
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
dobíjení
prohledat
10 příspěvků (zobrazeno 1 až 10) od 14.11.2011 do 02.12.2011, založil/a Jarda - zrušená registrace
22:36:11
02.12.2011
02.12.2011

Bobesh
-> Markop: Velice správná dedukce,kolego. Motor ventilátoru je největší zátěž v obvodu 15/54 a už jen jeho odběr je dá se říct takřka limitní zátěží obvodu. A jeho stav-údržba se neřeší,respektivě až v momentu,kdy začne rámusit nebo začne vypadávat 2.pojistka,ovšem to už je pro něj většinou pozdě.Tento zajímavý jev jsem sledoval snad u každé škodovky,kdysi mě to taky zajímalo. U řady 100-110R by se to dalo elegantně řešit ovládáním přes relé přímo u motoru a přívodem od svorky 30 na generátoru. Ono ani samotná větev od aku po spínací skříň či pojistky není takříkajíc košer,po zkusmém zdvojení kabelu od starteru po spodní svorku pojistky č.1 se ztráty docela podařilo vykrýt,jakož i onen známý pokles intenzity světlometů při volnoběhu. Oni dederoni nebyli tak úplně blbí,když tahali i kostru kabelama

14:26:07
28.11.2011
28.11.2011

Markop
Když se dívám do schéma elektroinstalace těchto vozů, je mi jasný čím to asi bude. Říkám asi, já jsem se s tím totiž osobně nikdy nesetkal.
Vedení k pojistce č. 2 je pravděpodobně poddimenzované nebo je někde špatný spoj mezi sp. skříňkou a svorkovnicí pojistky. Po zapnutí větráku topení, hlavně pokud je motor přidřený, je v tomto okruhu podpětí a ze svorky R altíku a regleru začne procházet proud přes kontrolku nabíjení do této větve elektroinstalace a žárovka kontrolky začne mžourat. Určitě by pomohlo, napájet větrák odjinud, třeba i přes vlastní pojisku.
To je nejjednodušší vysvětlení, ale třeba je to jen nějaký zlobivý trpaslík, v automobilce v té době montovali co jim zrovna přišlo pod ruku :-D
Vedení k pojistce č. 2 je pravděpodobně poddimenzované nebo je někde špatný spoj mezi sp. skříňkou a svorkovnicí pojistky. Po zapnutí větráku topení, hlavně pokud je motor přidřený, je v tomto okruhu podpětí a ze svorky R altíku a regleru začne procházet proud přes kontrolku nabíjení do této větve elektroinstalace a žárovka kontrolky začne mžourat. Určitě by pomohlo, napájet větrák odjinud, třeba i přes vlastní pojisku.
To je nejjednodušší vysvětlení, ale třeba je to jen nějaký zlobivý trpaslík, v automobilce v té době montovali co jim zrovna přišlo pod ruku :-D
13:32:08
28.11.2011
28.11.2011

Jozka
-> Bobesh 16.11.11 00:36:32: Zajímavý, mě to čas od času dělá MB s ventilátorem ze 110LS, bez ohledu na použitý alternátor (35, 55..) nebo regulátor. A většinou po 3 - 5 km žhnout přestane..

22:06:29
18.11.2011
18.11.2011

Jarda - zrušená registrace
-> Bobesh: diky, a ja si to precetl az ted... dal jsem jinej ventilator a ono je to porad stejne, ale je divne, ze jsem si toho nikdy nevsiml, ale je fak, ze je to videt jen pri uplne tme, kdyz jina kontrolka na pristrojovce nesviti
uz jsem predal vsechny spoje a chtel jsem jit jeste na spoj na starteru... z cehoz me zatim odradila lpg nadrz
uz jsem predal vsechny spoje a chtel jsem jit jeste na spoj na starteru... z cehoz me zatim odradila lpg nadrz
00:36:32
16.11.2011
16.11.2011

Bobesh
-> Jarda: To nepatrné žhavení kontrolky topení při rychlém běhu ventilátoru je zcela běžné,takový duch ve stroji,neznačí to vůbec nic

17:54:33
15.11.2011
15.11.2011

Jarda - zrušená registrace
-> darklord: tak fouka to malo... zkusim dat jinej - doma neco mam, ale nevim, jestli neni z uzovky, je stejnej? no prave me prekvapuje, ze pojistku nepali
19:39:45
14.11.2011
14.11.2011

darklord
-> Jarda: naco vykonnejsi? ked mas original vo vybornom stave tak vykonnejsi nepotrebujes, ono ten radiator nema neobmedzeny tepelny vykon. Mne to robilo tiez, poistka obcas zhorela.
09:10:32
14.11.2011
14.11.2011

Jarda - zrušená registrace
-> darklord: asi jo... ale proc nepali pojistku? kdyz uz ho budu menit, jde tam nabastlit nejaky vykonejsi?
08:42:38
14.11.2011
14.11.2011

darklord
Ventilator. Vymenit.
08:30:53
14.11.2011
14.11.2011

Jarda - zrušená registrace
mam v rapidu altik 70A a ted mi zacala lehce zhavit kontrolka dobíjeni pri zapnutem ventilatoru topeni - pri rychlem chodu to je vic a pri pomalem mene
Kdyz je ventilator vypnutej a zapnu vsechny spotrebice (tlumena a dalkova, vyhrev sedacky, mlhovku, brzdovky a vystrazny) tak to nedela nic, az kdyz zapnu ten ventilator (i samotny)
napadl me mezizavitovej skrat v motorku, ale to by prece palilo pojistku, zkousel jsem dat i jinej altik a je to porad stejne
Na co se mam jeste zamerit?
diky
Kdyz je ventilator vypnutej a zapnu vsechny spotrebice (tlumena a dalkova, vyhrev sedacky, mlhovku, brzdovky a vystrazny) tak to nedela nic, az kdyz zapnu ten ventilator (i samotny)

napadl me mezizavitovej skrat v motorku, ale to by prece palilo pojistku, zkousel jsem dat i jinej altik a je to porad stejne

Na co se mam jeste zamerit?
diky