skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Auto které nyní vlastníme je vyrobené roku 1970 takže by se dalo říct, že jsme si moc nepolepšili. Naše EVO II, která již dosloužila byla vyrobena v roce 1974. Když nám bývalý majitel nabídnul, že nám dá tuto vůbec nezrezlou kastli zadarmo abychom si ji odvezli, tak jsme nejdříve váhali a chtěli sehnat eRko a postavit si z něj eRSo. Poté co jsme zjistili, že ceny eRka se pohybují mezi 7 - 30 tisíci, tak jsme od stavby eRSa ustoupili a dojeli si pro nezrezlou a celkem zachovalou kastli a začali se zajímat jak upravit karoserii typu limuzína do sportovní podoby. Napadlo nás, že bychom si mohli postavit napodobeninu Škody 120 S Rally.
V srpnu, když jsme sundali blatníky, tak jsme se nestačili divit, nosníky blatníků byly, no vlastně skoro nebyly , další nemilé zjištění nastalo, když jsme dali auto na kolíbku, práhy a kapsy, kde mají držet zadní ramena, byly taky úplně prorezlé.
Takže začala jedna kapitola vyvařování. Ta trvala 3 měsíce víkendové a někdy i týdenní práce. Na tu jsme spotřebovali celou náplň acetylenu, kyslíku, několik desítek metrů drátu a tabuli milimetrového plechu a 4 kg TlumexPlastu. Bohužel fotografie vyvařeného spodku nejsou, protože zklamal fotoaparát.
Začátkem prosince jsme se dali do zástavby eMkových náprav, které jsem sehnal skoro zadarmo, včetně 13" disků a zánovních tlumičů. Výměna přední nápravy proběhla hladce, ale vznikl problém v brzdové soustavě, kterou bylo nutno celou vyměnit. Originál stovkové trubičky a hadičky se sehnat nedají, a proto jsme koupili 120tkové. Ale byl problém v délce těchto trubiček, několik z nich bylo nutné zkrátit a vytvořit nový pertl, což je obtížné, protože může dojít k úniku brzdové kapaliny. Kompletně byly vyměněny gumičky v brzdových válečkách a hlavním brzdovém válci, také brzdové destičky a obložení. Když už jsme měli rozdělané brzdy, pustili jsme se i do spojkové soustavy.
Jakmile jsme auto postavili na "vlastní" bylo možné začít nastrojovat plechařinu. Pozinkované blatníky, které jsme včetně prahů sehnali za pouhých 2000,- Kč, nebylo problém nastrojit. Větší problém vznikl s přední a zadní haupnou. Nebylo je možné sehnat, a proto jsme rozhodili sítě, a za několik dnů jsme sehnali celkem zachovalé. Dveře jsme sundali z půdy, kde ležely skoro 20 let. Díky tomu, že je tam sucho, chladno a temno, byly jako nové :-). Přední masku jsme si objednali pouze dvouokou, aby vpředu zbylo místo na pořádnou rampu s kvalitnímy světly a otvor pro náporový chladič. A tak jsme se o Vánocích s bratrem podarovali dvěmi dálkovými světlyi firmy WESSEM a dvěma mlhovkami od téže firmy o průměru skoro 20 cm. Tyto světla jsme chtěli přišroubovat na pořádnou rampu, co nejvíc podobnou těm, co měli Š 120 S Rally, a tak jsme ji vyrobili podle několika fotografií.
Dál přišli na řadu kulaté zadní lemy, k tomuto jsme použili dva starší přední blatníky ze stovky. Vyřízly z flexou lemy a tak cca 10 cm okolního plechu, a pomocí COčka je nabodovaly na zadní blatníky. Potom jsme odřízli zbývající plech. Nakonec jsme blatníky nasadili na kastli. Musím říct, že stovka z kulatými lemy v zadu vypadá o dost líp, než s klasickými.
Hnedka po zadních blatníkach přišli na řadu přední, v těch bylo nutné vyříznout díry pro boční blinkry z Feliciie, a taky jsme je připasovali spolu s přední maskou na předek vozidla. V přední masce jsme vyřízli díry na blinkry, protože auto bude jezdit bez nárazníku. Na otvor v přední masce se nějak pozapomnělo, protože už tady byl leden a my jsme pořád ještě okupovali tátovu dílnu a tak jsme chvátali, aby do jara bylo auto venku z dílny.
Když už eSko mělo blatníky, haupny a čela, tak přišli na řadu středové sloupky. Jelikož auto které jsme dostali, mělo kliky ven a my měli na půdě skoro nové dveře s klikama do vnitř, bylo nutno předělat sloupky. To se povedlo, myslím perfektně, protože když jsme nakonec nasadili dvěře a zámky, tak zde nebyl vůbec žádný problem s usazením dveří. Ale abych nepředbíhal.
