dobíjení

prohledat
10 příspěvků (zobrazeno 1 až 10) od 14.11.2011 do 02.12.2011, založil/a Jarda - zrušená registrace
řadit dle data
22:36:11
02.12.2011
Bobesh
-> Markop: Velice správná dedukce,kolego. Motor ventilátoru je největší zátěž v obvodu 15/54 a už jen jeho odběr je dá se říct takřka limitní zátěží obvodu. A jeho stav-údržba se neřeší,respektivě až v momentu,kdy začne rámusit nebo začne vypadávat 2.pojistka,ovšem to už je pro něj většinou pozdě.Tento zajímavý jev jsem sledoval snad u každé škodovky,kdysi mě to taky zajímalo. U řady 100-110R by se to dalo elegantně řešit ovládáním přes relé přímo u motoru a přívodem od svorky 30 na generátoru. Ono ani samotná větev od aku po spínací skříň či pojistky není takříkajíc košer,po zkusmém zdvojení kabelu od starteru po spodní svorku pojistky č.1 se ztráty docela podařilo vykrýt,jakož i onen známý pokles intenzity světlometů při volnoběhu. Oni dederoni nebyli tak úplně blbí,když tahali i kostru kabelama1
14:26:07
28.11.2011
Markop
Když se dívám do schéma elektroinstalace těchto vozů, je mi jasný čím to asi bude. Říkám asi, já jsem se s tím totiž osobně nikdy nesetkal.



Vedení k pojistce č. 2 je pravděpodobně poddimenzované nebo je někde špatný spoj mezi sp. skříňkou a svorkovnicí pojistky. Po zapnutí větráku topení, hlavně pokud je motor přidřený, je v tomto okruhu podpětí a ze svorky R altíku a regleru začne procházet proud přes kontrolku nabíjení do této větve elektroinstalace a žárovka kontrolky začne mžourat. Určitě by pomohlo, napájet větrák odjinud, třeba i přes vlastní pojisku.



To je nejjednodušší vysvětlení, ale třeba je to jen nějaký zlobivý trpaslík, v automobilce v té době montovali co jim zrovna přišlo pod ruku :-D
13:32:08
28.11.2011
Jozka
-> Bobesh 16.11.11 00:36:32: Zajímavý, mě to čas od času dělá MB s ventilátorem ze 110LS, bez ohledu na použitý alternátor (35, 55..) nebo regulátor. A většinou po 3 - 5 km žhnout přestane..9
22:06:29
18.11.2011
Jarda - zrušená registrace
-> Bobesh: diky, a ja si to precetl az ted... dal jsem jinej ventilator a ono je to porad stejne, ale je divne, ze jsem si toho nikdy nevsiml, ale je fak, ze je to videt jen pri uplne tme, kdyz jina kontrolka na pristrojovce nesviti

uz jsem predal vsechny spoje a chtel jsem jit jeste na spoj na starteru... z cehoz me zatim odradila lpg nadrz
00:36:32
16.11.2011
Bobesh
-> Jarda: To nepatrné žhavení kontrolky topení při rychlém běhu ventilátoru je zcela běžné,takový duch ve stroji,neznačí to vůbec nic5
17:54:33
15.11.2011
Jarda - zrušená registrace
-> darklord: tak fouka to malo... zkusim dat jinej - doma neco mam, ale nevim, jestli neni z uzovky, je stejnej? no prave me prekvapuje, ze pojistku nepali
19:39:45
14.11.2011
darklord
-> Jarda: naco vykonnejsi? ked mas original vo vybornom stave tak vykonnejsi nepotrebujes, ono ten radiator nema neobmedzeny tepelny vykon. Mne to robilo tiez, poistka obcas zhorela.
09:10:32
14.11.2011
Jarda - zrušená registrace
-> darklord: asi jo... ale proc nepali pojistku? kdyz uz ho budu menit, jde tam nabastlit nejaky vykonejsi?
08:42:38
14.11.2011
darklord
Ventilator. Vymenit.
08:30:53
14.11.2011
Jarda - zrušená registrace
mam v rapidu altik 70A a ted mi zacala lehce zhavit kontrolka dobíjeni pri zapnutem ventilatoru topeni - pri rychlem chodu to je vic a pri pomalem mene

Kdyz je ventilator vypnutej a zapnu vsechny spotrebice (tlumena a dalkova, vyhrev sedacky, mlhovku, brzdovky a vystrazny) tak to nedela nic, az kdyz zapnu ten ventilator (i samotny)8

napadl me mezizavitovej skrat v motorku, ale to by prece palilo pojistku, zkousel jsem dat i jinej altik a je to porad stejne 10

Na co se mam jeste zamerit?

diky
Extreme Tyres