skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
otackomer
10:14:35
11.01.2014
11.01.2014

schlix
-> Stepan FUN: myslel jsem premostit od ŘJ po budik estli neni treba nekde spatnej kabel. ale zkusim se poptat po te jednotce a mrknu na ty spoje.
09:50:00
11.01.2014
11.01.2014

StepaNoFUN
-> schlix: Přemostěním? :-O Vyzkoušel bych to výměnou ŘJ za jinou... Těhlech jednotek se všude válí... A pokud máš immo, tak určitě někoho s VAGem najdeš. Je to práce na 10 minut.
Kabely bych měřil multimetrem po odpojení na obou stranách. Stáhni si schéma na feldu a tam najdeš i který jsou to piny.
Kabely bych měřil multimetrem po odpojení na obou stranách. Stáhni si schéma na feldu a tam najdeš i který jsou to piny.
09:45:04
11.01.2014
11.01.2014

schlix
-> Stepan FUN: ta ridici jednotka me taky napadla, je to BMM. da se odzkouset nejak treba premostenim od Řj?
09:30:21
11.01.2014
11.01.2014

StepaNoFUN
-> schlix: Pokud věříš tomu, že ten nově namontovanej otáčkoměr i deska jsou plně funkční, tak jedině spoj v motorovým prosotru u A sloupku před řidičem, spoj přímo na přístrojovce nebo spoj u ŘJ. Případně samotná ŘJ.
Je to BMM, nebo MPi?
Je to BMM, nebo MPi?
08:55:10
11.01.2014
11.01.2014

schlix
budik je vymenenej a celej tistak palubky taky
08:44:53
11.01.2014
11.01.2014

StepaNoFUN
-> schlix: Většinou vadnej budík, či deska. Případně volný kontakty na tý desce.
08:37:16
11.01.2014
11.01.2014

schlix
Zdravim chlapi, mam feldu 1.3i r.v 95 a otackomer me ukazuje furt 0 otacek a zhruba pri 2500 otackach(odhadem) vylitne na 4000-4500 otacek, nemate s tim nekdo nejakou
zkusenost?
zkusenost?
08:55:48
09.01.2014
09.01.2014

Bukaj
-> Fávo forever: U Favoritů i 105/120 tohle při vypnutí klíčku vždy dělá nějaký dobíhající elektromotor, který indukuje do palubní sítě proud...
...nejčastěji (a nejvýrazněji) se to projevuje při spuštěném ventilátoru chladiče, ale často to dělá i ventilátor topení
...nejčastěji (a nejvýrazněji) se to projevuje při spuštěném ventilátoru chladiče, ale často to dělá i ventilátor topení

04:14:55
09.01.2014
09.01.2014

Majki
-> Fávo forever: považuj to za vlastnost neboli test budíku
jinak bych to taky viděl na kostru...

20:20:06
08.01.2014
08.01.2014

Fávo forever
-> Dušan: Motor jsem ěml 2x venku a příslušentví do šroubku rozebrané, ale i tak na tu kostru kouknu.
-> Stepan FUN: Je to už moc dlouho co jsem s tím jel, ale řekl bych, že ventilátor byl vypnutý, každopádně to zkusím.
Nenapadá ještě někoho něco? ..
-> Stepan FUN: Je to už moc dlouho co jsem s tím jel, ale řekl bych, že ventilátor byl vypnutý, každopádně to zkusím.
Nenapadá ještě někoho něco? ..
18:58:29
08.01.2014
08.01.2014

StepaNoFUN
-> Fávo forever: Zkus vypnout větrák topení před tím chcípnutím. Mě to samý dělalo na náklaďáku...
15:35:42
08.01.2014
08.01.2014

Dušan
-> Fávo forever: mohla by to delat spatna kostra
00:08:18
08.01.2014
08.01.2014

Fávo forever
Třeba to tu někde ve foru je, ale já to nenašel..
Neví kědo, proč mi po vypnutí motoru u favorita bmm vyletí otáčkoměr do červeného pole a pak sletí na nulu? Co jsem vypozoroval, tak otáčkoměr lže (nebo jak si to vysvětlit) na motoru je čipnutá jednotka s omezovačem na 6400ot, jenže mi dle otáčkoměru někdy klepe omezovač na 5100, někdy 5400 ot.. ne že by mi to dělalo dobře točit motor do omezovače, ale do počátku červeného pole ho klidně vezmu...
Zkoušel jsem metodu "starý start" a budíky či hallovým snímačem to není. (ty jsem vyměnil)
Mám i video:
Neví někdo něco? ...
Neví kědo, proč mi po vypnutí motoru u favorita bmm vyletí otáčkoměr do červeného pole a pak sletí na nulu? Co jsem vypozoroval, tak otáčkoměr lže (nebo jak si to vysvětlit) na motoru je čipnutá jednotka s omezovačem na 6400ot, jenže mi dle otáčkoměru někdy klepe omezovač na 5100, někdy 5400 ot.. ne že by mi to dělalo dobře točit motor do omezovače, ale do počátku červeného pole ho klidně vezmu...
Zkoušel jsem metodu "starý start" a budíky či hallovým snímačem to není. (ty jsem vyměnil)
Mám i video:
Neví někdo něco? ...
19:12:59
15.05.2012
15.05.2012

