-> Bery: budeš-li ji jezdit jenom po městě a stát na každým semaforu tak za malou řemenici altíku budeš platit zlatem.
Na závoďáku jsem dal na pumpu řemenici ze stovky, na altík z trabanta, zkusím někde sehnat toho zetra, furt to točí zbytečně moc, protože na klice máme větší řemenici než origo, bůhví proč, ale je to vyvážený tak na to šahat nebudu.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Menšia remenica alternátora?
prohledat
22 příspěvků (zobrazeno 1 až 22) od 24.02.2011 do 26.02.2011, založil/a Winged_Arrow
09:11:05
26.02.2011
26.02.2011

vhml
05:34:15
26.02.2011
26.02.2011

Winged_Arrow
-> afro100:
tak to je teda možné.. :) takže radšej velké lopatky s velkou remenicou? inak len pre zaujimavosť, ventilátory na velmi vysoké otáčky, majú dokonca lopatky otočené opačne.. :) to sme sa myslím v škole učili..
tak to je teda možné.. :) takže radšej velké lopatky s velkou remenicou? inak len pre zaujimavosť, ventilátory na velmi vysoké otáčky, majú dokonca lopatky otočené opačne.. :) to sme sa myslím v škole učili..
22:19:03
25.02.2011
25.02.2011

afro100
130 je stejna ako z rapida ... velka remenica sa dava preto, lebo vo vyssich otackach nastava namiesto prudenia jav zvany "rezanie". To zn. ze kvapalina uz neprudi, ale vodna pumpa sa toci tak rychlo, ze len "reze" vodu.
To iste sa deje u kila /er pri vetraku chladica, kedy vo vyssich rychlostiach/otackach listy vrtule nenasavaju vzduch, ale ho len "rezu"...
... a v podstate zasa to iste sa deje aj s velkymi lopatkami, aj ked tie nemaju na chladenie taky markantny vplyv ako velkost remenice. Znamy jazdil 120 konovy motor na vodnej pumpe z uzovky a remenici z kila ... inak to neuchladil, preco asi ? ;)
To iste sa deje u kila /er pri vetraku chladica, kedy vo vyssich rychlostiach/otackach listy vrtule nenasavaju vzduch, ale ho len "rezu"...
... a v podstate zasa to iste sa deje aj s velkymi lopatkami, aj ked tie nemaju na chladenie taky markantny vplyv ako velkost remenice. Znamy jazdil 120 konovy motor na vodnej pumpe z uzovky a remenici z kila ... inak to neuchladil, preco asi ? ;)
22:13:07
25.02.2011
25.02.2011

Bery
-> Winged_Arrow: vodní pumpu mám z feldy,nemusí se mazat a ložiska drží.
20:40:35
25.02.2011
25.02.2011

Winged_Arrow
-> afro100:
a Vymenil si uzáver chladiča za rapidový? (je tam totiž vyšší tlak).
Tým pádom to nevarí, ale pretláča cez ventil :)
nemá to prečo variť.
a Vymenil si uzáver chladiča za rapidový? (je tam totiž vyšší tlak).
Tým pádom to nevarí, ale pretláča cez ventil :)
nemá to prečo variť.
20:40:27
25.02.2011
25.02.2011

saSaT
-> afro100: a co takhle třeba 130ková vodní pumpa+velká řemenice ze stovky?tak to byl navrhovaný mylism i v L/A ne?
20:23:15
25.02.2011
25.02.2011

afro100
-> Winged_Arrow: To nie je pravda. Rapidia pumpa má sice 2x tak veľké lopatky, ale nie je to dobré meniť. Keď sa motor začne pohybovať vo vyšších otáčkach tak behom chvíle varí. Mám to odskúšané.
20:17:49
25.02.2011
25.02.2011

Winged_Arrow
-> Bery:
To ja jaksi nemožem lebo mam dvojitu remenicu aj na ventilator. A čo nato pumpa? :)
ono je hlavne dobre menit pumpu za rapidovú - 2x väčšie lopatky
To ja jaksi nemožem lebo mam dvojitu remenicu aj na ventilator. A čo nato pumpa? :)

ono je hlavne dobre menit pumpu za rapidovú - 2x väčšie lopatky
18:54:46
25.02.2011
25.02.2011

