
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Jak na předstih?
19:24:53
27.02.2011
27.02.2011

Radza
-> David29: Neměl by se Dave dávat na houpačku 4.válec a pak si naštelovat stupně??To asi jedině u zasouvání rozdělovače do rozvodů,což??

13:56:50
22.02.2011
22.02.2011

cames
David29: mnohokráte díky, návod byl 100% dík
12:37:33
21.02.2011
21.02.2011

cames
O.K.
tak, díky a zdar a sílu...

tak, díky a zdar a sílu...

12:31:03
21.02.2011
21.02.2011

David29
-> cames: Přesně tak..
12:19:32
21.02.2011
21.02.2011

cames
aha...
takže když si to shrnu...
-nastavím rysku na 0° (takže na začátek dílků vpravo)
-vyhledám ďůlek v rozdělovači, natočím jej tam kam míří delší konec palce
-nastavím cca 5° předstihu, vyhledám jiskru, utáhnu rozdělovač, zkusím nastartovat
-když to nechytne tak otočím motorem doprava o 360° a celý postup zopakuji
takže asi tak nějak?

takže když si to shrnu...
-nastavím rysku na 0° (takže na začátek dílků vpravo)
-vyhledám ďůlek v rozdělovači, natočím jej tam kam míří delší konec palce
-nastavím cca 5° předstihu, vyhledám jiskru, utáhnu rozdělovač, zkusím nastartovat
-když to nechytne tak otočím motorem doprava o 360° a celý postup zopakuji
takže asi tak nějak?

11:34:14
21.02.2011
21.02.2011

David29
-> cames: Nene, je to vyloženě tečka od důlčíku 

11:28:01
21.02.2011
21.02.2011

cames
David29
myslíš asi 3cm dlouhou rysku podél vývodu z rozdělovače???
Rozdělovač mám eMkový
myslíš asi 3cm dlouhou rysku podél vývodu z rozdělovače???
Rozdělovač mám eMkový
11:26:11
21.02.2011
21.02.2011

magik
Jednoducho nastav kluku s remenicou na nulu. A aký maš typ rozdelovaca?
11:20:26
21.02.2011
21.02.2011

David29
-> cames: Ano 
Ta tečka je umístěná na hraně rozdělovače (je vidět seshora)

Ta tečka je umístěná na hraně rozdělovače (je vidět seshora)
11:18:20
21.02.2011
21.02.2011

cames
jo s tou tečkou na rozdělovači.... takže tečka má pálit na delší stranu palce
když nechci lézt na ventily (už jsem toho zmrvil dost) tak ten první válec je teda buď a nebo... buď to bude v kompresi (potom to chytne a já se ožeru) a nebo bude vyfukovat (a já si fouknu do kalhot) a pootočím motorem doprava na další rysku 0° (tzn. o 360°) a to už bude potom v kompresi a potom to chytne (a já se ožeru o chlup později)
chápu to tak nějak aspoň trošku správně??
když nechci lézt na ventily (už jsem toho zmrvil dost) tak ten první válec je teda buď a nebo... buď to bude v kompresi (potom to chytne a já se ožeru) a nebo bude vyfukovat (a já si fouknu do kalhot) a pootočím motorem doprava na další rysku 0° (tzn. o 360°) a to už bude potom v kompresi a potom to chytne (a já se ožeru o chlup později)
chápu to tak nějak aspoň trošku správně??
11:10:42
21.02.2011
21.02.2011

David29
-> cames: To je to, co jsem ti napsal :)
11:08:50
21.02.2011
21.02.2011

cames
aha...chtěl bych se zeptat na to umístění rozdělovače, jestli ho nemám "naruby"...
11:03:52
21.02.2011
21.02.2011

David29
-> cames: Když budeš mít rysku řemenici na 0°, jsou dvě možnosti, co dělá první válec - bud má kompresi a "chce" zápal, nebo je otevřenej výfukovej ventil a vyfukuje.
Nejlepší je si sundat víko ventilů, tam krásně vidíš polohu ventilů...
*HÚ - horní úvrať
Nejlepší je si sundat víko ventilů, tam krásně vidíš polohu ventilů...
*HÚ - horní úvrať
10:57:39
21.02.2011
21.02.2011

cames
Otoč klikovkou tak, aby 1. válec byl v HÚ a oba ventily zavřeny.
tak z toho jsem např. jelen... nejsem v tom zase takový přeborník...
tak z toho jsem např. jelen... nejsem v tom zase takový přeborník...
10:53:02
21.02.2011
21.02.2011

