skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
blikanie lediek
22:54:56
02.03.2012
02.03.2012

King
-> Stepan FUN: Ok, to jsem nějak přehlíd. Mě právě hned vytanul na mysli ten flame s elektrotechnickým expertem z toho linkovanýho starýho vlákna. Ten nejdřív obhajoval LEdky natvrdo zapojený do sítě auta a když jsme se mu to snažili s Formem rozmluvit, vytáhnul na nás zapojení ledky natvrdo na výstup stabilizovanýho zdroje napětí. Prej 10 let studia elektrotechniky! :)
09:42:21
02.03.2012
02.03.2012

StepaNoFUN
-> King: Vzhledem k
Vojta P. 29.02.12 22:10:11 napsal: ...jednoduchých schémat je na netu hromada, např. se
stabilizátorem 7805 a podobný... Zapojení je triviální a hodnoty odporů pro ledky si pak snadno vypočítáš z jejich katalogových parametrů...
má na mysli tříbodovej stabilizátor a na těch 5V počítat odpory... :-)
Vojta P. 29.02.12 22:10:11 napsal: ...jednoduchých schémat je na netu hromada, např. se
stabilizátorem 7805 a podobný... Zapojení je triviální a hodnoty odporů pro ledky si pak snadno vypočítáš z jejich katalogových parametrů...
má na mysli tříbodovej stabilizátor a na těch 5V počítat odpory... :-)
21:05:33
01.03.2012
01.03.2012

King
-> Vojta P.: Nemáš doufám na mysli nějakej tříbodovej stabec a LEDky připojený natvrdo na jeho výstup? Fakt nevidím jedinej důvod, proč si komplikovat život stabilizátorem, když třeba 2 bílý LEdky v sérii s předřadným odporem budou v normálně fungující síti auta svítit s minimálním kolísáním jasu. Řešit rozmrdanou dobíjecí soustavu stabilizátorem pro LEDky je trošku mimo, no ni? :-)
Jeden starší klasickej ledkovej flame :)
skoda-virt.cz/cz/.../5058 6-aky-odpor
Jeden starší klasickej ledkovej flame :)
skoda-virt.cz/cz/.../5058 6-aky-odpor
22:28:09
29.02.2012
29.02.2012

Vojta P. - zrušená registrace
-> Stepan FUN: já jen navrhl řešení v podobě stabíku co by problém vyřešilo..jasně že odporem to jde taky a možná i jednodušeji, ale ani nikdo neví kolik ledek je, jaký mají napětí..
22:17:06
29.02.2012
29.02.2012

StepaNoFUN
Šmarjá pano ještě cpěte do aut stabilizátory... :-O Stačí že jsou v řídících jednotkách (kde to bohužel jinak moc nejde)... Proč ne odpor? Fungovalo to vždycky a bez problémů...
-> Fiatak: Změř kolísání napětí multimetrem (při cca 1000ot za minutu). pak to změř na baterce a na alternátoru... Potom se můžeme bavit dál. ;-)
Edit: Co je v tom za alternátor a jakej je k němu regulátor (externí mechanika, externí polovodič - jsou pořádně ukostřený?, vestavěnej v alternátoru...). Každopádně tím regulátorem bych po proměření (a zjištění, že to kolísá i na alternátoru i baterce) začal...
-> Fiatak: Změř kolísání napětí multimetrem (při cca 1000ot za minutu). pak to změř na baterce a na alternátoru... Potom se můžeme bavit dál. ;-)
Edit: Co je v tom za alternátor a jakej je k němu regulátor (externí mechanika, externí polovodič - jsou pořádně ukostřený?, vestavěnej v alternátoru...). Každopádně tím regulátorem bych po proměření (a zjištění, že to kolísá i na alternátoru i baterce) začal...
22:10:11
29.02.2012
29.02.2012

