočíš klíček,ještě před nastartováním,rožne se kontrolka dobíjení?
13:43:58
02.08.2012
02.08.2012

Markop
-> petřík: Samozřejmě. Vypni zapalování, odpoj mínus u baterky a multimetrem změř klidový proud.
13:35:52
02.08.2012
02.08.2012

petřík
baterky jsem zkoušel dvě a jinym autě s nima vždycky normálně jezdim. měřil jsem to na svorkách baterky při nastartovanym autě. radio značku nevim ale bylo předtim v jinym mojim autě a problemy to nedělalo. jak mám změřit jestli něco žere baterku když je to chcípnutý?
12:47:05
02.08.2012
02.08.2012

Kuladmin
jeste drobnost jak je ta baterka stara? skousel jsi ji nejak premerovat apod? zatezak atd?
11:17:18
02.08.2012
02.08.2012

Markop
-> Kuladmin:
No právě. Ať si změří napětí na svorce D+, tam musí být při zvýšených otáčkách vždy 14,2V.
No právě. Ať si změří napětí na svorce D+, tam musí být při zvýšených otáčkách vždy 14,2V.
10:54:24
02.08.2012
02.08.2012

Kuladmin
-> Markop: zalezi cim to meri a kdy
10:51:26
02.08.2012
02.08.2012

Markop
-> petřík: 13,4 - 13,6V je teda dost málo.
10:09:19
02.08.2012
02.08.2012

Kuladmin
To nebude chyba dobijenio ale spis toho ze ti tam neco v klidu zere tu stavu - zmer odber v klidu vozidla.
Nemas tam nahodou radio zapojene ,,natvrdo,,? tzn ze neni na klicek (jde poustet i bez nej)? A jaka znacka? Tam byva nejcastejsi problem
Nemas tam nahodou radio zapojene ,,natvrdo,,? tzn ze neni na klicek (jde poustet i bez nej)? A jaka znacka? Tam byva nejcastejsi problem
09:50:04
02.08.2012
02.08.2012

petřík
Potřeboval bycvh poradit u felicie (jednobod) LPG mi funguje dobíjení pouze na 13,4-13,6Voltu když to měřím (nezávisle na otáčkách) vyzkoušel jsem už dva starší alternátory a vždycky byly hodnoty stejné - to by asi ani tak nevadilo jako to že auto vydrží jezdit tak týden a potom k němu příjdu a starter ani necvakne baterka uplně vyšťavená jen se pohne palivoměr. napadá někoho co s tím ?