
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Škoda 120S rallye (1975)
(replika podle testu v časopise Svět Motorů)
V roce 2007 jsme se rozhodli postavit společně s tátou a bráchou co nejvěrnější repliku auta 120S Rallye a jako námět posloužil dobový článek ze Světa Motorů,kde bylo auto podrobeno testu. Zároveň jsem chtěl použít komponenty z novějších modelů (motor s hliníkovou hlavou +převodovka 5°,široký nápravy,.4P třmeny,posilovač,hřebenov é strmé řízení. V posledních letech jseme společně s Petrem Urbanem (Urbi) za jeho velkého přispění pracovali na konečné verzi motoru (1.3R) který byl dokončen v roce 2016. Na podzim 2016 proběhlo zajíždění a na jaře 2017 finální odladění.
Motor 1.3R: 1289ccm 75.5x72. k.p 12:1, Použit základ z Formule ŠKODA NF 1300 - upraven pro soutěžní použití,H ojnice,nová kliková hřídel 1.3Mpi,lehké pístní čepy,upravené písty Almet,odlehčená leštěná zdvihátka,Hlava motoru v úpravě Max od Petra Urbana, Utěsnění spalovacích prostorů metodou měděných kroužků,zakázkové těsnění vodního prostoru od Kalina Zlín,sání přes hlavu optimalizace délek a tvarů kužele kanálů Petr Urban,2xFajs 40DCOE,King regulátor tlaku paliva,nízkotlaká pumpa Facet, molitanové filtry Pipercross. Mazání z olejové vany SAE 10W/60.Chladič oleje Setrab. Rozdělovač kontaktní PAL Š110R,(upravená odstředivá regulace 130LR),cívka červená Bosch,zapalovací svíčky NGK Japan VX
Max.otáčky 7500ot/min.
Spojka: - Lamela závodní Rennsport kovokeramická,přítlačák ZF Sachs M190
Převodovka: - 5st.synchronní,alternativ ní úprava převodů s rovnými zuby, sériová rozvodovka bez samosvoru,mokré poloosy.
Podvozek: - vyztužená ramena,hřebenové řízení strmý pastorek, tlumiče HP, altern.(GAZ), přední stabilizátor 20mm
Kola: -Disky loukotě, pneu 175/70 R 13
-ARC, 175/60 R13 YOKOHAMA A539 Yokohama
Brzdy: - přední čtyřpístky +Ferodo DS 3000 - seriové kotouče
- vzadu bubny, pakny Beral
- DOT 4 Racing SRF
Interiér: -Kaplička,mechanický tlakoměr oleje,teploměr, otáčkoměr Smiths,pásy Moravan,2x tripmaster Halda,středový panel se spínačkou,intercom,lampič ka, ochraný demontovatelný dobový rám ,odpojovač baterie,hasičák.
Rampa: 2+2 světlomety Hella
Fotky ze skládání auta v roce 2008 a další info : www.skodateam.cz/Martasko va_120_S_Rallye
(replika podle testu v časopise Svět Motorů)
V roce 2007 jsme se rozhodli postavit společně s tátou a bráchou co nejvěrnější repliku auta 120S Rallye a jako námět posloužil dobový článek ze Světa Motorů,kde bylo auto podrobeno testu. Zároveň jsem chtěl použít komponenty z novějších modelů (motor s hliníkovou hlavou +převodovka 5°,široký nápravy,.4P třmeny,posilovač,hřebenov é strmé řízení. V posledních letech jseme společně s Petrem Urbanem (Urbi) za jeho velkého přispění pracovali na konečné verzi motoru (1.3R) který byl dokončen v roce 2016. Na podzim 2016 proběhlo zajíždění a na jaře 2017 finální odladění.
Motor 1.3R: 1289ccm 75.5x72. k.p 12:1, Použit základ z Formule ŠKODA NF 1300 - upraven pro soutěžní použití,H ojnice,nová kliková hřídel 1.3Mpi,lehké pístní čepy,upravené písty Almet,odlehčená leštěná zdvihátka,Hlava motoru v úpravě Max od Petra Urbana, Utěsnění spalovacích prostorů metodou měděných kroužků,zakázkové těsnění vodního prostoru od Kalina Zlín,sání přes hlavu optimalizace délek a tvarů kužele kanálů Petr Urban,2xFajs 40DCOE,King regulátor tlaku paliva,nízkotlaká pumpa Facet, molitanové filtry Pipercross. Mazání z olejové vany SAE 10W/60.Chladič oleje Setrab. Rozdělovač kontaktní PAL Š110R,(upravená odstředivá regulace 130LR),cívka červená Bosch,zapalovací svíčky NGK Japan VX
Max.otáčky 7500ot/min.
Spojka: - Lamela závodní Rennsport kovokeramická,přítlačák ZF Sachs M190
Převodovka: - 5st.synchronní,alternativ ní úprava převodů s rovnými zuby, sériová rozvodovka bez samosvoru,mokré poloosy.
Podvozek: - vyztužená ramena,hřebenové řízení strmý pastorek, tlumiče HP, altern.(GAZ), přední stabilizátor 20mm
Kola: -Disky loukotě, pneu 175/70 R 13
-ARC, 175/60 R13 YOKOHAMA A539 Yokohama
Brzdy: - přední čtyřpístky +Ferodo DS 3000 - seriové kotouče
- vzadu bubny, pakny Beral
- DOT 4 Racing SRF
Interiér: -Kaplička,mechanický tlakoměr oleje,teploměr, otáčkoměr Smiths,pásy Moravan,2x tripmaster Halda,středový panel se spínačkou,intercom,lampič ka, ochraný demontovatelný dobový rám ,odpojovač baterie,hasičák.
Rampa: 2+2 světlomety Hella
Fotky ze skládání auta v roce 2008 a další info : www.skodateam.cz/Martasko va_120_S_Rallye
MVM 120S - komentáře:
19:50:02
17.11.2021
17.11.2021

