Rozborka homokinetickych klbu

navigace: [ komentáře ] [ hodnocení ] [ text ] [ fotky ]

obrázky [13]:

Rozborka homokinetickych klbu: 01 Rozborka homokinetickych klbu: 02 Rozborka homokinetickych klbu: 03 Rozborka homokinetickych klbu: 04 Rozborka homokinetickych klbu: 05 Rozborka homokinetickych klbu: 06 Rozborka homokinetickych klbu: 07 Rozborka homokinetickych klbu: 08 Rozborka homokinetickych klbu: 09 Rozborka homokinetickych klbu: 10 Rozborka homokinetickych klbu: 11 Rozborka homokinetickych klbu: 12 Rozborka homokinetickych klbu: 13

Text:

Rozborka & Sborka homokinetických kloubů na poloose



Tento článek vzniknul za účelem pomoci Vám kteří to budete rozdělávat, protože ja se do toho taky vrhnul a nikdo mi nebyl schopnej poradne poradit.. (teda krome KUBINY)



Takže jdeme na to...



1) počítám s tim že poloosu každý sundat zvládne, já to dělal poprvý bez jakýchkoliv teoretických i praktických zkušeností a šlo to bez problémů...



Kdyby se Vám stalo jako mě že těch 6 imbusů nepujde povolit z důvodu stržení hlavy

imbusu, tak si budete muset pomoct jinak ;-) já sem do toho namlátil větší hvězdičku a šlo

to krásně... (ze 12 sem jich takhle dělal 9)






2)vnitřní kloub poloosy

-manžetu můžeme rozříznout (stejně budete dávat nové) a vyhodit (pochytáme vazelínu co bude padat :-) )



-vysuneme poloosu z unašeče co byl zasunutej do převodovky



-naskytne se nám pohled na trojramenný čep se třemi "prstýnky" (pod vrstvou vazelíny) {FOTO 1}



-prstýnky jednoduše sundejte tahem smerem kolmo od hřídele {FOTO 2}



POZOR!!!existují dva typy poloos, jeden co mám já a pár dalších sťastnějších lidí, starší typ s kluznými ložisky (kroužky - "prstýnky" jsou navlečeny přímo na čepu) anebo novější typ s tyčinkami uloženými mezi čepem a kroužkem. V případě novějšího typu po stáhnutí prstýnku tyčinky vypadají a zpětná montáž je pracná. Proto nedoporučuji u tohoto typu čepu demontáž kroužku. Bohužel od kterého roku se montovaly vlečky s tímto typem nevíme..



-trojramenný čep zajišťuje jedna "ségrovka" (pojistný kroužek) ze zhora a druhá zespoda (na fotce jsou drážky již po sundaných ségrovkách) {FOTO 3}



-horní ségrovku sundejte, vysuňte trojramenný čep z hřídele a pak sundejte druhou ségrovku



-vnitřní kloub je teď rozebraný {FOTO 4}



3)vnější kloub poloosy

-manžetu sundejte rozříznutím (stejně budete dávat nové) nebo sesunutím přes hřídel



-teď se vám naskytne pohled na vnější kloub poloosy {FOTO 5}



-teď máte víc možností jak hřídel vyndat, ja hřídel chytil do ruky a kladivem jsem praštil ze zhora do prstence co je pevně na hřídely (má 6 cípů a jsou v něm jakoby ty kuličky) asi na 6 pokus (střídal sem různé cípy prstence) to povolilo... {FOTO 6}



-drží to tam pojistný kroužek co je na konci hřídele, který se tou ránou stáhne a prstenec přes něj přejede {FOTO 7}



-hřídel je venku, teď naklopíme kloub a po jedné vytahujeme kuličky (je jich 6).. {FOTO 8}



-když jsou kuličky venku nastává hra na ježka v kleci, musíme vnější pouzdro (klec) kloubu nasměrovat největší dírou na výstupek kloubu (je svisle dolu) a vysuneme smerem nahoru {FOTO 9 & 10}



-teď se musí vysunout 6-cípý prstenec z pouzdra (klece), to se udělá tak, že jeden cíp prstenců zasuneme do největší díry na pouzdru (kleci), tím se posune trochu mimo a lze ho vyndat z cela z pouzdra (klece). {FOTO 11}



Krátké video jak se to vyndavá je zde: majkl125.wz.cz/kloub.avi



-všechny části DŮKLADNĚ očištěte od staré vazelíny a při montáži nezapomeňte na novou;-){FOTO 12}



cituji:"Vlečené nápravy nemají žádné manžety u převodovky, ale zase o dvě manžety více na kloubových hřídelech. Homokinetické klouby jsou citlivé na únik mazacího tuku, který kromě mazací funkce i vymezuje vůle. Pokud dojde k porušení manžet, je nutné důkladně vymýt i původní tuk a nahradit ho novým, protože obsahuje spoustu prachu, který s tukem vytvoří brusnou pastu a kloub silně poškodí. Hmotnost tuku pro kloub u převodovky je 100 g a pro kloub u kola 80 g. Tato množství je nutné dodržet...!"



