
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
BILL – ŠKODA 120
Jako základ byl použit vůz Škoda 120 r.v. 1978, který jsme koupili po čtyřměsíčním usilovném hledání v bazarech a inzerátech. Vůz byl ve velmi dobrém stavu, po prvním majiteli, s minimem koroze. Rez se vyskytovala jen na notoricky známých místech karoserie jako spojení blatníku s karoserií a to jak ve sloupcích i na horní části, a dále na zadním lemu podběhu. Jinak měl vůz původní lak což rozhodlo. Potvrdila to jak „vrypová“ zkouška tak i techničák. Motoricky taky ve výborném stavu, emisema vůz prošel s rezervou. Po pár měsících testovacího provozu bylo přikročeno k úpravám, které jsou popsány níže.
Karoserie
Zpočátku jsme řešili celkovou vzhledovou koncepci vozu. Upustili jsme od plastových spoilerů, nasávačů, výdechů, prahů atd. Zvolili jsme elegantní háv v podobě tmavé barvy a originálních chromovaných doplňků. Zvolena byla černá barva (jak říkají naši severní sousedé: „ciarna, to barzo seriozny kolor“ J). Přední maska a světla jsou z výbavy GLS, v chromovaném rámečku je děrovaný plech opatřený stříbrným komaxitem, kryty světel původně chromované jsou matově černé. Přední část bude opatřena nízkým originálním spoilerem. Zadní partie jsou opět bez „plastů“, čelo s originálními světly je opatřeno výřezem vyplněným děrovaným plechem. V motorovém prostoru za pravým zadním podběhem je umístěn elektrická výsuvná anténa. V zadní chromovaném nárazníku jsou zastavěny mlhové světla. Svítilny jsou původem přední směrová světla, ale překryt je lakován červenou barvou na svítilny. Karoserie byla doplněna o chromované lišty na všech dveřích a obou prazích.
Podvozek
Přední náprava je z modelu M a s hřebenovým řízením. Pružiny jsou seříznuty o půl otáčky. Stabilizátor je rovněž z modelu M. Tlumiče jsou sériové. Náprava je rozšířena pomocí podložek tloušťky 22 mm opatřenými dlouhými štefty pro litá kola tzv. „loukotě“ rozměru 5,5x13“ na pneumatikách Barum Brilant 175/70 R13. Brzdy jsou 4-pístové, horní a dolní písty jsou propojeny pro montáž jedné brzdové hadice. Brzdová soustava byla doplněna o posilovač brzdného účinku.
Zadní náprava spolu s převodovkou je z vozu Š125L tedy kyvadlová s pětistupňovou převodkou, stálý rozvod 4,22. Klasické bubny nesou podložku pro zvětšení rozchodu o tloušťce 30 mm.
Motor
Původní motor 120 nahradil motor z Favorit 136 po celkové GO, částečně upravený. Blok má převrtané olejové kanály k ložiskům, podloženou pružinu přetlaku olejového čerpadla, které je společně s hliníkovou vanou z modelu M. Olejový okruh je doplněn o chladič. Olej polosyntetický 10W-40 Valvoline. Čerpadlo chladicí kapaliny je z vozu Favorit. Vačka je motoru vozu Š110R. Pro snížení rotačních hmot jsou setrvačník a řemenice odlehčeny. Hlava je snížená o 0,2mm, všechny kanály jsou slícované s potrubím, zbavené nežádoucích výstupků a leštěné. Spalovací prostor je rovněž leštěný. Karburátor je SEDR Š130 a přetryskovaný. Na karburátoru je instalován kit přímého sání výrobce K&N. Zapalování je také z favorita, svíčky Champion, alternátor 55A. Výfuk je „nabastlený“ ze Š110R na litinové svody Favorita.
Interiér
Interiér je z výbavy GL/GLS, ale co se týče spínačů, tak zde nezůstal kámen na kameni. Přístrojová deska je doplněna o ukazatele teploty a tlaku oleje z vozu VAZ, spínač ventilátoru dochlazování a samostatné spínače ventilátoru, cyklovače, mlhových světel atd. Volant je čtyřramenný z modelu Favorit. Na čalounění stropu a sloupků je z látky v odstínu modrá alcatraz.
Jízdní dojmy
Hlučnost uvnitř vozidla je přijatelná díky použití odhlučňovacích prvků z posledních modelů, i když jízdě s vozem vybaveným vlečnou nápravou se stále nevyrovná a to i z důvodu použití výfuku z vozu Š110R. Motor funguje bezchybně, slušně táhne odspodu, ale nejlépe se cítí v rozmezí 3 až 4 tis. ot/min, počáteční problémy s pobytem v nižším otáčkovém pásmu byly odstraněny zapojením vyhřívání sacího potrubí, zvětšením hlavní trysky 1. stupně. Výkon motoru jsem neměřil a údaj maximální naměřené rychlosti beru s velkou rezervou, jelikož jsou montovány nižší pneumatiky tak rychloměru moc nevěřím. Pro srovnání ale uvedu, že při zkoušení „co to dá“ se mi ručička otáčkoměru zastavila na 5,5 tis., a když budeme počítat s cca 5% diferencí, tak mi po přepočtech převodových poměrů vychází rychlost +/- 160 km/hod. Pravda je, že borec v Octavii za mnou dost zuřil, že mě nemůže dotáhnout a předjet. Nevím co tam měl za motor, viděl jsem jen jeho předek. Je to asi tak maximum, co se dá z motoru o těchto úpravách vyloudit, taky se to po krátké době strávené okolo 5 tis. začalo přehřívat, ale ventilátor to zachránil. Více se mi líbí fakt, že musím i v kopcích brzdit do zatáček. Minulé léto mě motor trochu pozlobil, vyletěla mrazová zátka v hlavě pod vahadly, takže jsem měl spojený chladící a mazací systém .
