-> Markop: Ano, vlevo pro dynamo, nechtěl jsem to stříhat.. Mě nebyl jasnej ten popis odpojíme - připojíme, když jsem nad tím vloni bádal.. A to Sp.. U toho dynamoschéma (to jsem ještě pobral) má autor spínačku značenou jako Sk, což odpovídá starých schématům ze 60.tých let, kde bývá symbolem "Sp" značenej startér..
Jsem chtěl vlastně už 2010, po dobíjecích potížích, který mě stály docela ranec doplnit do provozky A-metr, jenže jsem si nebyl tehdy jistej řešením, vhodný místo na vsazení A-metru do okruhu jsem nenašel a tak jsem akci odložil.. U toho konkrétního vozu mám už v instalaci docela melu, místo dynama alternátor, bezdotykový zapalování místo klasiky..
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Ampermeter V3s
13:00:58
16.02.2012
16.02.2012

Jozka
11:40:18
16.02.2012
16.02.2012

Markop
-> Jozka: Sp je spínací skříňka. Vlevo je zapojení s dynamem (ukost. plus pól), vpravo s altem.
11:18:58
16.02.2012
16.02.2012

Jozka
Skoukněte tohle, jestli by bylo funkční.. "Sp" spínač jsem pochopil jako startér..
19:18:24
14.02.2012
14.02.2012

skodarapid1365
-> stepan:
som bol šikovný, keď som mal 16.


13:05:26
14.02.2012
14.02.2012

Bobesh
Kdybych ten volant měl,včetně zbytku Chrysleru Imperial Crown 1959 či 1960,byl bych šťastnej
Tady je těch typů víc: www.cartype.com/pages/...
/gauge_clusters a Imperial se dělal i s kulatými přístroji,přesto byl tvar kormidla ponechán:www.cromoclassico.com/eng
/.../imp9.jpg

12:21:51
14.02.2012
14.02.2012

Gryzly
-> Bobesh 13.02.12 20:36:19: Jenže pak abys na to viděl musíš mět čtvrcovej volant a zkus tím pak manévrovat někde po městě, nebo při parkování.
00:30:57
14.02.2012
14.02.2012

Bobesh
-> skodarapid1365: Tyjo,dobrá všehochuť...

00:29:35
14.02.2012
14.02.2012

stepan
-> skodarapid1365: Koukám smysl pro detail a rovnoměrný rozmístění budíků.




22:50:05
13.02.2012
13.02.2012

skodarapid1365
-> afro100: to už išla do šmelcu, a dlho stála tak zahrdzavel čap v pedáli, som to oblial brzdovkou, aby to povolilo :)
22:42:31
13.02.2012
13.02.2012

afro100
-> skodarapid1365: tecie tam HBV :D
22:38:10
13.02.2012
13.02.2012

skodarapid1365
Bobesh 13.02.12 21:09:58 napsal:
→ Markop: Jáj,ještě jsem si vzpoměl,zamlada,když jsme
bastlili středové panely podomácku,letěly budíky z ARO,SERI,licence
JAEGER.Tlak oleje,volty,teplota voda či olej,prostě stovka jako závoďák.
Dneska je to už spíš úsměvný.Ale zase dřív to měl každý pořádný
vůz…třeba Moskvič
Máš pravdu, moje kilo

→ Markop: Jáj,ještě jsem si vzpoměl,zamlada,když jsme
bastlili středové panely podomácku,letěly budíky z ARO,SERI,licence
JAEGER.Tlak oleje,volty,teplota voda či olej,prostě stovka jako závoďák.
Dneska je to už spíš úsměvný.Ale zase dřív to měl každý pořádný
vůz…třeba Moskvič

Máš pravdu, moje kilo


21:09:58
13.02.2012
13.02.2012

Bobesh
-> Markop: Jáj,ještě jsem si vzpoměl,zamlada,když jsme bastlili středové panely podomácku,letěly budíky z ARO,SERI,licence JAEGER.Tlak oleje,volty,teplota voda či olej,prostě stovka jako závoďák. Dneska je to už spíš úsměvný.Ale zase dřív to měl každý pořádný vůz...třeba Moskvič

