skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Takže asi všichni poznali, co je to za auto, kdo by fakt nevěděl tak je to červená škoda 100 - replika Škody 120 S (pracovní název líná vrána). Ze stovky to má ale pouze kastli. Auto je stavěno pro automobilové soutěže, takže vše je tomu také podřízeno.
Podvozek
Nápravy jsou emkové. Nápravnice ovařená a vyztužená, stejně jako horní a spodní ramena. Sportovní pružiny a tlumiče (HP), stabilizátor o průměru 18 mm. Brzdy čtyřpístkové s posilovačem, zapojené zvlášť přední a zvlášť zadní okruh. Zadní kyvka taky se sportovními pružinami a tlumiči se čtyřkvaltovou převodovkou, stálý převod 4,44. O prázdninách bude výměna za zpřevodovaný pětikvalt na krátko - změna 3. na 1,57; 4. na 1,26; a 5. na 1,038 převodu. Jsou tam rovné zuby, takže převodovka je trochu hlučnější - spíš qičí, ale jede fajn. Kyvku zatím nechám protože chci stálý převod 4,44 nebo 4,5 a ten na vlečku nemůžu sehnat.
Pneu 175/70 resp. 185/60
Motor
Takže všechno je nakonec úplně jinak, avizovaný favorit se nekoná a místo něj sem si nechal postavit pořádnou pilu. Blok motoru Š 130, kovaná klika, leštěné ojnice (tvrzené) s T-písty prům 76 (objem rovných 1300), vačka 280/300. Hlava je ze 130 RS, karburátory Solex 40 s origo sáním přes hlavu, závodní bezpodtlakový rozdělovač Magneti Mareli A2. Závodní svíčky MGK, loukoťový setrvačník (je to vidět v detailu na foto) a lepená spojka Sachs. Jako nutná výbava je chladič oleje.V této úpravě má motor 120 koní.
Interiér
V interiéru toho moc není. Nad palubovkou přídavná kaplička na otáčkoměr, tlakoměr a teplotu oleje. Vestavěný rám, anatomické sedačky sparco, čtyřbodové bezpečnostní pásy Klipan,Sabelt a interkom s přejezdovými sluchátky + helmy.
Ostatní
Náporové chlazení - chladič ze Š 130 RS. Jako potrubí jsem použil parovodní hadice, tažené interiérem podél tunelu u spolujezdce. Pro parádu a na noční RZ je vpředu světelná rampa, dálkovky Hella Rally 3000 a mlhovky Marshall, obojí průměr parabol cca 23 cm a 100W žárovky. Na denní RZ se rampa samozřejmě sundavá - asi víte proč..:-). Tankování vyřešeno stejně jako u 120S nebo 130RS tzn. otvor na předním blatníku zalaminátován (přední blatníky jsou totiž laminátové) a tankovací hrdlo přemístěno do kufru před přepážku, která odvádí vzduch od chladiče ven z kufru.
Pokud by někoho zajímala cena těchto úprav, tak to nemá daleko k 100tis. Ne že bych se s tim chtěl chlubit, ale kdyby si nějaký blázen chtěl stavět něco podobných, aby věděl, kolik si má asi připravit....
Podvozek
Nápravy jsou emkové. Nápravnice ovařená a vyztužená, stejně jako horní a spodní ramena. Sportovní pružiny a tlumiče (HP), stabilizátor o průměru 18 mm. Brzdy čtyřpístkové s posilovačem, zapojené zvlášť přední a zvlášť zadní okruh. Zadní kyvka taky se sportovními pružinami a tlumiči se čtyřkvaltovou převodovkou, stálý převod 4,44. O prázdninách bude výměna za zpřevodovaný pětikvalt na krátko - změna 3. na 1,57; 4. na 1,26; a 5. na 1,038 převodu. Jsou tam rovné zuby, takže převodovka je trochu hlučnější - spíš qičí, ale jede fajn. Kyvku zatím nechám protože chci stálý převod 4,44 nebo 4,5 a ten na vlečku nemůžu sehnat.
Pneu 175/70 resp. 185/60
Motor
Takže všechno je nakonec úplně jinak, avizovaný favorit se nekoná a místo něj sem si nechal postavit pořádnou pilu. Blok motoru Š 130, kovaná klika, leštěné ojnice (tvrzené) s T-písty prům 76 (objem rovných 1300), vačka 280/300. Hlava je ze 130 RS, karburátory Solex 40 s origo sáním přes hlavu, závodní bezpodtlakový rozdělovač Magneti Mareli A2. Závodní svíčky MGK, loukoťový setrvačník (je to vidět v detailu na foto) a lepená spojka Sachs. Jako nutná výbava je chladič oleje.V této úpravě má motor 120 koní.
