skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Tak slíbený popis mého přibližovadla :
Původně škoda 100L r.v. 1969
V roce 1988 jí koupil můj táta a z původního auta zůstalo jen pár věcí jako zadní náprava, zadní haubna, asi polovina elektriky, sedačky, přístrojovka atd. Nová kastle se kupovala jako náhradní díl, zbylé díly se taky kupovaly nové. Otec vše poctivě složil a nechal nalakovat v Malbě, kde tenkrát barevný výběr příliš nebyl, ovšem našla se krásná stříbrná metla. Jednu věc soudruzi v lakovně bohužel ojebali a to sice, že v únoru vystčili čerstvě nalakované auto z garáže na mráz… výsledkem toho bylo, že se lak po 10 letech jednoduše sloupal.
Nutno podotknout že koncem osmdesátých let se za stříbrnou stovkou neotočil snad jen slepec.
Motor byl v autě chvíli původní stovkový ovšem snižování hlavy a leštění kanálů nemohl už tak vyběhaný motor vydržet a po 20tkm odešel na spodku. Následoval motor ze Š 120 ročník ´86 po kompletní GO – ten je v autě doteď, má něco kolem 25tkm a je to vážně dělník, učebnicově zaběhnutý.
V roce 1996 skončila na předku naší leštěnky blbě přivázaná skříň z auta před námi. Následkem toho bylo zničené 4oko – nové se nesehnalo a tak je tam teď 2očko, zničená haubna a blatník. Od té doby je předek v základu (štětkovém).
Zhruba před šesti lety se s ní otec zahrabal na rozbahněné polní cestě a stylem jednička-zpátečka oddělal převodovku. Následně se auto zatlačilo do garáže a koupila se ouža do doby než se stovečka opraví. No lenost je věc hrozná a ve stodváce je přeci jen víc místa a tak stovka ležela ve vlhké garáži až do letošních prázdnin, kdy jsem si udělal papíry. Převodovka se vyměnila za 4q z erka, vyměnil se olej a auto chytlo po chvilce startování a to prosím nikdo nečistl karbec ani nic podobného :))
Najel jsem s ní už něco kolem 5tkm a bez větších problémů (snad až na zadřený hl. spojkový válec).
Přes léto jsem jezil na continentalech 165/70 R13 teď mám nasazené zimní 155 r 14 ještě k tomu v protektorech tak si asi dovedete představit co je to za zážitek jet s tím osmdesátkou do zatáčky… ale na sněhu nemají konkurenci.
Do budoucna je v plánu hodně věcí ale vzhledem k tomu, že je auto denně v provozu tak není moc prostoru pro rozsáhlejší úpravy. Rozhodně ale v létě bude novej lak, a vůbec bych si chtěl auto předělat podle svých představ. Motor zatím zůstane jak je – rozhodně si na něj nemůžu stěžovat.
Tak jen doufám sem vás tím článkem neunudil k smrti a budu jedině rád když mi tady necháte nějakej komentářík…
Původně škoda 100L r.v. 1969
V roce 1988 jí koupil můj táta a z původního auta zůstalo jen pár věcí jako zadní náprava, zadní haubna, asi polovina elektriky, sedačky, přístrojovka atd. Nová kastle se kupovala jako náhradní díl, zbylé díly se taky kupovaly nové. Otec vše poctivě složil a nechal nalakovat v Malbě, kde tenkrát barevný výběr příliš nebyl, ovšem našla se krásná stříbrná metla. Jednu věc soudruzi v lakovně bohužel ojebali a to sice, že v únoru vystčili čerstvě nalakované auto z garáže na mráz… výsledkem toho bylo, že se lak po 10 letech jednoduše sloupal.
Nutno podotknout že koncem osmdesátých let se za stříbrnou stovkou neotočil snad jen slepec.
Motor byl v autě chvíli původní stovkový ovšem snižování hlavy a leštění kanálů nemohl už tak vyběhaný motor vydržet a po 20tkm odešel na spodku. Následoval motor ze Š 120 ročník ´86 po kompletní GO – ten je v autě doteď, má něco kolem 25tkm a je to vážně dělník, učebnicově zaběhnutý.
V roce 1996 skončila na předku naší leštěnky blbě přivázaná skříň z auta před námi. Následkem toho bylo zničené 4oko – nové se nesehnalo a tak je tam teď 2očko, zničená haubna a blatník. Od té doby je předek v základu (štětkovém).
Zhruba před šesti lety se s ní otec zahrabal na rozbahněné polní cestě a stylem jednička-zpátečka oddělal převodovku. Následně se auto zatlačilo do garáže a koupila se ouža do doby než se stovečka opraví. No lenost je věc hrozná a ve stodváce je přeci jen víc místa a tak stovka ležela ve vlhké garáži až do letošních prázdnin, kdy jsem si udělal papíry. Převodovka se vyměnila za 4q z erka, vyměnil se olej a auto chytlo po chvilce startování a to prosím nikdo nečistl karbec ani nic podobného :))
Najel jsem s ní už něco kolem 5tkm a bez větších problémů (snad až na zadřený hl. spojkový válec).
Přes léto jsem jezil na continentalech 165/70 R13 teď mám nasazené zimní 155 r 14 ještě k tomu v protektorech tak si asi dovedete představit co je to za zážitek jet s tím osmdesátkou do zatáčky… ale na sněhu nemají konkurenci.
Do budoucna je v plánu hodně věcí ale vzhledem k tomu, že je auto denně v provozu tak není moc prostoru pro rozsáhlejší úpravy. Rozhodně ale v létě bude novej lak, a vůbec bych si chtěl auto předělat podle svých představ. Motor zatím zůstane jak je – rozhodně si na něj nemůžu stěžovat.
Tak jen doufám sem vás tím článkem neunudil k smrti a budu jedině rád když mi tady necháte nějakej komentářík…
hawkeye / Š110L - komentáře:
-> franta100l: -> kubo980: dýki klucy jzem rád, že ze lýbý
Pekne kyleĝko.. Ma zvoju mynulozť
take mam rad


Ahoj. Tvoje auto má sajýmavou mynulozt, ale pokud ze o něj budeš ztarat, tak jej sachránýš a budeš z ný moc zpokojení. Můj násor ale je, že biz to měl dát do orygynálnýho ztavu. Bila bi to krazavyce. Měj ze fajn, držým ty palce satým ahoj. F

-> borryco: tělezo y z tým plaztem je s avye a ventylátor je fávo
S ĝeho je to topený v kufru?
-> hawkeie: Teď zýz šplhnul u Petra!!!Zrdcem jak je vydno zy pravej škodovák!!
jen ať jesděj tadi v olomoucu je jych hrosně málo





dýk mám ho moc rád a nedám na něj dopuztyt, je to ĝlen rodyni

heskí popyzek... autýĝko mělo vezelej žyvot
že zez ho heski ujal tak


-> zep: tušým, že ze dávali na V3Z nebo y na malotraktori, ti uproztřed tam jzou už léta a ti sbilé jzem kupoval tadi v ynsercy
-> hawkeie: :copak je to sa ti přýdavné lampi vepředu?
dýki, jj taki ĝekám na zto ztoveĝek

pěkná...zem rád,že je tu hundrtek výc a výc!!!
peknaa vipada docela sdrave
tož heskí fáro... šup šup popyzek!