dobíjení škoda 120

prohledat
43 příspěvků (zobrazeno 1 až 43) od 13.03.2009 do 06.04.2013, založil/a Viernez
řadit dle data
20:55:24
06.04.2013
Bukaj
-> Long.michael:

Když píšou, že je to altík pro 120L, tak bych jim věřil. Dle té fotky toho moc nepoznám, snad jen, že řemenice odpovídá a dle popisu 14V, 55A také sedí.

Ale vzhledem k ceně (která tedy na to, že jde o originál Magneton, není nijak závratná) bych raději volil funkční altík z vrakáče za pár korun (můj odhad je tak 300-500), popřípadě repas původního (většinou stačí vyměnit ložiska, uhlíky, případně stočit komutátor a občas odejde nějaká dioda v bloku...) - práce na pár hodin4
12:17:53
06.04.2013
Nwkt
-> Long.michael: Za tu cenu bych dal jinej, silnější z něčeho jinýho. Článků a příspěvků na přestavbu tu je dost a neni to nic složitýho
12:14:24
06.04.2013
Long.michael
www.seginet.cz/index.php? opType=opS...

Zdravím mohl by mi někdo prosím poradit tohle jsem našel jako nový alternátor pro škodu 120l je to možné použít abych ho jen namontoval zapojil bez dalších úprav moc děkuji
18:33:17
17.03.2013
srdcar 120L
skoda-virt.cz/cz/.../7341 3-repas-kontrola-altika?po ffset=0



tady na tomto odkazu máš návod, jak repasovat alternátor s externím relátkem, včetně obrázků 4
23:34:33
16.03.2013
srdcar 120L
Long.michael 11.03.13 22:26:29 napsal: Radza:No tak kontrolka prosvěcuje jen za studena na nízkých otáčkách za vyšších a za jízdy nesvítí a baterka je vybitá, dojedu zastavím a už nenastartuji, prázdná baterka, teď sem to zkoušel hodit na voltmetr na baterku nastartuji sytičem zvednu otáčky tak lítají mezi 13,5–14,5 V no tak fakt už nevím co s tím je jedině ještě předělám kostry jinak už nevím.

Tak přesně takovou závadu jsem měl, dělal jsem s tím psí kusy a pořád nic, až mě napadlo rozebrat do mrtě alternátor, odpájet z vinutí statoru diody usměrňovače / je jich tam 6 velkých, z toho jsou 3 na plus a 3 na mínus a 3 malé na kontrolu napětí pro regulátor na takzvaném diodovém můstku/ a jednotlivě je proměřit a představ si, že jedna velká byla proražená, propouštěla v obou směrech a vybíjela baterku přes můstek na kostru. Ty můžeš mít prošlehnuté klidně i dvě. Napětí ti to při zvedlých otáčkách sice ukáže, relátko je v pořádku, ale nevybudí ti výkon, ten ti hned utíká pryč. Čím víc spotřebičů zapneš, tím žhne víc kontrolka.

U těch uhlíků na buzení alternátoru se vyskytuje závada, že se uvolní vývodní kabílek z něho. Nejde to jinak poznat, než rozebrat alternátor. Není to nic moc složitého.

Mohlo se ti klidně stát, že jsi u 55 A alternátoru měl tu samou závadu, proto ti mohla kontrolka prosvěcovat.

Další závada, která se vyskytne, je, že je uvolněný usměrňovací můstek v obalu alternátoru, tudíž to nemá správnou kostru. Drží ho na straně vývodů k relátku a k baterce 3 matičky M4 na 8 mm klíček. Nejlepší je, když je alternátor rozebraný, tak můstek celý očistit a s citem ho stáhnout k sobě, kde, to uvidíš při rozebírání. Ty otřesy od motoru ho téměř vždy uvolní.

upraveno 2x, naposled 16.03.2013 23:42:53
19:21:59
13.03.2013
Radza
-> Long.michael: vždycky musíš alt rozebrat
upraveno 1x, naposled 13.03.2013 19:22:08
15:48:49
13.03.2013
peti
-> Long.michael: nie
22:24:00
12.03.2013
Long.michael
Radza: jo a dají se na alternátoru škoda 120L uhlíky bez rozebrání vyměnit bez rozebrání celého alternátoru
20:22:25
12.03.2013
Markop
-> Radza: Pokud máš opravdu šišaté kroužky, je to zralé na repasi. Ale nejdřív se podívej na uhlíky, pokud jsou krátké, mají slabý přítlak nebo váznou a jejich odskakování od kroužků je výraznější.

