skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Další z mých miláčků Škodověnek. Jedná se o 1980 Š 120 GLS a taky je momentálně se mnou na Floridě. Chystám se natáhnout více fotek z tropického podnebí... Zatím se kukněte na moji Š 100.
Tak - něco málo o mojí Škodověnce. Jak už jsem psal, jedná se o 1980 Š 120 GLS. Původní majitel ze severní Moravy ji zakoupil v Gottwaldově "po známosti" 26.6.1980. Tyhle stroje se snad normálně sehnat nedaly. Jednalo se o nejluxusnější provedení na trhu Škodovek. Extra chromování, červená barva paprika 8125, luxusní čalounění sedaček, extra kryty vnitřku dveří, namakaná palubovka s otáčkoměrem,cyklovač stěračů, nabušený motor s chladičem oleje atd.... na tyhle auta se stály fronty u Mototechny a pořadníky praskaly ve švech.
Já jsem ji poprvé uviděl v Avízu, že je na prodej. Protože jsem byl už v USA, poslal jsem tam hned kamaráda, ať se mi na ni podívá. Psal mi email ještě ten den, že je v parádním stavu. Ihned jsem mu poslal peníze a auto bylo moje. Pak jsem musel ještě počkat asi půl roku, než pojedu do ČR a poprvé si do ní sednu a poslechnu si její motor. Typická vůně Škodovky a první jízda....paráda. Pak už ji jen dostat do USA.
Tady jsem se rozhodl ji nechat v origo stavu, tak jako moje ostatní Škodovky. Musím ji vychytat nějaké ty mouchy a chystám se ji přestříkat novým lakem. Zachovat původní = já vím na fotkách vypadá zachovalýýýý, ale ve skutečnosti není. Některé místa se už nedají vyleštit a na kapotě jsou velké škrábance ( kamarád mi ji uskladnil někde v garáži, kde to hlídali psi a ti se po té kapotě asi denně procházeli). Každopádně je v moc pěkném stavu a bude ještě v pěknějším. Má originál najetých 52000km a jediné co mi vadí je, že jí trochu chrastí rozvody. Už se na ně chystám...
Toť zatím vše....
Ještě se krapěnko rozepíšu o tom převozu, když to tak všeci chcete vědět. Byla to hrůza a to především díky zavšivenému CBP ( Customs and Border Patrol = celní správa). Ti všiváci mi to po příjezdu odstavili v přístavu, že se to musí zkontrolovat a zrentgenovat a musí tím prolézt protidrogový pes. Po dobu asi dvou týdnů jsem z nich nemohl vypáčit ani slovo o tom co je s kontejnerem. Firma co zařizovala proclení mi pořád jen říkala, že se musí počkat, že se nic nedá dělat... Tak jsem čekal. Co jsem však nevěděl bylo, že mi přístav účtuje "úložné" v hodnotě 120 USD za den. Tak za čtrnáct dní mi to proclili a vystavili fakturu na 1700USD plus dalších 400 za "vyvezení kontejneru z pozemku přístavu". Na námitku že si to vyložím a odvezu sám na návěsu mi řekli že do objektu nesmím, protože můžu být terorista a vyhodit jim to tam do vzduchu. Když jsem se začal hádat o to úložné, tak mi řekli že si to můžu v klidu rozmyslet jak dlouho chci, protože každý další den přemýšlení jim mrskne do kapsy dalších 120 babek. Já na to co udělají když to prostě nezaplatím a budu se o to soudit. Není problém. Podle nařízení může zůstat kontejner v přístavu pouze 30 dní a potom je celý jeho obsah rozprodán na aukci. Tak jsem sklopil uši a zaplatil.... Nejlepší bylo, když jsem potom vykládal ten kontejner, tak na něm pořád byla celní pečeť české celní správy, tak jak mi to zapečetili v Ostravě. Takže ten kontejner amici ani neotevřeli.... ale jako důvod prodlevy mi pořád uváděli, že to ještě kontrolují. Tak co si o tom myslíte teď pánovééé ??
Jinak papíry nejsou problém, protože u aut starších 25 let nemusí splňovat nic = emise, technické parametry, prostě nic. Veteráni tu mají výjimku.
