-> petr s: to má každý bmm - jak je druhej šteft napravo na převodovce... asi 6 šroubů- 10 matka... já to měl jak na 40kw feldě tak na 50kw....
aorát jsem nikdy nějak nepřišel na co to je... jestli to je nějaký ukostření... ale vypadá to tak..
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Snímač otáček
21:54:26
31.01.2011
31.01.2011

Cassper
to si nejsem jistej musel bych se podívat zítra.....ale pokud mám dobrou paměť tak všechny štefty nebyly nijak významný... neměl bys nějakou fotku kde by (asi) měly být ??
21:47:46
31.01.2011
31.01.2011

petr s
-> Cassper: Na jednom šteftu je taková podkova a plno šroubů
21:45:53
31.01.2011
31.01.2011

Cassper
No má to něco málo přes 6 ale to je asi stářím těch oček takže by souhlasilo těch 6 mm.jinak ten setrvačník nafotím zítra a uvidíme jinak ty očka si myslím že by měly být na števtech mezi motorem a převodouvkou jak tady bylo zminováno... nebo jestli má ještě někdo něco ?
21:27:23
31.01.2011
31.01.2011

Shatter
hmm..tak to potom ten karbec motor je celý ecotronic podľa všetkého, to by vysvetľovalo aj tie kolíky na zotrvačníku
21:18:44
31.01.2011
31.01.2011

petr s
-> Cassper: To byli kostry u ekotroniku očka jsou asi 6mm díra?
21:18:40
31.01.2011
31.01.2011

Shatter
-> Cassper: tak ale aj tak nevieme čo je to za "vec" s tými káblami keďže ju nevidnoEDIT: moj osobný tip je že to je ukostrenie na jeden zo štiftov motor/prevodovka
21:14:42
31.01.2011
31.01.2011

Cassper
Mám jen tuhle fotku na moturu ji nemám ale podle délky by měly být upevněny někde v okolí převodovky nebo motoru ale od startéru to nebude ten mám zapojenej dobře na 100%
21:10:19
31.01.2011
31.01.2011

Shatter
-> Cassper: ale tak daj lepšie foto toho z prvej fotky čo sú tam tie 2 káble; pripomína mi to káble čo sú na štartéri
21:08:50
31.01.2011
31.01.2011

Cassper
Podle mě byl asi předchozí majitel nadšenej autoelektrikář tak je to celý jakýsi dokopaný...
Předtím to jelo v klídku... tak uvidím jestli to pojede aji tedka kdyby ne tak výměna..
Předtím to jelo v klídku... tak uvidím jestli to pojede aji tedka kdyby ne tak výměna..
21:02:28
31.01.2011
31.01.2011

Shatter
-> Cassper 31.01.11 20:42:43: od čohu vedú tie káble?
to je snímač otáčok? nejaký divný na BMM..žeby ecotronic?
EDIT:..pokiaľ ten snímač fungoval v predchádzajúcom aute tak asi fungovať bude, ale ja by som to vymenil.
to je snímač otáčok? nejaký divný na BMM..žeby ecotronic?

EDIT:..pokiaľ ten snímač fungoval v predchádzajúcom aute tak asi fungovať bude, ale ja by som to vymenil.
20:47:03
31.01.2011
31.01.2011

Cassper
Jinak ještě jeden fotodotaz... snímač otáček mám z dosud nezjištných důvodů takto poškozen... může to mít vliv na chod motoru ?? ptám se jen proto jestli se mám ohlížet po novém..
20:42:43
31.01.2011
31.01.2011

Cassper
Po dlouhé odmlce jsem se mrknul na autí a dal sem se do motoru zítra už bude venku tak nafotím jak to tam všechno je snad se dostaneme k mému problému....a omlouvám se za zbytečný komplikace ale sem tady novej a moc tomu fakt nerozumím
...nafotím setrvačníky a podobně...
Dneska mám však dotaz...Na přiložené fotce jsou 2 kontakty (myslím) vedou k řídící jednotce...zajímalo by mě kde mají být upevněny a co to vlastně je předem díky moc....

Dneska mám však dotaz...Na přiložené fotce jsou 2 kontakty (myslím) vedou k řídící jednotce...zajímalo by mě kde mají být upevněny a co to vlastně je předem díky moc....
20:14:13
29.01.2011
29.01.2011

Capricorn
-> Bc. Shatter: No právě...
20:13:22
29.01.2011
29.01.2011

Shatter
-> Capricorn: no jo, ale keby sa pozrel cez tú správnu dieru tak by videl že tam drážky nemá alebo má
20:06:02
29.01.2011
29.01.2011

Capricorn
-> Bc. Shatter: Kolíky (díry po nich) nejspíš právě vidí přes díru pro snímač Ecotronic viz co jsem psal předtím a fotka od -> Kuladmin:
20:03:33
29.01.2011
29.01.2011

Shatter
-> Capricorn: ja tiež vôbec netuším čo to vystrája
To je jasné že zotrvačník z karbecu bez drážok je mu nanič, ale kde vidí kolíky a dierky? O to ide.