Jako základ byl použit vůz Škoda 120 r.v. 1978, který jsme koupili po čtyřměsíčním usilovném hledání v bazarech a inzerátech. Vůz byl ve velmi dobrém stavu, po prvním majiteli, s minimem koroze. Rez se vyskytovala jen na notoricky známých místech karoserie jako spojení blatníku s karoserií a to jak ve sloupcích i na horní části, a dále na zadním lemu podběhu. Jinak měl vůz původní lak což rozhodlo. Potvrdila to jak „vrypová“ zkouška tak i techničák. Motoricky taky ve výborném stavu, emisema vůz prošel s rezervou. Po pár měsících testovacího provozu bylo přikročeno k úpravám, které jsou popsány níže.
Karoserie
Zpočátku jsme řešili celkovou vzhledovou koncepci vozu. Upustili jsme od plastových spoilerů, nasávačů, výdechů, prahů atd. Zvolili jsme elegantní háv v podobě tmavé barvy a originálních chromovaných doplňků. Zvolena byla černá barva (jak říkají naši severní sousedé: „ciarna, to barzo seriozny kolor“ J). Přední maska a světla jsou z výbavy GLS, v chromovaném rámečku je děrovaný plech opatřený stříbrným komaxitem, kryty světel původně chromované jsou matově černé. Přední část bude opatřena nízkým originálním spoilerem. Zadní partie jsou opět bez „plastů“, čelo s originálními světly je opatřeno výřezem vyplněným děrovaným plechem. V motorovém prostoru za pravým zadním podběhem je umístěn elektrická výsuvná anténa. V zadní chromovaném nárazníku jsou zastavěny mlhové světla. Svítilny jsou původem přední směrová světla, ale překryt je lakován červenou barvou na svítilny. Karoserie byla doplněna o chromované lišty na všech dveřích a obou prazích.
Podvozek
Přední náprava je z modelu M a s hřebenovým řízením. Pružiny jsou seříznuty o půl otáčky. Stabilizátor je rovněž z modelu M. Tlumiče jsou sériové. Náprava je rozšířena pomocí podložek tloušťky 22 mm opatřenými dlouhými štefty pro litá kola tzv. „loukotě“ rozměru 5,5x13“ na pneumatikách Barum Brilant 175/70 R13. Brzdy jsou 4-pístové, horní a dolní písty jsou propojeny pro montáž jedné brzdové hadice. Brzdová soustava byla doplněna o posilovač brzdného účinku.
Zadní náprava spolu s převodovkou je z vozu Š125L tedy kyvadlová s pětistupňovou převodkou, stálý rozvod 4,22. Klasické bubny nesou podložku pro zvětšení rozchodu o tloušťce 30 mm.
Motor
Původní motor 120 nahradil motor z Favorit 136 po celkové GO, částečně upravený. Blok má převrtané olejové kanály k ložiskům, podloženou pružinu přetlaku olejového čerpadla, které je společně s hliníkovou vanou z modelu M. Olejový okruh je doplněn o chladič. Olej polosyntetický 10W-40 Valvoline. Čerpadlo chladicí kapaliny je z vozu Favorit. Vačka je motoru vozu Š110R. Pro snížení rotačních hmot jsou setrvačník a řemenice odlehčeny. Hlava je snížená o 0,2mm, všechny kanály jsou slícované s potrubím, zbavené nežádoucích výstupků a leštěné. Spalovací prostor je rovněž leštěný. Karburátor je SEDR Š130 a přetryskovaný. Na karburátoru je instalován kit přímého sání výrobce K&N. Zapalování je také z favorita, svíčky Champion, alternátor 55A. Výfuk je „nabastlený“ ze Š110R na litinové svody Favorita.
Interiér
Interiér je z výbavy GL/GLS, ale co se týče spínačů, tak zde nezůstal kámen na kameni. Přístrojová deska je doplněna o ukazatele teploty a tlaku oleje z vozu VAZ, spínač ventilátoru dochlazování a samostatné spínače ventilátoru, cyklovače, mlhových světel atd. Volant je čtyřramenný z modelu Favorit. Na čalounění stropu a sloupků je z látky v odstínu modrá alcatraz.
Jízdní dojmy
Hlučnost uvnitř vozidla je přijatelná díky použití odhlučňovacích prvků z posledních modelů, i když jízdě s vozem vybaveným vlečnou nápravou se stále nevyrovná a to i z důvodu použití výfuku z vozu Š110R. Motor funguje bezchybně, slušně táhne odspodu, ale nejlépe se cítí v rozmezí 3 až 4 tis. ot/min, počáteční problémy s pobytem v nižším otáčkovém pásmu byly odstraněny zapojením vyhřívání sacího potrubí, zvětšením hlavní trysky 1. stupně. Výkon motoru jsem neměřil a údaj maximální naměřené rychlosti beru s velkou rezervou, jelikož jsou montovány nižší pneumatiky tak rychloměru moc nevěřím. Pro srovnání ale uvedu, že při zkoušení „co to dá“ se mi ručička otáčkoměru zastavila na 5,5 tis., a když budeme počítat s cca 5% diferencí, tak mi po přepočtech převodových poměrů vychází rychlost +/- 160 km/hod. Pravda je, že borec v Octavii za mnou dost zuřil, že mě nemůže dotáhnout a předjet. Nevím co tam měl za motor, viděl jsem jen jeho předek. Je to asi tak maximum, co se dá z motoru o těchto úpravách vyloudit, taky se to po krátké době strávené okolo 5 tis. začalo přehřívat, ale ventilátor to zachránil. Více se mi líbí fakt, že musím i v kopcích brzdit do zatáček. Minulé léto mě motor trochu pozlobil, vyletěla mrazová zátka v hlavě pod vahadly, takže jsem měl spojený chladící a mazací systém .
Bill / Škoda 120 - komentáře:
-> Bill: Velmi pekne uzo! Najkrajsie na tom je ze bol zachovany klasicky vzhlad. ale po tolkej praci by som ju nepredal

