skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Škoda 120S rallye (1975)
(replika podle testu v časopise Svět Motorů)
V roce 2007 jsme se rozhodli postavit společně s tátou a bráchou co nejvěrnější repliku auta 120S Rallye a jako námět posloužil dobový článek ze Světa Motorů,kde bylo auto podrobeno testu. Zároveň jsem chtěl použít komponenty z novějších modelů (motor s hliníkovou hlavou +převodovka 5°,široký nápravy,.4P třmeny,posilovač,hřebenov é strmé řízení. V posledních letech jseme společně s Petrem Urbanem (Urbi) za jeho velkého přispění pracovali na konečné verzi motoru (1.3R) který byl dokončen v roce 2016. Na podzim 2016 proběhlo zajíždění a na jaře 2017 finální odladění.
Motor 1.3R: 1289ccm 75.5x72. k.p 12:1, Použit základ z Formule ŠKODA NF 1300 - upraven pro soutěžní použití,H ojnice,nová kliková hřídel 1.3Mpi,lehké pístní čepy,upravené písty Almet,odlehčená leštěná zdvihátka,Hlava motoru v úpravě Max od Petra Urbana, Utěsnění spalovacích prostorů metodou měděných kroužků,zakázkové těsnění vodního prostoru od Kalina Zlín,sání přes hlavu optimalizace délek a tvarů kužele kanálů Petr Urban,2xFajs 40DCOE,King regulátor tlaku paliva,nízkotlaká pumpa Facet, molitanové filtry Pipercross. Mazání z olejové vany SAE 10W/60.Chladič oleje Setrab. Rozdělovač kontaktní PAL Š110R,(upravená odstředivá regulace 130LR),cívka červená Bosch,zapalovací svíčky NGK Japan VX
Max.otáčky 7500ot/min.
Spojka: - Lamela závodní Rennsport kovokeramická,přítlačák ZF Sachs M190
Převodovka: - 5st.synchronní,alternativ ní úprava převodů s rovnými zuby, sériová rozvodovka bez samosvoru,mokré poloosy.
Podvozek: - vyztužená ramena,hřebenové řízení strmý pastorek, tlumiče HP, altern.(GAZ), přední stabilizátor 20mm
Kola: -Disky loukotě, pneu 175/70 R 13
-ARC, 175/60 R13 YOKOHAMA A539 Yokohama
Brzdy: - přední čtyřpístky +Ferodo DS 3000 - seriové kotouče
- vzadu bubny, pakny Beral
- DOT 4 Racing SRF
Interiér: -Kaplička,mechanický tlakoměr oleje,teploměr, otáčkoměr Smiths,pásy Moravan,2x tripmaster Halda,středový panel se spínačkou,intercom,lampič ka, ochraný demontovatelný dobový rám ,odpojovač baterie,hasičák.
Rampa: 2+2 světlomety Hella
Fotky ze skládání auta v roce 2008 a další info : www.skodateam.cz/Martasko va_120_S_Rallye
(replika podle testu v časopise Svět Motorů)
V roce 2007 jsme se rozhodli postavit společně s tátou a bráchou co nejvěrnější repliku auta 120S Rallye a jako námět posloužil dobový článek ze Světa Motorů,kde bylo auto podrobeno testu. Zároveň jsem chtěl použít komponenty z novějších modelů (motor s hliníkovou hlavou +převodovka 5°,široký nápravy,.4P třmeny,posilovač,hřebenov é strmé řízení. V posledních letech jseme společně s Petrem Urbanem (Urbi) za jeho velkého přispění pracovali na konečné verzi motoru (1.3R) který byl dokončen v roce 2016. Na podzim 2016 proběhlo zajíždění a na jaře 2017 finální odladění.
Motor 1.3R: 1289ccm 75.5x72. k.p 12:1, Použit základ z Formule ŠKODA NF 1300 - upraven pro soutěžní použití,H ojnice,nová kliková hřídel 1.3Mpi,lehké pístní čepy,upravené písty Almet,odlehčená leštěná zdvihátka,Hlava motoru v úpravě Max od Petra Urbana, Utěsnění spalovacích prostorů metodou měděných kroužků,zakázkové těsnění vodního prostoru od Kalina Zlín,sání přes hlavu optimalizace délek a tvarů kužele kanálů Petr Urban,2xFajs 40DCOE,King regulátor tlaku paliva,nízkotlaká pumpa Facet, molitanové filtry Pipercross. Mazání z olejové vany SAE 10W/60.Chladič oleje Setrab. Rozdělovač kontaktní PAL Š110R,(upravená odstředivá regulace 130LR),cívka červená Bosch,zapalovací svíčky NGK Japan VX
Max.otáčky 7500ot/min.
Spojka: - Lamela závodní Rennsport kovokeramická,přítlačák ZF Sachs M190
Převodovka: - 5st.synchronní,alternativ ní úprava převodů s rovnými zuby, sériová rozvodovka bez samosvoru,mokré poloosy.