S tou kontrolkou po nastartování to není závada ale tak říkajíc sériový nedostatek, který byl vyřešen až u posledních fáček. Už jsem to tu několikrát vysvětloval, buď po startu prošlápni víc plyn aby se altík chytil, nebo si do štítu ke kontrolce dobíjení připájej rezistor 82R/2W či podobný. Zvedneš tím nabuzovací proud na více než dvojnásobek a kontrolka ti zhasne hned po nastartování.
17:46:22
12.03.2013
Radza
-> Markop: jj,to jo,jak šlápnu,tak zhasne,ale nikdy předtim to nedělalo.nedělám z toho vědu,ale chci se něco zase přiučit.vyndám,vyměnim uhlíky,zkouknu,nasadim a jede se dál1
upraveno 1x, naposled 12.03.2013 17:46:45
17:31:10
12.03.2013
Markop
-> Radza: Určitě, nebo je to tak i se zahřátým motorem?

Když tomu po nastartování zvýšíš otáčky nad 3000 ot/min, zhasne hned? Páč při 1000 ot/min motoru se nenabudí, hlavně pokud tam nemáš pomocný rezistor. Zvlášť pokud máš šišatý kroužky nebo raflý či krátký uhlíky.
16:11:24
12.03.2013
Radza
-> Markop: tvl,tohle by mě nenapadlo...9 .jinak,když jsme v tý diskuzi,tak když ráno natočim za studena,tak to drží po našlánutí tak 1000rpm a svítí dobíjení a až tak skoro po minutě kontrolka zhasne,otáčky klesnou trochu a při zhasnutí se zvýší hluk z motoru.mě ti to přijde,jako když se teprve chytne altík....dívné toto.určitě to budě dělat se zahř.motorem...8
upraveno 2x, naposled 12.03.2013 16:12:09
22:26:29
11.03.2013
Long.michael
Radza:No tak kontrolka provětcuje jen za studena na nízkých otáčkách za vyšších a za jízdy nesvítí a baterka je vybitá dojedu zastaíim a už nenastartuji prázdná baterka teď sem to zkoušel hodit na voltmetr na baterku nastartuji sytičem zvednu otáčky tak lítají mezi 13,5-14,5 V no tak fakt už nevím co s tím je jedině ještě předělám kostry jinak už nevím.
21:36:27
11.03.2013
Markop
-> Radza: Odskakují uhlíky

-> Long.michael: Jak se to nedobíjení projevuje? Svítí kontrolka?

Je ten altík v pořádku? Nemá špatně připojeny fousy od uhlíků? Není někde u vodičů mezi altem a reglerem vadný faston (špatný kontakt mezi vodičem a fastonem)? Přelámaný vodič? Není vadný regulátor?



Jinak altík z fáčka má prudší náběh výkonu než pětapadesátka ze škůdky. Rozhodně se vyplatí použít aspoň jeho 60mm řemenici, která se na ně montovala v letech 91 - 93.
19:57:43
11.03.2013
Long.michael
No tak staré relé sem již dávno vyndal mám tam se 4 piny a jiný alternátor oboje ze stejného auta a jednou to dobijí pak zas ne tak už nevím co s tím.
zvětšit dobíjení škoda 120  - obrázek od Long.michael vložen 11.03.2013 19:57:43
19:23:43
10.03.2013
Radza
-> dragon_cb_cz: nazdar doktorskej,jak je?poraď,když vytočim fávo za jízdy tak na 5000/min a více,tak se rozsvítí kontrolka na alt.problém kde?1
upraveno 1x, naposled 10.03.2013 19:30:27
14:43:59
10.03.2013
dragon_cb_cz
-> Long.michael: A jaký tam máš regulátor? Pokud ještě klasický mechanický tak ho vyhoď, na altíky 55A se používat vůbec nemá a polovodičový stejně funguje o dost lépe...
12:49:59
10.03.2013
darklord
-> Long.michael: altik z fava neni o nic lepsi ako ten zo skodovky, ale s tym bezkontaktom sa ti to uz miesa aj so zapalovanim co? Najskorej by si mal vediet co chces...
12:48:08
10.03.2013
Long.michael
Zdravím jen se chci zeptat odešel mi alternátor Na škoda 120L tak jsem sehnal jiný a ten také moc dobře nedobijí co se stane když tam dám alternátor ze škoda Favorit ten má také 55A a lépe jdou měnit uhlíky a relé na 55A mám také bezkontaktní díky za radu.
01:02:05
26.03.2009
Syny
-> Vojtik: Krasne napsany 171