10 BODŮ a uctivá poklona. Proč to prodáváš? Není to škoda(škoda, ne Škoda)? No, takové auto bych prodal jedině, kdybych potřeboval love, jinak nee.
Oznamuji to nerad, ale tahle škodovka JE NA PRODEJ !!! Dalši info na mailu, ICQ, nebo na 777/ 874792



Uchvatnej kousek, kamos mel 105S v puvodnim stavu, coz sice neni ze stejneho hrnce, ale vzpominam..... Davam 10!
Taky mám užovku a kdyby vypadala takhle,byl bych hodne spokojenej... Fakt hezky mas to za deset!
Zaslouží si 10!
jo ma mejch deset, tohle je proste kousek
Tak tohle byl můj sen. Bez debat dávám 10.
moc povedený



na špalku jsem jel z lakovny, 2km = 2 třísky v zadku



Ty krávo, víš, jaxe s tim blbje jezdí ? Já měl místo sedatšky litý kolo, sice na ńom koberetšek, ale stejně sem málem dvakrát vylít ze silnitse.
Jak pořádně nesedíš, deš mimo trať
Jak pořádně nesedíš, deš mimo trať

jojo, 10 bez debat, takovyho cernyho barona bych taky bral a hned. Je fakt mopc pekna, tahle úže
jo a proc tam majitel nenechal ten spalek misto sedacky ridice? Bylo by to docela zajimavy
jo a proc tam majitel nenechal ten spalek misto sedacky ridice? Bylo by to docela zajimavy



Jo, je to fakt pjekný !

Pěkná práce - dávam 10
Až na pár bezvýznamných detailů,které bych řešil jinak,je skvělá......
hezký!!!

Moc pekne moc se mi to liby.Taktez mam uzovku.A chi ji rozsirovat.No jestli to bude takhle vypadat tak budu spokojen.Je to moc krasne!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!!!!!!!
Hezké, velmi elegantní.
Snad jen ten volant tam příliš nesedí, ale to je otázka vkusu...
S tím spoilerem ti přeje hodně štěstí v hledání, mně se ho podařilo sehnat až po dvou letech a to ještě jen konce a trošku nalomené.

S tím spoilerem ti přeje hodně štěstí v hledání, mně se ho podařilo sehnat až po dvou letech a to ještě jen konce a trošku nalomené.

To je moc moc pěkný... Dávám 10.
