skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Nordschleife
Mám za sebou první kolo. Hyundai ix55, dvoutunová mrcha, brzdy ze sýra, řízení z gumových medvídků a vlhká trať. 14 minut :)
-> Eidy: : benzínka u Ringu, tak povídej 

-> Syny: Já to už znám... Nejhorší je pár kiláků za Würzburgem v horách, tam to někdy stojí za to...
Jezdeni ve stredu je varianta uterniho odjezdu.
-> Jumbo: Fakt? Posledni dobou jezdim tendle usek dost casto na muj vkus a mam pocit, ze jedu furt po 3 proudej dalnici az na tech poslednich 200-300km. Nevim, mozna to klame :)
Nějak se nemohu dopočítat...kdyby se jelo ve středu ráno, tak se ve středu stihneme projet? Nějak mi to pořád v hlavě nevychází :-)
-> Syny: Všude 3 pruhy právě nejsou... Jenom kus kolem Norinberku, pak na novém úseku před Würzburgem a pak až před Frankfurtem. Teda aspoň na A3...
Tentokrát na 3. pokus.
-> H.: odstín se tentokrát trefil na poprvé?
-> MVM 12.05.14 17:35:25: Na ceste Norinberg - Frankfurt - Kolin jsou vsude 3 pruhy a vic, takze se predjizdet normalne da i s pomalejsi soupravou. Jen v CR a pak za Rozvadovem k Norinbergu jsou tam dva...
Mám nalakováno. Ještě nalepit bojovnou samolepku.......
Většinou je "tam" časově omezený zákaz předjíždění nad 12 tun.. Jinak stejně jak u nás. Spíš se dá dost získat ve stoupáních-pokud je motor s krouťákem. Obecně ale doporučuju spíš klidnou jízdu..
Zákaz předjíždění není dán silnicí nebo časem, ale značkou pro konkrétní místo silnice.
-> MVM: jen tak mi to napadlo, nevím jaký tam mají předpisy. S výkonem problém nebude, s naloženým plaťákem to celkem upaluje. Je prý dobrý jet do 100km/h, takže pokud kamiony pojedou stejně, není moc důvod je předjíždět. Kudy pojedu zatím nevím
-> Eidy 12.05.14 11:23:31: Čím dál víc závidím 

-> Luky: Proč bys nemohl předjíždět? Ovšem počítej s tím že kamiony pálí devadesát.. tzn pokud po něm půjdeš musíš jet tak kilo,kilo deset... V levým je buď neomezená nebo 120/130 rychlost takže když tam někomu vlítneš se soupravou - bude to mít co brzdit.Ono není "dobrý" dráždit policajty rychlou jízdou s vlekem.. Nevím kolik toho máš naježděno po německu.Jinak v kopcích (pokud pojedete po A3 smer na Koblenz je těch stoupání hodně) je víc pruhů a záleží jaký máš tažný výkoný auto abys je dal v kopcích... Já jezím na Nurb po A6,A61 kde je víc masakr provoz ale zase mi přijde že menší stoupání...
-> Luky: Už jsem ti psal, bohužel svojí účast musím zrušit 

