Rozborka homokinetickych klbu

navigace: [ komentáře ] [ hodnocení ] [ text ] [ fotky ]

obrázky [13]:

Rozborka homokinetickych klbu: 01 Rozborka homokinetickych klbu: 02 Rozborka homokinetickych klbu: 03 Rozborka homokinetickych klbu: 04 Rozborka homokinetickych klbu: 05 Rozborka homokinetickych klbu: 06 Rozborka homokinetickych klbu: 07 Rozborka homokinetickych klbu: 08 Rozborka homokinetickych klbu: 09 Rozborka homokinetickych klbu: 10 Rozborka homokinetickych klbu: 11 Rozborka homokinetickych klbu: 12 Rozborka homokinetickych klbu: 13

Text:

Rozborka & Sborka homokinetických kloubů na poloose



Tento článek vzniknul za účelem pomoci Vám kteří to budete rozdělávat, protože ja se do toho taky vrhnul a nikdo mi nebyl schopnej poradne poradit.. (teda krome KUBINY)



Takže jdeme na to...



1) počítám s tim že poloosu každý sundat zvládne, já to dělal poprvý bez jakýchkoliv teoretických i praktických zkušeností a šlo to bez problémů...



Kdyby se Vám stalo jako mě že těch 6 imbusů nepujde povolit z důvodu stržení hlavy

imbusu, tak si budete muset pomoct jinak ;-) já sem do toho namlátil větší hvězdičku a šlo

to krásně... (ze 12 sem jich takhle dělal 9)






2)vnitřní kloub poloosy

-manžetu můžeme rozříznout (stejně budete dávat nové) a vyhodit (pochytáme vazelínu co bude padat :-) )



-vysuneme poloosu z unašeče co byl zasunutej do převodovky



-naskytne se nám pohled na trojramenný čep se třemi "prstýnky" (pod vrstvou vazelíny) {FOTO 1}



-prstýnky jednoduše sundejte tahem smerem kolmo od hřídele {FOTO 2}



POZOR!!!existují dva typy poloos, jeden co mám já a pár dalších sťastnějších lidí, starší typ s kluznými ložisky (kroužky - "prstýnky" jsou navlečeny přímo na čepu) anebo novější typ s tyčinkami uloženými mezi čepem a kroužkem. V případě novějšího typu po stáhnutí prstýnku tyčinky vypadají a zpětná montáž je pracná. Proto nedoporučuji u tohoto typu čepu demontáž kroužku. Bohužel od kterého roku se montovaly vlečky s tímto typem nevíme..



-trojramenný čep zajišťuje jedna "ségrovka" (pojistný kroužek) ze zhora a druhá zespoda (na fotce jsou drážky již po sundaných ségrovkách) {FOTO 3}



-horní ségrovku sundejte, vysuňte trojramenný čep z hřídele a pak sundejte druhou ségrovku



-vnitřní kloub je teď rozebraný {FOTO 4}



3)vnější kloub poloosy

-manžetu sundejte rozříznutím (stejně budete dávat nové) nebo sesunutím přes hřídel



-teď se vám naskytne pohled na vnější kloub poloosy {FOTO 5}



-teď máte víc možností jak hřídel vyndat, ja hřídel chytil do ruky a kladivem jsem praštil ze zhora do prstence co je pevně na hřídely (má 6 cípů a jsou v něm jakoby ty kuličky) asi na 6 pokus (střídal sem různé cípy prstence) to povolilo... {FOTO 6}



-drží to tam pojistný kroužek co je na konci hřídele, který se tou ránou stáhne a prstenec přes něj přejede {FOTO 7}



-hřídel je venku, teď naklopíme kloub a po jedné vytahujeme kuličky (je jich 6).. {FOTO 8}



-když jsou kuličky venku nastává hra na ježka v kleci, musíme vnější pouzdro (klec) kloubu nasměrovat největší dírou na výstupek kloubu (je svisle dolu) a vysuneme smerem nahoru {FOTO 9 & 10}



-teď se musí vysunout 6-cípý prstenec z pouzdra (klece), to se udělá tak, že jeden cíp prstenců zasuneme do největší díry na pouzdru (kleci), tím se posune trochu mimo a lze ho vyndat z cela z pouzdra (klece). {FOTO 11}



Krátké video jak se to vyndavá je zde: majkl125.wz.cz/kloub.avi



-všechny části DŮKLADNĚ očištěte od staré vazelíny a při montáži nezapomeňte na novou;-){FOTO 12}



cituji:"Vlečené nápravy nemají žádné manžety u převodovky, ale zase o dvě manžety více na kloubových hřídelech. Homokinetické klouby jsou citlivé na únik mazacího tuku, který kromě mazací funkce i vymezuje vůle. Pokud dojde k porušení manžet, je nutné důkladně vymýt i původní tuk a nahradit ho novým, protože obsahuje spoustu prachu, který s tukem vytvoří brusnou pastu a kloub silně poškodí. Hmotnost tuku pro kloub u převodovky je 100 g a pro kloub u kola 80 g. Tato množství je nutné dodržet...!"



