skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Divná elektrika fel 1,3 Lxi
08:46:56
14.03.2012
14.03.2012

lacko
ja som mal stastie ze mi auto nezblklo, menil som zadne tlmice a co ide zvezok kablou na zadne svetla boli 4zodrate az na med od toho sololitoveho krytu co kryje rezervu,najlepsie je prezriet cely zvezok kablou.
20:00:55
13.03.2012
13.03.2012

M@rtin
-> Kuladmin: Kostra od baterky ke kastli je 2x25qmm (kvůli muzice). Zejtra zkusím kostru od kastle k bloku, případně zkusit přikostřit jen tak na hulváta něčím dalším ....
Roztáhnout a roztlačit nezkoušeno. Prozatím to ani nelze
Roztáhnout a roztlačit nezkoušeno. Prozatím to ani nelze
19:40:59
13.03.2012
13.03.2012

Kuladmin
-> M@rtin: Co ukostreni motoru? jdi po tom kostricim dratu jde z baterky na kastly a pak dal pokracuje na blok. Zkousel si to auto roztahnout / roztlacit?
18:22:39
13.03.2012
13.03.2012

M@rtin
Tak se stále nedaří, auto půl roku stálo, startér je novej, pojistky všude v pořádku, jednou se podařilo na 5min auto nastartovat, od té doby vůbec nic, nerozsvítí se ani kontrolka od oleje a dobíjení.
Co mám hledat dál?
- spínačka?
- imobilizér?
Co mám hledat dál?
- spínačka?
- imobilizér?
15:34:22
30.12.2011
30.12.2011

M@rtin
-> M@rtin: Tak odešel startér, koupíme novej a uvidíme jak se to bude chovat
21:05:30
16.11.2011
16.11.2011

M@rtin
-> suri: Díky, až bude čas, tak to zkusím

20:55:45
16.11.2011
16.11.2011

suri
-> M@rtin: tak to skoukni ešte raz
takto to relé funguje , mám český popis tak to bude lepšie ako mojím výkladom
To že je na žlutém drátu nějaké napětí i při klíčku v poloze rozsvícených kontrolek není chyba, tak to má fungovat.
Při klíčku v poloze rozsvícených kontrolek prochází přes žlutý drát proud po cestě: +12V při zapnutém klíčku -> cívka relé X -> žlutý drát -> cívka startéru ->blok motoru -> ukostření. Relé X je přes ten žlutý drát a cívku startéru ukostřené. Proto je na konektoru žlutého drátu na cívce startéru napětí - při odpojeném konektoru plných +12V, při konektoru zapojeném nějaké malé napětí.
Při klíčku v poloze startování se na žlutý drát dostane ze spínačky plné napětí +12V z baterie, čím relé X dostane na obě strany cívky stejné napětí +12V a odpadne.
Tím se po dobu startování odpojí všechno, co je na relé X zapojeno - reflektory, topení, vyhřívání zadního skla, stírače a mlhovky.
takže zmeraj na zapojenom konektore či pri druhej polohe - štartovaní tam príde plných 12V , ak nie hľadaj niekde po ceste chybu
takto to relé funguje , mám český popis tak to bude lepšie ako mojím výkladom
To že je na žlutém drátu nějaké napětí i při klíčku v poloze rozsvícených kontrolek není chyba, tak to má fungovat.
Při klíčku v poloze rozsvícených kontrolek prochází přes žlutý drát proud po cestě: +12V při zapnutém klíčku -> cívka relé X -> žlutý drát -> cívka startéru ->blok motoru -> ukostření. Relé X je přes ten žlutý drát a cívku startéru ukostřené. Proto je na konektoru žlutého drátu na cívce startéru napětí - při odpojeném konektoru plných +12V, při konektoru zapojeném nějaké malé napětí.
Při klíčku v poloze startování se na žlutý drát dostane ze spínačky plné napětí +12V z baterie, čím relé X dostane na obě strany cívky stejné napětí +12V a odpadne.
Tím se po dobu startování odpojí všechno, co je na relé X zapojeno - reflektory, topení, vyhřívání zadního skla, stírače a mlhovky.
takže zmeraj na zapojenom konektore či pri druhej polohe - štartovaní tam príde plných 12V , ak nie hľadaj niekde po ceste chybu
20:52:33
16.11.2011
16.11.2011

M@rtin
-> suri: Jak jsem psal, X relé je nové. Do pojistkovky neteče, jelikož auto je stále v garáži.