Bylo třeba nasadit motor a protože motor s několika koníky navíc jsme nesehnali a už nám nezbývalo mnoho času, bylo nutné namontovat tam motor starý, který věrně sloužil v EVO II. Tento už má naběháno okolo 140 000 km. Dále jsme museli ovzdušnit brzdy, spojku a dodělat několik málo drobností, jako celou elektriku, k předním světlům a bočním blinkrům atd.
Auto bylo nastrojený, ale byl tady problém, jaký lak na něj a kdo nám auto nastříká. Po několika dohadech, že auto bude červený, modrý, žlutý, nás napadlo, co udělat auto zelený, s válečným pruhem v bílé barvě. Po několika dnech jsme sehnali i člověka, který byl ochoten nám auto nastříkat. Ale byl zde jeden problém! Bylo nutno auto vykitovat, tak aby na něm nebyl jediný hrbeček. A tady padla kosa na kámen, přece jenom, nikdo z naší rodiny neměl s kitováním žádné zkušenosti. A tak jsme se asi měsíc snažili kitovat. Šlo to pomalu a bylo z toho spousty prachu a všichni jsme byli po celodenním broušení pěkně zaprášený.
Bylo domluveno, že auto se odveze nastříkat dne 3.3.2002. Tento termín byl dodržen a tak jsme v pondělí ráno vyrazili s odstrojeným a umytým autem k lakýrníkovi. Když to lakýrník viděl, tak se trochu zhrozil a řekl, že to teda určitě za 5 dní hotový nebude, že bude muset kitovat, brousit, kitovat, brousit a tyto dvě slova opakoval a prohlížel si naší práci. Dál prohlásil, že takovou barvu by si nedal ani na plot a sdělil nám, že dřív jak za 14 dní to hotový nebude. Jelikož za 27 dní měl být náš první sraz, tak se nám maličko naježili vlasy a o chvílích volna připravovali a lakovali další části vozu, které bude třeba do auta ihned namontovat.
Naštěstí to, co lakýrník slíbil, tak to se povedlo, dne 16. 3. 2002 jsme si našeho miláčka přivezli z lakovny. Zbývalo nám 14 dní na nastrojení a polepení válečnými barvami. Toto jsme s přehledem stihli a dne 30.3. s ním oficiálně vyjeli na sraz, který jsme si vlastně sami uspořádali. Fotografie z tohoto srazu najdete na www.webpark.cz/skoda120s.
Od té doby se toho mnoho zmenilo. V roce 2002 jsme navstivili nekolik srazu a pochytali tam dalsi inspiraci, takze behem leta se do auta nastehoval bezpecnostini ram a novy vyfuk, ktery uz neni ukryt pod autem, ale pekne na zadnim cele. Pres zimu probihali dalsi prestavby, takze auto dostali malicko nabrousenej Favo motor, s vackou 280/280, vylestili privod paliva a naohybali svody. Do interieru pribyla kaplicka domaci vyroby + ctyrbodove pasy tehoz vyrobce. Naporove chlazeni jsme vyresili z medenych trubek, coz bylo celkem v pohode. Na napravy pribyli 2,5 cm podlozky, a nove obuti 175/65 znacky Good Year.
Trochu z techniky:
Karoserie:
Původní Š 100 kompletně vyvařená s pozinkovanými blatníky. Vytažené zadní lemy, Nebo spíš navařené lemy z předních blatníků.
Interiér:
Sedačky skořepiny MTX, sportovní volant originál Škoda zmenšený na 28 cm, 4bodové pásy vlastní vyroby, kaplička na budíky, zahnutá řadící páka, vyházené zadní sedačky, interkomy atd
Podvozek:
Nápravy M, Pružiny sériové zkrácené vpředu o 1,5 závity, vzadu přitvrzené seriové.
Podložky 2,5 cm materiál železo
Tlumiče seriové ze 120 M, které mají naježděno cca 1000 km
Rozpěra zadních tlumičů.
Ex Převodovka:
4 rychlostí, stálý převod 4,4
Ex Převodovka:
4 rychlostní , stálý převod 4,22
New Převodovka
5 rychlostní, stálý převod 4,22
Kola:
Apolla obuté v DUNLOP Winter SPORT 175/65/13 vpředu, Barum Bravura 185/60/13 vzadu
Ex Motor:
Fatorit, 136x s leštěnými kanály, sníženou hlavou o 0,8 mm vačka 280/280, Sportovní výfuk + laděné svody,elektrická palivová pumpa PIEBURG (chystáme čerpadlo FACET)
Karburátor originál Favo (prozatím) atd.
