Motorek stěračů 1000mb - rozborka

prohledat
42 příspěvků (zobrazeno 1 až 42) od 16.10.2010 do 29.11.2010, založil/a Krupp
řadit dle data
13:30:01
29.11.2010
Jozka
-> sliwowitz 04.11.10 10:51:29: To je fakt divný, že katalogy mlčí - i když u elektropříslušenství to není bohužel vyjímka, že má změnej díl identifikaci původního (relátka třeba).. Co já vím jistě, tak v lednu 68 už byl určitě ten potištěnej..

-> red.bill 08.11.10 16:29:30: mám naštestí malý, i když.. zas na jiný montáže krátký prsty..4
16:29:30
08.11.2010
red.bill
-> Jozka: zapojovat to je radost, kor pokud sou velký ruce
09:49:35
08.11.2010
Jozka
-> red.bill 03.11.10 18:00:08: Ono nejen kvůli odpojení - jsem si ten starý doma dle držáku otočil a i to připojování musí být taškařice, buď po hmatu, nebo vleže na zádech zlomenej o přední hranu kufru, či ne?
10:51:29
04.11.2010
sliwowitz
-> Krupp: moj katalog rozoznava len motorcek pre lave a prave riadenie, o zmene pocas vyroby sa nepise nic. Od 18.s. sa montovali ine stierace, boli dlhsie. Ale podla mna sa motorcek menil pri inej prilezitosti, na 17. mal byt uz novsi typ (na mojom aute bol nefunkcny, vymenil som ho za prvy co mi prisiel pod ruku a stary som zahodil, takze s urcitostou to neviem povedat)
18:00:08
03.11.2010
red.bill
-> Jozka: Starší motorky maj vývody směrem do kufru. Novější přesně na opačný straně tj. mezi motorkem a stěnou kufru kde jsou chráněný proti nechtěnýmu odpojení při nakládání věcí do kufru.
08:29:05
03.11.2010
Jozka
-> Krupp: Nu, on i zdravej se ohřeje, když chvíli běhá, otázka je jak moc.. Tvoje kresba odpovídá přesně tomu novějšímu provedení. Změna proběhla někde v hloubi času, musel bych dohledat, ale na mý 16. sérii od výroby byl a dosud je už ten novější. Ten starej prostě vypadá, že má přívod odspodu, ale nějak mi selhává představivost, musel bych si ho přiložit na místo určení - dle mě stator proti převodovce až tak přetočit nejde kvůli 3rd šroubu držáku. Ale takhle jak je, byl (ten starej) vyjmutej před 15ti lety z bouranýho auta..

-> haso 02.11.10 12:17:29: Nezbejvá nám, než se smířit s tím, že v podstavě všechno je vyndavací, ale ne úplně všechno zastamdací4. Měl jsem dokonce kolegu, kterej když mu po opravě čehokoliv nějaký součástky zbyly, odzkoušel funkci a přebytky prostě zahodil s tím, že "..asi to tam stejně bylo na ho..o.."
18:26:27
02.11.2010
Krupp
-> Jozka: Rozložit a složit, dle rozkazu! :)

Trochu mi u toho hřeje rotor, bojím se že tam mám zkrat ve vinutí a celé je to nahovno. Ještě uvidím co dál.

Co se týče otočení ta já to mám přesně jak jsem nakreslil. S tou krabicí na šneka sice jde otáčet (správná poloha je určena ryskou) ale nemyslím si že by to šlo o 180°.

edit: od kdy by měl být novější? já mám 17.s V.68, novější je od modelu 69? prekladys nic neříká
upraveno 2x, naposled 02.11.2010 18:30:55
12:17:29
02.11.2010
haso
-> Jozka: ja to rozlozit, tak uz nikdy to nebude fungovat 3
07:39:45
02.11.2010
Jozka
Já bych to ještě několikrát rozebral a složil..3. Ne fakt nevím, vloni jsem sice dva rozhodil a složil, ale ne takhle do hloubky. Jinak jsem z toho trochu divokej, ty novější motory jsou jaksi otočený proti těm starším..
zvětšit Motorek stěračů 1000mb - rozborka - obrázek od Jozka vložen 02.11.2010 07:39:45
19:55:14
01.11.2010
Krupp
Takže to mám dobře. Dík moc!



A ještě jedna věc která mě dneska vytočila. Zapojit cívku a brzdu.