Zdroj: www.faann.net/



a je HOTOVO :-))

{FOTO 13}



Montáž zpět:

- montáž je opačný postup demontáže + nezapomeneme navléct manžety před montáží kloubů



POZOR!! kdyby ste si třeba nezapamatovali jako já, tak pro Vás: 6-cípý prstenec patří širší dosedací plochou dolů (směr do kloubu) a pouzdro (klec) širší dosedací plochou nahoru...



Zpětná instalace Hřídele s pojistkou:

pojistnej kroužek jde zmáčknout tak, že se skoro schová do hřídele, musíte ho pořádně zmáčknout a zároveň vsunout do kloubu, hřídel zatlačte dolu a tam krouzek "vykoukne" ale nevypadne a zpátky už to nejde, funguje jako pojistka...



Tak doufám že Vám to pomohlo... ;-)



O manžetách, sponách a vazelíně napíšu až je koupím...



Děkuji Labrosovi za korekturu a upřesnění nejasností....
hodnocení článku:

info:

Správce článku: Majkl
Založeno: 23.09.05 11:05   Poslední změna: 26.09.05 08:06

Rozborka homokinetickych klbu - komentáře:

13:38:33
24.09.2005
Labros
-> Majkl: to o tom jak dát zpátky pojistný kroužek dej taky do článku!
13:08:13
24.09.2005
Gryzly
-> Dušan: A byli origo? z roku 89? to někdo mohl vyměnit.
12:36:45
24.09.2005
Borin - Král tuzerů
-> Majkl: Pěkný video 1 1 1 Ježek v kleci hadr 3 3 3
12:34:15
24.09.2005
Dušan
ja mam r89 a tycinky v tom nebyly. koukal jsem na to jako lojza
00:47:56
24.09.2005
Gryzly
-> Majkl: Ty jehličky se dávali od roku 1985, prej a na ty imbusy jsem použil sikovky a ty co nešli tak na ty jsem naklepal nějakej šmejd imbus klíč a navařil švajcem. A pak už to šlo povolit.
00:15:11
24.09.2005
Majkl
-> PeterP136: pojistnej krouzek jde zmacknout tak, ze se skoro schova do hridele, musis ho poradne zmacknout a zaroven vsunout do kloubu, hridel zatlacis dolu a tam krouzek "vykoukne" ale nevypadne a zpatky uz to nejde, funguje jako pojistka...



jinak ja mel imbus hodne kvalitni ale ty hlavy sou jak z blata...
00:04:48
24.09.2005
PeterP136
Pjekne, chvalim.

Len by ma zaujimalo ako das nazad poistny kruzok pod tu jezciu klietku.

No a este odporucam vsetkym kupit si kvalitny imbus kluc a nebudu musiet spekulovat nad imbus skrutkami. Tie ktore sap okusali povolit smejdom sa im sice povolit nepodari, ale nedotknute proste musia ist aj ked cez 2metrovu paku.
23:10:24
23.09.2005
Majkl
-> kubina: jo ten byl dobrej 3 bylo u neho malem i pozat o co jde.. 47 ale popravde diky tomu sem to asi rozebral18
22:56:12
23.09.2005
Kubina AVTOBA3 CCCP - zrušená registrace
-> Majkl: hele nechces sem hodit ten technickej vykres ode me?3
22:03:04
23.09.2005
Majkl
-> kubina: ich bin der ingenyre aus Prag von Skoda und ich suche Veb Sachsenring1 1 3
22:01:39
23.09.2005
Kubina AVTOBA3 CCCP - zrušená registrace
-> Majkl: musis na hrensko nebo varnsdorf a po prejeti cary se ptej na Veb Sachsenring.te uz navedou spravnym smerem1
21:54:04
23.09.2005
Majkl
JINAK VŠEM DOPORUČUJU TO VIDEO 4

KDYBYCH CHTEL TAK TO TAK NEUDELAM 1
21:53:27
23.09.2005
Majkl
-> kubina: 3 kde to je? 1
21:51:35
23.09.2005
Kubina AVTOBA3 CCCP - zrušená registrace
-> Majkl: ty bys mohl jit delat mechanika do

Veb Sachsenring - Automobilwerke Zwickau

Made In German Demokratic Republik
20:37:50
23.09.2005
Majkl
-> kirri: 3 3

-> Všichni: má pravdu....4
20:36:18
23.09.2005
kirri
Majkl me vyhrozoval po icq abych mu to pochvalil, ze me rozkope sandal vypusti vsechny kola. tak mu to teda chvalim
20:24:01
23.09.2005
Majkl
TAKŽE FOTKY PŘIDÁNY !!!!!
20:23:39
23.09.2005
Majkl
-> ace ventura: díky moc...

18:15:34
23.09.2005
ace ventura
perfektní článek, taky jsem s tím před měsícem zápolil takže doplním svoje zkušenosti:

- pásky na manžety radši kupte jednotlivě, ty velké co se prodávají se nedají dostat na vnitřní klouby

-s množstvím vazelíny to není tak horké, když naplníte vnitřní kloub 100 gramy tak se pak ani nehne a tlačí se zkrz manžetu ven

- a na povolení šroubů je nejlepší flexa a ubrousit kus hlavičky, seknout sekáčem a pak už to jde
11:28:51
23.09.2005
Majkl
Takže doufám že Vám to kněčemu bude, a vaše připomínky vítám 4



BTW: fotky sem dám až příjdu z práce... takže kolem 18:00 možná až večer4
Extreme Tyres