New Motor:
Felicia MPI r.v. 12/97 najeto necelych 20 000 km.
Upravy: snížená hlava o 1 mm, leštěné sací i výfukové kanály, vačka originál 254, repasovaný rozdělovač, karburátor LEKR vyrovnaný pertinaxovou podložkou, svody a výfuk, ze starého motoru, přímé sání z pravé kapsy motoru.
Odlehčený setrvák na 6 kg a vyvážený
Duralová lyžina pod motorem a převodovkou.
V srpnu, když jsme sundali blatníky, tak jsme se nestačili divit, nosníky blatníků byly, no vlastně skoro nebyly , další nemilé zjištění nastalo, když jsme dali auto na kolíbku, práhy a kapsy, kde mají držet zadní ramena, byly taky úplně prorezlé.
Takže začala jedna kapitola vyvařování. Ta trvala 3 měsíce víkendové a někdy i týdenní práce. Na tu jsme spotřebovali celou náplň acetylenu, kyslíku, několik desítek metrů drátu a tabuli milimetrového plechu a 4 kg TlumexPlastu. Bohužel fotografie vyvařeného spodku nejsou, protože zklamal fotoaparát.
Začátkem prosince jsme se dali do zástavby eMkových náprav, které jsem sehnal skoro zadarmo, včetně 13" disků a zánovních tlumičů. Výměna přední nápravy proběhla hladce, ale vznikl problém v brzdové soustavě, kterou bylo nutno celou vyměnit. Originál stovkové trubičky a hadičky se sehnat nedají, a proto jsme koupili 120tkové. Ale byl problém v délce těchto trubiček, několik z nich bylo nutné zkrátit a vytvořit nový pertl, což je obtížné, protože může dojít k úniku brzdové kapaliny. Kompletně byly vyměněny gumičky v brzdových válečkách a hlavním brzdovém válci, také brzdové destičky a obložení. Když už jsme měli rozdělané brzdy, pustili jsme se i do spojkové soustavy.
Jakmile jsme auto postavili na "vlastní" bylo možné začít nastrojovat plechařinu. Pozinkované blatníky, které jsme včetně prahů sehnali za pouhých 2000,- Kč, nebylo problém nastrojit. Větší problém vznikl s přední a zadní haupnou. Nebylo je možné sehnat, a proto jsme rozhodili sítě, a za několik dnů jsme sehnali celkem zachovalé. Dveře jsme sundali z půdy, kde ležely skoro 20 let. Díky tomu, že je tam sucho, chladno a temno, byly jako nové :-). Přední masku jsme si objednali pouze dvouokou, aby vpředu zbylo místo na pořádnou rampu s kvalitnímy světly a otvor pro náporový chladič. A tak jsme se o Vánocích s bratrem podarovali dvěmi dálkovými světlyi firmy WESSEM a dvěma mlhovkami od téže firmy o průměru skoro 20 cm. Tyto světla jsme chtěli přišroubovat na pořádnou rampu, co nejvíc podobnou těm, co měli Š 120 S Rally, a tak jsme ji vyrobili podle několika fotografií.
Dál přišli na řadu kulaté zadní lemy, k tomuto jsme použili dva starší přední blatníky ze stovky. Vyřízly z flexou lemy a tak cca 10 cm okolního plechu, a pomocí COčka je nabodovaly na zadní blatníky. Potom jsme odřízli zbývající plech. Nakonec jsme blatníky nasadili na kastli. Musím říct, že stovka z kulatými lemy v zadu vypadá o dost líp, než s klasickými.
Hnedka po zadních blatníkach přišli na řadu přední, v těch bylo nutné vyříznout díry pro boční blinkry z Feliciie, a taky jsme je připasovali spolu s přední maskou na předek vozidla. V přední masce jsme vyřízli díry na blinkry, protože auto bude jezdit bez nárazníku. Na otvor v přední masce se nějak pozapomnělo, protože už tady byl leden a my jsme pořád ještě okupovali tátovu dílnu a tak jsme chvátali, aby do jara bylo auto venku z dílny.
Když už eSko mělo blatníky, haupny a čela, tak přišli na řadu středové sloupky. Jelikož auto které jsme dostali, mělo kliky ven a my měli na půdě skoro nové dveře s klikama do vnitř, bylo nutno předělat sloupky. To se povedlo, myslím perfektně, protože když jsme nakonec nasadili dvěře a zámky, tak zde nebyl vůbec žádný problem s usazením dveří. Ale abych nepředbíhal.
