skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
přerušovač zapalování
18:29:30
05.01.2011
05.01.2011

Matthes, záškodník z TechWebu
-> lukáš008: To je pekna volovina. Taky se mi to nekdy pri prerazeni stane, ale to je proste blbost ridice, ze pozde pusti plyn :-)
18:26:08
05.01.2011
05.01.2011

darabos
das jeden spinac na spojkovy pedal, dalsi na plyn.
Ked je plynovy na podlahe a spojka vyslapnuta tak odpaja cievku...este treba jeden spustacie tlacidlo na volant, ktorym vyradis tuto funkciu pri starte
launch control
ale pozrel by som sa na to, ako sa s tym jazdi 
Ked je plynovy na podlahe a spojka vyslapnuta tak odpaja cievku...este treba jeden spustacie tlacidlo na volant, ktorym vyradis tuto funkciu pri starte



15:12:48
05.01.2011
05.01.2011

darklord
-> Eidy: podtlak brzdi motor menej ako kompresia. ked jazdim dlhsi kopec na fave tak si tipnem LPGcko a necham zaradeny kvalt - ked pridam plyn tak auto citelne brzdi viac ako ked necham plyn pusteny.
14:54:19
05.01.2011
05.01.2011

Eidy
-> Luky.: Aspoň budou lítat lišky z výfuku a brzo se někde otevře
Jak zde již padlo, je lepší naučit se řídit. Na okruhu problémy nemám.
A kdybys dal čidlo na spojku nebo na řadičku, případně na obojí, tak co se stane až nastartuješ a budeš chtít zařadit za jedna?
Musel bys to řešit přes nějakej čítač pulsů z cívky aby odpojování zapalování odpojovalo třeba jenom nad 1200ot/min. Ale to je zbytečnost. Nehledě k tomu, že by to nebyla taková výhra, protože podtlak v sání brzdí motor poměrně hodně a když nepustíš plyn a vypneš zapalování, bude se motor točit +- stejně jako s puštěným plynem a zapnutým zapalováním podle mě.

Jak zde již padlo, je lepší naučit se řídit. Na okruhu problémy nemám.
A kdybys dal čidlo na spojku nebo na řadičku, případně na obojí, tak co se stane až nastartuješ a budeš chtít zařadit za jedna?
Musel bys to řešit přes nějakej čítač pulsů z cívky aby odpojování zapalování odpojovalo třeba jenom nad 1200ot/min. Ale to je zbytečnost. Nehledě k tomu, že by to nebyla taková výhra, protože podtlak v sání brzdí motor poměrně hodně a když nepustíš plyn a vypneš zapalování, bude se motor točit +- stejně jako s puštěným plynem a zapnutým zapalováním podle mě.
13:51:56
05.01.2011
05.01.2011

Luky
-> vhml: a tak mi tak napadá, možná spínat i chcípací cívku v karburátoru? Aby nechcal benzín skrz válce do výfuku, kde následně po zapnutí zapalování efektně bouchne? 

13:51:54
05.01.2011
05.01.2011

lukáš008
motor seřídim a řídit se jednou naučim (možná) :D no něco takovýho jsem myslel jen sem si nebyl jistej jestli se to bude líbít cívce že jí budu vypínat a zas zapínat v plnym zatížení aby mi po měsíci neudělala pápá :) to by bylo k ničemu :)
13:50:39
05.01.2011
05.01.2011

Luky
-> lukáš008: aha
No tak vhml má pravdu, řeš radši příčinu, nikoliv důsledek.
Podobné systémy se používají u sekvenčního řazení, takže to existuje a funguje, byť asi s jinou technikou

Podobné systémy se používají u sekvenčního řazení, takže to existuje a funguje, byť asi s jinou technikou
13:43:26
05.01.2011
05.01.2011

vhml
Prvně bych seřídil motor a naučil se řídit :-D
Jinak stačí dát nějaký dotykový čidlo na řadičku a rozpojovat napájení ETZ
Jinak stačí dát nějaký dotykový čidlo na řadičku a rozpojovat napájení ETZ
13:16:07
05.01.2011
05.01.2011

lukáš008
to asi seřídit by to chtělo na stolici kterou namám ... ostatně teď tam bude jinej karburátor z rodiny wébrů :) ne to byla jen taková úvaha :) jestli by to hodně vadilo zapalování nebo ne :) ten problém je spíš v nohách mě tak napadá :) teda asi konkrétně v mejch, občas zapomenu pustit plyn při řazení a i tímhle by se dalo vyřešit že bych nemusel prakticky dávat nohu z plynu
12:57:00
05.01.2011
05.01.2011

darabos
o takom probleme som nepocul ani ja...hlavne pri skodovkach
12:48:13
05.01.2011
05.01.2011

Luky
Vzhledem k tomu, že s tím ti neporadím, bych se spíš pozastavil nad tím, proč takovou věc potřebuješ. Nikdy jsem neměl problém, který popisuješ. Nestálo by spíš za to mít vše pořádně seřízené?
12:32:19
05.01.2011
05.01.2011

lukáš008
ahoj, mám v práci teď dost času tak přemýšlim nad ptákovinama .... :) napadlo mě jestli by bylo možný udělat ( to asi určitě ) přerušovač zapalování do rapida motor tam bude upravená felda (karburátor) zapalování ETZ, jem mě to na padlo že při ostré jízdě se občas stane že otáčky vyletí při přezaní díky bohatosti směsi apod. a trošku hůř se řadí jinej kvalta a tal kdyby se před krabičku etzka přidal nějáký obvod ketrý by chvilkově odpojil zapalování (jen podobu přeřazení) tak by se tento nešvar odsranil ne? zaleží co tomu říkalo zapalování jestli by mu to hodně vadilo ? dokázal by mi někdo poradit ?