Vojta P. - zrušená registrace
-> Fiatak: pulzujou ti světla při přidání plynu vlivem altíku a přechodu otáček a tím i vzniku většího napětí v síti auta vlivem dobíjení altíku..klasika
a jinak je nejlepší napájet ledky stabilizačním obvodem jinak budou pořád problémy..jednoduchých schémat je na netu hromada, např. se stabilizátorem 7805 a podobný..zapojení je triviální a hodnoty odporů pro ledky si pak snadno vypočítáš z jejich katalogových parametrů..snad sem to napsal dobře :-)
a jinak je nejlepší napájet ledky stabilizačním obvodem jinak budou pořád problémy..jednoduchých schémat je na netu hromada, např. se stabilizátorem 7805 a podobný..zapojení je triviální a hodnoty odporů pro ledky si pak snadno vypočítáš z jejich katalogových parametrů..snad sem to napsal dobře :-)
16:29:46
29.02.2012
29.02.2012

Fiatak
a nejde mi ani tak o tie ledky...ale o to kolisanie ručičky Vmetra...a tak jemne pulzuju svetla na volnobehu...alternator? alebo volny klinovy remen?
16:26:21
29.02.2012
29.02.2012

Fiatak
-> King: stabilizovany zdroj napatia znamena nejaka externa baterka ? napr 9V na 3seriovo zapojene led ktora kazda v popise ma ze potrebuje 3V?
16:35:18
28.02.2012
28.02.2012

King
-> Fiatak: Tenhle problem se objevuje virtu s neuprosnou pravidelnosti. LED je polovodicova soucastka s nelinearni V-A charakteristikou jejich pracovni bod se jako na ppotvoru nachazi v mistech, kde se ta charakteristika lomi a nepatrny narust napeti znamena vyznamny narust proudu. Jinymi slovy - led je zahodno napajet ze zdroje stabilniho proudu a nikoliv zdroje napeti. Tomu se priblizime, pokud led ( nebo led v serii) napajime ze zdroje napeti pre predradny odpor. Meli jsme tady experta pres elektroniku, co by to tesil napajenim serie led ze stabilizovanyho zdroje napeti, i v tomhle pripade plati, ze vjednoduchosti je sila;-)
11:35:26
28.02.2012
28.02.2012

castrol
-> King: asi tak 

08:56:15
28.02.2012
28.02.2012

Fiatak
-> King: a načo tam predradeny odpor ked je to stavane na 15V ci sa jedna o ampere?
06:27:29
28.02.2012
28.02.2012

King
-> Fiatak: Ze by klasika v podobe zapojeni LED bez predradnyho odporu? Aneb LEDky nejsou zarovky;-)
00:14:48
28.02.2012
28.02.2012

Fiatak
nie tie ledky su stavane na 15V...a multimeter nemam po ruke takze neviem povedať...nemoze to byt volnejsim klinovym remenom? ono ani nejde o tie ledky...tie mozem vyhodit ked budu blikať aj dalej...ale prečo koliše ručička na voltmetri aj pri vyssich otačkach a vypntych spotrebičoch?
23:30:16
27.02.2012
27.02.2012

Matthes, záškodník z TechWebu
No tady se moc netuzi, tak asi lidi nepisou :)
Ze jedno svetlo ruplo bude mozna prepetim. Nezapojils ty ledky na 12V?
Kdyz to zmeris normalnim multimetrem tak zmeri co?
Ze jedno svetlo ruplo bude mozna prepetim. Nezapojils ty ledky na 12V?
Kdyz to zmeris normalnim multimetrem tak zmeri co?
23:28:09
27.02.2012
27.02.2012

Fiatak
nikto nič?
22:28:06
27.02.2012
27.02.2012

Fiatak
v škode 120 som si spravil podsvietenie na nohy z lediek. prvy den vsetko super svietilo ale o den neskor jedno svetlo zhaslo (mozno chyba vyroby) ale druhe začalo blikať (nezavisle na otačok motora,blika aj pri vypnutom motore)...a dalsia vec co som si vsimol,mam spraveny voltmeter...a na nom koliše ručička v rozmedzi cca 1-1,5V...pri nastartovanom motore...je alternator KO alebo je chyba niekde inde?