Resp. zjistít směr cívky, za chodu motorku najít který vývod má plus a který minus a následně pomocí pravidla pravé ruky (poprvé v životě jsem to použil někde jine než při testu/zkoušce) určit směr působení magnetu..

jenže když tam dám tu pružinku a brzdu tak cívka nemá sílu přitáhnout plíšek aby uvolnil brzdu, takže se motor netočí. Podložky tam mám. Unavit pružinku? Nějaké další nápady co s tím?
08:20:52
01.11.2010
Jozka
Aj aj, zapomněl jsem vyfotit tu novější variantu včera. Takže jen původní..
zvětšit Motorek stěračů 1000mb - rozborka - obrázek od Jozka vložen 01.11.2010 08:20:52
20:57:14
25.10.2010
Krupp
Tady je (kdyztak mi to jeste potvrdte, funguje mi to tak ze horni je na plusu a spodni je vyveden na minus..)
zvětšit Motorek stěračů 1000mb - rozborka - obrázek od Krupp vložen 25.10.2010 20:57:14
upraveno 1x, naposled 25.10.2010 21:09:55
19:08:54
25.10.2010
Krupp
Problém se povedlo vyřešit, kolo už tam je. Prosím ještěno tu fotku štitku. Díkes
17:57:09
25.10.2010
Krupp
Asi mám vyhráno. Teď jsem ho rozebral durch, tedy i šnekové kolo a připájel pouze uhlíky. Připojil ke zdroji a motorek se krásně točí. Takže v elektrice problém zatím není.

Mám ale rychlý dotaz. Když jsem demontoval šnekové kolo, nešla mi vytáhnout ta listová pružinka s kontaktem doběhu. Tudíž jsem to trochu ohnul abych ho kolo vytáhnul s tím, že bek kola tam budu míit více místa na demontáž té pružinky. Jenže ona sviňa nechce ven. Co navrhujete s tím černým držákem udělat? Jde vyndat ven nebo je tam vlepený? Nebo se to dá sehnat.. (asi ne, co? :)).
15:05:04
25.10.2010
Pavel P..
-> saskyn2: to jsou věci.... no hlavně že to máš hotový.4
15:03:58
25.10.2010
saskyn2
-> Pavel P..: Byl to fak boj, ale dobrá věc se nakonec zdařila, ještě že mam těch táhel tolik, jinak bych byl v pr. nejhorší je že ty pokurvený táhla nemam z burzy ale od souseda(ne Romana ale jeho táty) kterej dělal v Palu. Kdybych to neodzkoušel a rovnou pořádně přitáhnul stěrače tak by mi to asi pěkně zedrápalo kapotu10
11:33:51
25.10.2010
Pavel P..
-> saskyn2: 1000MB = 1000 Malých Bolestí3
11:20:42
25.10.2010
saskyn2
Taky ted bojuju se stěračema, měl jsem vychozený táhla, tak jsem je šel měnit za nový, jenže táhlo mi na motůrku tak nějak šmajdalo, tak jsem vyndal ještě motůrek. Zjistil jsem že jsou dva typy, budto je na osičce výřez do V nebo ploška, tím pádem je i jiný šroubek na táhlech(bud do špičky jako š100 nebo placatý), a to byl můj problém. Když už jsem měl venku motůrek, tak jsem si řekl že tam dam nový. Bohužel mu nefungoval dojezd, takže zase ven, vyčistil jsen starou zatuhlou vazelínu a hurá do auta. Motůrek funguje, ale stěrače se zastavují v poloze nahoře:-( Koukam na to a nevěřim, nějakej asi zkouřenej pracovník n.p. Pal přidělal na Český táhla stěračů koncovku z Anglické verze, takže je šroubek z druhé strany, tím pádem klidová poloha stěračů nahoře. Našel jsem další nový táhla, jedny anglický a naštěstí jedny normální. Původně jsem myslel že výměna bude tak na půl hodiny a zase je z toho celodení akce:-(
08:00:38
25.10.2010
Jozka
-> Krupp: "Troufám si tvrdit že kuchnout cokoliv funkčního tak, aby to pak nefungovalo není problém." 3 3 3. Svatá pravda moudrá řeč..

A už vím, co jsem chtěl udělat.. novější motorek s potiskem jsem měl v ruce v sobotu, okolo staršího šel v neděli, měl jsem i foťák...