Já dorazím až ve středu v noci, přes to vlak nejede. Nakonec to vypadá, že nás přijede plné auto, všichni chtějí jet se mnou...
Počítal jsem se 4 koly když je to s množstevní slevou. Kolo navíc by se eventuálně taky klidně mohlo dát.
Návrat asi v pátek, jednak platit za plaťák když bude někde jen stát na parkovišti je trochu luxus, jednak NWKT musí v sobotu do práce. Tak jestli bychom ráno mrkli na ty veterány (ale zase platit vstup kvůli 2 hodinám je asi nesmysl) a pak kolem oběda domů.
Víte jak je to s předjížděním s přívěsem na německé dálnici? Můžeme nebo ne?
Počítal jsem se 4 koly když je to s množstevní slevou. Kolo navíc by se eventuálně taky klidně mohlo dát.
Návrat asi v pátek, jednak platit za plaťák když bude někde jen stát na parkovišti je trochu luxus, jednak NWKT musí v sobotu do práce. Tak jestli bychom ráno mrkli na ty veterány (ale zase platit vstup kvůli 2 hodinám je asi nesmysl) a pak kolem oběda domů.
Víte jak je to s předjížděním s přívěsem na německé dálnici? Můžeme nebo ne?
Takže to vidím nakonec na 5 dní.
V úterý v klidu vyrazit, ubytovat se, popít, zjistit podrobnosti.
Ve středu ráno jít do místního muzea, nakoupit trička a reklamní blbosti a odpoledne dát 2 zkušební jízdy a večer popít, pokecat, ogrilovat.
Ve čtvrtek dát v průběhu dne několik jízd, koukat, kecat atd. a večer naložit auta na podval, popít a ogrilovat.
V pátek čučet na závody historiků na GP trati. Jednodenní lístek 11€ www.nuerburgring.de/en/.. ./historic-trophy-nuerburg ring.html Večer posedět, popít, pokecat.
A v sobotu domů.
V úterý v klidu vyrazit, ubytovat se, popít, zjistit podrobnosti.
Ve středu ráno jít do místního muzea, nakoupit trička a reklamní blbosti a odpoledne dát 2 zkušební jízdy a večer popít, pokecat, ogrilovat.
Ve čtvrtek dát v průběhu dne několik jízd, koukat, kecat atd. a večer naložit auta na podval, popít a ogrilovat.
V pátek čučet na závody historiků na GP trati. Jednodenní lístek 11€ www.nuerburgring.de/en/.. ./historic-trophy-nuerburg ring.html Večer posedět, popít, pokecat.
A v sobotu domů.

škoda že se už nepoužívá i Sudschleife www.speedhunters.com/2013
/.../ghost-nurburgs-past-s
udschleife
-> H.: Ale jo, já souhlasím. Klidně zajezdit po 2 dny. V nákladech se to projeví zcela minimálně, takže za mě ano.
Klidně můžeme dát sraz až na místě. Někdo vyrazí ve středu, někdo třeba už v úterý.
Klidně můžeme dát sraz až na místě. Někdo vyrazí ve středu, někdo třeba už v úterý.