Z Floridy zdraví Joch
Tak - něco málo o mojí Škodověnce. Jak už jsem psal, jedná se o 1980 Š 120 GLS. Původní majitel ze severní Moravy ji zakoupil v Gottwaldově "po známosti" 26.6.1980. Tyhle stroje se snad normálně sehnat nedaly. Jednalo se o nejluxusnější provedení na trhu Škodovek. Extra chromování, červená barva paprika 8125, luxusní čalounění sedaček, extra kryty vnitřku dveří, namakaná palubovka s otáčkoměrem,cyklovač stěračů, nabušený motor s chladičem oleje atd.... na tyhle auta se stály fronty u Mototechny a pořadníky praskaly ve švech.
Já jsem ji poprvé uviděl v Avízu, že je na prodej. Protože jsem byl už v USA, poslal jsem tam hned kamaráda, ať se mi na ni podívá. Psal mi email ještě ten den, že je v parádním stavu. Ihned jsem mu poslal peníze a auto bylo moje. Pak jsem musel ještě počkat asi půl roku, než pojedu do ČR a poprvé si do ní sednu a poslechnu si její motor. Typická vůně Škodovky a první jízda....paráda. Pak už ji jen dostat do USA.
Tady jsem se rozhodl ji nechat v origo stavu, tak jako moje ostatní Škodovky. Musím ji vychytat nějaké ty mouchy a chystám se ji přestříkat novým lakem. Zachovat původní = já vím na fotkách vypadá zachovalýýýý, ale ve skutečnosti není. Některé místa se už nedají vyleštit a na kapotě jsou velké škrábance ( kamarád mi ji uskladnil někde v garáži, kde to hlídali psi a ti se po té kapotě asi denně procházeli). Každopádně je v moc pěkném stavu a bude ještě v pěknějším. Má originál najetých 52000km a jediné co mi vadí je, že jí trochu chrastí rozvody. Už se na ně chystám...
Toť zatím vše....
Ještě se krapěnko rozepíšu o tom převozu, když to tak všeci chcete vědět. Byla to hrůza a to především díky zavšivenému CBP ( Customs and Border Patrol = celní správa). Ti všiváci mi to po příjezdu odstavili v přístavu, že se to musí zkontrolovat a zrentgenovat a musí tím prolézt protidrogový pes. Po dobu asi dvou týdnů jsem z nich nemohl vypáčit ani slovo o tom co je s kontejnerem. Firma co zařizovala proclení mi pořád jen říkala, že se musí počkat, že se nic nedá dělat... Tak jsem čekal. Co jsem však nevěděl bylo, že mi přístav účtuje "úložné" v hodnotě 120 USD za den. Tak za čtrnáct dní mi to proclili a vystavili fakturu na 1700USD plus dalších 400 za "vyvezení kontejneru z pozemku přístavu". Na námitku že si to vyložím a odvezu sám na návěsu mi řekli že do objektu nesmím, protože můžu být terorista a vyhodit jim to tam do vzduchu. Když jsem se začal hádat o to úložné, tak mi řekli že si to můžu v klidu rozmyslet jak dlouho chci, protože každý další den přemýšlení jim mrskne do kapsy dalších 120 babek. Já na to co udělají když to prostě nezaplatím a budu se o to soudit. Není problém. Podle nařízení může zůstat kontejner v přístavu pouze 30 dní a potom je celý jeho obsah rozprodán na aukci. Tak jsem sklopil uši a zaplatil.... Nejlepší bylo, když jsem potom vykládal ten kontejner, tak na něm pořád byla celní pečeť české celní správy, tak jak mi to zapečetili v Ostravě. Takže ten kontejner amici ani neotevřeli.... ale jako důvod prodlevy mi pořád uváděli, že to ještě kontrolují. Tak co si o tom myslíte teď pánovééé ??
Jinak papíry nejsou problém, protože u aut starších 25 let nemusí splňovat nic = emise, technické parametry, prostě nic. Veteráni tu mají výjimku.
Z Floridy zdraví Joch
Škoda 120 GLS/Florida USA - komentáře:
mám dojem, že ted byl na netu inzerát na prodej
-> Kocvin: doufám že aspon auto pořád jezdí
-> Joey 120 LS: Bodejť, když tu majitel víc jak rok nebyl..

