skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
diagnostika zapalování
14:31:48
21.12.2010
21.12.2010

LiMaK - 742 forever
-> Capricorn: to jsme na tom stejne... ja vozim etz 2x, civku + rozdelovač komplet....a tak dale...hold taky paranoia :-) ale v aute jsem nechal fungovat ten starsi tip, v plechove krabici.. origo nýty nahradily šrouby. Mam takovy lepsi pocit když muzu vlezt dovnitr. V tom novejsim zatavenem bych s preletovanim studeneho spoje skoncil --> vyhodit. v tom plechu je to genialne rozebiratejne a malicka chujovinkla je rychle opraviotelna pajkou :-)
13:15:12
21.12.2010
21.12.2010

Capricorn
-> LiMaK - 742 forever: Neříkám že ne.
Ale asi se shodneme na tom, že častěji je na vině ona cívka rozdělovače. Jinak co se týká toho el. spínače tak ona je tam jestli se nepletu co jsem měl rozdělaný ten el. spínač ta deska i zalitá jakoby tavným lepidlem prostě jakýmsi plastem. Jinak já si pořídil taky ten novější origo el. spínač v plastu, ale jen proto že jsem ho měl se slevou ten původní mám ještě do zásoby. Vlastně sebou vozím komplet zápalko i s novou cívkou rozdělovače ...pro každý případ...hold paranoia 


12:49:50
21.12.2010
21.12.2010

LiMaK - 742 forever
-> Capricorn: pokud ma stary plechovy typ ETZ, ver mi ze tam dochazi k porucham veeelice casto. V té plechove krabici je totiž obycejna deska s volne sazenyma soucastkama. Mi treba vždy vznikl studeny spoj na kostřícím kontaktu, je tak nejak spatne vedeny do vnitrku na desku a u desky se casto vylamuje...zvlast pokud casteji hybes s konektory a kabliky....
Treba v tomto pripade najednou auto prestane jet okamzite.... zadne postupne odchazeni, proste chcipne a nejde natočit....
proto mj. zacali v boleslavi delat novejsi (placatejsi) tip ETZ, kde uz bylo vse dulezite zalito do jednoho celku..
Treba v tomto pripade najednou auto prestane jet okamzite.... zadne postupne odchazeni, proste chcipne a nejde natočit....
proto mj. zacali v boleslavi delat novejsi (placatejsi) tip ETZ, kde uz bylo vse dulezite zalito do jednoho celku..
11:18:21
21.12.2010
21.12.2010

Capricorn
-> LiMaK - 742 forever: Tak osobně bych spíš tohle procento co jsi uvedl viděl na snímací cívku v rozdělovači než na elektronický spínač. Stačí se podívat na Favorit klub (nebo i techweb) a pročíst si příspěvky s tímhle tématem a statisticky je na vině cívka rozdělovače v mnohem větší míře... naproti tomu tzv. krabička ETZ odchází v daleko menším počtu případů i když netvrdím že neodchází vůbec. A aby toho nebylo málo tak ani paušálně uvádět že když do věčných lovišť odchází elektronický spínač tak je to postupný a dá se s tím jezdit a když odchází cívka rozdělovače tak je to šlus a nejde taky nejde protože cívky rozdělovače taky moc rády zlobí a někdy to trvá než odejdou docela a se zapalováním je konec definitně. Já měl to samé před 5 lety a byla to cívka rozdělovače.
10:37:54
21.12.2010
21.12.2010

Dracek
Dobrá, zkusím nejdřív prohodit ETZ. Žádný upadnutý kablík sem neviděl. Ještě sem koukal na rozdělovač a vyměnil kabel od civky bez úspěchu. Víc ND sem sebou neměl, tak domu se jelo pěkně na laně.
09:11:21
21.12.2010
21.12.2010

LiMaK - 742 forever
na 85% dela takove problemy (zničehonic) krabička ETZ.
Mi treba auto normalne jezdilo a presne kazde rano v presne stejnem miste zdechlo. potom se zničehonic rozjelo a jezdilo celej den bez problemu.
Na vine byl studený spoj v ETZ.
Pokud mas tu plechovou - rozdelavaci etz, kukni se do ni.... celkem opruz je ta zatavená novejsi ETZ, tam jsi s opravami skoncil....
(zamerne pomijim možnost upadleho nejakeho kabliku, dle tveho prispevku vidim, ze zhruba vis na co se divat...)
Mi treba auto normalne jezdilo a presne kazde rano v presne stejnem miste zdechlo. potom se zničehonic rozjelo a jezdilo celej den bez problemu.
Na vine byl studený spoj v ETZ.
Pokud mas tu plechovou - rozdelavaci etz, kukni se do ni.... celkem opruz je ta zatavená novejsi ETZ, tam jsi s opravami skoncil....
(zamerne pomijim možnost upadleho nejakeho kabliku, dle tveho prispevku vidim, ze zhruba vis na co se divat...)
08:54:05
21.12.2010
21.12.2010

Dracek
Ahoj,
dokázal by někdo poradit jak diagnostikovat zapalování na fávu? Včera zničeho nic přestalo jet. Tak sem vytáhnul kabel a vrazil od něj svíčku a vypadá, že nehází jiskru. Lze nějak jednoduše poznat, jestli je to cívkou, nebo tou krabičoku vedle cívky?
dokázal by někdo poradit jak diagnostikovat zapalování na fávu? Včera zničeho nic přestalo jet. Tak sem vytáhnul kabel a vrazil od něj svíčku a vypadá, že nehází jiskru. Lze nějak jednoduše poznat, jestli je to cívkou, nebo tou krabičoku vedle cívky?