Jak to čtu, vzpomněl jsem si na ventilátor topení - funkční, který jsem chtěl vyšelchtit a pak patřeboval na zprovoznění ještě jeden další 4.
22:11:41
18.10.2010
j_j
-> Krupp: já sem lojza,radši to koupim nový nebo repas od člověka co to umí 6 zejtra nafotim...
22:00:38
18.10.2010
Krupp
-> j_j: Tady jde o princip. Nefunkční startér jsem kuchnul, složil a stále nefunguje. Funkční motorek topení jsem kuchnul, složil a funguje. Troufám si tvrdit že kuchnout cokoliv funkčního tak, aby to pak nefungovalo není problém. 1 Chybí mi skalp vykuchání nefunkčního a složení do funkčního. Proto ta snaha :)

Navíc je s tím spousta srandy, člověk se poučí o elektrice, v mezičase opraví nabíječku autobaterky a pak si možná odpálí multimetr (zapojil ho jako voltmetr a nechal jsem tam omylemm měření proudu max. 600mA). Takže sem tam pustil zkratový proud.

Prostě normální odpoledne.



dik za nabidku, mozna foto toho stitku pokud nekde jinde nenajdu
upraveno 1x, naposled 18.10.2010 22:01:14
21:29:02
18.10.2010
j_j
-> Krupp: taky kuchám rád...karburátory, rozdělovače a benzínový pumpy..výsledek je ten, že karburátor nechám udělat u jirouše, rozdělovač dám novej a čerpadlo s odkalovačem ze š 120. Motorek kup někde do 300,- a ser na to 4

PS:jestli chceš vyfotit něco z novýho motorku,tak napiš a já to vyblejsknu.
upraveno 1x, naposled 18.10.2010 21:30:13
21:09:22
18.10.2010
Krupp
-> sliwowitz: Díky moc, už se začínám orientovat :)

-> Jozka: Já takhle rád kuchám cokoliv. Horší je to s dáváním dohromady :)

-> Robert 106: Jak jsem psal, já mám taky jeden z kila. Koupil jsem ho jako funkční, akorát že s funkci se taky moc nemá 8



Jinak se štítkem.. už je to jasný, protože já ho mám natištěný a už je bohužel sedřený. Sem si říkal že tam něco chybí :)
upraveno 1x, naposled 18.10.2010 21:09:41
20:24:10
18.10.2010
Krupp
4 - Vytazeny rotor
zvětšit Motorek stěračů 1000mb - rozborka - obrázek od Krupp vložen 18.10.2010 20:24:10
20:17:36
18.10.2010
Krupp
3 - Odpájena cívka v místech překrytí bužírkou, odšroubované víčko (na to je třeba šroubovák s upraveným břitem - drážkou uprostřed. Já jsem upravil bit. Víčko je sundané, je vidět uhlíky. Drátky k uhlíkům taky odpájíme
zvětšit Motorek stěračů 1000mb - rozborka - obrázek od Krupp vložen 18.10.2010 20:17:36
20:14:42
18.10.2010
Krupp
2 - Sundán plechový kryt, odšroubována matice hřídele, sundána brzda, pružina a odsunuta cívka. (ax.podložky stále na místě)
zvětšit Motorek stěračů 1000mb - rozborka - obrázek od Krupp vložen 18.10.2010 20:14:42
20:12:04
18.10.2010
Krupp
Takže momentálně jsem ho rozebral, tady je celý postup (možná by to vydalo i na článek :) )

1– Motorek
zvětšit Motorek stěračů 1000mb - rozborka - obrázek od Krupp vložen 18.10.2010 20:12:04
14:56:35
18.10.2010
Jozka
-> sliwowitz 18.10.10 09:10:12: Hezky jsi to podal.. na jedničku4.



Jinak jen na okraj - u některých MB kastlí se musí před použitím motoru stěračů Š100 nejdřív použít pilník, propilovat otvor pro hřídel směrem dolů a i pak se vejde tak sotva akorát..
12:05:21
18.10.2010
Robert 106
kdž sme u toho mám půlně nový nepoužitý do š 100
09:11:59
18.10.2010
Jozka
-> Krupp: Ty jseš stěračovej chirurg.. 3. Takhle daleko jsem nikdy jít nemusel, takže jen takhle - na těch pohonech starších, ještě s nýtovaným štítkem jsou ty dva plusy přímo "vylisovaný" tělese, na nových jsou zapojený stejně, jen to je všechno tištěný a většinou časem setřelý - bohužel z hlavy nevím, který kontakt je který.
09:10:12
18.10.2010
sliwowitz
-> Krupp: tie dva vyvody su tam koli dobehu... Zapnes vypinac, motor sa zacne tocit, zopnu sa kontakty na prevodovke a ked aj vypinac vypnes, motor sa toci dalej. Ked sa kolecka v prevodovke dostanu do zakladnej polohy (ramienka stieracov su dole), kontakty sa rozpoja a motor zastane.