Interiér
V interiéru toho moc není. Nad palubovkou přídavná kaplička na otáčkoměr, tlakoměr a teplotu oleje. Vestavěný rám, anatomické sedačky sparco, čtyřbodové bezpečnostní pásy Klipan,Sabelt a interkom s přejezdovými sluchátky + helmy.
Ostatní
Náporové chlazení - chladič ze Š 130 RS. Jako potrubí jsem použil parovodní hadice, tažené interiérem podél tunelu u spolujezdce. Pro parádu a na noční RZ je vpředu světelná rampa, dálkovky Hella Rally 3000 a mlhovky Marshall, obojí průměr parabol cca 23 cm a 100W žárovky. Na denní RZ se rampa samozřejmě sundavá - asi víte proč..:-). Tankování vyřešeno stejně jako u 120S nebo 130RS tzn. otvor na předním blatníku zalaminátován (přední blatníky jsou totiž laminátové) a tankovací hrdlo přemístěno do kufru před přepážku, která odvádí vzduch od chladiče ven z kufru.
Pokud by někoho zajímala cena těchto úprav, tak to nemá daleko k 100tis. Ne že bych se s tim chtěl chlubit, ale kdyby si nějaký blázen chtěl stavět něco podobných, aby věděl, kolik si má asi připravit....
tina/Š 120 S - komentáře:
10:33:22
27.04.2005
27.04.2005
Tuner#2 - zrušená registrace
-> tina: Teď ve Chříči? To je mě líto
08:17:04
27.04.2005
27.04.2005
tina
-> Rapid: jo přesně tak....sloup - čelní náraz. Spolujezdec si pučil auto a takhle to skončilo
20:35:11
26.04.2005
26.04.2005
Rapid
?
15:41:08
26.04.2005
26.04.2005
tina
kaput...
15:42:42
23.04.2005
23.04.2005
kuko
nadhera, jednoduche, ziadne kridla, spoilery a hovadiny, 10b
11:20:20
22.04.2005
22.04.2005
REMIX
No ten setrvak je super.....a pekne nabarveny moturek, davam 9b
11:28:10
14.04.2005
14.04.2005
Mr. Zabijak
-> tina: panečku to je závodáček.. ten motor se mi fakt líbí... 120kobylek je docela dobrý luxus 10b
18:49:56
08.04.2005
08.04.2005
Climber - zrušená registrace
-> tina: Chyba-už je idealni pocasí
11:50:28
08.04.2005
08.04.2005
tina
-> Climber: no já sem s nim neujel ani 100...ani nevim, jestli mi to auto ještě v garáži stojí:-))
11:48:00
08.04.2005
08.04.2005
Climber - zrušená registrace
-> tina: Tyhle motory se zajizdej tak prvnich 200km aspon neznam nikoho, kdo by to zajizdel-motor musi dostat napit
10:18:39
08.04.2005
08.04.2005
tina
-> Climber: ne nebyl na brzdě, ale je stavjenej podle motoru, kterej byl zkoušenej, paradox je, že už to bude skoro rok a ještě sem ho ani nezajel - prostě neni čas...nový zadní lampy by nebyly špatný, ale víš jak, na ty to nejezdí....:-))
13:25:36
07.04.2005
07.04.2005
Climber - zrušená registrace
Motor má 120 koní - to máš nějak ověřeno nebo si to odhadnul podle udavanych výkonu pro tehdejší závoďáky?
Jinak je to pěkný, akorát bych dal ještě nový zadní lampy
Jinak je to pěkný, akorát bych dal ještě nový zadní lampy
20:02:58
30.03.2005
30.03.2005
culibrk
byl tu Usa se Spekysem....
19:56:36
30.03.2005
30.03.2005
culibrk
Zdary: videl jsem ten srot, myslis si ze to jeste nekdy pojede??
15:23:14
16.02.2005
16.02.2005
šílenej maxx
Doooost dobrý
09:05:01
17.01.2005
17.01.2005
TG
-> tina: peknej zavodak...(9)
16:23:39
10.11.2004
10.11.2004
tina
-> BoPRo: nigde sme nebyli-auto už letos nepojede.
16:09:00
10.11.2004
10.11.2004
BoPRo - zrušená registrace
cus nemam ten pocit ze jsi byl ted na zavodech? o vikendu