-> fidelmc: No to víš, živí mě to ;-) A přitom ještě baví, kdo to dneska může říct.
Pokud máš možnost vyrobit větší řemenici na kliku, tak směle do toho. A na altík řemenici 60mm.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
alternator
00:26:54
04.10.2011
04.10.2011

Markop
23:24:08
03.10.2011
03.10.2011

fidelmc
-> Markop: To cumim, kde beres tyto info ?
No asi vyrobim vetsi dvojitou remenici na MB, jedina moznost, nebo sehnat 55A ze 120ky

22:07:59
03.10.2011
03.10.2011

Markop
-> fidelmc: Na některých nafťácích je převod více do rychla, na některých ne. Ale logicky by to vycházelo na asi 1:3,3.
Jinak důvod, proč hlavně starší škodovky mají blbě zpřevodovaný altík s motorem je triviální. Magneton povoloval maximální otáčky 10 000 ot/min, a mladoboleslavská automobilka se prostě musela přizpůsobit. Rotor těchto alternátorů měl v prvních sériích při "přetočení" dokonce snahu rozevírat se a drhnout o stator!
Teprve u altíků pro Favorit povoloval výrobce 11 000 ot/min, pro BMM a MPi až 13 000 ot/min.
Dneska mohou moderní alternátory točit skoro dvacet tisíc a zívají nudou :-)
Jinak důvod, proč hlavně starší škodovky mají blbě zpřevodovaný altík s motorem je triviální. Magneton povoloval maximální otáčky 10 000 ot/min, a mladoboleslavská automobilka se prostě musela přizpůsobit. Rotor těchto alternátorů měl v prvních sériích při "přetočení" dokonce snahu rozevírat se a drhnout o stator!
Teprve u altíků pro Favorit povoloval výrobce 11 000 ot/min, pro BMM a MPi až 13 000 ot/min.
Dneska mohou moderní alternátory točit skoro dvacet tisíc a zívají nudou :-)
20:36:09
03.10.2011
03.10.2011

suri
-> Milan 136: ale jo je to pravda , ja som dával nový vždy len v záruke
20:35:05
03.10.2011
03.10.2011

Milan 136
-> suri: na autech po záruce nemá škodovka co povolovat. když stojí x-ovej altík 12 tisíc a oprava třeba 3...
ale to se praktikuje spíš u starších aut a hlavně u soukromníků
ale to se praktikuje spíš u starších aut a hlavně u soukromníků
20:07:54
03.10.2011
03.10.2011

suri
-> Milan 136: škodovka povoluje dávať alternátory na repas či je to skôr o tom aby sa neprišlo o zákazníka a aby ušetril? lebo alternátory sú väčšinou repas diel na výmenu
20:06:32
03.10.2011
03.10.2011

Milan 136
nevím, ale když je vadnej altík valeo na octě či superbu a veze se do opravy, tak to bývá vyzkratovaná kotva. ale kde přesně netuším. ale dělají to jen ty valea
20:04:04
03.10.2011
03.10.2011

Matthes, záškodník z TechWebu
-> Milan 136: Jakoze se prorazi ten keramickej povlak dratu?

20:02:38
03.10.2011
03.10.2011

Milan 136
-> Matthes, záškodník z TechWebu: neboj, na valeo se vyzkratuje kotva

19:59:44
03.10.2011
03.10.2011

fidelmc
-> Markop: Je tom tak i u altiku na dieslech? Ty maji nizsi otacky na klice ne? Nebo to maji vyrovnane vetsi remenici na klice?
10:02:02
29.09.2011
29.09.2011

Markop
-> fidelmc: Předpokládáš správně.
Nepamatuji si výkonovou charakteristiku těchto alternátorů, ale jsou výrazně vysokootáčkovější než staré magnetony, s motorem mají větší převod, proto mohou a točí víc a dobíjejí víc i na volnoběh. Pokud tam máš stejné řemenice jako u původního, příliš jsi si výkonově nepomohl. Možná to bude dokonce i horší.
Ten altík zkrátka počítá, že na volnoběh bude točit aspoň 2000 ot/min. Tedy převod aspoň 1:2,5.
Nepamatuji si výkonovou charakteristiku těchto alternátorů, ale jsou výrazně vysokootáčkovější než staré magnetony, s motorem mají větší převod, proto mohou a točí víc a dobíjejí víc i na volnoběh. Pokud tam máš stejné řemenice jako u původního, příliš jsi si výkonově nepomohl. Možná to bude dokonce i horší.
Ten altík zkrátka počítá, že na volnoběh bude točit aspoň 2000 ot/min. Tedy převod aspoň 1:2,5.
00:54:09
29.09.2011
29.09.2011