19:58:52
29.01.2011
29.01.2011

Capricorn
-> Bc. Shatter: Kdo ví jak to vůbec má. Píše že už má motor nahozený. Ale hlavně musí pochopit, že jeho nezajímají kolíky ale drážka... a pokud tam dal motor potažmo stervačník z karburátoru který s největší pravděpodobností drážku nemá tak je mu to na dvě věci.
19:56:38
29.01.2011
29.01.2011

Shatter
-> Kuladmin: otvor bez záslepky BMM, ten druhý je na ecotronic
19:55:45
29.01.2011
29.01.2011

Kuladmin
Tady je ta prevodovka s temi otvory.
19:52:32
29.01.2011
29.01.2011

Shatter
-> Cassper: omg..v prevodovke maš jednu dieru tam ten snimač vopchaš, tak ako písali ostatní, zotrvačník musí mať po obvode take 2 výstupky a 2 drážky, dáš to drážkou k hlave keď je prvý valec v HÚ a máš to..Diery po obvode ma zotrvačník pre 135GLi
Radšej to nafoť.
-> Capricorn: tak snáď má ten zotrvačník prístupný a nepozerá naňho cez diery v prevodovke

-> Capricorn: tak snáď má ten zotrvačník prístupný a nepozerá naňho cez diery v prevodovke

19:49:49
29.01.2011
29.01.2011

Capricorn
Jinak ještě... Ecotronic měl snímač otáček otočený o 180° horizontálně oproti tomu u BMM. Některé převodovky mají obě díry jak pro snímač BMM tak i Ecotronic (jako třeba i ta moje.. mám 3.93 a od výroby klasický karburátor) Takže jestli je to i tvůj případ tak otázka ještě je aby ses díval do správné díry pro snímač BMM která je blíž k předku auta.
19:44:33
29.01.2011
29.01.2011

Capricorn
Jinak pro ujasnění... Byly tři typy přípravy směsi... klasický karburátor, pak elektronicky řízený karburátor tzn. Ecotronic a pak jednobodové vstřikování Bosch Mono-Motronic. Klasický karburátor samozřejmě snímač otáček nemá. Ecotronic snímač otáček má a na rozdíl od BMM snímá kolíky které jsou navrtané při HÚ 1. a 4. válce. U BMM snímač otáček snímá zase ony hrany vyfrézované oblasti které jsou při 60° a 6° před HÚ. Ty máš jak jsi psal BMM takže tebe zajímá aby jsi měl na setrvačníku drážku a aby drážka směřovala při HÚ 1. válce směrem k hlavě motoru.
19:35:52
29.01.2011
29.01.2011

Capricorn
Jinak pokud jsi dal motor (tím pádem i setrvačník) z karburátoru tak ten docela určitě nemá vyfrézovanou drážku která je pro BMM životně důležitá.
19:35:07
29.01.2011
29.01.2011

Kuladmin
-> Cassper: Tak jak ho sundas s toho motoru (natoc si treba prvni valec do horni uvrati) tak ho musis nandat na ten druhy motor.
Musis prehodit cely setrvacniky.

19:34:35
29.01.2011
29.01.2011

Capricorn
Proč pořád řešíš kolíky... Ty máš snad BMM ne? Tomu jsou kolíky i díry po nich někde u ***
19:32:12
29.01.2011
29.01.2011

Cassper
právě proto bych potřeboval nějakou dokumentaci o tom jak má být popřípadě natočen asi pro kontrolu.,...
19:30:58
29.01.2011
29.01.2011

petr s
-> Cassper: Tak musíš dát i setrvačník a dej si pozor jak je natočen
19:29:14
29.01.2011
29.01.2011

Cassper
Takže jeden motor se mi vysral naštěstí jsem doma měl motor z jiného fáčka který byl ale karbec dal sem ho tedy tam napíchnul sem tam BMM a všechno jak bylo. jen na setrvačníku sem našel ty dírky a né kolíky což je asi problém... jak vidím...
Jinak ty kolíky tam jsou nalisované?
Jinak ty kolíky tam jsou nalisované?
19:26:27
29.01.2011
29.01.2011

petr s
-> Cassper: Tak co jsi dělal na motoru?
19:24:41
29.01.2011
29.01.2011

Cassper
ale u druhého motoru tam kolíky nemám jsou tam jen díry ( nejspíš pro ty kolíky) to taky rozpozná snímač ?
19:17:07
29.01.2011
29.01.2011

Capricorn
-> Cassper: Kolíky byly u Ecotronicu takže setrvačník měl nejspíš přípravu jako pro montáž BMM tak i Ecotronic... hold asi starší zásoby (kdybys tam drážku neměl tak bys ani nenastartoval). Jinak ty nemusíš poznávat nic... prostě namontuješ a víc se nestaráš tak jak psal suri. Snímač už podle svého názvu snímá hrany drážky vyfrézované na obvodu setrvačníku které jsou jak si psal 60° a 6° před HÚ prvního válce a tento signál dál zpracovává řídící jednotka.
19:16:16
29.01.2011
29.01.2011

afro100
-> Cassper: nejak nechapem naco to potrebujes vediet ...
18:59:09
29.01.2011
29.01.2011

Cassper
Podle manuálu by tam měly být vyfrézované drážky já tam mám jákesi kolíky.A dále snímač je postaven tak že impulsy jsou vydávány 60 a 6 stupňů před HÚ.toto by mě právě zajílamo těch 60 a 6 stupnů pře HÚ jak to poznám že je to právě 60 a 6 stupnů pře HÚ...
16:52:35
29.01.2011
29.01.2011

suri
-> Cassper: a čo tam potrebuješ nastaviť? snímač sa priskrutkuje a to je všetko
16:50:16
29.01.2011
29.01.2011

Cassper
Omlouvám se favorit r.v 93.. BMM s ř.jednotoukou..
16:44:05
29.01.2011
29.01.2011

EVO-Liner
ake auto?
16:43:16
29.01.2011
29.01.2011

Cassper
Zdravím tohle téma už tady několikrád bylo ale nenašel jsme odpovědi :-( jak má být nastaven snímač otáček.Nějaká fotodokumentace nastavování nebo nějaký dokumenty o nastavení by se hodily :-) Díky předem