Tak ta cívka je osmivoltová, tak aby byla dostatečná energie jiskry i při startování, kdy je snížené napětí vozové sítě. Tehdy cívka dostává proud z okruhu ovládání stykače startéru. Po nastartování je napájená od spínací skříňky přes onen rezistor aby se provozním napětím nespálila.
Pokud ten motor měl cívku s odporem, můžeš tam dát dvanáctivoltovou (třeba ze Š 100), ale při startování bude oslabená jiskra na svíčkách.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Civka v traktore
prohledat
4 příspěvků (zobrazeno 1 až 4) od 30.09.2011 do 30.09.2011, založil/a honzisdolis
21:54:15
30.09.2011
30.09.2011

Markop
20:41:51
30.09.2011
30.09.2011

spartra
cívku s odporem nepotřebuješ, byla dávána pouze kvůi vyšímu napětí nebo tak, záleží co je ta zo motor

19:31:59
30.09.2011
30.09.2011

Markop
Jaký tam je zapalování? Co je to za motor?
Cívka s odporem pro kontaktní zapalování ve škůdkách má na sobě takovou ošklivou čtverhrannou věc s fastonama.
Cívka s odporem pro kontaktní zapalování ve škůdkách má na sobě takovou ošklivou čtverhrannou věc s fastonama.
18:47:03
30.09.2011
30.09.2011

honzisdolis
A je tady problem...zitra mam jet s domorobo traktorem do lesa a vybuchla mi civka. Potreboval by sem poradit, jaky je rozdil mezi civkami s odporem a bez odporu. Pan, ktery mi daval trakturek dohromady tvrdi, ze tam musi byt civka s odporem. Zajima me tedy, jak je rozeznam a popripade kde se jaka pouziva. Diky vsem za rady