problém s dobíjením

prohledat
18 příspěvků (zobrazeno 1 až 18) od 15.10.2010 do 18.10.2010, založil/a patnact - zrušená registrace
řadit dle data
15:36:20
18.10.2010
patnact - zrušená registrace
tak záhada vyřešena - při nárazu se pravděpodobně uvolnila deska v baterce a ta odešla do věčných lovišť. Provoz auta ještě zvládala pokrejt, ale nevydala ze sebe dostatečně silnej startovací proud. Auto má novou baterku a šlape jako hodinky. Nicméně děkuji všem diskutujícím za hodnotné připomínky. M.
20:12:43
16.10.2010
Bobesh
-> Robert 106: co si pamatuju,tak 14,8V byl znacen u asfaltek jako pocatek plynovani aku,takze u sady 35 ci 42A s vibracnim regem jsem to nastavoval jakozto strop regulace.-> suri 16.10.10 09:05:25: spravne,mrtvy napeti na aku je 12,6V.

Jinak co sada,to original,jedna dava stabilne 13,5 zatez nezatez a jina o jeden volt vic. Ja si vybiral z deseti regulatoru a alternatoru,nez mi to vyhovovalo a davalo to dost[dle meho]
18:08:31
16.10.2010
suri
-> Robert 106: bežne 14,75 nedobíja nikdy a ak tak krátko
18:07:24
16.10.2010
Robert 106
14,75 olověný akumulátor spolehlivě vaří = mizí elektrolyt a sulfátuje vše okolo kovové
16:45:46
16.10.2010
suri
-> Robert 106: to už je moc odborné , na každej škole ťa učia že ak to dobíja v rozsahu 13,6 - 14,75v je to ok
13:11:45
16.10.2010
Robert 106
Nezapomeňte, že jsou různé druhy baterek a ty mají různá napětí na článek.

Jinak dobíjecí napětí by mělo být mezi 14,2-14,4V ( u škodovky při volnoběhu 13V)

14,5 je zplynovací napětí běžného olověného akumulátoru čili ho člověk takzvaně vaří.

Ovšem například u těch nových Kalciový baterek je dobíjecí napětí 14,6V.
09:23:23
16.10.2010
Kuladmin
-> suri: Jasny dyt to pisu 1 jsme se asi spatne pochopily s temi 13V tak jsem to poupravil.
upraveno 1x, naposled 16.10.2010 09:24:33
09:05:25
16.10.2010
suri
-> Kuladmin: batéria má mať po nabití 2,1V na článok to je 12,6V celkovo

po pár štartoch a prevádzkovom 75% nabití máva okolo 2,01V na článok cca 12,3V
23:00:18
15.10.2010
Kuladmin
-> ondrej1: Aby to dobijelo 12V je nesmysl to nedobijis to meris stezi baterku a i ta ma vic - pokud je zhaslej motor. minimum je nekde kolem 13V +- pri dobijeni.
upraveno 2x, naposled 16.10.2010 09:24:01
20:26:01
15.10.2010
suri
-> ondrej1: tak niekedy to tolko dobíjalo ale pri dnešnom jazdení a celodennom svietení je také "dobíjanie" neprípustné , aspoň 14V na voľnobeh bez záťaže
20:06:49
15.10.2010
ondrej1
-> suri: pisal com cca ked som bol maly sme mali 100vku a ta dobijala okolo 12V moja 130 dobija na volnobehu ako pises okolo 13V je tam 55alternator
11:56:20
15.10.2010
suri
-> ondrej1: 12V dobíja aj najcárašnejšie dynamo , nech je tam aspoň tých 13,2 hore na volnobeh
11:38:38
15.10.2010
jarda.u1
-> ondrej1 15.10.10 11:24:21: 12 V je malo,provozni napeti je 14 V.



-> patnact: Zmer kolik to dobiji
11:26:56
15.10.2010
ondrej1
MOzeš mat pokazeny regulator dobijania je vela faktorov co to moze robit treba to hlavne zmerat bez toho nezistis nic
11:24:21
15.10.2010
ondrej1
-> Karel.: Presne malo by dobijat cca 12V
11:21:12
15.10.2010
Karel.
já bych určitě změřil alternátor kolik ti dává, pokud ti to už svítilo tak je to jasný. Zřejmě málo dobíjí a ty nejezdíš tak dlouhý trasy, aby to dobilo.
11:19:16
15.10.2010
ondrej1
Vymen alternátor to sú jasné priznaky ze nedobíja poriadne
11:15:45
15.10.2010
patnact - zrušená registrace
Ahoj pánové, popíšu vám problém, který mě trápí.

Jedu si tak se svojí Škodou 105 a zastavim. Zezadu to do mě našije paní, která nedobrzdila. Přejdu detaily a rovnou k věci - auto nestartuje. Do tý bouračky auto jezdilo, starotvalo, svítilo - vše OK. Po šťouchanci pár dní startovala, ale pořád hůř a hůř. Teď je to ve fázi, že se starter ani neotočí.



shrnu příznaky:

- auto jede, svítí, troubí, ale starter se při pokusu o start ani neotočí.

- roztlačit se nechá v pohodě, motor běží hladce

- když jedu za tmy, napatrně žhaví kontrolka dobíjení. Když pustím ventilátor topení, žhaví o něco víc. Za denního světla nepozorovatelné.

- v tomto stavu jsem s autem najel nějakých 200km, takže dobíjet to nějak musí, baterka by tak dlouho nevydržela

- když stojím za dalším autem na křižovatce a přidám plyn, je vidět, že se světla trošku rozjasní (klasickej jev) - takže dobíjet to musí



Jsem bezradnej, nevím si s tím rady. Předesílám, že se v elektrice moc nevyznám, proto pokud někdo máte myšlenku, prosím, podejte mi to jak pro laika :o)



děkuju za tipy
upraveno 2x, naposled 15.10.2010 11:16:54
Extreme Tyres