Osobne se priklanim k teorii kabelu \"starter-pojistky\& quot;. Ja mel zase problemy, ze pri vyssim spickovem zatizeni (probliknuti mych slavnych svetel) se vypinalo radio a pohaslo vsechno ostatni 40 Inu vzal jsem tedy kabel o prurezu 1,5 mm2 a natahl jsem ho od starteru na pojiskovku, paraelne s tim starym (tedy i spinacku) a ejhle - bylo po starostech...
upraveno 1x, naposled 26.03.2009 01:03:31
00:38:38
26.03.2009
Vojtik
Pokud už máš projité kostry, ( na kontrolku dobíjení nemají takový vliv jako plusové kabely ) tak zkus projít plus, kontrolka dobíjení je totiž ovládaná pouze plusem ( rozdíl plusu klíčkového napětí a plusu buzení altíku ) Když altík stojí, tak nic nevyrábí a potenciál jeho pomocného usměrňovače je stejný s kostrou a přes žárovku dobíjení jde proud z klíčkového napětí do altíku a kontrolka svítí. Po roztočení altíku se začne budit sám a kontrolka tudíž zhasne, protože na obou pólech má plus.Kontrolka se tedy rosvěcí, při poklesu napětí jednoho ze dvou konců, v našem případě, je-li to v závislosti na zátěži to tedy poukazuje na úbytek napětí, na straně klíčkového napětí, které při zatížení klesne oproti altíku.

Pokud tedy má na intenzitu svitu kontrolky vliv pouze blinkry, stěrače a ventilátor, a hlavní, brzdová a mlhová světla vliv nemají, může být tedy přechodový odpor logicky pouze na plusovém obvodu klíčkového napětí, tzn. na plusové svorce startéru, odkud vede napájecí drát pro spínačku, pak přechodové odpory na konektorech spínačky, nebo ve spínačce samotné. Dále už se dráty rozdělují.

Pokud ale mají vliv na intenzitu svitu kontrolky i hlavní, mlhová a brzdová světla, tak odpadá možná závada v klíčkovém systému a zůstává možná závada na kabelu od baterie ke startéru, nebo na samotném startéru, kde to bývá často rezaté.
18:44:40
25.03.2009
peti
-> Viernez: nemas tam nahodou este starsi typ regulatoru (mechanicky regulator), lebo ten zvikol blbnut prave tak ako pises pri pouziti 55A alternatora, ak ano tak by som to vymenil za elektronický co sa daval aj origo na 55A , ine ma uz nenapada 4
18:13:43
24.03.2009
Viernez
tak stav k dnešnímu dni je následující: namontoval jsem altík 55A komplet po GO, vyměnil jsem pojistky, udělal dvojité ukostření, pročistil svorky napájení i kontakty a problém přetrvává pořád. Se silnějším altíkem dokonce kontrolka dobíjení výrazně svítí a zhasíná až při otáčkách cca 4000. please heeelp
11:14:59
14.03.2009
Peterr
bud poistka alebo kostra.

ja som si preventívne namontoval ešte jeden ukostrovací kábel medzi blokom motora a kasňou. na ľavej strane povedzme pod šroub držiaka zadného nárazníka v tej kapse a na blok na šroub, kde je ľavý držiak priečky motora.

veľmi to pomohlo...

ale ten kábel musí byť dostatočne hrubý. taký, aký je od baterky...
09:37:41
14.03.2009
Viernez
mockrát děkuji všem za rady, no pravda je taková, že to dělá nejen při ventilátoru, dnes jdu na to mrknout, za ty Ah se omlouvám, nějak mě to zblblo :-)
09:03:32
14.03.2009
Kočislav
Zkus taky ukostření přístrojovky, mimochodem, vyzkoušej, zda ta kontrolka takhle nezlobí pouze, když máš zapnutý ventilátor. Na toto téma už tu bylo několik diskuzí, nepamatuju si závěr, ale můžeš si to vyhledat.
08:07:50
14.03.2009
Šemik
Odkdy má alternátor kapacitu v Ah proboha? Ah (amperhodina) je jednotka kapacity AKUMULÁTORU, u alternátoru se udává maximální proud který je schopen dodat, tedy A (amper)