Motorceky pokial viem boli dva druhy. Novsi mal budenie permanentnym magnetom a nemal elektromagneticku brzdu. Starsi je ako pises kompaundny, tzn. ze je budeny nie permanentnym magnetom ale vinutim, ktoreho cast je s kotvou zapojena do serie a cast paralelne. Vhodnym pomerom zavitov v seriovej a paralelnej casti budiacej cievky sa da nastavit vhodna charakteristika motora.



Na statore mas teda dva vyvody na elmag. brzdu a tri na budenie (neprehod ich).

Rotor je klasika, komutator s dvoma uhlikmi.

na prevodovke kontakty spinane od ozub. kolesa.



Tolko teoria, v praxi som tento starsi typ rozobraty nemal. 5

Skus dat fotky, vecer mozem nad zapojenim pospekulovat.
21:14:35
17.10.2010
Krupp
Obrátím se na vás ještě s jedním dotazem. Tady je výřez el. schématu. Pokud jsem ho dobře pochopil tak:

Kostra je jasná.

Na oba póly je plus vyvedeno zároveň? s tím že na jedno je přerušené a sepnutím (plus na oba) se motorek spíná.

Ta neustále zapojená část - to je ta paralelní větev?

Nikde jsem nepochopil z čeho poznám jestli nemám ty dvě větve přehozené (neustále zapnuto a zapínání na paralelní větvi).



Bohužel stále jsem ve stavu kdy mám ve zkratu zem a libovolný pól a rovněž póly mezi sebou.
zvětšit Motorek stěračů 1000mb - rozborka - obrázek od Krupp vložen 17.10.2010 21:14:35
22:12:48
16.10.2010
Bobesh
-> Krupp: rozeber a uvidis,bud pujde rozhejbat nebo ne a das druhej
22:05:41
16.10.2010
Krupp
Ja to vím od začátku, šlo o to přesvědčit i vás tady :D no a co s tím? Rozpájet? Co tam uvidím? Je to kompaudní motor (ať už je to cokoliv). Teď jsem měřil kontakty a oba póly - zem jsou ve zkratu, stejně tak póly mezi sebou.
21:58:18
16.10.2010
Bobesh
-> Krupp: tak tomu fortelnimu zdroji bych rekl chyba nebude,spis ten motor
21:18:44
16.10.2010
Krupp
Nabíječka fa Křížík, ze šedesátých let, před delší dobou vylepšena o ampermetr a nějaké usměrňovače.

Je to malý, jsou tam převody to jo, ale mám vymontovaný holý motorek, tzn. v podstatě bez zátěže od tření stěračů..
20:13:47
16.10.2010
Bobesh
-> Matthes, záškodník z TechWebu: presne,to mi vypadlo,hlavne ty hypermarketi kramy5
20:12:14
16.10.2010
Matthes, záškodník z TechWebu
Hlavne nabijecka neni vetsinou stabilizovany zdroj. Vetsinou je pulzni.
20:06:12
16.10.2010
Bobesh
-> Krupp: A dava ti ta nabijecka dost proudu na to,aby se vubec rozbehl? Ono je to maly ale jsou tam prevody a neco malo to prece jen zkousne.
17:35:35
16.10.2010
Krupp
Nabíječka autobaterky, špatně jsem se vyjádřil :)
17:25:30
16.10.2010
Matthes, záškodník z TechWebu
Trafo? Copak ten motorek je stridavy?
17:23:49
16.10.2010
Krupp
Mám dotaz ohledně motorku stěračů-origo z litra. Vymontoval jsem ho z auta, párkrát odzkoušel přes trafo a běžel v pohodě. Po pár pokusech se zastavil a už se nerozběhl. Teď jsem ho zkoušel podle Bati rozberat - teda až po pájení cívky, takže moc daleko ne. Při zkoušení trafem se tam občas něco cvakne, trochu vrčí ale netočí se a hlavně pořádně jistří při dotyku s kontakty tak se bojím jestli není ve zkratu. Má někdo nějaké nápady co s tím? Resp. zkoušel ho někdo rozebrat celý? Podle Bati se musí pájet, toho bych se moc nebál ale hlavně ať tam není nějaký zádrhel.

Druhý funkční ale 100vkový motorek mám, raději bych ale aby v atě fungoval tento.



(A taky už mě z toho zkoušení příliš brní ruce)
Extreme Tyres