fidelmc
-> Jarda: No menim jen na zkousku, jestli treba to Valeo pri nizsich otackach nedobiji vic, nez Magneton. Na MB mam malou remenici na klice , no a o to jde. A tohle Valeo jsem taky repasnul v pohode, sice horsi pajeni, jinak ok. Magneton jsem taky repasoval a vpoho, skoro to same.-> Matthes, záškodník z TechWebu: Zas tak desnej neni, vzdyt jsem na tom jezdil odmalicka, muj tata taky atd. Jasan vyvoj nezastavis :)-> Markop: Predpokladam, ze to valeo bude asi z fabky, takze ta ma 14,6V na palube? To by mohl byt problem, hmmmmmmmmmm :(
20:22:16
27.09.2011
27.09.2011

Markop
-> fidelmc: Napětí na baterce jsi měřil? Pokud ten altík nastavuje víc než 14,4V bude se ti možná přebíjet akumulátor. Musel bys koupit "kalciový".
19:01:32
27.09.2011
27.09.2011

Matthes, záškodník z TechWebu
-> Jarda: Pac magneton je shit.
18:53:58
27.09.2011
27.09.2011

Jarda - zrušená registrace
-> fidelmc: proc menis 70A za 70A ? :) pal magneton se tak pekne opravuje...

15:29:55
26.09.2011
26.09.2011

fidelmc
Dsuri 26.09.11 15:07:57 napsal: → fidelmc: L je kontrolka , druhé je výstup pre riadiacu jednotku to ťa netrápi
Dekuju pane
Dekuju pane

15:07:57
26.09.2011
26.09.2011

suri
-> fidelmc: L je kontrolka , druhé je výstup pre riadiacu jednotku to ťa netrápi
15:07:09
26.09.2011
26.09.2011

darklord
-> fidelmc: jedno bude kontrolka a druhe asi signal pre otackomer nie? Neni to z nejakeho dizla?
15:05:38
26.09.2011
26.09.2011

fidelmc
A celkovy pohled
15:05:06
26.09.2011
26.09.2011

fidelmc
A jeste stitek
15:04:31
26.09.2011
26.09.2011

fidelmc
Zdarec, mam altik Valeo 70 A VW AG a chci ho zamenit za magneton 70A co mam V MB.
Jen nevim, co kam zapojit z toho dvoupinu. U jedne packy je L a u druhe DFM. Pak je tam B+, to je jasny. Potrebuju neco k zarovicce jako u magnetonu ne? Viz foto
Jen nevim, co kam zapojit z toho dvoupinu. U jedne packy je L a u druhe DFM. Pak je tam B+, to je jasny. Potrebuju neco k zarovicce jako u magnetonu ne? Viz foto
00:01:37
29.03.2011
29.03.2011

afro100
-> MOLSO: pokusoval som dneska hodinu a nic ...
El. schema by aj vedelo, len by som nejake musel mat, nikde ho nemozem stiahnut, bud to chce platenu registraciu alebo odkaz nenalezen. Hladam uz okolo dvoch hodin, uz som sa aj na r19klubu pytal, prehladavam tam forum a zatial som nic nenasiel.
Ja len ze ci sa s tym uz nahodou niekto nestretol ... samozrejme sa to snazim najst sam.
El. schema by aj vedelo, len by som nejake musel mat, nikde ho nemozem stiahnut, bud to chce platenu registraciu alebo odkaz nenalezen. Hladam uz okolo dvoch hodin, uz som sa aj na r19klubu pytal, prehladavam tam forum a zatial som nic nenasiel.
Ja len ze ci sa s tym uz nahodou niekto nestretol ... samozrejme sa to snazim najst sam.
23:46:09
28.03.2011
28.03.2011

MOLSO
-> afro100: neni pri niekotrom kontakte bodka alebo L-ko ? inak potom asi treba fakt pozret do schemy
alebo vyskusat 


