55a alternator kolísanie napätia

prohledat
9 příspěvků (zobrazeno 1 až 9) od 11.01.2012 do 23.01.2012, založil/a miso251SK
řadit dle data
22:06:30
23.01.2012
miso251SK
no tak nakoniec to bol vadný regulátor. Zábavná časť je to, že bol práve kúpený, nový.



Kolísalo to, ale smerom do plusu (14,4-15,9V)



Ďakujem všetkým zúčastneným.
00:51:33
14.01.2012
King
Tohle bych si tipnul na souhru kecajícího multimetru (to vysvětluje těch 14.3V v klidu) a blbejch uhlíků nebo "komutátoru" - to by vysvětlovalo ten pokles v určitým spektru otáček - taky jsem něl podobně jankovatej altík :)
13:55:20
12.01.2012
Kočislav
-> miso251SK: Napětí baterky naprázdno 14,3 V mi přijde opravdu dost, nekecá multimetr? Jinak poblikávání světel, patrné především na volnoběh jsem kdysi řešil taky a zdá se, že pomalu zase řešit budu - bylo to alternátorem. Zjistil jsem, že byl zároveň hlučnější, měl už i horší ložiska, tak jsem sebral jiný co se mi doma válel, prohodil a bylo po problému.
17:45:27
11.01.2012
Markop
Jestli jsi si tak jistý, že máš všechny kabely, regulátor a multimetr v pořádku, nezbývá ti nic jiného, než repase alternátoru.

Měřil jsi to napětí na svorce R+?
17:29:06
11.01.2012
peti
17:27:31
11.01.2012
miso251SK
ukostrenie je OK-premerané

relulátory som už menil dva



Kde nájdem tú kladnú diódu? v usmernovači v alternátore?
17:08:37
11.01.2012
Markop
1. Vadný regulátor

nebo

2. Špatné ukostření

nebo

3. Vadná kladná dioda pomocného usměrňovače.

nebo

4. Vadný multimetr



Změř napětí mezi svorkou D+ (R+) a kostrou. Musí tam být 14 - 14,25V a to i v otáčkách a při zatížení.
upraveno 2x, naposled 11.01.2012 17:19:26
16:28:35
11.01.2012
afro100
-> miso251SK: neviem preco to je, ale 15,1 uz neni dobre ... skus iny regler
16:24:12
11.01.2012
miso251SK
Ahojte.



Popis problému. 55A alternátor fungoval dlho s velkým hliníkovým regulátorom. Raz však začali za jazdy poblikávať všetky svetlá a kontrolky a nakoniec prestal dobíjať bez toho aby zasvietila kontrolka dobíjania. Vymenil som regulátor za malý elektronický. Poblikávanie však nezmizlo.

Napätie batérie pri nenaštartovanom motore 14,3V

Napätie na batérii pri 900 otáčkach 14,4-14,5V

Napätie na batérii pri 1300-2600 otáčkach kolíše medzi 15,1-15,9V

Napätie na betérii pri 3000+ otáčkach znova 14,5V

Kolísanie napätia má aj zvukový doprovod a nie je mechanického pôvodu, pri odpojení alternátora a naštartovaní sa neobjavuje.



Prosím o pomoc s identifikáciou problému. ďakujem
Extreme Tyres