Bery
-> m8rinek: já jdu do malý řemenice na klice.místo dvou měním jednu)
17:40:18
25.02.2011
25.02.2011

Winged_Arrow
-> m8rinek:
Vodnu pumpu neriešim. Mám tam pumpu so širokými lopatkami ktorá..
Ten alternátor zatial nejdem robiť, ale pokial máš odber v aute cez 40A
tak nato Ti rozhodne seriovy altik nebude stačiť, a pri volnobežných otáčkach vybiješ batériu.
Vodnu pumpu neriešim. Mám tam pumpu so širokými lopatkami ktorá..
Ten alternátor zatial nejdem robiť, ale pokial máš odber v aute cez 40A
tak nato Ti rozhodne seriovy altik nebude stačiť, a pri volnobežných otáčkach vybiješ batériu.
16:02:36
25.02.2011
25.02.2011

m8rinek
-> Bery: taky tomu nerozumim, serie je dostačující, nač měnit, naopak spíš bych brzdil (větší řemenice vodní pumpy a altíku)
16:01:53
25.02.2011
25.02.2011

Nwkt
-> Bery: Já myslim že v městskym provozu kde jezdíš akorát 1,2,3 volnoběh na semaforu by to přínos mělo, obvzlášť v zimě, kdy běží ventilátor, vyhřejvání okna, světla ...
15:59:15
25.02.2011
25.02.2011

Bery
já dávám malou řemenici na kliku aby mi to tolik neřezalo vodu a nepekl se altík a tady to chce někdo naopak vědomě uškvařit...to jsou věci...
15:46:09
25.02.2011
25.02.2011

afro100
-> vhml: ja tu mám kdesi aj remenicu zo zetora a ta je ešte väčšia ...
-> Winged_Arrow: Jazdil som na 35A tú menšiu a v podstate sa nič zlé nedialo. Nebál by som sa ani tej z favorita. Kamarát jazdil tú 55A remenicu ubranú v priemere o 5 mm a tiež to fungovalo ...
-> Winged_Arrow: Jazdil som na 35A tú menšiu a v podstate sa nič zlé nedialo. Nebál by som sa ani tej z favorita. Kamarát jazdil tú 55A remenicu ubranú v priemere o 5 mm a tiež to fungovalo ...
15:06:02
25.02.2011
25.02.2011

Winged_Arrow
-> afro100:
tak to by chcelo prepočítať hnaciu remenicu a remeň alternátora.. keby bola dva krát menšia tak zhorí určite... lebo okolo 5000 ot/min sa mi hybe ručička často..
tak to by chcelo prepočítať hnaciu remenicu a remeň alternátora.. keby bola dva krát menšia tak zhorí určite... lebo okolo 5000 ot/min sa mi hybe ručička často..
14:18:48
25.02.2011
25.02.2011

vhml
-> afro100: tak to musím zapátrat co doma najdu. Na závoďáku jezdím řemenici z trabanta, ta je asi ještě větší
00:44:57
25.02.2011
25.02.2011

TAZ1500
-> afro100: tu malou řemenici z fava davali do tazky ted to mam ve skodovce altik 70A a je to sakra znat ale na skodovackej altik to nejde musely by se vymejslet ruzny podložky
22:13:34
24.02.2011
24.02.2011

afro100
-> vhml: nejakých 6-7 mm v priemere
22:03:55
24.02.2011
24.02.2011

vhml
-> afro100: 55A a 35A měli jiný průměry řemenice? To slyším prvně...
21:25:13
24.02.2011
24.02.2011

Nwkt
Můžeš dát z fáčka
21:24:53
24.02.2011
24.02.2011

afro100
-> Winged_Arrow: Uvažuješ správne, ale bacha na to, ak alternátor prekročí 10 tis. ot. tak ti zhorí. Druhá vec, yáleží aký maš alternátor, z škodováckej 55A je menší ako z 35A a na fávu je jeden typ remenice myslím ešte menší.
21:22:37
24.02.2011
24.02.2011

Winged_Arrow
Rozmýšlam či by pomohlo vysústružiť na alternátor menšiu remenicu, čím by sa zvýšili otáčky, aj prúd pri volnobehu..