Zdroj: www.faann.net/



a je HOTOVO :-))

{FOTO 13}



Montáž zpět:

- montáž je opačný postup demontáže + nezapomeneme navléct manžety před montáží kloubů



POZOR!! kdyby ste si třeba nezapamatovali jako já, tak pro Vás: 6-cípý prstenec patří širší dosedací plochou dolů (směr do kloubu) a pouzdro (klec) širší dosedací plochou nahoru...



Zpětná instalace Hřídele s pojistkou:

pojistnej kroužek jde zmáčknout tak, že se skoro schová do hřídele, musíte ho pořádně zmáčknout a zároveň vsunout do kloubu, hřídel zatlačte dolu a tam krouzek "vykoukne" ale nevypadne a zpátky už to nejde, funguje jako pojistka...



Tak doufám že Vám to pomohlo... ;-)



O manžetách, sponách a vazelíně napíšu až je koupím...



Děkuji Labrosovi za korekturu a upřesnění nejasností....
hodnocení článku:

info:

Správce článku: Majkl
Založeno: 23.09.05 11:05   Poslední změna: 26.09.05 08:06

Rozborka homokinetickych klbu - komentáře:

11:04:47
14.11.2005
Labros
-> Majkl: ale to jsi zapomněl do článku napsat že to jen pro ty co chtějí najezdit maximálně pár tisíc km ročně ;)
20:26:12
12.11.2005
Majkl
-> PeterP136: jj mas taky pravdu... (i kdyz vnitrni manzety sem jeste sehnal) 3
19:09:12
12.11.2005
PeterP136
-> Majkl: Mas pravdepodobne pravdu. Rovnako je to aj s mnozstvom. Aj tak origo manzety nezozenieme a kolko toho patri do tych co dostat aj tak nikto nevie.
17:47:02
12.11.2005
jack51
Tak vidm, že diskuze o vazelině se rozjela.1 To co mám já je taky takovy černy podobny originalu, takže to bude asi to správny3
00:30:35
12.11.2005
Majkl
-> PeterP136: ja myslim ze to je fakt jedno, nazory a praxe se v tomhle smeru asi dost lisi...
22:39:24
11.11.2005
PeterP136
-> Majkl: V dielenskej prirucke je:

Na vnejsi (vonkajsi) kloub (80g) - Shell GL 245 MO; SWC 423 BM (NDR)

Na vnitrni (vnutorny) kloub (100g) - Shell GLEP 240; SWC 423 B (NDR)

Predpokladam ze M znamena s molykou, a ta druha vazelina je bez molyky.

Je pravda, ze na vnutornom klbe homokinetakov co mam je nieco cierne, takze asi tiez molyka. Otazkou je ci to neskor vo vyrobe nezmenili, pripadne ci niekto nepomiesal sudy :).
18:50:03
11.11.2005
Majkl
-> PeterP136: ja cetl ze to je vsude stejny... myslim ze tech par tisic rocne to vydrzy motylku na obou stranach 3
18:47:45
11.11.2005
PeterP136
Podla dvoch starsich knih na skodovku ma ist do klbov na jednu stranu vazelina s molykou na druhu nie. nemyslim tym vpravo vlavo :) ale vnutorny a vonkajsi klb. Presnejsie si to musite pozriet, to si uz nepamatam. Podla oznacenia tipujem na litnu vazelinu.
11:02:56
11.11.2005
Labros
tak já mám obojí, to v modrým sáčku s německýma nápisama je o něco černější, to jsem tam dal, na tý krabičce je napsáno Molyka a je to světlejší než jiná grafitová vazelína kterou mám zase v černý krabičce 3
18:08:11
10.11.2005
Majkl
-> Gryzly: je to v krabiče, jakoby od vazeliny nebo nevim ceho ja to dnas vyfotim 3
16:56:39
10.11.2005
Gryzly
-> Majkl: modrej sáček a německý nápisy? to dával brácha do fáčka na vnitřní klouby.
11:30:55
10.11.2005
Majkl
-> Labros: 3 tuk je takovej cernej trpitkovej1
11:29:27
10.11.2005
Labros
jestli je modrej jen obal a ne ten tuk samotnej tak to jsem použil taky 4
09:28:11
10.11.2005
Majkl
-> jack51: to nevim, musel bych se podivat doma vecer...

