skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Dobíjení???
09:06:20
04.11.2011
04.11.2011

Markop
-> Klubko_: Ne, je to v pořádku.
08:43:57
04.11.2011
04.11.2011

Klubko_
vyuziju tema: Meril jsem kamosovi dobijeni v cliu a nameril jsem 14,23V pri nastartovanym motoru a 14,15V pri zapnutych svetlech.
Je to moc?
Je to moc?
21:21:17
28.08.2011
28.08.2011

Markop
-> Pavel P..: Vzhledem k tomu, že někdy tyto regulátory vydrží věky, někdy shoří po pár kilometrech, ber ten nejlevnější. S Jezpolama jezdí hodně altíků, cena slušná, tak ber třeba ten.
19:48:40
28.08.2011
28.08.2011

Pavel P..
využiju tématu... potřebuji koupit regulátor altíku na feldu, začala přebíjet baterku, našel jsem nějaký slovenský v Krči, čínský a pak polský Jezpol... máte s nima někdo žkušenosti kolik jaký vydržej?
15:12:21
22.08.2011
22.08.2011

Jozka
Tak jak to dopadlo? Já jen že kdysi jsem to řešil na 3-letý felicii s tříletou baterií a pak to v servisu vyřešili jednoduše: vadnej regulátor dobíjení zničil baterii. Ta sice měla přes 12V v klidu, ale to nabití vystačilo po ránu na jedinej start, dobíjení se pak sice "uzdravilo", ale do ta nafouklá baterie s rozsypanými články už to nepobrala, resp. neudržela.
23:47:33
18.08.2011
18.08.2011

Markop
-> Bobesh: A úplně nejlepší jsou frajeři, kteří si, místo toho aby si očistili koncovky kabelů mezi altíkem a baterkou, nacpou do auta "tuningovou diodu".
22:59:10
18.08.2011
18.08.2011

Bobesh
-> Markop: Nojo,už asi stárnu a ješitním
Ono ani novej originální svazek na 742ce není zcela košer,natož po letech. A potom to spousta lidí řeší silnějšími alternátory apod.,přitom stačí udělat kontaktům údržbu,posílit kostru agregátu (pásek přes silentbloky málokdy plní svoji určenou funkci) a popř,zesílit vedení 30ky od aku k pojistkám.

22:09:43
18.08.2011
18.08.2011

Markop
-> Bobesh: Já jsem tě za slovo nechytal, to jsi špatně pochopil :-)
21:49:22
18.08.2011
18.08.2011

Bobesh
-> Markop: Psal jsem že jsem zažil,ne že je to podle tabulek. Jestli chceš chytat za slovo,tak samotný alternátor bez regulace dává podstatně víc. Můžeme se shodnout na tom,že pokud nebude akumulátor O.K.,není se dál od čeho odpíchnout a přechodový odpor je svinstvo,ať je kdekoliv na voze. Před pár lety jsem osobně hasil u Liberecké ZOO počínající požár v motorovém prostoru starší jihokorejské příšery. Operace se zdařila,přijevší hasiči už neměli co dělat,krom záznamu. Později jsme se s jejich technikem shodli na tom,že plamínky zavinil přechoďák na plastový patici H4ky levé heligony.
21:31:07
18.08.2011
18.08.2011