je tady až moc dlouho ticho....
-> Joch: No konečně tam těm Amíkům někdo ukáže pořádný káry
Moc pěkná škodovečka!
Na druhou stranu,kdybys neodcestoval,mohl bych si tvé vozy prohlédnout osobně,do FM to mám kousek

Na druhou stranu,kdybys neodcestoval,mohl bych si tvé vozy prohlédnout osobně,do FM to mám kousek

POZOR POZOR POZOR!!!!
Kdyby to slo, tak si kopnu do prd...!!! Vite co se mi stalo?? Cistil jsem rezervu a foukal a tak celkove jsem cistil GLESO. No a pak zacalo zniceho nic prset. Tak jsem skocil do auta, ze zajedu do garaze. Jenze ja si debil nezavrel tu otevrenou klapku na rezervu ( pod kufrem - vite o cem mluvim). Tak jak jsem se rozjel uslysel jsem hrozivy praskot a hned jsem vedel co se stalo... ani se mi nechtelo se tam jit podivat... No co - uplne zlomene a pokroucene....do prcic
Prosim timto vsechny o pomoc pri sehnani te klapky na rezervu, Jedna se tedy o uzovkovou klapku ( ne Mko). Pokud nekdo mate darce organu a nebo vam to nekde lezi doma, prosim pomozte mi!!! Ja to tu v USA nesezenu a do CR jezdim jen na kratke dovolene. Rad to od vas koupim a zaplatim I s postovnym do Frydku k mym rodicum. Predem vsem dekuji!!! Napiste mi prosim zpravu...diky. Joch Floridskyyyy
Kdyby to slo, tak si kopnu do prd...!!! Vite co se mi stalo?? Cistil jsem rezervu a foukal a tak celkove jsem cistil GLESO. No a pak zacalo zniceho nic prset. Tak jsem skocil do auta, ze zajedu do garaze. Jenze ja si debil nezavrel tu otevrenou klapku na rezervu ( pod kufrem - vite o cem mluvim). Tak jak jsem se rozjel uslysel jsem hrozivy praskot a hned jsem vedel co se stalo... ani se mi nechtelo se tam jit podivat... No co - uplne zlomene a pokroucene....do prcic

Prosim timto vsechny o pomoc pri sehnani te klapky na rezervu, Jedna se tedy o uzovkovou klapku ( ne Mko). Pokud nekdo mate darce organu a nebo vam to nekde lezi doma, prosim pomozte mi!!! Ja to tu v USA nesezenu a do CR jezdim jen na kratke dovolene. Rad to od vas koupim a zaplatim I s postovnym do Frydku k mym rodicum. Predem vsem dekuji!!! Napiste mi prosim zpravu...diky. Joch Floridskyyyy
Stejné auto mám teď taky. Tuzexovou GLS z roku 1980. Prepregy nárazníky, stejný ineriér, prostě vše, akorát mám ještě černou střechu i se sloupky. Auto bylo prý původně určeno na vývoz. Podle všeho se prepregy původně montovaly jen na export a později na běžné GLSky
-> tunerlada: West Palm Beach, psal to u Stovky

-> Joch: super ! kde přesně se s autem nacháziš na Floridě ? Já tam byl minulý léto a celou sem ji dá se říct projel tak by mě zajímalo jestli sem třeba nejel kolem :))
Joch 04.12.11 01:30:57 napsal: → kraska98: No tak kukni tady: moje.auto.cz/?sekce=
fo&s... 95f5&ga_id=GA_4b
b69b874ea82
nemá to ten šusplech pod tím chladičem oleje tak trochu více snížene?
nemá to ten šusplech pod tím chladičem oleje tak trochu více snížene?
-> Joch: Paráda, krásný kousek a navíc za velkou louží
hezký příběh 


-> Joch: krásne auto..a tie americké predpisy pre staré autá sú fakt závideniahodné





-> Joch: to je správné slovo! tak to má být!
No jo - uvazoval jsem o prodeji, ale nakonec jsem si ji musel nechat!!! Jsem do ni zamilovanyyyy
Takze pro vsechny - PORAD JI MAM A NECHAVAM SI JI!!!!

-> Joey 120 LS: mě se neptej

-> Pavel P..: proč? já myslel že si jí nechá
-> Pavel P..: to je jednoale pořád tam někde brouzdá po Floridě:o)
škoda že už jí prodal... cgi.ebay.com/ebaymotors/.
../eBayISAPI.dll?ViewItem&
a...
-> Joch: Ahoj,moc gratuluji ke koupi a k převozu do států.Byl jsem nedávno na Floridě a asi bych koukal kdybych na cestě pokal 120ku.Taky jsem říkal kdybych se stěhoval na Floridu tak Metalex by musel semnou.A jak vidím tak to kromě peněz takový problém není.
