skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Vznik buggy
Jsme dva "asi" normální kámoši z jedné vesničky v Jihomoravském kraji. Vesnici pod jménem Unín si pravděpodobně stejně nikdo nezapamatujete... Naší náplní ve volném čase bylo donedávna zpravidla: návštěva hospody, diskotéky, či tzv. čochu což jsme považovali za běžný koníček mladého člověka. Ovšem stalo se, že naše už tak dost malá parta z malé neznámé vesnice začala mít čím dál tím v méně aktivních členů. Což mimochodem dodnes nechápeme. Při jednom z nezčetných sezení v místním kulturním zařízení a popíjení nápoje, který zdánlivě připomínal pivo, jsme opět polemizovali. Při diskusi na téma proč z nepochopitelných důvodů chodíme na pivo jen dva se najednou Radas zmínil o pro nás v té době nevídané věci aniž by si uvědomil co způsobí. Tímto vám představuji jednoho technika z našeho dvojčlenného týmu. Věta zněla asi takto: "Ty vole dneska jsem byl u Kuby doma a von má v trávě jakýsi auto a když jsem se na něj díval tak se ptal jestli ho nechcu, že by ho asi klidně prodal". Nevím proč, ale odpověděl jsem: "tak to koupíme ,opravíme a bude prdel". No a tak jsme se prostě domluvili, zajeli za místním autospecialistem "Zazem" a toho požádali o dovoz. Stroj nám byl svěřen od Radasovýho spolupracovníka "Boračáka" Kuby tímto zdravíme a děkujeme. Stroj velmi podivného vzhledu a rozpoluplného technického stavu se nám nesmírně zalíbil "a tak se stal naším"... Sedadlo porostlé travou a pokroucené plechy nás nenechávali klidnými avšak to, že vozidlo bylo odtlačeno po nafoukaných pneumatikách nás přesvědčilo o dobré koupi : ).
Stroj má rám s ocelových trubek. Veškeré díly byly původně použity z vozidel škoda, zejména z řady 120. Tzn. Buggy je osazena 4 stupňovou manuální převodovkou škoda. Původní motor ze škody 120 jsme nahradili motorem Škoda Favorit.
Naše přestavba spočívala v naprostém rozšroubování vozidla. Kompletně jsme převařili rám a pozdějí ještě vyztužili přidáním bezpečnostních prvků. Přední nápravu jsme byli nuceni dotížit z důvodu " vubec nějaké manévrovatelnosti" (nějak to nechtělo zatáčet, při agresivnějším sešlápnutím pravého pedálu byli obě kola mimo pevnou podložku). Rám dostal nový kvalitní nátěr.( zrovna to vyšlo na Vánoční prázdniny, takže jsme místo Mrazíka brousili a natírali v mrazu). Brzdy jsme kompletně přetěsnili a použili nové díly např. nové kotouče, nové brzdové válce, nový hlavní brzdový válec, posilovač, apod. Z hnacího ústrojí jsme použili původní převodovku, ovšem motorem jsme opravdu neotočili. Rozhodli jsme se tedy pro Favorita. Elektrické zapojení je celé Made in RADAS. Tudíž nové, protože staré ohořelé již nevyhovovalo ČSN. Na řadu přišlo několik zlepšení jako hliníková podlaha a palubní deska. Do palubovky jsme namontovali pouze teploměr, otáčkoměr, kontrolu mazání a dobíjení (tachometr je prej pro děcka). Osvětlení je řešeno soustavou 6 - ti halogenových světel spolu se zadním červené barvy (uprostřed skoro jako u formule). Původní nádrž typu "PET" jsme nahradili 20l s trabanta což se jevilo z hlediska bezpečnosti jako schůdnější cesta. Chladící systém jsme se z hlediska jednoduchosti řešení rozhodli umístit přimo dozadu nad motor. Použili jsme chladič z Favorita s manuálně ovládaným ventilátorem. Co se týká zapalování je stejné jako u škoda Favorit ( opět z důvodu jednoduchosti a přesnosti) Razantnější úpravy zatím nebyli třeba. Výkon motoru cca 44KW na této lehké konstrukci nás zastihl dosti nepřipravené. Proto v současné době přidáváme 4-bodové sportovní pásy. Jedinými úpravami zatím bylo snížení hlavy o 0.3mm a použití hlinikových ventilových tyčinek. O dobíjení se stará alternátor s Felicie. Momentálně čeká buggy na nové terénní pneumatiky na zadní nápravu a na nějaké drobnosti. Podrobnější popis snad dodám časem... Takže takto vypadá zhruba náš stroj k datu 14.9.2009.
