skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
zosilovac rusenie
23:53:03
02.03.2012
02.03.2012

driver144
okay tak ja skusim ten regulator vymenit....a kdyz ne tak uz nevim :(
23:09:31
02.03.2012
02.03.2012

Markop
-> driver144: To mně dělá i CD player v minivěži. To s tím nemá nic společného.
22:48:49
02.03.2012
02.03.2012

driver144
dnes som sa zapocuval a robi este toto : pri vypnutom motore ked prepnem pesnicku tak pocujem ako keby zvuk citania cd alebo nieco v tom zmysle ....
22:24:41
02.03.2012
02.03.2012

StepaNoFUN
-> driver144: Dej tam ten polovodičovej regulátor a pak teprve řeš pískání... To byl můj v podstatě první dotaz (rada) co tam je... Mechnika prostě dělá bordel... Ničemu jinýmu to nepomůže, ale rušení bude poloviční...
20:22:01
02.03.2012
02.03.2012

afro100
-> driver144: smarja tak to skus a uvidis, ne ?
20:10:09
02.03.2012
02.03.2012

driver144
a pomoze to odstranit to piskanie ?
18:45:54
02.03.2012
02.03.2012

Markop
Ne
18:38:32
02.03.2012
02.03.2012

driver144
pomoze to aj nieco v motore (vykon,spotreba) ???
16:25:24
02.03.2012
02.03.2012

StepaNoFUN
-> driver144: rozhodně pomůže. ;-)
16:12:44
02.03.2012
02.03.2012

driver144
doma som nasiel takyto rugalator, pomoze to v niecom ?
16:12:32
02.03.2012
02.03.2012

driver144
doma som nasiel takyto rugalator, pomoze to v niecom ?
14:52:30
02.03.2012
02.03.2012

driver144
skusim zohant ten novsi a vymnit mozno mi pomoze zrusit to otravne piskanie :P
14:50:53
02.03.2012
02.03.2012

minno
-> driver144: toto je mechanický regler. Elektronický nemá také veľké brucho :)
14:49:28
02.03.2012
02.03.2012

driver144
takyto mam regulator vobec netusim ci je to ten mechanicky alebo novsi
16:46:26
01.03.2012
01.03.2012

driver144
tak som sa zmylil stale to piska sice slabsie ale piska
21:14:48
28.02.2012
28.02.2012

driver144
zle ukostrenie :)
18:43:22
28.02.2012
28.02.2012

StepaNoFUN
-> driver144: A co tomu teda bylo?
14:21:46
28.02.2012
28.02.2012

driver144
problem vyriesny dakujem za rady stepan 

09:42:29
28.02.2012
28.02.2012

StepaNoFUN
-> driver144: A když je necháš připojený k zesilovači a odpojíš je u rádia tak taky?
09:20:19
28.02.2012
28.02.2012

driver144
takze po odpokeni signalovych kablov to piskat prestane
22:32:45
27.02.2012
27.02.2012

dakar.cz
-> Stepan FUN: díky za vysvětlení. Asi to tak nějak chápu :-)
22:21:09
27.02.2012
27.02.2012

StepaNoFUN
-> dakar.cz: Pokud budou ty kabely k zesilovači mít horší stínění, tak k tomuhle jevu může docházet. Tím že je přesunul, je vlastně odstínil mechanicky "polohou"... Zesilovač totiž zesílí co se do něj dostane. Pokud si na konce těch kabelů jen šáhneš rukou, bude to zase "bručet"...
Když jsem si k domácímu kinu připojil aktivní subwofer, nedalo se to poslouchat. Šílenej "brum" v signálu. Po chvíli pátrání jsem zjistil, že mi kabel pro něj připravenej (o5 cinch, neboli nízkoúrovňovej vstup) prochází kolem zásuvky na 230V a ta do něj indukuje frekvenci 50Hz. Použitím lepšího kabelu vyřešeno...
A jelikož kabel k otáčkoměru vede ve svý podstatě střídavej proud (je to teď velmi zjednodušeně řečeno), tak u něj k indukci může docházet taky...
Když jsem si k domácímu kinu připojil aktivní subwofer, nedalo se to poslouchat. Šílenej "brum" v signálu. Po chvíli pátrání jsem zjistil, že mi kabel pro něj připravenej (o5 cinch, neboli nízkoúrovňovej vstup) prochází kolem zásuvky na 230V a ta do něj indukuje frekvenci 50Hz. Použitím lepšího kabelu vyřešeno...
A jelikož kabel k otáčkoměru vede ve svý podstatě střídavej proud (je to teď velmi zjednodušeně řečeno), tak u něj k indukci může docházet taky...
22:18:43
27.02.2012
27.02.2012

dakar.cz
-> Stepan FUN: a jak je to s tím káblem od otáčkoměru? Pamatuju si,že kámoš měl podobný problém a nakonec stačilo,že ten drát,co vedl z rádia do zesilovače vedl druhou stranou auta,než ostatní kabely,protože mu to ten od otáčkoměru rušil a pískalo to.. Ale jak říkám,v elekrice se vyznám úplně stejně jako v jaderné fyzice.
22:17:30
27.02.2012
27.02.2012

