skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
co sa zvykne porouchat v alternatore
08:47:52
31.08.2011
31.08.2011

sbf
dik za radu, nejako to nefunguje, pouzijem nejaky iny
14:40:06
30.08.2011
30.08.2011

Markop
Přes uhlíky teče jen budicí proud.
Podle tabulek platí pro tyto alternátory regulované napětí 14,0V - 14,2V od 1100 ot/min (odběr pouze pro buzení).
Maximální výkon je dosažen v 6000 ot/min, napětí na svorce B+ nesmí při odběru 55A klesnout pod 13,5V. V celém rozsahu zatížení, musí být na svorce R napětí stále stejné.
Změř napětí bez spotřebičů na volnoběh, a přidávej otáčky. Mělo by to stále držet 14 - 14,2V.
Se zapnutými světly a větrákem ti pravděpodobně klesne napětí na volnoběh, při zvýšení otáček by to mělo držet aspoň 13,8V. Taky změř napětí mezi svorkou R altíku a kostrou, samozřejmě tak aby nedošlo k rozpojení kabelu k regulátoru. Tam by mělo být v provozních otáčkách vždy 14,0 - 14,2V.
Podle tabulek platí pro tyto alternátory regulované napětí 14,0V - 14,2V od 1100 ot/min (odběr pouze pro buzení).
Maximální výkon je dosažen v 6000 ot/min, napětí na svorce B+ nesmí při odběru 55A klesnout pod 13,5V. V celém rozsahu zatížení, musí být na svorce R napětí stále stejné.
Změř napětí bez spotřebičů na volnoběh, a přidávej otáčky. Mělo by to stále držet 14 - 14,2V.
Se zapnutými světly a větrákem ti pravděpodobně klesne napětí na volnoběh, při zvýšení otáček by to mělo držet aspoň 13,8V. Taky změř napětí mezi svorkou R altíku a kostrou, samozřejmě tak aby nedošlo k rozpojení kabelu k regulátoru. Tam by mělo být v provozních otáčkách vždy 14,0 - 14,2V.
13:37:27
30.08.2011
30.08.2011

sbf
Je tam el. regler.
Chcem sa este spytat, aky prud tecie cez tie uhliky - je to len budiaci do 5A alebo plny prud?
S tymi zberacimi kruzkami asi problem nebude, lebo to nedobija ani pri nizkych otackach (volnobehu)
Moze mat na vykon alt. vplyv aj izolacia vo vnutri, a teplota vinuti t.j. taky ze vykon klesne na 1/2 kapacity?
Skusim este zmerat V pri otackach
Chcem sa este spytat, aky prud tecie cez tie uhliky - je to len budiaci do 5A alebo plny prud?
S tymi zberacimi kruzkami asi problem nebude, lebo to nedobija ani pri nizkych otackach (volnobehu)
Moze mat na vykon alt. vplyv aj izolacia vo vnutri, a teplota vinuti t.j. taky ze vykon klesne na 1/2 kapacity?
Skusim este zmerat V pri otackach
12:12:36
30.08.2011
30.08.2011

Markop
Uhlíky musejí mít dostatečný přítlak, sběrací kroužky nesmí házet, to ve vyšších otáčkách způsobuje odskakování uhlíků a jejich požkození, alternátor by ztrácel výkon.
13,6V je málo. Při přidání plynu dává stejně? Máš relátkový nebo elektronický regulátor?
13,6V je málo. Při přidání plynu dává stejně? Máš relátkový nebo elektronický regulátor?
11:51:03
30.08.2011
30.08.2011

sbf
ukostrenie a kable su v poriadku, alternator premerali v oprave len ho nechali recepcnej s tym ze diody ma dobre, nieco hovorila o uhlikoch ze su trochu zodrate, ale ze by mal fungovat. Co je to teda "mat v poradku uhliky" - zeby tym to bolo? bez spotrebicov a studeny dava 13,6V.
11:18:09
30.08.2011
30.08.2011

Markop
Jak víš že má diody v pořádku. Proměřil jsi je? Jaké dává napětí ve vyšších otáčkách bez zapnutých spotřebičů? Zhasne úplně kontrolka dobíjení, nebo trochu svítí? Máš v pořádku uhlíky? Nemáš v kabelu mezi altíkem a baterkou velký přechodový odpor? Máš v pořádku ukostření mezi motorem a karoserií?
09:52:45
30.08.2011
30.08.2011

sbf
zdravim, poradite niekto co okrem diod este moze sposobit ze alternator slabo dobija?
totiz 55A dava pri zatazi (13A svetla, silnejsi cca 9A fan, + zapalovanie) len 12,6V na svorkach baterky co je malo, a diody ma dobre.
totiz 55A dava pri zatazi (13A svetla, silnejsi cca 9A fan, + zapalovanie) len 12,6V na svorkach baterky co je malo, a diody ma dobre.