Ale k věci - řešení tohohle problému může být docela jednoduché, a to 2. pojistka. Zkus dát nějakou jinou, novou (třeba i novovodobou plastovou, na zkoušku postačí), pořádně přihnout kontakty mezi kterými je, dotáhnout šroubky které drží dráty a zkusit to. Pokud to nepomůže, zkus ještě rozehnout fastononové nože ve svorkovnici přístrojů pro dobrý kontakt a kusem drátu překlenout spínací skříňku (z 30 na 15), jakoby bypass zaplého klíčku.
19:46:05
13.03.2009
peti
-> Viernez: no tak fakt skus tu kostru ako som pisal, ine ma uz nenapada, lebo si neviem predstavit ze co ine by bolo zle, ked si vsetko co tam je vymenil8
19:28:42
13.03.2009
Viernez
no všecky kabely od dobíjení i svorky na baterce jsem už prošel... a nic
18:58:59
13.03.2009
peti
-> Viernez: nj podla mna to je mozne, ale najprv si to len skus na necisto prepojit ci to pomoze, a plus skontroluj vsetky spoje co su v systeme dobijania, vsetky kontakty alternátora, regleru- jeho dobre ukostrenie, a taktiez je dobre prezret kontakty baterky4
18:51:07
13.03.2009
Viernez
takže když udělám druhej kabel k startéru tak by mohl být problém vyřešen?
18:15:25
13.03.2009
peti
-> Viernez: nj to je mozne, ale to sa deje rokmy a hlavne oxidaciou medi z coho ten pasik je, je mozne ze problem tam nebude, ale ajtak by som ti radil prirobit druhy kabel od - svorky baterky na srob startera, bude to lepsie startovat a motor bude priamo a lepsie ukostreny , lebo normalne to ide z baterky na kasnu, oddtial na priecku motra a odtial az na motor4
17:39:34
13.03.2009
Viernez
na to ještě mrknu, ale olej mi nikde nesákne, mám to komplet přetěsněný a daný jiný těsnění, takže nikde ani kapička
17:31:21
13.03.2009
peti
-> Viernez: ten co je dole pod altíkom , je nim spojeny drziak motoru a priecka motora, zvikne byt zasraty oid oleja , a potom je naprd kostra4
17:29:46
13.03.2009
Viernez
prošel jsem kabely a svorky k relátkům cívce atd a vše vypadá OK, počkej kterej pásek motoru myslíš?
17:21:17
13.03.2009
peti
-> Viernez: sksusil si prezret kostry? velakrat to blbne kvoli tomu, skus pozert kostriaci pasik motora aj baterky a vseobecne vsetky co su na aute, taktiez kontakty na startéry4
17:03:10
13.03.2009
Viernez
je novej, dělal to i ten starej i tenhle :-(
16:47:02
13.03.2009
Evž@
-> Viernez: no tak ten altík už má asi něco za sebou a bud by chtěl repasnout nebo dát zrovna ten 55
16:42:11
13.03.2009
Viernez
byl by lepší no, ale v poho to dobíjelo i s tim 42 Ah, najednou ¨to zlobí a nevim proč. I třeba když stojim na brzdě a mám puštěnej blinkr tak ta kontrolka prosvěcuje v rytmu těch blinkrů... 8
16:32:49
13.03.2009
Evž@
-> Viernez: no jestli to svítí víc ve vyšších otáčkách tak je to divné....nicméně bych ti doporučil sehnat si altík aspoň 55 Ah
16:13:41
13.03.2009
Viernez
na volnoběh to právě nesvítí, a čím víc otáček tím víc svítí, nebo čim víc spotřebičů... stačí jen světla, větrák a už to problikává... mám origo altík 42 Ah, ale ještě tak před půl rokem to nedělalo
16:04:51
13.03.2009
Evž@
-> Viernez: no tak pokud zapneš uplně všechny spotřebiče za jízdy tak by to nemělo svítit vůbec....na volnoběh to problikávat bude....co tam máš za altík..kolik Ah?
15:58:42
13.03.2009
Viernez
Zdravim škodovkáři, chci se jen zeptat na jednu věc. Vyměnil jsem alternátor, klínovej řemen, regulátor dobíjení a přesto když jedu a mám zaplejch víc spotřebičů, tak mi lehce svítí kontrolka dobíjení. Svítí ale jën tak lehce, že je to vidět jenom za absolutní tmy a když mám zaplkej třeba ventilátor. Nevím čím by to už mohlo bejt, všecko v dobíjecí soustavě jsem vyměnil. Díky za rady
Extreme Tyres