StepaNoFUN
-> driver144: Pokud to dělat nebude, tak zapoj ty Cinche zpátky do zesilovače a odpoj je u rádia. A opakuj pokus... Zejtra dej vědět, jak jsi dopadnul.
22:14:56
27.02.2012
27.02.2012

StepaNoFUN
-> Nwkt: Tak pokud tohle někdo "páchá", tak předpokládám alespoň základní znalost problematiky... To už se tu pak můžeme bavit i o sfázování repráků atd... To už je potom jedině na heslo "UTFG". :-D
22:12:36
27.02.2012
27.02.2012

driver144
zajtra to skusim a uvidim dalej ....
22:08:54
27.02.2012
27.02.2012

Nwkt
-> Stepan FUN 27.02.12 22:07:26: Myslim že už tu byli i tací mistři co vedli k jednomu repru jinudy signál a jinudy zem a o různý dýlce ještě 

22:07:26
27.02.2012
27.02.2012

StepaNoFUN
-> driver144: Není důležitý kudy vedou kabely k reprákům. Do těch se rušení jenom tak nedostane. ;-) Podstatný je kudy a jakej kabel máš k "nízkejm" (cinch) vstupům a jak dobře je filtrovaný napájení... A potom samozřejmě odstínení a rušení samotnýho zesilovače.
Každopádně zkus to, co jsem Ti psal a budem chytřejší - pokud to bude dělat dál, je to v napájení, pokud ne, může to bejt buď v rušení přímo z rádia, nebo indukcí do těch cinch kabelů.
Každopádně zkus to, co jsem Ti psal a budem chytřejší - pokud to bude dělat dál, je to v napájení, pokud ne, může to bejt buď v rušení přímo z rádia, nebo indukcí do těch cinch kabelů.
22:03:10
27.02.2012
27.02.2012

driver144
kable zo zosiku k reproduktorm mam v zadu ak vies ako to vypada v skodovke tak si to musis vedet predstavit
22:01:55
27.02.2012
27.02.2012

dakar.cz
-> driver144: v elektrice se fakt nevyznám,ale nemáš kabel od těch repráků v blízkosti káblu,co vede z cívky do otáčkoměru? Vím,že s tím bývají problémy..
21:59:37
27.02.2012
27.02.2012

driver144
regulator ted nevim zajtra pozrem, a altik tam je 42A
21:58:06
27.02.2012
27.02.2012

StepaNoFUN
-> driver144: To spíš nový kabely... Ale to by spíš prskalo, než pískalo. Pískání bude nejpravděpodobnějc z alternátoru... Nemáš tam náhodou ještě starej mechanickej regulátor? A co je to za alternátor (35,42 nebo 50A)?
21:52:55
27.02.2012
27.02.2012

driver144
aha okay ...skusim .... som rozmyslal ci to nebude aj kablami svieckovymi ,som tam dal konce kablov co su na svieckach ze skody 100 take umelohmotne dlhe
21:50:33
27.02.2012
27.02.2012

StepaNoFUN
Znovu - Nech všechno jak je, jenom vytáhni cinche ze zesilovače a nastartuj auto. A při zapnutým rádiu i zesilovači zjisti, jestli to píská pořád...
21:46:05
27.02.2012
27.02.2012

driver144
nechapem ? ked som tam zosik nemal a mal som to len na kanaly radia tak nic nepiskalo az ked pribudol zosilovac
20:05:49
27.02.2012
27.02.2012

StepaNoFUN
-> driver144: Vyzkoušej to s jejich odpojením a zapnutým rádiem i zesilovačem. Pokud bude pískat pořád, tak repase alternátoru... ;-)
19:39:55
27.02.2012
27.02.2012

driver144
prejavu je sa tto iba pri nastartovanom aute , zosilovac je napojeny priamo z baterky signalove kable su crunch
19:39:09
27.02.2012
27.02.2012

driver144
auto skoda 120
14:20:23
27.02.2012
27.02.2012

StepaNoFUN
U jakýho auta? Jinak je to pravděpodobně alternátor. ;-) Rozebrat, repasovat, nový uhlíky, stočit komutátor... Případně pokud je tam ještě mechanickej regulátor, tak nahradit polovodičovým... Nebo by to ještě mohly dělat kabely od svíček (víčko, palec). Pokud tam bude to pískání i bez připojenýho rádia (odpojit vstupy u zesilovače), tak to vypadá spíš na alternátor, pokud po tomhle odpojení zmizí, tak spíš kabely od svíček. Každopádně zkontrolovat ukostření zesilovače, použít nějaký kvalitní kabely (hlavně s dobrým stíněním) od rádia k nízkejm vstupům zesilovače, zesilovač napájet přímo z baterky a pokud možno použít kapacitor. Nejnomže dohání poklesy napětí při vyšším výkonu zesilovače, ale mimo jiné i filtruje napájecí napětí.
14:11:13
27.02.2012
27.02.2012

driver144
zdravim, vie mi niekto poradit co moze sposobovat rusenie ? v zadnych reproduktoroch sa mi oziva pisklavy zvuk ako nahle pridavam plyn.... da sa niako problem vyriesit ?