Dynamo

prohledat
18 příspěvků (zobrazeno 1 až 18) od 14.02.2011 do 28.03.2011, založil/a Krupp
řadit dle data
14:51:16
28.03.2011
Jozka
-> sliwowitz 23.03.11 11:01:33: Velmi pěkné..
11:01:33
23.03.2011
sliwowitz
nedalo mi a musel som sa podelit - takto to robili mechanici od chevroletu :)
zvětšit Dynamo - obrázek od sliwowitz vložen 23.03.2011 11:01:33
19:56:14
01.03.2011
Krupp
Spíš jen takový postřeh, nevím jak k tomu došlo ale nové zápustné šrouby mají větší hlavu než staré a do zahloubení se prostě nevlezou.
upraveno 1x, naposled 01.03.2011 19:56:27
22:10:09
23.02.2011
Krupp
Jo 1000mb, druhý typ 02-0944.14 Dík, o guferu jsem nevěděl.
21:57:55
23.02.2011
afro100
-> Krupp: na com, tisicovka ? Skusenost skusenejsich vravi, ze sa tam da pouzit gufero vhodnych rozmerov ... tusim 52/38/7 ...
21:52:15
23.02.2011
Krupp
Jo a ještě otázečka, ty plíšky pod ložisky, to se dá někde sehnat nové?

Řeším jestli má vůbec smysl měnit ložiska, jednou už jsem to zkusil a jsem rád že jsem to jakž takž opravil. 8
15:41:26
22.02.2011
Jozka
-> Krupp: Takhle já celý léta sundávám neposlušný dveře - už jsem to tu určo psal, jde o ten vzájemný posun ve spoji, který po zchladnutí sice pomine, ale mnohdy na uvolnění postačí.

Materiál tělese je zajímavej, jen tak nezrezne, ale bohužel nevím.. Možná nějaká ocelolitina = ocel na odlitky..
21:32:50
20.02.2011
Krupp
Jo a jedna věc na kterou bych se zeptal: Z čeho tak může být to válcovité těleso statoru? Na hlíník mi to přijde dost těžké ale nevšiml jsem si že by to někde rezlo (přitom ty ocelové? póly statoru orezlé jsou)
18:33:47
20.02.2011
Krupp
konečně se povedlo, trochu nečekaně to vyřešilo to nahřátí šroubů vrtákem (neodvrtáno)
07:09:50
16.02.2011
Jozka
-> Krupp: No, trochu koroze, nějakej ten otřep spolu s konstrukcí a je to.. Já se s dynamem cévkoval jednou, loni jsem to pořešil asi za 200 kč tak, že jsem to přes známýho poslal nějakýmu specialistovi.

Benzínem jsem stator taky vymejval - opatrně, jen aby co nateklo, hned zase vyteklo - ale jen alternátor. Ten chodí dodnes, ale je udělanej malinko jinak, kdo ví, co by na to řekolo dynamo..
19:32:11
15.02.2011
Krupp
-> Jozka: Zkoušel jsem po tom mlátit,, šroubovák udělal ze starého nože od sekačky (pěkná páka), trochu jsem to nahřál a stejně se ani nehnul.



Vyslověně rozebrat pro radost to nepotřebuju ale je to zevnitř celé zasviněné od oleje a uhlíku tak bych to rád vyčistil. Kdybych se nebál co udělá benzín s izolací vinutí tak to klidně umyju štětcem a mám hotovu :)



-> King: No to ani ne, prostě to mám po ruce, ani nevím jestli funguje jak má ale vyčištěné může být, ne? 6 Já zase až takový originalista jako j_j nejsem, prostě chcu z toho auta mít dobrý pocit a dynamo je taková pěkná věc na ukrácení odpoledne :)
15:14:24
15.02.2011
Jozka
No první předpoklad je pořádnej šroubovák s šestihranem, opřít se do něj a otáčet ho klíčem. Jestli tohle nepomohlo, zkusil bych ohřívat přímo ten šroub. To mi v minulosti zabralo, bývají lehce zoxidovaný ty kuželový plochy a i nevelký ohřev a následná změna objemu od pájky (ne trafo) je od sebe "odtrhla".
13:39:11
15.02.2011
King
-> Krupp: Daň za originalitu? :)
20:51:55
14.02.2011
Krupp
-> castrol: -> Pivodak: Brzdovku nemám, jen konkor. Mlátit jsem po něm nechtěl, ale trochu mu to snad neuškodí.

-> petr s: zvážím, přece jen by to dynamo pak vyšlo na tolik co půlka auta.

Dikes
20:27:16
14.02.2011
petr s
-> Krupp: Rázový šroubovák
19:48:57
14.02.2011
Pivodak
Zkus vzít malý majzlík kladívko a poklepat šroubek v drážce blíž ke kraji normálně ve směru povolování
19:48:48
14.02.2011
castrol
skusal si buchat po srobovaku a povolovat ?skus brzdovu kvapalinu
19:39:24
14.02.2011
Krupp
Zdravím pánové, jdu si k vám pro radu.

Cívky na tělese dynama drží relativně velké a krátké šrouby se zápustnou hlavou. Máte někdo tip jak je povolit? Měl jsem to už ve svěráku, polito konkorem ale krom jednoho se ani nehnuly. Zítra bych chtěl zkusit nahřát ty plechové packy pájkou jestli to trochu nepomůže. Máte ještě nejaké jiné tipy?



Edit: nové téma jsem založil protože počítám že až toto vyřeším tak přijdou další otázky 6
upraveno 2x, naposled 14.02.2011 19:40:42
Extreme Tyres