Regler (jeho napěťový dělič) sleduje napětí a pulsní regulací reguluje proud do budícího vinutí alternátoru, aby bylo jeho napětí stálé.
Akumulátor je na alternátor připojen stále, po vyrovnání jeho vnitřního napětí s napětím na alternátoru protéká jen udržovací proud. Napětí altíku je nastaveno na úroveň, aby aku nezačala plynovat (pod 14,4V, u Ca-Ca pod 14,9V). Tím se aku nepřebíjí.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Alternator funkcia
prohledat
2 příspěvků (zobrazeno 1 až 2) od 02.10.2011 do 02.10.2011, založil/a Winged_Arrow
14:07:00
02.10.2011
02.10.2011

Winged_Arrow
Nazdar, banálna otázka... čo sa týka regulacie napatia dodavaneho alternátorom..
Reglér slúži len na to, aby zmenou budiaceho napatia/prudu dodaného do alternátora udržoval vystupne jednosmerne napatie alternatora na hodnote 14V ?
alebo alternator dodava kolisave napatie zavisle od otacok a regler ho len reguluje na 12V pred dodanim do siete? (to asi nie)
a ako je to s ukončením dobíjania batérie? to sa končí vyrovnaním napätí altíku a batérie?
Diky moc :)
Reglér slúži len na to, aby zmenou budiaceho napatia/prudu dodaného do alternátora udržoval vystupne jednosmerne napatie alternatora na hodnote 14V ?
alebo alternator dodava kolisave napatie zavisle od otacok a regler ho len reguluje na 12V pred dodanim do siete? (to asi nie)
a ako je to s ukončením dobíjania batérie? to sa končí vyrovnaním napätí altíku a batérie?
Diky moc :)