Markop
Dnes jsem si na ten tvůj problém na dílně vzpoměl a jen tak s prdele jsem připojil starý otáčkoměr z Rapida na BMM modul Feldy, co nám tady stojí na výměnu zadních brzd. Plus, mínus a snímací kontakt otáčkoměru na svorku "1" cívky zapalovacího modulu. Po nastartování otáčkoměr fungoval, tak jak jsem logicky předpokládal. Takže to vyzkoušej, mělo by to fachčit.
Většina otáčkoměrů reaguje jak na kladné, tak i na záporné impulzy. Stodvacítkový ale asi ne, to bys tam musel mít favoriťácký nebo felďácký, ty umí reagovat i na ventilátor chladiče :-D
Většina otáčkoměrů reaguje jak na kladné, tak i na záporné impulzy. Stodvacítkový ale asi ne, to bys tam musel mít favoriťácký nebo felďácký, ty umí reagovat i na ventilátor chladiče :-D
16:38:27
15.05.2012
15.05.2012

embecka01
chlapci kusok sme odbocili od temy skusal som pripojit klasicky skodovacky otackomer + a - a impuls s rj presne s tej 9viatky ako ste pisali ale nic tak to nefunguje felicia ma otackomer asi trosku iny takze uz fakt neviem .......
14:44:44
15.05.2012
15.05.2012

StepaNoFUN
-> Eidy: Motronic je maličko něco jinýho... Pokud Tě zajímá zapojení jednotky, tak kdyžtak SZ přesnej typ auta (případně typ motoru) s rokem výroby a třeba k tomu něco najdu. ;-)
13:54:17
15.05.2012
15.05.2012

havlik
-> Eidy: aha, to je zajímavé:) tak už mlčim:P
13:53:43
15.05.2012
15.05.2012

Eidy
-> havlik: Sice mám čtyřbod, ale vstřikují všechny naráz čtvrtinovou dávku. Údajně. A protože není snímač na vačce, asi to tak bude. To se taky dělalo.
13:34:49
15.05.2012
15.05.2012

havlik
-> Eidy: BMM= bosch mono motronic tzn jedno bod a ty máš 4bodové vstřikování tak bych si myslel že to bude jiný teda. Ale jeden nikdy neví:)
13:33:03
15.05.2012
15.05.2012

Eidy
Se sem s dovolením vtírnu. BMM je Bosch MonoMotronic, jest tak? Když mám na ŘJ jen nápis Motronic, je to taky BMM? Jedná se mi o moji ŘJ k Alfě, resp. o to, jestli je připojení kabelů na svorkovnici ŘJ vždy stejné bez ohledu na auto. Ž eby se mi ten obrázek hodil.
13:14:05
15.05.2012
15.05.2012

Markop
Tady to máš rozepsaný
11:57:02
15.05.2012
15.05.2012

Markop
-> embecka01: Měl by. Otáčkoměry reagují na všechny typy impulzů.
09:21:57
15.05.2012
15.05.2012

embecka01
jasne pani mam to na streku ..... aaaa chcel som nechat otackomer originalni z o 120tky. len som chcel vediet skade mu mam potiahnut signal no skusim to na tu riadiacku ako ste pisali ale neverim ze ten budik na to pojde :D
21:44:04
14.05.2012
14.05.2012

Markop
-> Kuladmin: Píše že to připojoval na feldí cívku, tak asi i se vstřikováním. Takže pin 9 na ECU.
21:36:37
14.05.2012
14.05.2012

Kuladmin
felda ma otackomer signal z RJ - jaky otackomer tam zapojujes? a mas to na karbecu nebo na elektronice??
21:30:07
14.05.2012
14.05.2012

embecka01
nazdar pani chcel by som radu ..... polozil som do skodofky s feldi motor na bmm funguje mi vseho vsudy pekne ale problem je s otackomerom.
Neviem kde ho mam pripojit ked ho dam na cievku s felicie a to je jedno na ktory kontak tak nejde :D felda mala otackomer ale na ten kabel originalny tiez nejde ... vie mi niekto helpnut
Neviem kde ho mam pripojit ked ho dam na cievku s felicie a to je jedno na ktory kontak tak nejde :D felda mala otackomer ale na ten kabel originalny tiez nejde ... vie mi niekto helpnut