skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Auto jsem pořídil před vánocemi 2013. Jedná se o model 1961. Stav je po bližším prohledání nic moc. V plánu nejprve rozjezdit a letos si auto užít, posléze kompletní rozborka a sborka.
Co bude potřeba udělat pro úspěšné projití STK a následný přepis:
- kompletně brzdy (nové trubky, hadice, brzdové válečky, čelisti, lanka, stočené bubny...) hotovo
- opravit a zkontrolovat přední nápravu hotovo
- Řízeni uvést do rozumného stavu (repas převodky, nové čepy a tyče řízení) hotovo
- opravit čalounění
- vyčistit a odrezit palivovou soustavu hotovo
- dát do kupy řazení pod volantem hotovo
- opravit klakson na volantu a revizi elektroinstalace hotovo
- a dalších asi tisíc věcí...
Plán je sice pěkná věc, ale po postupném rozcházení všech dílů bylo auto defakto rozebráno a složeno, ale bez zásadních povrchových úprav. Vadné a rozebrané díly byly očištěny, opraveny a pouze stříklé základovkou nebo voskem pro prozatímní konzervaci.
30.10.2014
- Tak konečně po dlouhém úsilí se podařilo udělat STK, ekotestaci a auto přepsat.
Co bude potřeba udělat pro úspěšné projití STK a následný přepis:
- kompletně brzdy (nové trubky, hadice, brzdové válečky, čelisti, lanka, stočené bubny...) hotovo
- opravit a zkontrolovat přední nápravu hotovo
- Řízeni uvést do rozumného stavu (repas převodky, nové čepy a tyče řízení) hotovo
- opravit čalounění
- vyčistit a odrezit palivovou soustavu hotovo
- dát do kupy řazení pod volantem hotovo
- opravit klakson na volantu a revizi elektroinstalace hotovo
- a dalších asi tisíc věcí...
Plán je sice pěkná věc, ale po postupném rozcházení všech dílů bylo auto defakto rozebráno a složeno, ale bez zásadních povrchových úprav. Vadné a rozebrané díly byly očištěny, opraveny a pouze stříklé základovkou nebo voskem pro prozatímní konzervaci.
30.10.2014
- Tak konečně po dlouhém úsilí se podařilo udělat STK, ekotestaci a auto přepsat.
Jenik120/Octavia 1961 - komentáře:
-> Hřib: Inu těžko říci 

-> jenik120: ta červená mu zbyla asi z bakeliťáka, ne?

-> Hřib: Náhodou je 

-> jenik120: gratuluju ke koupi, naní to náhodou ta "Hrabošova" oktávka?
-> Martinbrno: Jsem nad tím bádal na stole a po vyrovnání řadicí páku dostanu skoro až k volantu. Z toho soudím, že by to mohlo být ok. Hodně záleží na vůlích v systému. Rovnal jsem to proto, že mi to připadalo děsně neestetické 

Technická: při pokusu zařadit zpětný chod poznáš, proč tam to ,,promáčknutí" na volantové tyči bylo...
Jinak držím palce..
Jinak držím palce..
-> giancarlo8: Díky moc...
-> MisakusX: Díky, dobrá poznámka. Mi se to zdálo být divné s tvrdým :-)
-> MisakusX: Díky, dobrá poznámka. Mi se to zdálo být divné s tvrdým :-)
Jenik: Na pohled moc krásný základ i přes ty mouchy, gratuluji ke koup. Jako historik bych ti navrhl psát měkké "I" u historie a historický.
Vitaj
! No nevypada to zas tak spatne. Mohol by to byt celkom dobry zaklad. Ten silentblok ti pozriem ked sa dostanem do garaze. Mam to cele komplet teraz rozhadzane.

Tady něco neštymuje. Jak má správně vypadat kontakt na silentblok?
Tak jsem se pustil do oprav.
závitová vložka do kuličky řazení a oprava závitů
závitová vložka do kuličky řazení a oprava závitů
-> Koblet: Inu fotky skryjí hodně :-) Jinak na co člověk šáhne, je buď špatně složené, pokažené a nebo zarezlé. U toho auta si nedělám ambice Udělat z něj hystoricky cenného veterána, jelikož je to auto mimo jiné bez hystorie a defakto není nic původní.
-> Eidy: Do budoucna přemýšlím o jiném kabátu, popravdě se mi použitá barevná kombinace také 100% nezamlouvá.
-> Eidy: Do budoucna přemýšlím o jiném kabátu, popravdě se mi použitá barevná kombinace také 100% nezamlouvá.
Ten červenej spodek je super, žlutej vršek mě nebere. Vidím to na bílo-červenou kombinaci. 

Parádní kousek, gratuluji. Vypadá na nenáročnou renovaci takhle podle fotek.

To je prostě Jeník. Ale auto je pěkné, ale nějaká práce na něm bude. Např. pořádně vyčistit nádrž a palivové filtry 

Bez fotek, bez popisu :-( A ta profilovka vypadá tak dobře :-)