20:55:28
13.02.2012
13.02.2012

Rotak
-> Bobesh: to je paráda :-)
20:45:40
13.02.2012
13.02.2012

Markop
-> Bobesh: jj
20:36:19
13.02.2012
13.02.2012

Bobesh
-> Markop: Stejně to dřív bylo hezčí,méně světelných signálů,analogové měřáky. Stačilo mrknout a člověk věděl stav už podle polohy ručičky,ani nemusel odečítat ze stupnice.
15:57:13
13.02.2012
13.02.2012

Markop
-> Bobesh: Jediný co takhle poznáš, je opravdu pouze snížení,nebo zvýšení napětí.
Ale samozřejmě je to lepší než jenom kontrolka, to je jasný.
No a ampérmetr jen s externím bočníkem, jak jsem psal nahoře.
Ale samozřejmě je to lepší než jenom kontrolka, to je jasný.
No a ampérmetr jen s externím bočníkem, jak jsem psal nahoře.
13:10:08
13.02.2012
13.02.2012

Bobesh
-> Markop: No jako základní pomůcka kontrolka stačí. Ale i když voltmetr připojíš (dejme tomu alespoň) na svorku 15/54 na spínačce,máš přehled o okamžité hladině napětí a z toho už se dá taky vycházet. Mám ledkovej s rozsahem 10-16V a jako pomůcka.aby jeden věděl,jak dalece může síť zatížit to taky postačí,to prostě z kontrolky nevyčteš. Teď v zimě,pokud mě spadne červená na semaforech,vypínám do další akce třeba tlumená světla nebo zpomalím běh ventilátoru. Samozřejmě to nenahradí ampérmetr,který ukazuje výchylku nabíjení či vybíjení zcela jednoznačně.Ale to je u škodky problém instalovat,viz. diskuze výše.
00:57:19
13.02.2012
13.02.2012

Markop
-> stepan: Většině řidičů to asi jedno bude. Některým ne. Mít na baterce 13,8V nebo 13,6V je totiž z hlediska nabíjení docela významný rozdíl. Na voltmetru by mělo zelené pásmo správně začínat až někde na 13,6V, končit na 14,2V.
Ostatně, jako kontrola dobíjení je u auta kontrolka dobíjení, že. Na to netřeba voltmetr. ;-)
Zato ampérmetr je dobrá signalizace dobití a taky je hned vidět když nestíhá alternátor.
Ostatně, jako kontrola dobíjení je u auta kontrolka dobíjení, že. Na to netřeba voltmetr. ;-)
Zato ampérmetr je dobrá signalizace dobití a taky je hned vidět když nestíhá alternátor.
00:05:44
13.02.2012
13.02.2012

stepan
-> Markop: A není úplně jedno jestli ukazuje o 0,2V jinak? Důležitý je jenom vědět, jestli se baterie dobíjí nebo ne.
23:48:29
12.02.2012
12.02.2012

Markop
-> stepan: Drátama, ale třeba na svorce "15" spínací skříňky je většinou menší napětí, než to které nás hlavně zajímá.
Pokud je voltmetr přesný ručičkový, nebo dokonce digitální a ze strany řidiče je zájem měřit napětí s přesností na desetiny voltu, musí být voltmetr připojen, přes spínací relé, přímo na akumulátor. To je totiž "napěťově nejdůležitější" místo v celé elektroinstalaci vozu.
Měřit jinde nemá cenu.
V jednom traktoru jsem dokonce viděl ručičkový voltmetr, který měl rozsah jen od 12V do 14,5V. Takže je každá desetinka vidět. To u rozsahu 8V - 16V, který má ten budík z odkazu výše, není možné.
Pokud je voltmetr přesný ručičkový, nebo dokonce digitální a ze strany řidiče je zájem měřit napětí s přesností na desetiny voltu, musí být voltmetr připojen, přes spínací relé, přímo na akumulátor. To je totiž "napěťově nejdůležitější" místo v celé elektroinstalaci vozu.
Měřit jinde nemá cenu.
V jednom traktoru jsem dokonce viděl ručičkový voltmetr, který měl rozsah jen od 12V do 14,5V. Takže je každá desetinka vidět. To u rozsahu 8V - 16V, který má ten budík z odkazu výše, není možné.
22:54:15
12.02.2012
12.02.2012

stepan
-> Markop: Taky píšu, že bych to nepřipojoval do zapalovače ale normálně drátama.
22:23:45
12.02.2012
12.02.2012