je to modry, do homokinetickych kloubu myslim... nazev si nevzpomenu... v mototechne ti to asi doporucej jako me
09:26:48
10.11.2005
jack51
-> Majkl: Tak to je dobry, u nas prodavji primo v tubach po 90gramech za 40/ks, jak se to presne jmenuje?
09:24:17
10.11.2005
Majkl
-> jack51: ta jedna 200g asi 45korun
09:22:55
10.11.2005
jack51
-> Majkl: Takze proste primerene3, a kolik stoji to stoji od mogulu?
09:12:48
10.11.2005
Majkl
-> jack51: ja koupil dve 200gramovy motul nebo mogul nebo tak nejak (je to fuk) a neco mi zbylo daval sem to vod voka, ale dal sem podle me dost ale asi mi zbylo vic nez melo, ale podle me to staci...
09:10:49
10.11.2005
jack51
-> Majkl: No vidis :), a na presnym typu a vyrobci nejak zalezi? Ja mam totiz doma tubu vazaliny s molykou, tak ju tam chcu hodit, at to nemusim kupovat. Akorat - jak kriticky je to mnozstvi? Z tuby to asi tezko presne nadavkuju
09:07:12
10.11.2005
Majkl
-> jack51: ta tam byt prave musi...
09:05:50
10.11.2005
jack51
Jaka do tech kloubu pratri vazelina, je mozne dat tam vazelinu s obsahem molyky?
12:17:24
01.11.2005
Bagrr
-> Majkl: Bys teda jako moh:o))
20:38:42
31.10.2005
Majkl
-> Bagrr: asi nikdy, ja uz to mam smotovany, a navic na tom nic neni... ale dva radky bych pridat mohl... 4
18:37:37
31.10.2005
Bagrr
-> Majkl: Tak co, kdy bude pokračování ala montáž manžet a spon??1 4
12:02:42
30.09.2005
Majkl
-> Labros: to jo, tak se na to radsi vykaslem 3
11:48:28
30.09.2005
Labros
-> Majkl: ale ono by se to zvrhlo, lidi by si udělali vlastní mise jako rozřezat starou škodovku nebo tchyni... Bonbónek pro programátory by určitě bylo udělat pěknej realistickej chvost jisker. 3
11:38:04
30.09.2005
Majkl
-> Labros: 3 3 3 clovece ty bys mohl programovat a hlavne vymyslet hry.... 4 jeste bych to rozsiril o bonusove mise kde bych soutezil proti nejakymu souperi kdo driv vybrousi celej kotouc flexy atd 3
11:29:14
30.09.2005
Labros
-> Majkl: ale zas to s ní nepřeháněj - aby se pak neobjevila nová hra Doom 5 - Majkl s flexou - před sebou budeš vidět kotouč flexy a budeš procházet labyrintem náprav a podvozků a za každej ufiklej šroub budou 3 body a občas budeš mít speciální misi jakou odříznout lem blatníku nebo odrátovat zrezlý místo (místo zbraní budeš sbírat kotouče a kartáče) 4
16:52:48
29.09.2005
Majkl
-> Crisp: 3 3 3 3
16:52:17
29.09.2005
Sušenka
-> Majkl: Dyk jo - s citem a rozumem vezmes flexu a ten zasr** zkur** sroub, kterej te tam uz pul hodiny se** a zkurv** jsi na nem uz dva klice uplne v pohode a s klidem ufiknes 1
13:45:11
29.09.2005
Majkl
-> Tuxik: no ja sem mirumilovnej clovek 3 vsechno resim s citem a rozumem 3
13:44:17
29.09.2005
Tuxik
-> Majkl: flexu si porid, spousta veci jde pak mnohem lip 3
14:58:26
26.09.2005
Majkl
-> Crisp: no asi jo, jak vidis 3
14:53:06
26.09.2005
Sušenka
-> Majkl: A bez toho nastroje se taky da delat se skodovkama?
14:47:05
26.09.2005
Majkl
-> Crisp: taky varianta... ja musel pres hvezdicku protoze flexu jaxi nemam 4
14:19:08
26.09.2005
Sušenka
Jinak ja jsem ty imbusy povoloval tak, ze jsem do kazdeho flexou narizl drazku a pote pouzil maly sekacek a velke sikovky jako sroubovak s velkou pakou - a slo to absolutne bez problemu 1
08:06:37
26.09.2005
Majkl
-> Bagrr: tak aspon sem ti ulehcil praci 4
21:35:11
25.09.2005
Bagrr
-> Majkl: SUPER!! Tohle sem potřeboval, sem totiž zjistil, že u vnějšího kloubu mam popraskaný manžety:o( (Ještěže před montáží) 92
13:45:52
25.09.2005
Majkl
-> Labros: jo zakomponuju to tam...



