Dle vyjádření výrobců akumulátorů (př. moje Varta) nesmí napětí baterie naprázdno klesat pod 12,2 V, pod 11,7V už hrozí riziko nevratného poškození elektrod.
Co se dědovo kcháru týče, stejnej případ jako tvůj to nebude. Jemu kontrolka mžourá (fakt jen nepatrně), jen když se zdá baterka být nabitá. To znamená, že třeba když dýl nejede, hraje rádio, prostě se baterka trochu vybije, tak po nastartování kontrolka vůbec nesvítí. Naopak když je baterka nabušená, po startu mu třeba jasně svítí kontrolka až do 1500 ot., než se altík nabudí, po opětovném klesnutí otáček již kontrolka pouze "mžourá". Každopádně to dobíjení mu funguje perfektně, baterku má stopro nabitou...
Narozdíl ode mne.

.
Dobíjení mi zhasíná asi kolem těch 500-600 ot. a rozsvěcí se pod 500... Světla se zjasňují asi až do 1000 ot. Od tý doby tam bude nominální napětí téměř neměnný, co se hodnot voltmetru týče. Ve středních a vyšších otáčkách je na velkou změnu otáček změna napětí zanedbatelná.



Nic moc...


