-> Eidy 15.02.21 21:17:38: Vazne...tak to som rad...uz som babrak len o trosku mensi ako som si myslel.
Ale funguje to OK... a par difov som si pred x rokmi poskladal.
-> MVM 14.02.21 21:41:49: moja prevodovka na kile mala od fabriky mizerne zladene vysuvanie spiatocky.
Jedine stastie ze pani ktora to vlastnila jazdila asi vlemi opatrne. Len len ze to o seba drzalo.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Škoda 120S rallye (1975)
(replika podle testu v časopise Svět Motorů)
V roce 2007 jsme se rozhodli postavit společně s tátou a bráchou co nejvěrnější repliku auta 120S Rallye a jako námět posloužil dobový článek ze Světa Motorů,kde bylo auto podrobeno testu. Zároveň jsem chtěl použít komponenty z novějších modelů (motor s hliníkovou hlavou +převodovka 5°,široký nápravy,.4P třmeny,posilovač,hřebenov é strmé řízení. V posledních letech jseme společně s Petrem Urbanem (Urbi) za jeho velkého přispění pracovali na konečné verzi motoru (1.3R) který byl dokončen v roce 2016. Na podzim 2016 proběhlo zajíždění a na jaře 2017 finální odladění.
Motor 1.3R: 1289ccm 75.5x72. k.p 12:1, Použit základ z Formule ŠKODA NF 1300 - upraven pro soutěžní použití,H ojnice,nová kliková hřídel 1.3Mpi,lehké pístní čepy,upravené písty Almet,odlehčená leštěná zdvihátka,Hlava motoru v úpravě Max od Petra Urbana, Utěsnění spalovacích prostorů metodou měděných kroužků,zakázkové těsnění vodního prostoru od Kalina Zlín,sání přes hlavu optimalizace délek a tvarů kužele kanálů Petr Urban,2xFajs 40DCOE,King regulátor tlaku paliva,nízkotlaká pumpa Facet, molitanové filtry Pipercross. Mazání z olejové vany SAE 10W/60.Chladič oleje Setrab. Rozdělovač kontaktní PAL Š110R,(upravená odstředivá regulace 130LR),cívka červená Bosch,zapalovací svíčky NGK Japan VX
Max.otáčky 7500ot/min.
Spojka: - Lamela závodní Rennsport kovokeramická,přítlačák ZF Sachs M190
Převodovka: - 5st.synchronní,alternativ ní úprava převodů s rovnými zuby, sériová rozvodovka bez samosvoru,mokré poloosy.
Podvozek: - vyztužená ramena,hřebenové řízení strmý pastorek, tlumiče HP, altern.(GAZ), přední stabilizátor 20mm
Kola: -Disky loukotě, pneu 175/70 R 13
-ARC, 175/60 R13 YOKOHAMA A539 Yokohama
Brzdy: - přední čtyřpístky +Ferodo DS 3000 - seriové kotouče
- vzadu bubny, pakny Beral
- DOT 4 Racing SRF
Interiér: -Kaplička,mechanický tlakoměr oleje,teploměr, otáčkoměr Smiths,pásy Moravan,2x tripmaster Halda,středový panel se spínačkou,intercom,lampič ka, ochraný demontovatelný dobový rám ,odpojovač baterie,hasičák.
Rampa: 2+2 světlomety Hella
Fotky ze skládání auta v roce 2008 a další info : www.skodateam.cz/Martasko va_120_S_Rallye
(replika podle testu v časopise Svět Motorů)
V roce 2007 jsme se rozhodli postavit společně s tátou a bráchou co nejvěrnější repliku auta 120S Rallye a jako námět posloužil dobový článek ze Světa Motorů,kde bylo auto podrobeno testu. Zároveň jsem chtěl použít komponenty z novějších modelů (motor s hliníkovou hlavou +převodovka 5°,široký nápravy,.4P třmeny,posilovač,hřebenov é strmé řízení. V posledních letech jseme společně s Petrem Urbanem (Urbi) za jeho velkého přispění pracovali na konečné verzi motoru (1.3R) který byl dokončen v roce 2016. Na podzim 2016 proběhlo zajíždění a na jaře 2017 finální odladění.
Motor 1.3R: 1289ccm 75.5x72. k.p 12:1, Použit základ z Formule ŠKODA NF 1300 - upraven pro soutěžní použití,H ojnice,nová kliková hřídel 1.3Mpi,lehké pístní čepy,upravené písty Almet,odlehčená leštěná zdvihátka,Hlava motoru v úpravě Max od Petra Urbana, Utěsnění spalovacích prostorů metodou měděných kroužků,zakázkové těsnění vodního prostoru od Kalina Zlín,sání přes hlavu optimalizace délek a tvarů kužele kanálů Petr Urban,2xFajs 40DCOE,King regulátor tlaku paliva,nízkotlaká pumpa Facet, molitanové filtry Pipercross. Mazání z olejové vany SAE 10W/60.Chladič oleje Setrab. Rozdělovač kontaktní PAL Š110R,(upravená odstředivá regulace 130LR),cívka červená Bosch,zapalovací svíčky NGK Japan VX
Max.otáčky 7500ot/min.