-> Borin: jo to jo 1



-> shakal: díky moc... 4
10:33:24
25.09.2005
shakal
dobrý užitečný článek, dobře napsaný, detailní fotky, máš ode mě 10b nejen kvůli tomu že ti je dlužím 1
13:38:33
24.09.2005
Labros
-> Majkl: to o tom jak dát zpátky pojistný kroužek dej taky do článku!
13:08:13
24.09.2005
Gryzly
-> Dušan: A byli origo? z roku 89? to někdo mohl vyměnit.
12:36:45
24.09.2005
Borin - Král tuzerů
-> Majkl: Pěkný video 1 1 1 Ježek v kleci hadr 3 3 3
12:34:15
24.09.2005
Dušan
ja mam r89 a tycinky v tom nebyly. koukal jsem na to jako lojza
00:47:56
24.09.2005
Gryzly
-> Majkl: Ty jehličky se dávali od roku 1985, prej a na ty imbusy jsem použil sikovky a ty co nešli tak na ty jsem naklepal nějakej šmejd imbus klíč a navařil švajcem. A pak už to šlo povolit.
00:15:11
24.09.2005
Majkl
-> PeterP136: pojistnej krouzek jde zmacknout tak, ze se skoro schova do hridele, musis ho poradne zmacknout a zaroven vsunout do kloubu, hridel zatlacis dolu a tam krouzek "vykoukne" ale nevypadne a zpatky uz to nejde, funguje jako pojistka...



jinak ja mel imbus hodne kvalitni ale ty hlavy sou jak z blata...
00:04:48
24.09.2005
PeterP136
Pjekne, chvalim.

Len by ma zaujimalo ako das nazad poistny kruzok pod tu jezciu klietku.

No a este odporucam vsetkym kupit si kvalitny imbus kluc a nebudu musiet spekulovat nad imbus skrutkami. Tie ktore sap okusali povolit smejdom sa im sice povolit nepodari, ale nedotknute proste musia ist aj ked cez 2metrovu paku.
23:10:24
23.09.2005
Majkl
-> kubina: jo ten byl dobrej 3 bylo u neho malem i pozat o co jde.. 47 ale popravde diky tomu sem to asi rozebral18
22:56:12
23.09.2005
Kubina AVTOBA3 CCCP - zrušená registrace
-> Majkl: hele nechces sem hodit ten technickej vykres ode me?3
22:03:04
23.09.2005
Majkl
-> kubina: ich bin der ingenyre aus Prag von Skoda und ich suche Veb Sachsenring1 1 3
22:01:39
23.09.2005
Kubina AVTOBA3 CCCP - zrušená registrace
-> Majkl: musis na hrensko nebo varnsdorf a po prejeti cary se ptej na Veb Sachsenring.te uz navedou spravnym smerem1
21:54:04
23.09.2005
Majkl
JINAK VŠEM DOPORUČUJU TO VIDEO 4

KDYBYCH CHTEL TAK TO TAK NEUDELAM 1
21:53:27
23.09.2005
Majkl
-> kubina: 3 kde to je? 1
21:51:35
23.09.2005
Kubina AVTOBA3 CCCP - zrušená registrace
-> Majkl: ty bys mohl jit delat mechanika do

Veb Sachsenring - Automobilwerke Zwickau

Made In German Demokratic Republik
20:37:50
23.09.2005
Majkl
-> kirri: 3 3

-> Všichni: má pravdu....4
20:36:18
23.09.2005
kirri
Majkl me vyhrozoval po icq abych mu to pochvalil, ze me rozkope sandal vypusti vsechny kola. tak mu to teda chvalim
20:24:01
23.09.2005
Majkl
TAKŽE FOTKY PŘIDÁNY !!!!!
20:23:39
23.09.2005
Majkl
-> ace ventura: díky moc...

18:15:34
23.09.2005
ace ventura
perfektní článek, taky jsem s tím před měsícem zápolil takže doplním svoje zkušenosti:

- pásky na manžety radši kupte jednotlivě, ty velké co se prodávají se nedají dostat na vnitřní klouby

-s množstvím vazelíny to není tak horké, když naplníte vnitřní kloub 100 gramy tak se pak ani nehne a tlačí se zkrz manžetu ven

- a na povolení šroubů je nejlepší flexa a ubrousit kus hlavičky, seknout sekáčem a pak už to jde
11:28:51
23.09.2005
Majkl
Takže doufám že Vám to kněčemu bude, a vaše připomínky vítám 4



BTW: fotky sem dám až příjdu z práce... takže kolem 18:00 možná až večer4
Extreme Tyres