Více na www.buggy.webnode.cz
Jsme dva "asi" normální kámoši z jedné vesničky v Jihomoravském kraji. Vesnici pod jménem Unín si pravděpodobně stejně nikdo nezapamatujete... Naší náplní ve volném čase bylo donedávna zpravidla: návštěva hospody, diskotéky, či tzv. čochu což jsme považovali za běžný koníček mladého člověka. Ovšem stalo se, že naše už tak dost malá parta z malé neznámé vesnice začala mít čím dál tím v méně aktivních členů. Což mimochodem dodnes nechápeme. Při jednom z nezčetných sezení v místním kulturním zařízení a popíjení nápoje, který zdánlivě připomínal pivo, jsme opět polemizovali. Při diskusi na téma proč z nepochopitelných důvodů chodíme na pivo jen dva se najednou Radas zmínil o pro nás v té době nevídané věci aniž by si uvědomil co způsobí. Tímto vám představuji jednoho technika z našeho dvojčlenného týmu. Věta zněla asi takto: "Ty vole dneska jsem byl u Kuby doma a von má v trávě jakýsi auto a když jsem se na něj díval tak se ptal jestli ho nechcu, že by ho asi klidně prodal". Nevím proč, ale odpověděl jsem: "tak to koupíme ,opravíme a bude prdel". No a tak jsme se prostě domluvili, zajeli za místním autospecialistem "Zazem" a toho požádali o dovoz. Stroj nám byl svěřen od Radasovýho spolupracovníka "Boračáka" Kuby tímto zdravíme a děkujeme. Stroj velmi podivného vzhledu a rozpoluplného technického stavu se nám nesmírně zalíbil "a tak se stal naším"... Sedadlo porostlé travou a pokroucené plechy nás nenechávali klidnými avšak to, že vozidlo bylo odtlačeno po nafoukaných pneumatikách nás přesvědčilo o dobré koupi : ).
Stroj má rám s ocelových trubek. Veškeré díly byly původně použity z vozidel škoda, zejména z řady 120. Tzn. Buggy je osazena 4 stupňovou manuální převodovkou škoda. Původní motor ze škody 120 jsme nahradili motorem Škoda Favorit.
Naše přestavba spočívala v naprostém rozšroubování vozidla. Kompletně jsme převařili rám a pozdějí ještě vyztužili přidáním bezpečnostních prvků. Přední nápravu jsme byli nuceni dotížit z důvodu " vubec nějaké manévrovatelnosti" (nějak to nechtělo zatáčet, při agresivnějším sešlápnutím pravého pedálu byli obě kola mimo pevnou podložku). Rám dostal nový kvalitní nátěr.( zrovna to vyšlo na Vánoční prázdniny, takže jsme místo Mrazíka brousili a natírali v mrazu). Brzdy jsme kompletně přetěsnili a použili nové díly např. nové kotouče, nové brzdové válce, nový hlavní brzdový válec, posilovač, apod. Z hnacího ústrojí jsme použili původní převodovku, ovšem motorem jsme opravdu neotočili. Rozhodli jsme se tedy pro Favorita. Elektrické zapojení je celé Made in RADAS. Tudíž nové, protože staré ohořelé již nevyhovovalo ČSN. Na řadu přišlo několik zlepšení jako hliníková podlaha a palubní deska. Do palubovky jsme namontovali pouze teploměr, otáčkoměr, kontrolu mazání a dobíjení (tachometr je prej pro děcka). Osvětlení je řešeno soustavou 6 - ti halogenových světel spolu se zadním červené barvy (uprostřed skoro jako u formule). Původní nádrž typu "PET" jsme nahradili 20l s trabanta což se jevilo z hlediska bezpečnosti jako schůdnější cesta. Chladící systém jsme se z hlediska jednoduchosti řešení rozhodli umístit přimo dozadu nad motor. Použili jsme chladič z Favorita s manuálně ovládaným ventilátorem. Co se týká zapalování je stejné jako u škoda Favorit ( opět z důvodu jednoduchosti a přesnosti) Razantnější úpravy zatím nebyli třeba. Výkon motoru cca 44KW na této lehké konstrukci nás zastihl dosti nepřipravené. Proto v současné době přidáváme 4-bodové sportovní pásy. Jedinými úpravami zatím bylo snížení hlavy o 0.3mm a použití hlinikových ventilových tyčinek. O dobíjení se stará alternátor s Felicie. Momentálně čeká buggy na nové terénní pneumatiky na zadní nápravu a na nějaké drobnosti. Podrobnější popis snad dodám časem... Takže takto vypadá zhruba náš stroj k datu 14.9.2009.