Markop
Vzhledem k tomu, že aby to vůbec k něčemu bylo, musí se napětí měřit přímo na akumulátoru, je voltmetr připojený na zapalovač, kde může být napětí taky o půl voltu nižší, naprostý nesmysl.
22:06:26
12.02.2012
12.02.2012

stepan
-> Stepan FUN: No, zrovna u voltmetru bych já osobně volil radši digitální.
21:42:16
12.02.2012
12.02.2012

StepaNoFUN
-> stepan: Když já nevím, ale ručička mi informačních přístrojů přijde jako přehlednější. Nicméně záleží na názoru konkrétního člověka. Já třeba osobně tohle neřeším, protože mám v autě napěťový relé, který spíná světla až po dosažení napětí cca 13,5V, takže po nastartování poznám (nezávisle na kontrolce), že to dobíjí. Ale když bych si měl vybrat jestli přidat do auta display, nebo analogovej přístroj, tak půjdu do analogu.
20:23:20
12.02.2012
12.02.2012

stepan
-> ZdeněkH: Tak jasně že do zapalovače je to jen proto, aby to uměl dát do auta i uplnej blb, normálně bych sundal tu koncovku a zapojil.
20:00:12
12.02.2012
12.02.2012

peti
-> ZdeněkH: cvaknes koncovku a pripjis na spinaných 12 a je to vyriesene 

19:58:07
12.02.2012
12.02.2012

ZdeněkH - zrušená registrace
To mi teda moc praktické nepřijde abych si ve většině aut zacpal jednu jedinou díru pro zapalovač, nabíječku tímhle krámem. A nebo tam nacpal další krám rozbočku. A abych fiknul kabel no to si můžu sehnat nějakou stavebnici rovnou v GM apod. obchodech
19:43:44
12.02.2012
12.02.2012

stepan
-> Stepan FUN: Jde koupit i mnohem levnější a praktičtější digitální.
aukro.cz/voltmetr-8-30v-l ed-do-auta-do-zdirky-zapal ovace-i2108682371.html
aukro.cz/voltmetr-8-30v-l ed-do-auta-do-zdirky-zapal ovace-i2108682371.html
19:12:27
12.02.2012
12.02.2012

StepaNoFUN
-> Fiatak: Prostě a jednoduše - tenhle budík daruj (nebo levně prodej, protože se jich všude válí dost) někomu, kdo má PV3S a sežeň si voltmetr. Např: www.autoelektrika-janota.
cz/3311-nahradni-dily-elek
tricke-elektro-material/17
621-auto-voltmetr-12v-8-16
v-160695
16:52:02
12.02.2012
12.02.2012

castrol
-> stepan: to uz je jednoduchsie kupit
15:36:37
12.02.2012
12.02.2012

stepan
-> srandokan: Tak šlo by to, ale bylo by to asi stejně složitý jako udělat z rtuťovýho teploměru otáčkoměr.
15:11:14
12.02.2012
12.02.2012

stepan
-> Fiatak: A nebylo by lepší si koupit voltmetr když potřebuješ voltmetr, místo vymejšlení jak ho udělat z ampérmetru?
14:35:34
12.02.2012
12.02.2012

Jawák - zrušená registrace


14:24:07
12.02.2012
12.02.2012

Markop
-> srandokan: Toto je dvojzvratný ampérmetr. Znamenalo by to ÚPLNĚ předělat vnitřek a ocejchovat. A to se nevyplatí.
14:19:49
12.02.2012
12.02.2012

srandokan - zrušená registrace
stepan 12.02.12 11:35:30 napsal:
→ Fiatak: Ampérmetr na Voltmetr teda opravdu
předělat nejde.Prečo by to nemalo ísť? Ampérmeter v podstae meria úbytok napätia na odpore.
→ Fiatak: Ampérmetr na Voltmetr teda opravdu
předělat nejde.Prečo by to nemalo ísť? Ampérmeter v podstae meria úbytok napätia na odpore.
14:19:07
12.02.2012
12.02.2012