Zítra bych měl jet pro auto do lakovny.
Tak to mám podobné plány. Počítám s koupí 4 jízd s tím, že bych pak případně 1 dokoupil. To podle toho, kolik lidí se mnou pojede, bude chtít svézt, bude se chtít svézt a abych si nakonec zkusil zajet jedno nebo dvě kola sólo. Přeci jen s malým objemem a litinou (pětikanálovou), když to opravdu, ale opravdu nejede, je hodně znát, jestli tam sedí, nebo nesedí metrákový spolujezdec. Ve středu odpoledne je otevřeno 6 hodin. Pokud nebude nabito, mělo by se nechat těch 4 -5 kol v tomto čase objet. A kdyby né, je v záloze čtvrteční ráno.
-> H.: Vyrazit o den dřív není problém. Já mám dovolenou. Já plánuju 5 kol. Ne, že bych jich nechtěl nasekat 20, ale jednak je to spousta benzínu, gum a lístků a taky nevím počet dalších lidí, ale hlavně to nechci hnát na hranici. Jako když by to vyšlo, dám jich třeba 7, ale nechci bejt pak nějak zklamanej.
Ona s tím souvisí jedna zásadní otázka. Kolik kdo předpokládáte objet kol?
Když vidím, jak se tam na tom videu šnečí "obyčejné" bavoráky, tak asi opravdu musíme doufat, že budeme na okruhu sami, abychom se trochu svezli.
Jinak..... Studovali jste někdo německé státní svátky? Pro letošek vychází na 29. května pohyblivý svátek Nanebevzetí Ježíše Krista, což je den pracovního klidu pro všechny spolkové země. Takže tam v podstatě jedeme v "neděli". To vysvětluje to, proč, ač je všední den, je okruh po celý den v provozu. Takže bych možná počítal s absolvováním několika jízd už ve středu, kdy je otevřeno 13:30 - 19:30, případně, což se nebude líbit Lukymu, vyrazit o den dříve a jezdit právě ve středu.
Ohledně cestování v koloně prozatím nevím, s jakým pojedu autem, kdo všechno pojede se mnou a koho budu případně cestou vyzvedávat. Spíš bych to viděl, že se potkáme až na místě.
Jinak..... Studovali jste někdo německé státní svátky? Pro letošek vychází na 29. května pohyblivý svátek Nanebevzetí Ježíše Krista, což je den pracovního klidu pro všechny spolkové země. Takže tam v podstatě jedeme v "neděli". To vysvětluje to, proč, ač je všední den, je okruh po celý den v provozu. Takže bych možná počítal s absolvováním několika jízd už ve středu, kdy je otevřeno 13:30 - 19:30, případně, což se nebude líbit Lukymu, vyrazit o den dříve a jezdit právě ve středu.
Ohledně cestování v koloně prozatím nevím, s jakým pojedu autem, kdo všechno pojede se mnou a koho budu případně cestou vyzvedávat. Spíš bych to viděl, že se potkáme až na místě.
-> Tuner#2: Ten se toho nebojí. Co mě trochu straší je nic moc počasí a přesto dráha plná aut. By to sice neděle ale i tak. Když se tam budeme šnečit, tak si ani nenacvičíme stopu, protože zleva to bude jedno auto za druhým.
-> Eidy: Já pojedu Trutnov - HK - Praha, tak bych se na D5 za Prahou připojil
Pomalu nastává čas a tak mě napadlo, jak to bude s organizací srazu a času odjezdu. Já jsem pro brzký odjezd bo nám to nepojede bůhví jak rychle a taky nevíme, kde se případně zasekneme na dálnici nebo tak. Takže kdo jede odkud? Já z Kladna do Prahy a po plzeňský do Němec. Kousek za Prahou je hnedka Benzina s mekáčem. Tam se můžeme srazit s lidma "od Prahy na východ". Já jsem pro odjezd z Kladna 7-8 hodin ráno.
-> Luky: Že nejede? 

-> Eidy: Co se to nelíbí na sériové litině?