MISCHO
-> MVM: tiež si prosím 

16:12:35
17.11.2021
17.11.2021

MVM
Dnes trochu úklidu.. 

01:23:59
23.05.2021
23.05.2021

Eidy
-> MVM: chápu. 

23:09:05
22.05.2021
22.05.2021

MVM
-> MVM: Jojo, zapalovani se bude hodit.
23:06:08
22.05.2021
22.05.2021

Eidy
-> MVM: A copak ta díra pro snímač setrváku? To je pozůstatek z něčeho nebo plánuješ změny?
22:54:00
22.05.2021
22.05.2021

MVM
-> Eidy: Nechal jsem to očistit. Ale důležitější je ten vnitřek.. Magnety na zátkách té stávající řikaji,že se vevnitř děje velký špatný.. Takže za 5min 12.
22:44:11
22.05.2021
22.05.2021

Eidy
-> MVM: Zase nouzově stříbřenkou nebo nějaké chemické leštění? Fešanda.
22:19:41
22.05.2021
22.05.2021

MVM
Tak na zitra plánuju výměnu převodovky, repasované polonápravy,spasovane poloosy s bubny, atd..
Převodovku jsem si udělal hezkou hlavně kvůli sobě.
Převodovku jsem si udělal hezkou hlavně kvůli sobě.
16:50:50
13.05.2021
13.05.2021

MVM
-> minno: Toto je převodovka s rovnými/přímým ozubenim. Kolecka trpí provozem na pitting,tudíž je čas od času potreba něco vyměnit.
14:05:27
13.05.2021
13.05.2021

minno
-> MVM 08.05.21 19:26:31: Oprava několika kolečekV čom spočíva taká oprava? Teda vlastne mi nejde celkom do hlavy, ako sa prevodové kolesá dajú opraviť.
07:37:47
09.05.2021
09.05.2021

MVM
-> Eidy: Kluci z Frei Racing Teamu odvedli moc hezkou práci.
22:23:37
08.05.2021
08.05.2021

Eidy
-> MVM: No tak to jo.
A ze zvědavosti, od koho máš kolečka?
A ze zvědavosti, od koho máš kolečka?21:42:07
08.05.2021
08.05.2021

MVM
-> Eidy: jednička je sériová. Tu mam v jiny krabici seriovych dílů..

21:36:23
08.05.2021
08.05.2021

Eidy
-> MVM: Pěkný. Mám rád takový zubatý kolečka.
Ty spodní kola jsou co zač? K tý hnací hřídeli to nějak nepasuje (šikmý vs. rovný zub).
Ty spodní kola jsou co zač? K tý hnací hřídeli to nějak nepasuje (šikmý vs. rovný zub).19:26:31
08.05.2021
08.05.2021

MVM
V tydnu přišel balicek. Oprava několika koleček a zrovna jsem si nechal udelat jinou pětku.Tak zase bude v autě pořádná skříň co ma ten správnej návykovej zvuk.
Až si říkám ze to bude možná až moc extra krátký..
Až si říkám ze to bude možná až moc extra krátký..
21:07:17
16.02.2021
16.02.2021

SO545
-> Eidy 15.02.21 21:17:38: Vazne...tak to som rad...uz som babrak len o trosku mensi ako som si myslel.
Ale funguje to OK... a par difov som si pred x rokmi poskladal.
-> MVM 14.02.21 21:41:49: moja prevodovka na kile mala od fabriky mizerne zladene vysuvanie spiatocky.
Jedine stastie ze pani ktora to vlastnila jazdila asi vlemi opatrne. Len len ze to o seba drzalo.
Ale funguje to OK... a par difov som si pred x rokmi poskladal.
-> MVM 14.02.21 21:41:49: moja prevodovka na kile mala od fabriky mizerne zladene vysuvanie spiatocky.
Jedine stastie ze pani ktora to vlastnila jazdila asi vlemi opatrne. Len len ze to o seba drzalo.
21:17:38
15.02.2021
15.02.2021

Eidy
-> SO545: No počkej, cínový drát je přece doporučený postup. A navic dost chytrej, bych řekl.
MVM 120S