Markop
-> Fiatak: Z toho tvého budíku voltmetr neuděláš.
14:06:58
12.02.2012
12.02.2012

Fiatak
je pekne ze si pametate hlasky z filmov ale to mi pri hladani ako vyrobit Vmeter nepomoze :D
13:20:54
12.02.2012
12.02.2012

Markop
-> Bobesh: Já taky ne. Ale bylo to nějak takhle.
12:55:06
12.02.2012
12.02.2012

Bobesh
-> Markop: Nojo,už si taky nepamatujem všechno doslova

11:53:40
12.02.2012
12.02.2012

Markop
-Jak to chodí?
-Chodí to dobře, ale neseje to.
-Dolů jste se koukali? No jo, to byste se museli vohnout, co? Kdyť to máte zalepený barvou!
:-)
-Chodí to dobře, ale neseje to.
-Dolů jste se koukali? No jo, to byste se museli vohnout, co? Kdyť to máte zalepený barvou!
:-)
11:44:30
12.02.2012
12.02.2012

Bobesh
-> castrol: Jojo,"Dyť to máte zalepený barvou!"

11:42:14
12.02.2012
12.02.2012

castrol
-> Bobesh: no jo ale to by ste sa muselo vohnout co 

11:39:59
12.02.2012
12.02.2012

Bobesh
-> stepan: Všecko jde ale asi to nebude fungovat. Něco,jako ve filmu "Marečku,podejte mi pero!",ten citát by seděl:"Stroj je to dobrej......ale má jednu vadu..........neseje...&q
uot;
11:35:30
12.02.2012
12.02.2012

stepan
-> Fiatak: Ampérmetr na Voltmetr teda opravdu předělat nejde.
11:30:13
12.02.2012
12.02.2012

suri
-> Jawák:



11:28:20
12.02.2012
12.02.2012

Bobesh
Jawák 12.02.12 09:17:11 napsal:
Nie su na 24V?
Teda promiň ale jako vtip dne dobrý,nemohl jsem se udržet
Jinak by ti byl k užitku spíš voltmetr. Ampérmetr měl cenu na starších vozech,když byly ještě dynama se zlomkem výkonu dnešních generátorů a s proudem se muselo hospodařit. Taky dřív byl používán nejdřív ampérmetr,než kontrolka,mám pocit. Ale na škodce je to problém,když máš agregát vzadu a stanoviště operátora vpředu
musel bys táhnout vedení tam a zpět.
Nie su na 24V?
Teda promiň ale jako vtip dne dobrý,nemohl jsem se udržet


11:22:11
12.02.2012
12.02.2012

Markop
-> Fiatak: No, pokud tak toužíš po ampérmetru a ten krám jde rozebrat, můžeš z něj můstek vyndat.
Jenže předělat to vyžaduje aspoň základní znalosti z elektrotechniky.
;-)
Jenže předělat to vyžaduje aspoň základní znalosti z elektrotechniky.
;-)
11:04:28
12.02.2012
12.02.2012

Fiatak
aha...takze je to naprd...a nejaka prerabka na Vmeter alebo som dakde cital ze sa da spravit palivomer ako Vmeter...nejake napady?
10:55:15
12.02.2012
12.02.2012

Markop
Ampérmetr se hodí, ale pouze, pokud má externí můstek. Ten se dá mezi elektroinstalaci a baterku a k budíku se vedou jen dva tenké vodiče.
10:42:21
12.02.2012
12.02.2012

StepaNoFUN
-> Fiatak: Musel bys to zapojit mezi baterku a všechny ostatní spotřebiče. Tj alternátor a spotřebiče v autě. Jediný co se přes to netahá je startér. Ale konkrétně u vozů řady 742(743) s baterkou vzadu je to zbytečný kurvítko, který má víc probémů než užitku. Dlouhý kabely, omezení proudu samotným měřákem atd.