skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
diodovy mostik
06:37:48
01.11.2011
01.11.2011

proby
Markop: To sú vedomosti. Nie som tuner ale tu hadicu na chladenie je tam už rok a teraz to odišlo jak bolo vonku 10 C a hneď po naštartovaní.
15:10:16
30.10.2011
30.10.2011

Markop
-> proby:
Pomocný usměrňovač napájí přes regulátor napětí a uhlíky budicí vinutí alternátoru. Kontrolka nabíjení signalizuje rozdíl napětí mezi svorkou B+ a svorkou D+.
Pokud ti žhne, je potřeba změřit napětí na obou výše uvedených svorkách. Při zátěži samozřejmě.
Stačí nastartovat, rozsvítit světla, odpojit od altíku kablík od kontrolky a mezi B+ a kostru a poté i mezi D+ a kostru píchnout voltmetr. Důležité - při zvýšených otáčkách (i když altík felicie by měl utáhnout světla i na volnoběh). Napětí na svorce D+ se nesmí měnit ani při zapínání různých spotřebičů, protože na této svorce je napětí stabilizované na úroveň většinou 14,2 - 14,25V a klesá jen při přetížení alternátoru. Napětí na svorce B+ se mění mezi 14,2 při malém odběru a 13,5V při max. odběru. Při světlech a větráku topení na dvojku tam musí být stále aspoň 14V.
Vadná hlavní dioda anodové (kladné) skupiny se projeví mžouráním kontrolky a prudkým poklesem napětí při rozsvícení světel, protože chybí proud z jedné fáze. Pokud by se ale u takového vozu nezapínaly žádné spotřebiče, je málo zatížený alternátor překvapivě schopen dobíjet akumulátor.
Vadná pomocná dioda se opět projevuje slabě svítící kontrolkou a protože regulátoru napětí chybí proud z jedné fáze, způsobuje to menší výkon alternátoru.
Vadná dioda katodové (záporné) skupiny způsobuje pouze pokles výkonu alternátoru o třetinu. Katodové diody totiž slouží oběma usměrňovačům, výpadek proudu z jedné fáze je u obou zmíněných svorek ve stejné chvíli.
Diody lze zničit pouze přehřátím, tuneři občas přivádějí vzduch pro alternátor hadicí z pod předního nárazníku. Hlavně v zimě to musí fungovat výborně, ledový vzduch usměrňovač i statorové vinutí velice účinně chladí.
Pomocný usměrňovač napájí přes regulátor napětí a uhlíky budicí vinutí alternátoru. Kontrolka nabíjení signalizuje rozdíl napětí mezi svorkou B+ a svorkou D+.
Pokud ti žhne, je potřeba změřit napětí na obou výše uvedených svorkách. Při zátěži samozřejmě.
Stačí nastartovat, rozsvítit světla, odpojit od altíku kablík od kontrolky a mezi B+ a kostru a poté i mezi D+ a kostru píchnout voltmetr. Důležité - při zvýšených otáčkách (i když altík felicie by měl utáhnout světla i na volnoběh). Napětí na svorce D+ se nesmí měnit ani při zapínání různých spotřebičů, protože na této svorce je napětí stabilizované na úroveň většinou 14,2 - 14,25V a klesá jen při přetížení alternátoru. Napětí na svorce B+ se mění mezi 14,2 při malém odběru a 13,5V při max. odběru. Při světlech a větráku topení na dvojku tam musí být stále aspoň 14V.
Vadná hlavní dioda anodové (kladné) skupiny se projeví mžouráním kontrolky a prudkým poklesem napětí při rozsvícení světel, protože chybí proud z jedné fáze. Pokud by se ale u takového vozu nezapínaly žádné spotřebiče, je málo zatížený alternátor překvapivě schopen dobíjet akumulátor.
Vadná pomocná dioda se opět projevuje slabě svítící kontrolkou a protože regulátoru napětí chybí proud z jedné fáze, způsobuje to menší výkon alternátoru.
Vadná dioda katodové (záporné) skupiny způsobuje pouze pokles výkonu alternátoru o třetinu. Katodové diody totiž slouží oběma usměrňovačům, výpadek proudu z jedné fáze je u obou zmíněných svorek ve stejné chvíli.
Diody lze zničit pouze přehřátím, tuneři občas přivádějí vzduch pro alternátor hadicí z pod předního nárazníku. Hlavně v zimě to musí fungovat výborně, ledový vzduch usměrňovač i statorové vinutí velice účinně chladí.
11:12:04
30.10.2011
30.10.2011

proby
Jo, to by už odišla, načo je tam pomocná dioda?
19:35:33
25.10.2011
25.10.2011

Markop
-> proby: Na tom není nic divného. Asi máš vadnou pomocnou diodu, pokud by to byla hlavní, dlouho by to nevydrželo.
18:12:53
25.10.2011
25.10.2011

Kuladmin
-> proby: Jenze ti tutove nedobiji tolik kolik by melo 

18:00:37
25.10.2011
25.10.2011

proby
Už dva týždne svieti dobijanie a auto stale ide a sveti.

18:21:46
17.10.2011
17.10.2011

proby
Vieš že môže, a technika zvlašť. Tak odišla dioda. Ale nemôže rychlejšie než za rok odisť dioda, alebo môže

21:48:39
16.10.2011
16.10.2011

Kuladmin
-> proby: A to se jako nemuze neco .... promer diody zkontroluj uhliky aspol.
20:53:18
14.10.2011
14.10.2011

proby
Alternator je rok po repase.
20:46:37
14.10.2011
14.10.2011

Kuladmin
Tak ho cely zrepasuj a promer diody a budes hned chytrejsi. 

20:06:29
14.10.2011
14.10.2011

proby
Čavko, Na felicii mi už odišiel za 3 mostik za dva roky. Jeden bol vika a tie dva boli značkove, teraz neviem ake ale česke. Pred troma dňami som nabil baterku, všetko poho a dnes naštartujem a po pridani už len taky zvuk od altiku a kontrolka už svieti. Nevie niekto kde může byť problem, nieje normalne meniť mostik tak často. Alternator ma nove uhliky, už tretie ale za 13 rokov.