Ono to je jako s Mostem. Také to není za rohem, ale je to pěkné svezení a jednou za pár let se prostě sejdou všechny okolnosti tak, že i tam na dny otevřeného okruhu vyrazím.
Tak bych neříkal každý rok, ani obrok, ale občas. Je to místo, kam stojí za to se vracet. Jen na to musí být čas, podmínky a pohoda.
Tak bych neříkal každý rok, ani obrok, ale občas. Je to místo, kam stojí za to se vracet. Jen na to musí být čas, podmínky a pohoda.
-> H.: Tak jasný. Že bychom z toho udělali každoroční nebo aspoň obroční srazík :)
Ono s motorem z vrakoviště to může dopadnout stejně. Teď tam máme záložní motor, který sice moc nejede, ale zas nás dovezl k největším úspěchům. Beru to tak, že tam teď jedeme "na zkušenou" a nikde není psáno, že tam jedeme naposledy.
-> H.: A co že tam máš teď za motor? Že jestli nějakou sériovou litinu, mohl by sis skočit na vrakáč nalákat tam první Fa co ti přijde pod ruku.
Po zralé úvaze o posledním vývoji jsme dnes akci s motorem odpískali. Na jednu stranu je mi chybějících potenciálních koníků líto, na druhou stranu by to bylo přílišné riziko. Motor bychom dodělávali a montovali na poslední chvíli a pak vezli syrové auto přes půl Evropy, aby z toho pak třeba také po třech zatáčkách něco upadlo..... Jedeme tedy ve stávající vyzkoušené konfiguraci a dá se říci, že až na pár detailů máme v tuto chvíli připraveno.
Vcera doklepnuto tech 9 kol do stovky. Stale nemam kliku, snad v sobotu. To nemuzem stihnout.
Pokud z řady čidel od KMGY
www.kmgy.hu/tempsenders.h tml
vybereš to s odpovídajícím závitem, pak to půjde namontovat bez redukce.
www.kmgy.hu/tempsenders.h tml
vybereš to s odpovídajícím závitem, pak to půjde namontovat bez redukce.
-> H. 04.05.14 19:14:08: Jasná. Předpokládákm, že KMGY bude stejný, takže nemusím řešit mezikus jako pro škodovácký čidlo.
Čidlo je nějaké VDO. Tělo má relativně dlouhé a relativně malý průměr.
Asi tohle:
www.ezt-autoteile.de/VDO- Sensoren/.../VDO-Temperatu rgeber-fuer-Oeltemperatur- M14x15::35473.html?XTCsid= 6rq...
Asi tohle:
www.ezt-autoteile.de/VDO- Sensoren/.../VDO-Temperatu rgeber-fuer-Oeltemperatur- M14x15::35473.html?XTCsid= 6rq...
-> H. 04.05.14 14:29:20: to čidlo máš škodovácký? Mě se tam nepovedlo nanutit protože za tím závitem to je užší.
Baroskop nemyslím. Je to kanál vrtaný k ložisku kliky na straně u prsou. Na bloku 84-86 je tam ucpávka M14x1,5, na modelu 87-88 je tam nějaký M12 (stoupání jsem neměřil). Do toho M14x1,5 šroubuju čidlo teploty oleje. Tlak oleje měřím na standardním místě, kde je v té vložce M10x1, jen místo sériového čidla dávám to dvouvývodové od VDO, abych měl kromě signálu pro kontrolku ještě druhý pro budík.
-> H.: Jakej závit myslíš? Jestli jak je standartně baroskop, tak tam se dá ta zátka vyšroubovat a hned máš větší
5. klika v pořadí. Opět není ve stavu, kdy bychom ji chtěli dát do motoru. 6. bude snad v úterý.
Navíc jsme zjistili, že se v jedné díře (a jednom závitu) liší starý typ bloku od nového. A protože se jedná zrovna o závit, kam šroubujeme čidlo teploty oleje, je to závit relativně významný. Opět tedy rozebrat, co již bylo namontováno a zítra zpátky na stojanovou vrtačku.
Nějak už ten motor přestávám vidět reálně, nicméně zatím nic nevzdávám. Důležité je, aby nás nepotkaly už žádné další podobné záseky.
Navíc jsme zjistili, že se v jedné díře (a jednom závitu) liší starý typ bloku od nového. A protože se jedná zrovna o závit, kam šroubujeme čidlo teploty oleje, je to závit relativně významný. Opět tedy rozebrat, co již bylo namontováno a zítra zpátky na stojanovou vrtačku.
Nějak už ten motor přestávám vidět reálně, nicméně zatím nic nevzdávám. Důležité je, aby nás nepotkaly už žádné další podobné záseky.
S Alpinou se mi moc nedařilo, samý přetáčivý smyk v nájezdu do rychlých zatáček. Tak jsem si pořídil 911 GT3 RS
A celkem se mi to zamlouvá. Teď jsem dal asi 4 kola, nejlepší (bez velkých chyb, biliár mezi svodidly ve Fuchsrohe nepočítám) asi 7:42

Dalších 10 kol, celkem tedy již 91. Už se začíná projevovat přetrénovanost. Snažím se být příliš rychlý a z toho pramení chyba za chybou.
Po všech strastech snad mám kliku. Ani ta není 100%ní, ale jinou už shánět nebudu, to bych opravdu opravu nestihl.
Po všech strastech snad mám kliku. Ani ta není 100%ní, ale jinou už shánět nebudu, to bych opravdu opravu nestihl.
-> Nwkt: tak můžeme se domluvit. Někdy kolem 16 hod bych snad vyjížděl.
-> all: berete stany? Já bych asi spal v autě, předpokládám že Mazda o moc kratší než stejšn nebude...
-> all: berete stany? Já bych asi spal v autě, předpokládám že Mazda o moc kratší než stejšn nebude...