Více na www.buggy.webnode.cz
Buggy - Škoda favorit(Onas, Radas) - komentáře:
zkade zy sohnal taku ruĝnu brsdi paku??
...jysdný vlaztnozty jzou na tento ztroj a použyté dýli nadztandartný...Ze škodou 120 nebo favorytem to nemá nyc zpoleĝního v tomto zmizlu...
Rám vipadá dobře, ale ti odkloni kol jzou docela na houbi, na tom sadku jzou opaĝně než bi měli bit, no a sda ze my to trošku kratke, nepřetáĝý ze to moc? jynak svedany předku docela pořešý otoĝený motoru :-D a taki to jede lýp.. ti jo už muzym zehnat motor z favoryta:-D dyvam ze že to jede uplně jynak
hodně dobrí
moc pěkní to máte hošy
v létě pokud bude ĝaz tak taki plánuju nějakou domorobo kreacy
ale ĝaz ten boužel boužel nemám tak zem svědav


K buggi od Georg... je vydět, že k vírobě přyztupuje snaĝně profezyonálně... v pohodě můžu řýct abizte ze nahádaly, že jeho buggi je na tomto webu opravdu nejlepšý... ta naše je zvařenec s ĝehozy... mám jen jedynou vítku podle fotek... sajýmalo bi mě jak z ný jesdý, ale podle mě dřýv nebo posdějy utrhne sadný ramena. Pýšu to s našý skušenozty... ale jynak je to paráda...
Hošy omrsý to... je to poztavení na podvosku škoda což v terénu a svlášť přy mé jýsdě snaĝně trpý. Dvojytí pružyni jzou tam s duvodu toho jak je uzasení motor z převodovkou v rámu. Jednoduše jedna prusyna bi neztaĝyla. Je tým svíšená zvětlozt jak jzem pzal je to kontztrukcý rámu. Dokonce nám přy richlé jýsdě nevihovovali any sadný tlumyĝe proto jzou tam vsadu s Renault Megane. Největšý váha je na sadek a dokonce celou buggi přysvedává což jzme muzely řešyt vípoĝtem sávažý na předný nápravu.(y přezto to z tym jesdýme po sadných) Tento ztroj nený vubec nyc převratného jen jzme s něj už doztaly maxymum. Už ho nelse s mnoha duvodu vilepšyt a neplný naše oĝekáváný proto budeme ztavět noví. Na našych ztránkách je vydět jak ztroj vsnykl a jak puvodne vipadal... proztě to je zlabota...
No visera to velmy dobre ... a aj mna bi saujymalo preco dva prusyni ?
Nej bugi na vyrtu ma jednosnaĝně George, nycméně tahle bich řekl patřý do TOP 3.
Jen pro ynfo - proĝ máte vsadu dvoje pružyni?
Jen pro ynfo - proĝ máte vsadu dvoje pružyni?
todle že omrsý ??? to je brutalytum luxuzum podle mne nej bugi na vyrtu.
Dykec...no ale už trochu omrsela v symě jdeme na pořádnou...
pěkná, ta ze povedla 

mate to pekni hozy