Spojka: - Lamela závodní Rennsport kovokeramická,přítlačák ZF Sachs M190
Převodovka: - 5st.synchronní,alternativ ní úprava převodů s rovnými zuby, sériová rozvodovka bez samosvoru,mokré poloosy.
Podvozek: - vyztužená ramena,hřebenové řízení strmý pastorek, tlumiče HP, altern.(GAZ), přední stabilizátor 20mm
Kola: -Disky loukotě, pneu 175/70 R 13
-ARC, 175/60 R13 YOKOHAMA A539 Yokohama
Brzdy: - přední čtyřpístky +Ferodo DS 3000 - seriové kotouče
- vzadu bubny, pakny Beral
- DOT 4 Racing SRF
Interiér: -Kaplička,mechanický tlakoměr oleje,teploměr, otáčkoměr Smiths,pásy Moravan,2x tripmaster Halda,středový panel se spínačkou,intercom,lampič ka, ochraný demontovatelný dobový rám ,odpojovač baterie,hasičák.
Rampa: 2+2 světlomety Hella
Fotky ze skládání auta v roce 2008 a další info : www.skodateam.cz/Martasko va_120_S_Rallye
MVM 120S - komentáře:
21:07:17
16.02.2021
16.02.2021
SO545
21:17:38
15.02.2021
15.02.2021
Eidy
-> SO545: No počkej, cínový drát je přece doporučený postup. A navic dost chytrej, bych řekl.
17:12:58
15.02.2021
15.02.2021
SO545
-> MVM 14.02.21 21:27:06: tak to je jasne...ja si pamatam dobu ked som ladil volu difu a hrusky cez drot s cinu...a dobre bolo
21:41:49
14.02.2021
14.02.2021
MVM
-> Eidy: Přesně tak. Kolikrát v převodovkach chybí šroub,nebo něco volný Docela by mě zajímala tehdejší výstupní kontrola. Bordel, třisek z obrabění, nedořezanych závitů. Soudruzi se s tim neparali. Lidi brali co je,co zlobilo,odstraňovali v záruce. A nebo nechali projevit časem ..
21:33:36
14.02.2021
14.02.2021
Eidy
-> MVM: Pořádný podklad ničemu neuškodí, ale nemám iluze o nějakém přesném složení ve fabrice. Zrovna u difu si myslím, že v rámci desetin je to zcela vyhovující.
21:27:06
14.02.2021
14.02.2021
MVM
-> SO545 14.02.21 21:20:00: Dik za upozornění. Popsal jsem to níže. Mám vyzkoušený že na tohle měření to dostačuje. Není to raketoplán a stejně je tam taková házivost ze se člověku chce brečet. Finální vůli mam stejne na cit v prstech
21:23:13
14.02.2021
14.02.2021
MVM
-> Eidy: Ajo. No to je 5mm plotna, mám z toho přípravky na převodovky různý. Tady je to jen kvůli magn.stojanku. Na konec jsem tam dal rafičkovej je přehlednější.
A on ten dif je solidní závaží,potom zkouším ty planetovy kola tak to cítíš v ruce. Neměril jsem setiny.Tohle jsem dělal spíš pro sebe,protože ta vůle tam byla jak na bagru.
A on ten dif je solidní závaží,potom zkouším ty planetovy kola tak to cítíš v ruce. Neměril jsem setiny.Tohle jsem dělal spíš pro sebe,protože ta vůle tam byla jak na bagru.
21:20:00
14.02.2021
14.02.2021
SO545
-> Eidy 14.02.21 21:15:14: ano presne to... inac klobuk dole.
Som strojar tak meracia doska je u mna zaklad.
Mam ich par a odporucam.
Som strojar tak meracia doska je u mna zaklad.
Mam ich par a odporucam.
21:15:14
14.02.2021
14.02.2021
Eidy
-> MVM: Na fotce máš dif a hodinky položený na nějakým 5mm plechu. Tak že by asi bylo lepší mít to na něčem bytelnějším.
20:54:55
14.02.2021
14.02.2021
MVM
-> SO545: Teď se ztrácím. Kde jaky plech?
19:00:56
14.02.2021
14.02.2021
SO545
-> MVM 11.02.21 13:43:50: nechcem tu trolit ale ten plech by som vymenil za nieco z liatiny
Ale zase prehanat sa velmi nema...
Ale zase prehanat sa velmi nema...
16:54:00
11.02.2021
11.02.2021
Milan 136
-> MVM: Jo, tak to už mi dává smysl
16:51:07
11.02.2021
11.02.2021
MVM
-> Milan 136 11.02.21 16:49:15: Čelem vzad mi leží toto T4 111kW 2,5tdi
16:49:15
11.02.2021
11.02.2021
Milan 136
16:37:16
11.02.2021
11.02.2021
MVM
-> radekra: Ahoj Radku. Dik.No spíš hezká fotka...
16:34:00
11.02.2021
11.02.2021
radekra
-> MVM: Nádherná práce jako vždy