Bylo třeba nasadit motor a protože motor s několika koníky navíc jsme nesehnali a už nám nezbývalo mnoho času, bylo nutné namontovat tam motor starý, který věrně sloužil v EVO II. Tento už má naběháno okolo 140 000 km. Dále jsme museli ovzdušnit brzdy, spojku a dodělat několik málo drobností, jako celou elektriku, k předním světlům a bočním blinkrům atd.
Auto bylo nastrojený, ale byl tady problém, jaký lak na něj a kdo nám auto nastříká. Po několika dohadech, že auto bude červený, modrý, žlutý, nás napadlo, co udělat auto zelený, s válečným pruhem v bílé barvě. Po několika dnech jsme sehnali i člověka, který byl ochoten nám auto nastříkat. Ale byl zde jeden problém! Bylo nutno auto vykitovat, tak aby na něm nebyl jediný hrbeček. A tady padla kosa na kámen, přece jenom, nikdo z naší rodiny neměl s kitováním žádné zkušenosti. A tak jsme se asi měsíc snažili kitovat. Šlo to pomalu a bylo z toho spousty prachu a všichni jsme byli po celodenním broušení pěkně zaprášený.
Bylo domluveno, že auto se odveze nastříkat dne 3.3.2002. Tento termín byl dodržen a tak jsme v pondělí ráno vyrazili s odstrojeným a umytým autem k lakýrníkovi. Když to lakýrník viděl, tak se trochu zhrozil a řekl, že to teda určitě za 5 dní hotový nebude, že bude muset kitovat, brousit, kitovat, brousit a tyto dvě slova opakoval a prohlížel si naší práci. Dál prohlásil, že takovou barvu by si nedal ani na plot a sdělil nám, že dřív jak za 14 dní to hotový nebude. Jelikož za 27 dní měl být náš první sraz, tak se nám maličko naježili vlasy a o chvílích volna připravovali a lakovali další části vozu, které bude třeba do auta ihned namontovat.
Naštěstí to, co lakýrník slíbil, tak to se povedlo, dne 16. 3. 2002 jsme si našeho miláčka přivezli z lakovny. Zbývalo nám 14 dní na nastrojení a polepení válečnými barvami. Toto jsme s přehledem stihli a dne 30.3. s ním oficiálně vyjeli na sraz, který jsme si vlastně sami uspořádali. Fotografie z tohoto srazu najdete na www.webpark.cz/skoda120s.
Od té doby se toho mnoho zmenilo. V roce 2002 jsme navstivili nekolik srazu a pochytali tam dalsi inspiraci, takze behem leta se do auta nastehoval bezpecnostini ram a novy vyfuk, ktery uz neni ukryt pod autem, ale pekne na zadnim cele. Pres zimu probihali dalsi prestavby, takze auto dostali malicko nabrousenej Favo motor, s vackou 280/280, vylestili privod paliva a naohybali svody. Do interieru pribyla kaplicka domaci vyroby + ctyrbodove pasy tehoz vyrobce. Naporove chlazeni jsme vyresili z medenych trubek, coz bylo celkem v pohode. Na napravy pribyli 2,5 cm podlozky, a nove obuti 175/65 znacky Good Year.
Trochu z techniky:
Karoserie:
Původní Š 100 kompletně vyvařená s pozinkovanými blatníky. Vytažené zadní lemy, Nebo spíš navařené lemy z předních blatníků.
Interiér:
Sedačky skořepiny MTX, sportovní volant originál Škoda zmenšený na 28 cm, 4bodové pásy vlastní vyroby, kaplička na budíky, zahnutá řadící páka, vyházené zadní sedačky, interkomy atd
Podvozek:
Nápravy M, Pružiny sériové zkrácené vpředu o 1,5 závity, vzadu přitvrzené seriové.
Podložky 2,5 cm materiál železo
Tlumiče seriové ze 120 M, které mají naježděno cca 1000 km
Rozpěra zadních tlumičů.
Ex Převodovka:
4 rychlostí, stálý převod 4,4
Ex Převodovka:
4 rychlostní , stálý převod 4,22
New Převodovka
5 rychlostní, stálý převod 4,22
Kola:
Apolla obuté v DUNLOP Winter SPORT 175/65/13 vpředu, Barum Bravura 185/60/13 vzadu
Ex Motor:
Fatorit, 136x s leštěnými kanály, sníženou hlavou o 0,8 mm vačka 280/280, Sportovní výfuk + laděné svody,elektrická palivová pumpa PIEBURG (chystáme čerpadlo FACET)
Karburátor originál Favo (prozatím) atd.
