skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Alternátor Fabia
prohledat
14 příspěvků (zobrazeno 1 až 14) od 23.02.2012 do 24.02.2012, založil/a skodarapid1365
22:11:44
24.02.2012
24.02.2012

franta111
-> skodarapid1365: Já jsem použil 70A Bosch a řemenici 50 mm byla na altiku z fáčka a v kramě ji taky maj dobijí mi to v pohodě i na volnoběh .. má to asi 1900 otáček na volnoběh .... a ty spoje očka a svorky ... je duležitý projít a proměřit .....
22:26:23
23.02.2012
23.02.2012

Markop
-> Ultim: Je to daleko od sebe ;-)
Nikdy to není 0V, rozdíl by ale neměl být větší než 0,3V při maximální zátěži (55A). Při světlech 0,1V.
Nikdy to není 0V, rozdíl by ale neměl být větší než 0,3V při maximální zátěži (55A). Při světlech 0,1V.
22:17:24
23.02.2012
23.02.2012

skodarapid1365
-> Markop: -> Ultim: Vďaka, zajtra sa na to pozriem. A alternátor mám 55 A, som zabudol napísať.
22:09:04
23.02.2012
23.02.2012

Ultim
To je takovy problem zmeri rovnou i napeti mezi +polem baterie a svorkou B+ na alternatoru?
Kdyz to ukaze 0V, tak jste v pohode...
Kdyz to ukaze 0V, tak jste v pohode...
21:59:29
23.02.2012
23.02.2012

Markop
Často se stává že přechodový odpor není mezi šroubem a očkem, ale mezi očkem a vodičem. Tedy že je špatně nalisovaná koncovka kabelu.
Pro nabíjení je nejdůležitější napětí na akumulátoru. Pokud je při světlech menší než 13,8V, je ale potřeba změřit napětí přímo na alternátoru. Jedině tak zjistíš jestli je to altem nebo špatným kabelem nebo kostrou.
Pro nabíjení je nejdůležitější napětí na akumulátoru. Pokud je při světlech menší než 13,8V, je ale potřeba změřit napětí přímo na alternátoru. Jedině tak zjistíš jestli je to altem nebo špatným kabelem nebo kostrou.
21:16:02
23.02.2012
23.02.2012

skodarapid1365
-> Markop: No, meral som to na baterke.Očká alternátor, štartér a svorky na baterke mám všetky vyčistené, kostru mám prichytenú pod šróbou štartéra. Mám to merať na alternátore, na tej šróbe B+ ?
20:55:35
23.02.2012
23.02.2012

Markop
Co tam máš teď za altík (kolik ampér)? Ten úbytek napětí měříš kde? Na šroubu B+ altu?
Pokud máš přechodový odpory v kabelech, nepomůže ti sebesilnější alternátor.
Pokud máš přechodový odpory v kabelech, nepomůže ti sebesilnější alternátor.
20:48:17
23.02.2012
23.02.2012

skodarapid1365
-> Markop: Lepšie raz za čas vymeniť remeň, ako kupovať každé dva roky baterku
Ono mi to dobíja aj teraz celkom dobre, ale keď zapnem diaľkové a kúrenie tak dáva len okolo 13,5 V za jazdy, na volľnobeh to dáva 14,4 V, ale len pri zapnutých parkovačkách 


20:38:52
23.02.2012
23.02.2012

Markop
-> skodarapid1365: Tak to bude fajn.
Jinak, nejdi u ní pod 48 mm, to už by se ti ohybem a skluzem smažil klíňák (osobně odzkoušeno :-) Ideál pro klínový řemen s odlehčovacími zuby šíře 9,5 - 10 mm je 50 - 52 mm. A napnout!
I tak počítej se sníženou životností řemenu.
Jinak, nejdi u ní pod 48 mm, to už by se ti ohybem a skluzem smažil klíňák (osobně odzkoušeno :-) Ideál pro klínový řemen s odlehčovacími zuby šíře 9,5 - 10 mm je 50 - 52 mm. A napnout!
I tak počítej se sníženou životností řemenu.
20:06:53
23.02.2012
23.02.2012

skodarapid1365
-> Markop: Remenicu buem asi musieť dať vyrobiť, takže s tým by nemal byť problém 

20:02:42
23.02.2012
23.02.2012

Markop
Alternátor musí při volnoběhu točit aspoň 1800 - 2000 ot/min, jinak si moc nepomůžeš. Takže řemenice nejlépe 50 mm.
19:52:29
23.02.2012
23.02.2012

skodarapid1365
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Díky, našiel som toto, asi ho zoberiem
auto.bazos.sk/inzerat/... /skoda-fabia-vw-poloseat-i biza-alternator.php
auto.bazos.sk/inzerat/... /skoda-fabia-vw-poloseat-i biza-alternator.php
19:45:58
23.02.2012
23.02.2012

Matthes, záškodník z TechWebu
No ja mam Valeo 90A z HTP. Ovsem musel sem nechat vyrobit novou remenici. Nevim jesi tam taky nepasuje ta mala z fava...
Bosch ma vyhodu, ze je jednodussi upravit drzak. Tak jak tak potrebujes flexu a svarecku.
Bosch ma vyhodu, ze je jednodussi upravit drzak. Tak jak tak potrebujes flexu a svarecku.
19:43:58
23.02.2012
23.02.2012

skodarapid1365
Mám rýchlu otázku (ako inak :) ) aký že to dávate alternátor z fábky do škodovky? Je jedno či je Valeo, Bosch? Stačí 70 A, alebo radšej 90 A? Vyhľadávanie dáko nepomohlo, možno som blbo hľadal.