To je ozajstne auto
Pekny kombajn aj ked je tam nejaky ten tuning.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Nový přírustek do rodiny, který mě zase po nějaké době vrací také mezi škodováky - historiky.
Jedná se o klasický model Škoda Octavia Combi z roku 1967 (tedy z doby, kdy už se 3 roky vyrábělo Embéčko). Motor 1221ccm / 47koníků SAE, pohotovostní hmotnost 960Kg, maximální rychlost 117Km/h, základní spotřeba benzínu 8,6lit./60Km/h
Novodobá historie tohoto kombíka se začala psát v roce 1999, kdy ji od prvního majitele koupil můj pozdější kamarád a spolupracovník Honza. V této souvislosti se nesmím zapomenout zmínit o hlavních výhodách vozu, které prodejce proklamoval, a to především počet pytlů obilí, které se dají najednou ve voze převést a výhoda možnosti zapřažení vozu při polních pracích místo koní. Je nad slunce jasné, že celkový stav vozu musel přímo úměrně odpovídat způsobu jeho využití a mentalitě prodávajícího. Kamarád Honza se tedy pustil do renovace, která se nakonec protáhla na dlouhá léta (vlastně dodnes není úplně dokončena). Během renovace se kompletně opravila celá karoserie a následně dostala také nový lak. Provedly se nezbytné práce na hnacím ústrojí vozu, zcela se vyměnilo komplet řízení, opravovaly se brzdy, použily se nové pneumatiky vredestein na bíle komaxitových ráfcích, vyráběl se zcela nový interiér (jen oprava palubní desky vyšla na 3000Kč). Je jasné, že takto zrenovované auto už jezdilo pouze na letní výlety. Jak šla doba, auto pro Honzu ztrácelo na atraktivitě a to především z nedostatku času a velké vzdálenosti garážování od místa bydliště. K tomu se během let začala stále více projevovat také láska k enduro motorkám. To všechno ho nakonec dovedlo k rozhodnutí. že bude lepší, když oktávka udělá radost někomu dalšímu. Stal jsem se tedy hrdým majitelem kombíka...
Přednosti vozu:
- zrenovovaná karoserie
- motor ve výborné kondici
- nové řízení
- nové pneumatiky
- renovace brzd
- kompletně nové čalounění interiéru včetně stropnice a renovace palubní desky
- celkově velmi dobrý stav vhodný k okamžitému obnovení loni propadlé STK
- vůz má původní SPZ, což mu dodává na dobové originalitě
Nevýhody vozu:
- auto bylo stavěno jako individuální kus, Honza chtěl například vzadu malá světýlka bez křidélek ze starších typů octavie (kombík takto nikdy nevypadal), nicméně Honza na to myslel a křidílka nechal taktéž nalakovat, dokonce i zadní světla uschoval pro případné použití.
- čalounění interiéru bylo provedeno v jiných barvách, než jsou pro octavii typické
- vlivem špatného parkování došlo k poškození laku LP blatníku o sloup v garáži, což je nutno opravit
- vlivem především velmi nekvalitních náhradních dílů (repliky) je třeba mnoho věcí pořádně doladit (nová převodka řízení stále teče, gumová těsnění nepasují atd.)
- chrom je pěkný pouze z dálky, při bližší prohlídce jsou na všech dílech vidět kazy
- na voze chybí veškeré okrasné lišty a nápisy
Jedná se o klasický model Škoda Octavia Combi z roku 1967 (tedy z doby, kdy už se 3 roky vyrábělo Embéčko). Motor 1221ccm / 47koníků SAE, pohotovostní hmotnost 960Kg, maximální rychlost 117Km/h, základní spotřeba benzínu 8,6lit./60Km/h
Novodobá historie tohoto kombíka se začala psát v roce 1999, kdy ji od prvního majitele koupil můj pozdější kamarád a spolupracovník Honza. V této souvislosti se nesmím zapomenout zmínit o hlavních výhodách vozu, které prodejce proklamoval, a to především počet pytlů obilí, které se dají najednou ve voze převést a výhoda možnosti zapřažení vozu při polních pracích místo koní. Je nad slunce jasné, že celkový stav vozu musel přímo úměrně odpovídat způsobu jeho využití a mentalitě prodávajícího. Kamarád Honza se tedy pustil do renovace, která se nakonec protáhla na dlouhá léta (vlastně dodnes není úplně dokončena). Během renovace se kompletně opravila celá karoserie a následně dostala také nový lak. Provedly se nezbytné práce na hnacím ústrojí vozu, zcela se vyměnilo komplet řízení, opravovaly se brzdy, použily se nové pneumatiky vredestein na bíle komaxitových ráfcích, vyráběl se zcela nový interiér (jen oprava palubní desky vyšla na 3000Kč). Je jasné, že takto zrenovované auto už jezdilo pouze na letní výlety. Jak šla doba, auto pro Honzu ztrácelo na atraktivitě a to především z nedostatku času a velké vzdálenosti garážování od místa bydliště. K tomu se během let začala stále více projevovat také láska k enduro motorkám. To všechno ho nakonec dovedlo k rozhodnutí. že bude lepší, když oktávka udělá radost někomu dalšímu. Stal jsem se tedy hrdým majitelem kombíka...
Přednosti vozu:
- zrenovovaná karoserie
- motor ve výborné kondici
- nové řízení
- nové pneumatiky
- renovace brzd
- kompletně nové čalounění interiéru včetně stropnice a renovace palubní desky
- celkově velmi dobrý stav vhodný k okamžitému obnovení loni propadlé STK
- vůz má původní SPZ, což mu dodává na dobové originalitě
Nevýhody vozu:
- auto bylo stavěno jako individuální kus, Honza chtěl například vzadu malá světýlka bez křidélek ze starších typů octavie (kombík takto nikdy nevypadal), nicméně Honza na to myslel a křidílka nechal taktéž nalakovat, dokonce i zadní světla uschoval pro případné použití.
- čalounění interiéru bylo provedeno v jiných barvách, než jsou pro octavii typické
- vlivem špatného parkování došlo k poškození laku LP blatníku o sloup v garáži, což je nutno opravit
- vlivem především velmi nekvalitních náhradních dílů (repliky) je třeba mnoho věcí pořádně doladit (nová převodka řízení stále teče, gumová těsnění nepasují atd.)
- chrom je pěkný pouze z dálky, při bližší prohlídce jsou na všech dílech vidět kazy
- na voze chybí veškeré okrasné lišty a nápisy
OCTAVIA COMBI - komentáře:
16:16:51
09.10.2016
09.10.2016
giancarlo8
14:38:39
09.10.2016
09.10.2016
castrol
spotrebu to ma ako ozajstne auto
13:25:31
09.10.2016
09.10.2016
Tomaso435
.. dvoudvéřové resp třídveřové kombi jo to se mi líbí :-))