New Motor:
Felicia MPI r.v. 12/97 najeto necelych 20 000 km.
Upravy: snížená hlava o 1 mm, leštěné sací i výfukové kanály, vačka originál 254, repasovaný rozdělovač, karburátor LEKR vyrovnaný pertinaxovou podložkou, svody a výfuk, ze starého motoru, přímé sání z pravé kapsy motoru.
Odlehčený setrvák na 6 kg a vyvážený
Duralová lyžina pod motorem a převodovkou.
Vlada/Škoda 120 S Rallye - komentáře:
08:13:14
01.12.2003
01.12.2003
Vladislav
-> Mirus: Rádi by jsme se svezli, ale pravidelnější starty neplánujeme, neni čas a hlavně peníze. Pokud by se našel nějaký sponzor, tak by jsme o tom možná začali uvažovat. Díky všem co bodují.
12:00:48
29.11.2003
29.11.2003
Mirus
Nechystáte nějaký pravidelnější starty??? Ttřeba ve volnym poháru nebo v českomoravskym poháru v rally???Jinak velmi pěknej soutěžák , jednoznačně 10 bodíků...
00:06:15
28.11.2003
28.11.2003
Žaky
-> Martin: Znam ho ze srazů,je to libovy autí.
22:07:56
23.11.2003
23.11.2003
Martin
-> Žaky: Souhlas. Je to jedno z nejhezčích aut. Rád bych ho někdy viděl (a taky slyšel ) naživo. Podle těch fotek z toho "tréningu" to vypadá fakt super.
21:24:06
23.11.2003
23.11.2003
Žaky
Ale i tak plná bodáž.
21:22:47
23.11.2003
23.11.2003
Žaky
Bez chyby,fakt peknej závodáček vzhledem origoš co pamatuju jako mrňous dyž mě vzali poprvé na nějaky poloamaterský zavody.
Ale ty zadní lampy...
Ale ty zadní lampy...
20:04:20
05.11.2003
05.11.2003
Petr/Škoda 130
Čus bus tak co furt děláte?koukam že auto šlape jako hodinky.Tak co nevíš kdy bude srazík přibližně.Abych stich předělat auto.
14:34:36
05.11.2003
05.11.2003
Vladislav
Tak jsem pridal malisko akcnejsi fotecky z testovani na rally Kramolín
07:34:25
23.09.2003
23.09.2003
Vladislav
Jo jo přišel, hele nejlepší bude, když se s tímto problemem obratis primo na Mildu, protoze ten je bude nakupovat.
21:57:35
22.09.2003
22.09.2003
Petr/Škoda 130
Přišel ti o demně meil kvuli těm krytum že bych si 2 vzal
07:46:02
22.09.2003
22.09.2003
Vladislav
Přesně jak říká Milda, musíš si jí rezervovat na tom čísle co je na plakatu, nebo na pozvance.
21:13:59
20.09.2003
20.09.2003
Milda
-> Petr/Škoda 130: Ne, tu si musis zajsitit telefonicky na tom cisle.
12:11:48
20.09.2003
20.09.2003
Petr/Škoda 130
Hele taková otázka ke srazu když jsem do registrace zadal chatku tak mi bude přidělena???????
07:38:02
15.09.2003
15.09.2003
Vladislav
To all: Tech klád, jsem si tamvubec nevsimnul. To vite fotograf amater. Lizatko na aute je už od utery, ale bohužel nemuzu si pujcovat fotak z prace kazdy den, takze se musite spokojit s fotkama o 3 dni starsima, nez byla provedena dalsi uprava.
00:17:58
13.09.2003
13.09.2003
U-Geen
kdyby nebyla tak krasna rek bych SUV - Stovka Uplně Vyhrkaná :-)
00:07:05
13.09.2003
13.09.2003
Tomáš Černý - zrušená registrace
hehehe, Sportovně - Užitkový Vůz jak má být
19:37:17
12.09.2003
12.09.2003
Milda
-> Vladislav: Japato ze tam este neni lizatko? vy se kuci flakate
16:04:12
12.09.2003
12.09.2003
rOMAN
wekky: ..mas recht
15:14:10
12.09.2003
12.09.2003
wekky
Nejlepší je ta předposlední. Vypadá to jako bys měl na střeše klády
15:08:57
12.09.2003
12.09.2003
Vladislav
Tak jsem pridal několik nových fotecek motoru a auta. Tak hodnoťe, kritizujte. Na poslední fotce je vedle auta vyfocej konstrukter celyho auta.