David29
-> cames: Máš knížku od Andrta? Já už si to přesně nepamatuju...
Otoč klikovkou tak, aby 1. válec byl v HÚ a oba ventily zavřeny. Nastav rysku na řemenici na 0° a rozdělovač natoč tak, aby tečka vyražená na rozdělovači byla u delší části palce (tj aby pálil 1. válec)
Pak klasicky seřiď odrth a předstih (5°) a mělo by to běhat.
Snad si to pamatuju dobře....
Jinak od tečky je pořadí válců ve směru hod. ručiček myslim takové - 1342
Otoč klikovkou tak, aby 1. válec byl v HÚ a oba ventily zavřeny. Nastav rysku na řemenici na 0° a rozdělovač natoč tak, aby tečka vyražená na rozdělovači byla u delší části palce (tj aby pálil 1. válec)
Pak klasicky seřiď odrth a předstih (5°) a mělo by to běhat.
Snad si to pamatuju dobře....
Jinak od tečky je pořadí válců ve směru hod. ručiček myslim takové - 1342
10:47:37
21.02.2011
21.02.2011

cames
kladívka v rozdělovači jsou směrem k nešťastníkovi, takže směrem od motoru...
už se nebudu pouštět do ničeho co funguje... fakt ne e :-)
už se nebudu pouštět do ničeho co funguje... fakt ne e :-)
10:44:35
21.02.2011
21.02.2011

David29
-> cames: Pravidlo číslo jedna... Nehrabej se do ničeho, co funguje
Zkus předstih 5° Jinak pak ještě jestli nemáš otočenej rozdělovač o 180°

Zkus předstih 5° Jinak pak ještě jestli nemáš otočenej rozdělovač o 180°

10:40:54
21.02.2011
21.02.2011

cames
Zdravím
jsem z toho trochu blázen ale je to tak:
já vůl se rozhodl překontrolovat odtrh v rozdělovači a předstih, výsledkem je že motor točí a vůbec nechytá...podotýkám že před mým zásahem vše klapalo jak má...
jak k tomu došlo...
odtrh jsem dal na 0,35 potom jsem si dal 7° předstih od nulové polohy (vycházel jsem z předpokladu že nulová poloha je na té stupnici drážek úplně vpravo), potom jsem si dal kabel z cívky 5mm od altíku a rozdělovačem otáčel proti směru hodinových hodinek. Padla jiskra, rozdělovač jsem utáhl a zkoušel nastartovat a ono nic... a zkoušel a zkoušel a furt nic
co jsem mohl pokazit?
zaujalo mě, že jednou jiskra skočila mezi altíkem a kabelem z cívky a jednou i mezi kladívky? (má to házet jiskru tam i tam?)
kabely z rozdělovače mám zapojené jak by měly s tím že 1.válec na výstupu s drážkou...
svíčky nové (ale ty jsem měnil před pár dny)
benzín tam je a taky jde na svíčky
díky za info
vůz Š120
jsem z toho trochu blázen ale je to tak:
já vůl se rozhodl překontrolovat odtrh v rozdělovači a předstih, výsledkem je že motor točí a vůbec nechytá...podotýkám že před mým zásahem vše klapalo jak má...
jak k tomu došlo...
odtrh jsem dal na 0,35 potom jsem si dal 7° předstih od nulové polohy (vycházel jsem z předpokladu že nulová poloha je na té stupnici drážek úplně vpravo), potom jsem si dal kabel z cívky 5mm od altíku a rozdělovačem otáčel proti směru hodinových hodinek. Padla jiskra, rozdělovač jsem utáhl a zkoušel nastartovat a ono nic... a zkoušel a zkoušel a furt nic
co jsem mohl pokazit?
zaujalo mě, že jednou jiskra skočila mezi altíkem a kabelem z cívky a jednou i mezi kladívky? (má to házet jiskru tam i tam?)
kabely z rozdělovače mám zapojené jak by měly s tím že 1.válec na výstupu s drážkou...
svíčky nové (ale ty jsem měnil před pár dny)
benzín tam je a taky jde na svíčky
díky za info
vůz Š120
