no tak nakoniec to bol vadný regulátor. Zábavná časť je to, že bol práve kúpený, nový.
Kolísalo to, ale smerom do plusu (14,4-15,9V)
Ďakujem všetkým zúčastneným.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
55a alternator kolísanie napätia
22:06:30
23.01.2012
23.01.2012

miso251SK
00:51:33
14.01.2012
14.01.2012

King
Tohle bych si tipnul na souhru kecajícího multimetru (to vysvětluje těch 14.3V v klidu) a blbejch uhlíků nebo "komutátoru" - to by vysvětlovalo ten pokles v určitým spektru otáček - taky jsem něl podobně jankovatej altík :)
13:55:20
12.01.2012
12.01.2012

Kočislav
-> miso251SK: Napětí baterky naprázdno 14,3 V mi přijde opravdu dost, nekecá multimetr? Jinak poblikávání světel, patrné především na volnoběh jsem kdysi řešil taky a zdá se, že pomalu zase řešit budu - bylo to alternátorem. Zjistil jsem, že byl zároveň hlučnější, měl už i horší ložiska, tak jsem sebral jiný co se mi doma válel, prohodil a bylo po problému.
17:45:27
11.01.2012
11.01.2012

Markop
Jestli jsi si tak jistý, že máš všechny kabely, regulátor a multimetr v pořádku, nezbývá ti nic jiného, než repase alternátoru.
Měřil jsi to napětí na svorce R+?
Měřil jsi to napětí na svorce R+?
17:29:06
11.01.2012
11.01.2012

peti
-> miso251SK: tu si to pozri:
skoda-virt.cz/cz/.../4333 -rozborka-alternatora
diodovy mostik vnom su diody
img.skoda-virt.cz/vase_au ta_upload/.../4333_2008-01 -13_19-31-01_35.jpg
skoda-virt.cz/cz/.../4333 -rozborka-alternatora
diodovy mostik vnom su diody
img.skoda-virt.cz/vase_au ta_upload/.../4333_2008-01 -13_19-31-01_35.jpg
17:27:31
11.01.2012
11.01.2012

miso251SK
ukostrenie je OK-premerané
relulátory som už menil dva
Kde nájdem tú kladnú diódu? v usmernovači v alternátore?
relulátory som už menil dva
Kde nájdem tú kladnú diódu? v usmernovači v alternátore?
17:08:37
11.01.2012
11.01.2012

Markop
1. Vadný regulátor
nebo
2. Špatné ukostření
nebo
3. Vadná kladná dioda pomocného usměrňovače.
nebo
4. Vadný multimetr
Změř napětí mezi svorkou D+ (R+) a kostrou. Musí tam být 14 - 14,25V a to i v otáčkách a při zatížení.
nebo
2. Špatné ukostření
nebo
3. Vadná kladná dioda pomocného usměrňovače.
nebo
4. Vadný multimetr
Změř napětí mezi svorkou D+ (R+) a kostrou. Musí tam být 14 - 14,25V a to i v otáčkách a při zatížení.
16:28:35
11.01.2012
11.01.2012

afro100
-> miso251SK: neviem preco to je, ale 15,1 uz neni dobre ... skus iny regler
16:24:12
11.01.2012
11.01.2012

miso251SK
Ahojte.
Popis problému. 55A alternátor fungoval dlho s velkým hliníkovým regulátorom. Raz však začali za jazdy poblikávať všetky svetlá a kontrolky a nakoniec prestal dobíjať bez toho aby zasvietila kontrolka dobíjania. Vymenil som regulátor za malý elektronický. Poblikávanie však nezmizlo.
Napätie batérie pri nenaštartovanom motore 14,3V
Napätie na batérii pri 900 otáčkach 14,4-14,5V
Napätie na batérii pri 1300-2600 otáčkach kolíše medzi 15,1-15,9V
Napätie na betérii pri 3000+ otáčkach znova 14,5V
Kolísanie napätia má aj zvukový doprovod a nie je mechanického pôvodu, pri odpojení alternátora a naštartovaní sa neobjavuje.
Prosím o pomoc s identifikáciou problému. ďakujem
Popis problému. 55A alternátor fungoval dlho s velkým hliníkovým regulátorom. Raz však začali za jazdy poblikávať všetky svetlá a kontrolky a nakoniec prestal dobíjať bez toho aby zasvietila kontrolka dobíjania. Vymenil som regulátor za malý elektronický. Poblikávanie však nezmizlo.
Napätie batérie pri nenaštartovanom motore 14,3V
Napätie na batérii pri 900 otáčkach 14,4-14,5V
Napätie na batérii pri 1300-2600 otáčkach kolíše medzi 15,1-15,9V
Napätie na betérii pri 3000+ otáčkach znova 14,5V
Kolísanie napätia má aj zvukový doprovod a nie je mechanického pôvodu, pri odpojení alternátora a naštartovaní sa neobjavuje.
Prosím o pomoc s identifikáciou problému. ďakujem