
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Dobijanie
14:20:30
05.08.2012
05.08.2012

Bucin
Záhada odhalena kontrolka byla připojena na budící okruh 

12:43:41
05.08.2012
05.08.2012

Bucin
jeden altík jsem zkusmo rozebral a pomocí okruhovky se svítící diodou jsem je odzkoušel a všechny usměrňovaly, tak už nevim. Co by to ještě mohlo dělat pokud vyloučím altík relé baterku indučku i kondík?
09:42:35
05.08.2012
05.08.2012

Bucin
-> Stepan FUN: docela divný že to dělaj 4kousky stejně.
21:14:30
04.08.2012
04.08.2012

StepaNoFUN
-> Bucin: Pokud bliká, tak to znamená, že Ti do toho okruhu leze nějaká střídavina... A ta tam leze jenom proto, že je v hajzlu některá dioda přesně jak píše Markop ... ;-)
16:58:33
04.08.2012
04.08.2012

Bucin
Dnes se v tom zase vrtám a kyž jsem vyndal budíky a zapojil si jen žárovičku na dobíjení tak nemžourá ale bliká čim vyžši otáčky tim více bliká. Zkusil jsem vystřídat 4 altíky, 2 el regulátóry, i jinou baterku. A pořád to samé. Nemůže to dělat něco mimo okruh dobíjení ??? třeba indukční cívka??? proudy už nezměřím odešel mi dispej na měřáku.
17:44:20
09.07.2012
09.07.2012

Bucin
-> Markop: našel jsem ještě 2 další alternátory tak je o víkendu zkusím ale je mi divné že původní altík a náhradní co jsem dával prve dělají tu samou chybu.
22:54:51
08.07.2012
08.07.2012

Markop
-> Bucin: Pokud jsi si opravdu jistý tím, že z D+ ti teče stále 14,2V (zkoušel jsi to i se zapnutými spotřebiči? Nesmí se to měnit (volnoběh se nepočítá)) a i přímo z B+ ti jde max. 13,5V i bez zátěže, je to jednoznačně altíkem a to vysvětluje i tu kontrolku. Změř takto i ten druhý. My na to máme osciloskop, tam je porucha můstku viditelná (chybí fáze), takhle to lze jen odhadnout z příznaků, protože úbytek napětí je u obou usměrňovačů podobný, dokonce často výkonové diody ho mají menší - 0,55V, zatímco ty tři pětiampérové sračičky pomocného usměrňovače mají cca. 0,6 - 0,7V. Není tedy důvod aby se napětí při odběru jen pro nabíjení a zapalování lišilo o 0,7V. Mimochodem, pokud ti napětí na B+ po rozsvícení světlometů klesne o víc než dvě, tři desetiny voltu - je to diodou a nemá cenu nic dalšího vymýšlet.
Regler máš ale tím pádem O.K. tím to není.
Regler máš ale tím pádem O.K. tím to není.
21:17:00
08.07.2012
08.07.2012

Bucin
-> Markop: no zvýšený cca 2000ot. na motoru , ale že by hned dva altíky měly stejný problém ?
zkusim ještě jinej pokud tu najdu.
zkusim ještě jinej pokud tu najdu.
21:13:42
08.07.2012
08.07.2012

Markop
-> Bucin: Pokud je tam i při zvýšení otáček tento rozdíl napětí, máš v hajzlu jednu z hlavních diod.
21:01:26
08.07.2012
08.07.2012

Bucin
-> Markop: na tom D+ jsem v nízkých měl 14,0 na zvýšených 14,2
ještě jsem to porovnal a při napětí D+ 14,0V má baterka(měřeno přímo na baterce) i B+ 13,5V bez zátěže
E. mžourá při nízkých otáčkách když se otáčky zvišují intenzita kontrolky stoupá
ještě jsem to porovnal a při napětí D+ 14,0V má baterka(měřeno přímo na baterce) i B+ 13,5V bez zátěže
E. mžourá při nízkých otáčkách když se otáčky zvišují intenzita kontrolky stoupá
20:46:58
08.07.2012
08.07.2012

Markop
-> Bucin: Napětí je stabilní? A to myslíš na D+ nebo na B+ nebo kde to vlastně měříš? Protože 13,6V bez zatížení je málo a pokud by napětí na D+ bylo odlišné než na baterce, je to alternátorem/regulátorem, ne elektrikou v palubce. To je první věc v diagnostice devítidiodových altů, pokud kontrolka dobíjení mžourá a napětí je menší než předepsané - porovnat napětí obou usměrňovačů. Jinak je v tom bordel.
Teprve když je altík v pořádku a kontrolka stále zlobí, může téct proud z buzení alernátoru přes kontrolku do okruhu druhé pojistky a teprve potom by to bylo špatným spojením v této části elektroinstalace.
Teprve když je altík v pořádku a kontrolka stále zlobí, může téct proud z buzení alernátoru přes kontrolku do okruhu druhé pojistky a teprve potom by to bylo špatným spojením v této části elektroinstalace.
20:15:20
08.07.2012
08.07.2012