20:49:09
16.11.2011
16.11.2011

suri
-> M@rtin: skouknúť Xrelé , nemáš tie hmlovky aj zapnuté nechtiac? netečie niekde do poistkovky?
20:28:29
16.11.2011
16.11.2011

M@rtin
-> darklord: Ale když tam napětí je, tak se startér ani nehne.

20:22:24
16.11.2011
16.11.2011

darklord
-> M@rtin: no, pokial pri druhej polohe nejde prud na zopnutie elektromagnetu, tak starter za to nemoze...
20:18:55
16.11.2011
16.11.2011

M@rtin
-> darklord: Více jsem to zatím nestudoval, než toto co jsem napsal. jde mi o to jestli není hlavní problém spíš ve startéru, ten je ještě původní ...
20:13:56
16.11.2011
16.11.2011

darklord
-> M@rtin: a spinacka je OK?
20:13:13
16.11.2011
16.11.2011

M@rtin
-> darklord: Od léta je toto relé nové

20:11:03
16.11.2011
16.11.2011

darklord
20:10:05
16.11.2011
16.11.2011

M@rtin
-> darklord: Co myslíš slavným X relé?
20:09:31
16.11.2011
16.11.2011

darklord
-> M@rtin: a co slavne feldacke X rele?
20:07:10
16.11.2011
16.11.2011

M@rtin
Taky se přidám s jedním problémem.
V pondělí sem bezproblému nastartoval a Feldu přesunul do jiný garáže kvůli úklidu. Dneska už jsem jí nenatočil a startér ani necvakne.
baterka má 12,6V.
Při poloze klíčku v poloze 1, je na žlutým drátu ke startéru napětí, při poloze 2 (údajně startování) napětí není. Je tohle vůbec správně?
Při zapojení fastonu zpět do startéru, při poloze 2 je na palubce vidět to co je na fotce. (rozsvítí se kontrolka předních mlhovek)
Kde hledat problémy? startér? elektrika?
V pondělí sem bezproblému nastartoval a Feldu přesunul do jiný garáže kvůli úklidu. Dneska už jsem jí nenatočil a startér ani necvakne.
baterka má 12,6V.
Při poloze klíčku v poloze 1, je na žlutým drátu ke startéru napětí, při poloze 2 (údajně startování) napětí není. Je tohle vůbec správně?
Při zapojení fastonu zpět do startéru, při poloze 2 je na palubce vidět to co je na fotce. (rozsvítí se kontrolka předních mlhovek)
Kde hledat problémy? startér? elektrika?
17:40:01
16.11.2011
16.11.2011

Dakotta
diky, zajtra to pozrem 

17:20:32
16.11.2011
16.11.2011

OndraKrupi
-> Dakotta: lucas prehozeny kable?
17:02:48
16.11.2011
16.11.2011

Dakotta
trosku zneuzijem temu, dufam ze nevadi..
kamarat kupil feldu a zistili sme, ze svetla svietia opacne-ked zapne stretavacky, svietia dialky a naopak. cim by to mohlo byt? ma niekto napad?

17:58:48
30.10.2011
30.10.2011

suri
tak skús v tom režime odpojiť alternátor - silový kábel aj ku kontrolke
13:21:18
29.10.2011
29.10.2011

OndraKrupi
-> Demoniak: sice asi blbost, ale nemáš někdě v autě na světlech LED diody?
12:49:30
29.10.2011
29.10.2011

Jawák - zrušená registrace
-> Demoniak: mne to robilo vo formane a bolo to spinačkou
12:47:52
29.10.2011
29.10.2011

Demoniak
to mě taky napadlo, ale že by zůstávalo něco a něco ne?
12:16:16
29.10.2011
29.10.2011

Jawák - zrušená registrace
a čo spinačka?
12:14:36
29.10.2011
29.10.2011

Demoniak
nene všude sucho
11:51:35
29.10.2011
29.10.2011

Kuladmin
A nemas vodu v pojistkach? Netece ti pod celnim oknem?
11:38:34
29.10.2011
29.10.2011

Demoniak
Ahoj, žádám o radu, v autě vše funguje až na to, když vypnu klíček tak semtam zůstanou vyset kontrolky na dobíjení a mazání motoru. Někdy se k tomu přidá i palivoměr a kontrolka teploty. zkoušel jsem různý relátka atd. ale nepomohlo to. nevíte někdo co s tim?
Díky za pomoc.
Díky za pomoc.