23:29:04
28.03.2011
28.03.2011

darklord
-> afro100: elektricka schema auta z ktoreho je ten altik nevie?
22:33:22
28.03.2011
28.03.2011

afro100
Vytiahnem toto,
mám taký problém, mám tu Valeo alternátor, kt. som chcel zneužiť do kila. S držiakmi nemám problém, to už je urobené, problém mám s tým, že neviem ako ho zapojiť. Z regulátora sú dva kontakty. Nevie niektorá dobrá duša ako to napojiť ?
Obrázok naprd ale je to tam vidieť. Lepší pri sebe teraz nemám. B+ a B- samozrejme zapojiť viem. Otázne ostávajú tie dva kontakty hore uprostred.
Vďaka
mám taký problém, mám tu Valeo alternátor, kt. som chcel zneužiť do kila. S držiakmi nemám problém, to už je urobené, problém mám s tým, že neviem ako ho zapojiť. Z regulátora sú dva kontakty. Nevie niektorá dobrá duša ako to napojiť ?
Obrázok naprd ale je to tam vidieť. Lepší pri sebe teraz nemám. B+ a B- samozrejme zapojiť viem. Otázne ostávajú tie dva kontakty hore uprostred.
Vďaka
09:21:09
06.02.2011
06.02.2011

suri
-> LiMaK - 742 forever: fábia 2 ale tiež 15V nedobíja , meral som to , ale pod 14 neklesla to je pravda ale pokiaľ viem sa tu bavíme o magnetone vo felicii a nie o valeu alebo boschi o 20 rokov novšom
07:10:58
06.02.2011
06.02.2011

LiMaK - 742 forever
-> suri: treba Fabia II, pokud dobijeni ukazuje pod 14 voltu, je zavada na dobijeni. V tech fabkach ma regulator nebo co drzet porad 14+,
13,5 je na ně malo.... asi tak.
13,5 je na ně malo.... asi tak.
09:44:37
05.02.2011
05.02.2011

suri
-> TAZ1500: taký altík čo dáva studený 15V a zohriaty 14,5 odfoť , zišiel by sa , inak to nebude asi studeným altíkom , skôr že studený motor občas má vyššie otáčky vdaka sytiču
21:52:39
04.02.2011
04.02.2011

TAZ1500
jé zas eme berete za slovička pri studenym motoru myslim jako pri studenym altiku tak dobíji trocchu vic
pri studenym dava chvili 14,7 až 15 voltu po zahratí dava 13,8 až 14,5 približne v zavislosti na odberu a otačkach
pri studenym dava chvili 14,7 až 15 voltu po zahratí dava 13,8 až 14,5 približne v zavislosti na odberu a otačkach
10:17:58
04.02.2011
04.02.2011

Matthes, záškodník z TechWebu
-> MOLSO: Ono samo je studene, ne?

10:15:31
04.02.2011
04.02.2011

MOLSO
-> Matthes, záškodník z TechWebu: fakt jo ? hezkyy
a odkial to to valeo vie ze je studeny motor ?

a odkial to to valeo vie ze je studeny motor ?

09:52:21
04.02.2011
04.02.2011

Matthes, záškodník z TechWebu
-> MOLSO: No kdyz je Valeo studene, tak jeste pridava, aby baterka po startu co nejdriv dosahla plneho nabiti
Ale to predpotopni magneton asi delat nebude 


09:44:57
04.02.2011
04.02.2011

MOLSO
-> TAZ1500: ako suvisi dobijanie s teplotou motora ? som myslel ze je to zavisle na otáčkach
01:22:38
04.02.2011
04.02.2011

TAZ1500
dulezity je kdy to meris?pri zahratim motoru nebo pri studenym?pri teplym dava víc ale pokud ti ne volnobeh pri plne zaplim topeni a svetlech dava jeste pres 13 voltu tak je dobrej
15:21:50
03.02.2011
03.02.2011

suri
-> Kuladmin: ak je to 70A ani moc nie
21:04:46
02.02.2011
02.02.2011

Kuladmin
-> Matthes, záškodník z TechWebu: U tohodle altiku je to spravne 

15:49:03
02.02.2011
02.02.2011

Matthes, záškodník z TechWebu
-> minno 02.02.11 15:21:00: O tom by se dalo polemizovat.
15:38:36
02.02.2011
02.02.2011

suri
vetrák máš asi zapnutý furt nie? inak sa rosia okná , inak zo svetlami je to dosť málo , po pridaní sa to vráti na 14V?
15:21:00
02.02.2011
02.02.2011

minno
je to v poriadku.
08:18:08
02.02.2011
02.02.2011

one007
chcem sa spytat kolko ma davat alternetor napetie na volnobehu na felde 1.3mpi,mne ukazovalo niakych 14 voltov a ked som zapol kurenie a svetla tak uz len niakych 13voltov...je to v poriadku?