Bucin
-> Markop: napětí je stabilní, bez přikostření se nedalo startovat to je OK bojim se že to bude nějakej studeňák pod palubovkou tam se mi moc hledat v tej spleti kabelů moc nechce 

20:08:13
08.07.2012
08.07.2012

Bucin
-> myschaak AZNP K.Hora: tak tim to nebude aby byly 3 reegulátory stejně v háji
20:04:12
08.07.2012
08.07.2012

Markop
-> Bucin: Máš v pořádku kostřicí pásek pod autem?
Zkontroluj koncovky všech silových kabelů, hlavně kabel od altu k baterce a dopředu k pojistkám a kostření baterky u kaslíku. Pokud ti žhne kontrolka nabíjení, máš nestejné napětí vozové sítě a okruhu buzení altu, může být špatný kontakt ve vodičích mezi altem a reglerem. Máš elektronický nebo relátkový regulátor? Máš dotažený ty tři matičky na zadním deklu altíku?
No, takže nastartuj a aniž bys něco rozpojil změř napětí mezi D+ a kostrou. Musí tam být stálé napětí ideálně 14,2V a nesmí se měnit ani při zapnutých světlech. Měření prováděj při zvýšených otáčkách.
Zkontroluj koncovky všech silových kabelů, hlavně kabel od altu k baterce a dopředu k pojistkám a kostření baterky u kaslíku. Pokud ti žhne kontrolka nabíjení, máš nestejné napětí vozové sítě a okruhu buzení altu, může být špatný kontakt ve vodičích mezi altem a reglerem. Máš elektronický nebo relátkový regulátor? Máš dotažený ty tři matičky na zadním deklu altíku?
No, takže nastartuj a aniž bys něco rozpojil změř napětí mezi D+ a kostrou. Musí tam být stálé napětí ideálně 14,2V a nesmí se měnit ani při zapnutých světlech. Měření prováděj při zvýšených otáčkách.
19:59:52
08.07.2012
08.07.2012

myschaak AZNP K.Hora
-> Bucin: divný....zkus omrknou kable podle schématu zapojení co tu někde je na virtu
19:51:44
08.07.2012
08.07.2012

Bucin
-> myschaak AZNP K.Hora: zkoušel jsem 2 ale napětí se nehýbe ještě tedy zkusim 3tí co mám ve svim údajně zbytečně 

19:49:55
08.07.2012
08.07.2012

myschaak AZNP K.Hora
-> Bucin: může bejt v háji ten regulátor,nahoď jinej a zkus jestlimáš skladem
19:45:31
08.07.2012
08.07.2012

Bucin
SOS kdo poradí ????
17:00:06
08.07.2012
08.07.2012

Bucin
-> afro100: podle označení jsou dobře D+ na D+ a DF na DF
16:55:03
08.07.2012
08.07.2012

afro100
-> Bucin: prehod kable od reglera na altiku
16:48:44
08.07.2012
08.07.2012

Bucin
mohu se vtěsnat s mim problémem ?
Při volnoběhu mi kontrolka dobíjení zhasne, ale čim přidám více plynu tim více svítí.
baterka má na prázdno 12,4V při zaplém zapalování 11,7V. Po nastartování nepřekročí napětí 13,7V spíže se drží na 13,6V.
Zkoušel jsem jiný alternátor i 2 el. relé.
Nějaké jiné návrhy co zkontrolovat ?
Jedná se o klasickou 105ku.
Při volnoběhu mi kontrolka dobíjení zhasne, ale čim přidám více plynu tim více svítí.
baterka má na prázdno 12,4V při zaplém zapalování 11,7V. Po nastartování nepřekročí napětí 13,7V spíže se drží na 13,6V.
Zkoušel jsem jiný alternátor i 2 el. relé.
Nějaké jiné návrhy co zkontrolovat ?
Jedná se o klasickou 105ku.
20:52:07
06.07.2012
06.07.2012

Markop
-> Maco666: Nebo má ten alternátor vadnou diodu.
16:06:49
06.07.2012
06.07.2012

Markop
-> Maco666: Máš tam někde špatný kontakt. Dotáhl jsi ty tři matičky na zadním deklu altu. Jsou dobře nalisované koncovky silových kabelů na očkách? Nejsou krátké uhlíky na regleru? Není vadný kablík od regleru? Když za běhu motoru odpojíš kablík od kontrolky a mezi D+ a kostrou změříš napětí, skáče nebo je tam stále 14,2V?
15:25:48
06.07.2012
06.07.2012

Maco666
tak som skusal dat aj alternator z fataku na volnobeh to skace od 13,5 po 14,4 potom sa ustali na 14,2 cca a ked zapnem svetla tak padne na 12,1 az 12,5
asi to podpalim nech mam pokoj 


10:50:00
06.07.2012
06.07.2012

Maco666
-> Markop: Diiik dneska skusim teda este alternator 

10:35:13
06.07.2012
06.07.2012

Markop
-> Maco666: ten co vedl k R+ alternátoru.
10:24:49
06.07.2012
06.07.2012

Maco666
-> MOLSO: A ktori to je z tich 4roch?
10:13:07
06.07.2012
06.07.2012

Markop
Hlavně má jiné uchycení.
10:05:15
06.07.2012
06.07.2012

MOLSO
-> Maco666: favo altik ma regler v sebe ... takze z origo regleru vyberies iba kabel ku kontrolke dobijania a zapojis ho do altiku 