Markop
-> Bobesh: Ve chvíli, kdy je napětí vozové sítě 13,5V, může mít alternátor 200A, a je mu to prdlačku platné :-D
Ono totiž to nepsané pravidlo, že altík by měl dávat aspoň 13,8V opravdu platí. Pokud je napětí nižší, akumulátor se dobijí jen málo, a stoupá mu vnitřní odpor, postupně slábne. Taková baterie má potom nezatížená 12,6V takže pohoda, ovšem jen do chvíle kdy při startování klesá napětí někam k pěti voltům...
Motorista potom aku vymění, a hurá ničit další.
Hodně bordelu dělají taky přechodové odpory. Majitel jedné Vectry si stěžoval, že když zapne větrák topení, znatelně mu pohasnou světla. Pokud zapnul vše co v autě bylo, přestalo mu hrát rádio. Na altíku 13,9V, na baterce 13,4V a v pojistkách ůžasných 9, slovy devět, voltů. Stačilo očistit oka kabelů, majitel byl spokojen a mohlo se inkasovat za náročnou opravu ;-)
Ono totiž to nepsané pravidlo, že altík by měl dávat aspoň 13,8V opravdu platí. Pokud je napětí nižší, akumulátor se dobijí jen málo, a stoupá mu vnitřní odpor, postupně slábne. Taková baterie má potom nezatížená 12,6V takže pohoda, ovšem jen do chvíle kdy při startování klesá napětí někam k pěti voltům...
Motorista potom aku vymění, a hurá ničit další.
Hodně bordelu dělají taky přechodové odpory. Majitel jedné Vectry si stěžoval, že když zapne větrák topení, znatelně mu pohasnou světla. Pokud zapnul vše co v autě bylo, přestalo mu hrát rádio. Na altíku 13,9V, na baterce 13,4V a v pojistkách ůžasných 9, slovy devět, voltů. Stačilo očistit oka kabelů, majitel byl spokojen a mohlo se inkasovat za náročnou opravu ;-)
18:08:50
18.08.2011
18.08.2011

Bobesh
-> Markop: Zažil jsem i 13,5V. Otázkou je,jestli je dosti proudu,stačí aby jedno z vinutí stávkovalo a jsme s hodnotami někde jinde...
13:32:30
18.08.2011
18.08.2011

palinator
-> Tommyk:
Může na baterce naměřit i 12,8V a NENASTARTUJE! Když máš z tvrdýho zdroje měkkej (sulfatace elektrod), tak sice naprázdno naměříš poměrně vysoké napětí odpovídající perfektnímu nabití, ale vysokej vnitřní odpor se postará o to, aby ty stovky A pro start nebyly dodány - a výsledek je ten, že to neudělá ani hovno.. celá síť zhasne a startér se ani nepohne.
Může na baterce naměřit i 12,8V a NENASTARTUJE! Když máš z tvrdýho zdroje měkkej (sulfatace elektrod), tak sice naprázdno naměříš poměrně vysoké napětí odpovídající perfektnímu nabití, ale vysokej vnitřní odpor se postará o to, aby ty stovky A pro start nebyly dodány - a výsledek je ten, že to neudělá ani hovno.. celá síť zhasne a startér se ani nepohne.
16:16:18
17.08.2011
17.08.2011

vhml
Starter z felicie se od nejakejho napeti uz netoci, neni to jak klasickej ze se prevaluje i s par voltama - tudiz spatna baterie popr ztraty
18:45:05
16.08.2011
16.08.2011

Bobesh
-> Toňas: Viz.-> Bobesh 15.08.11 18:59:06: Pak můžeš zkusit proklemovat-přemostit původní vedení třebas startovacími kabely aku-starter + na svorku, - na kostru,popř. dále svorky starteru,třeba je tam přechodový odpor. prvně bych vyloučil vadnou baterii,protože kde nic není,ani smrt nebere,dál pokračovat po jednotlivých spojích.
17:52:15
16.08.2011
16.08.2011