09:57:28
06.07.2012
06.07.2012

Maco666
este raz,kostry secky vycistene,altik vymeneny aj regler aj baterka a stale nic,dneska skusim nahodit este altik z fava len nevie mi niekdo napisat jak ho zapojit a co z origo reglerom ?nejaka schema alebo fotka?
09:48:19
06.07.2012
06.07.2012

Markop
-> palinator: Není to v pořádku, je to na hraně. Ale s těma žárovkama je to pravda.
09:37:07
06.07.2012
06.07.2012

palinator
-> suri:
Já mám taky 13,8 V přímo na altíku bez zátěže, 55A Magneton. A baterka mě drží už 6. rokem. Aspoň nepraskaj žárovky.
A jeden člověk "od fochu" mi povídal že je to v pořádku.
Já mám taky 13,8 V přímo na altíku bez zátěže, 55A Magneton. A baterka mě drží už 6. rokem. Aspoň nepraskaj žárovky.

09:33:17
06.07.2012
06.07.2012

suri
-> MOLSO: tam je dosť aj ukostrenie podstatné ..
09:31:37
06.07.2012
06.07.2012

MOLSO
-> suri: kabelaz mam v pohode bez prechodovych odporov 

09:28:02
06.07.2012
06.07.2012

suri
-> MOLSO: meraj priamo na altíku a nájdeš
09:27:24
06.07.2012
06.07.2012

MOLSO
-> Markop: tak ja osobne som magnetona co dava 14V a viac bez zataze nevidel .... 13,8 mozno hej, ale po zapnuti svetiel to kleslo. Som to vyriesil 90A valeom a teraz mam 14,2 V aj keby som pripojil miesacku
s magnetonmi ma to uz nebavilo.


09:11:08
06.07.2012
06.07.2012

Markop
-> MOLSO: Ale ano, jde to. Ale musí být v pořádku a kabely bez přechodových odporů. Ale regulátor musí bez zátěže držet 14,2V. Ne sotva 14V jako jemu.
A akumulátor který má v klidu 12,3V je zralý do sběrny, svorkové napětí nabité nezatížené autobaterie je 12,6 - 12,8V, v autě by nemělo napětí dlouhodobě klesat pod 13,8V, krátkodobě pod 13,6V. Pokud trvale jezdí se 13,5V, oddělá za dva roky i úplně novou baterku.
A akumulátor který má v klidu 12,3V je zralý do sběrny, svorkové napětí nabité nezatížené autobaterie je 12,6 - 12,8V, v autě by nemělo napětí dlouhodobě klesat pod 13,8V, krátkodobě pod 13,6V. Pokud trvale jezdí se 13,5V, oddělá za dva roky i úplně novou baterku.
23:41:45
05.07.2012
05.07.2012

MOLSO
-> Markop: tak 14V so svetlami so starym magnetonom nedosiahnes asi nikdy.
-> Maco666: baterka v klude ma okolo 12.3 - 12,5 V .... nejakych 13 - 13,5 V pri zapnutych svetlach by malo stacit
-> Maco666: baterka v klude ma okolo 12.3 - 12,5 V .... nejakych 13 - 13,5 V pri zapnutych svetlach by malo stacit

23:16:59
05.07.2012
05.07.2012

Markop
-> Maco666: 13,5V při světlech teda nic moc. Správně by to mělo být 14,2V bez zátěže, se světly tak min. 14V.
18:26:24
05.07.2012
05.07.2012

Maco666
Bol som to premerat,skusil som este druhy regler a na volnobeh ma 13,5 az 14 ale ked zapnem svetla klesne na 12,1 az 11,2...ked pridam ma 13,5 ale aj tak to nedobije...Uz som fakt v koncoch 

15:45:32
05.07.2012
05.07.2012

Maco666
tak som rozobral starter vsetko vycistil rovno aj vymenil uhliky a stale nic dam nabytu baterku secko OK no po chvilke je KO a nenastartujem,sranda ze ked odpojim baterku tak auto ide dalej 

23:57:33
04.07.2012
04.07.2012

Maco666
JJ zajtra skusim aj ten pozret a uvidim.
23:39:58
04.07.2012
04.07.2012

johaning
skus jeste starter,ten to dela taky
23:37:38
04.07.2012
04.07.2012

Maco666
Dneska sa mi stala taka vec rano pridem k autu vsetko OK po cca 2hod jazde som to vypol, a ked som cel zasa nastartovat uz som musel roztlacat.
Menil som regler,alternator,vycisti l kostru na motor,aj kable na starter a stale nic.Uz fakt netusim co by to este mohlo byt nemal tu niekdo podobny problem?
Menil som regler,alternator,vycisti l kostru na motor,aj kable na starter a stale nic.Uz fakt netusim co by to este mohlo byt nemal tu niekdo podobny problem?