Markop
A teď už to neblbne? Pokud jsi nastartoval až po dobití aku, tak to je hlavně akumulátorem. Třeba chvíli nefungovalo dobíjení (pokud je špatný kontakt na svorce R altíku, altík nedobíjí ale kontrolka nesvítí).
Nedávno jsem měl na dílně Feldu se spálenou diodou v altíku. Majitel se dušoval, že mu auto dobíjí, na volnoběh při vypnutých spotřebičích skutečně držel 14,0V, akumulátor se nabíjel 5 ampéry. Jenže po rozsvícení světel to kleslo na 13,4V (to on doma nevyzkoušel), a bylo.
Mimochodem, ty elektronické reglery nastavují 14,2V, 13,8V je nějak málo.
Nedávno jsem měl na dílně Feldu se spálenou diodou v altíku. Majitel se dušoval, že mu auto dobíjí, na volnoběh při vypnutých spotřebičích skutečně držel 14,0V, akumulátor se nabíjel 5 ampéry. Jenže po rozsvícení světel to kleslo na 13,4V (to on doma nevyzkoušel), a bylo.
Mimochodem, ty elektronické reglery nastavují 14,2V, 13,8V je nějak málo.
15:52:39
16.08.2011
16.08.2011

Toňas
Právěže problém se projevil po tříletém užívání vozu s jendou baterii, startér sem tam dal před 3měsíci a udělalo to ted jednou a vypadáto že je klid, nehcápu to, jel jsem 100km v kuse, jen svítil(světla origo škoda 100) a rádio a jeden reprák puštěnej a prostě to asi nedobilo, nebo já neivm, ted to dobíjí ty hodnoty co sem psal níže....
18:59:06
15.08.2011
15.08.2011

Bobesh
-> Toňas: Zkus si půjčit jinou baterii,až to udělá zase,prohoď a uvidíš. Věk aku nic neznamená,může ti odejít po půlroce jako po devíti letech. Pokud problém přetrvává.hledej chybu ve vedení či startéru samém. Další věc je,jak moc zatěžuješ síť,světla,ventilace,audi
o atd.
17:47:39
15.08.2011
15.08.2011

Toňas
nojo, ale tři měíce tam ten startér mám a ikdyž sem přišle po tejdnu, auto vždycky chytlo.... řikam normálně ráno nastartuju, ujedu 30km jen svítim a hraje rádio, zastavim a už nenastartuju, zezačátku cvakalo, potom už jen zhasli kontrolky a ani cvaknutí...
17:45:15
15.08.2011
15.08.2011

suri
felicia mala vždy len jednu watáž okrem diesla , ak to robí aj druhý tak bude zrada v elektrike , velke straty a pod
17:44:02
15.08.2011
15.08.2011

Tommyk
pokud na baterce naměříš 12,5V tak je to v pořádku. nastartovat musíš i s 10V (ikdyž blbě)
zkontroluj ukostření, správný dotažení kontaktů, kabely atd. ale tipoval bych to na tu spouštěcí cívku startéru. ted si nemůžu vzpomenout jak se tomu nadává
zkontroluj ukostření, správný dotažení kontaktů, kabely atd. ale tipoval bych to na tu spouštěcí cívku startéru. ted si nemůžu vzpomenout jak se tomu nadává
17:42:32
15.08.2011
15.08.2011

Toňas
Na škodě 110...
17:40:43
15.08.2011
15.08.2011

Toňas
Jo a ten jinej taky cvakal jenom jako ten původní než jsem dal oživit na půl hodiny baterku....
17:38:42
15.08.2011
15.08.2011

Tommyk
startér
17:37:17
15.08.2011
15.08.2011

Toňas
Ahoj, normálně ráno nastartuju a ujedu 30km, najim se a už nenastartuju, startér(felicie) cvaká, světla svítěj. Tak sem se nechal roztlačit a kontrolka dobíjení nesvítí. Tak jsem to pak řešil po 60km v cíli a baterka dává po vyndání z auta 12,5V (bezúdržbová, 3,5 roku stará) tak ji dám na půl hodiny na nabíječku a šup zpátky do auta a to chytlo. Kontakty na baterce udržuju, alternátor 42A, elektronickej regulátor. Na volnoběh sem na baterce naměřil 13,3V a při 2,500ot/min sem naměřil 13,8V. Jo a včera po jízdě byl startér teplej, i cívka tak jsem dal pro sichr jinej, taky felda 1,1 kw, předtim byl 1kw. Nevim co si mam otom myslet, auto normálně funguje... a najendou todle...