Podvozek: - vyztužená ramena,hřebenové řízení strmý pastorek, tlumiče HP, altern.(GAZ), přední stabilizátor 20mm
Kola: -Disky loukotě, pneu 175/70 R 13
-ARC, 175/60 R13 YOKOHAMA A539 Yokohama
Brzdy: - přední čtyřpístky +Ferodo DS 3000 - seriové kotouče
- vzadu bubny, pakny Beral
- DOT 4 Racing SRF
Interiér: -Kaplička,mechanický tlakoměr oleje,teploměr, otáčkoměr Smiths,pásy Moravan,2x tripmaster Halda,středový panel se spínačkou,intercom,lampič ka, ochraný demontovatelný dobový rám ,odpojovač baterie,hasičák.
Rampa: 2+2 světlomety Hella
Fotky ze skládání auta v roce 2008 a další info : www.skodateam.cz/Martasko va_120_S_Rallye
MVM 120S - komentáře:
20:38:26
05.04.2018
05.04.2018
MVM
-> Tuner#2: Tak ono navařit matku 18x1,5 není zas taková věda. Spíš jsem čekal až bude dostupný AFR měřič bohatosti s LSU sondou za přijatelnou cenu a nemusel mi to vozit kamoš z USA. Ale ono ani to když nudeš lambdu mít neznamená že hned je vyhráno .. jediné co je že je to vše rychlejší a jednodušší pokud víš jak a co dál. Já to zabarvení mám taky podílem díky dodatečné aditvaci/nestandardnímu palivu když vím že ten moto bude trápenej na okruhu.
20:02:07
05.04.2018
05.04.2018
Tuner#2 - zrušená registrace
-> MVM 05.04.18 19:50:50: No tak asi nemáme možnosti jako kazdej, nota bene šroubení na lambdu začal dělat Bohousek až po nějaké době co jsem měl výfuk. Ono je to taky už pěkná řádka let...
19:50:50
05.04.2018
05.04.2018
MVM
-> Tuner#2: Tak snad každej kdo ladí používá širokopásmovou lambdu ne? Turbo ladiči 100% taky,ale ono je rozdil ladit turbo a obyč motor,a hlavně z jakých materiálú je poskládanej vnitřek a na jaký hodnotě se drží EGT. Turbomotor bude bohatější téměř vždycky - tam bych to na škodu neviděl - ale atmosféra jde vyladit pěkně. A duležitej je průběh bohatosti .. není to konstantní hodnota.
19:29:05
05.04.2018
05.04.2018
Tuner#2 - zrušená registrace
-> MVM 05.04.18 19:19:09: A jak toho chceš bez širokopásmové lambdy udělat? To raději černý výfuk než díru v pístu.
19:19:09
05.04.2018
05.04.2018
MVM
-> vhml: Z 95% je použitý palivo,směšovací poměr a teplota výfukových plynů. Pokud ten motor nebere nějak extra olej tak to zase takový saze nejsou. -> Milan 136: Živočich kterej zážehovej motor utopí v benzinu kvůli detonacím není ladič ale bud hovado nebo Barbar.. Určitě ne ladič. Maximálně tak ladit laťky v plotě na stejný mezírky mezi sebou..
19:41:05
03.04.2018
03.04.2018
Milan 136
-> Bery 03.04.18 11:01:11: hlavně to většinou všichni ladiči a turboladiči nakrmí, aby měli jistotu a nemuseli se bát děravých pístů
11:01:11
03.04.2018
03.04.2018
Bery
protože všichni nám hrnuli do hlavy že to musí být bohaty... tohle je seřízený a bohatý úplně akorát a krásně to pálí.
07:14:43
03.04.2018
03.04.2018
vhml
Spíš je mi divná kombinace hnědých svíček a hnědého výfuku. Já měl vždycky výfuk černej pokud jsem měl hnědý svíčky. Teď jsem dokonce vyndal z Mazdy svíčky skoro bílý a výfuk je taky černej. Tak nevím co si o tom myslet. Je pravda, že oba motory se nestydí vzít olej :-)
06:23:12
03.04.2018
03.04.2018
MVM
06:21:14
03.04.2018
03.04.2018
MVM
-> Eidy: Ale jo, zaleží na aditivaci a druhu benzinu,někdy i na druhu motorovýho oleje. Hodně patrný je právě u Porsche který krásně vypaluje koncovky.
21:03:43
02.04.2018
02.04.2018
Eidy
-> MVM: Týjo, hnědý výfuk jsem snad ještě nikdy neviděl.
20:00:25
02.04.2018
02.04.2018
Chali
-> MVM: Chtěl jsem jet,ale je brzo po Mostě a financí neni nazbyt
Výkonově na tom teda budu o dost hůř,jak motorově,tak tím mezi volantem a pedálama
Výkonově na tom teda budu o dost hůř,jak motorově,tak tím mezi volantem a pedálama
19:34:51
02.04.2018
02.04.2018
MVM
Video bude,jak se s tim poperu to dostat na YT. Žadná hitparáda jezdecky to není to přiznám,tři roky jsem tady nejel,na starých pneu s vysokým 175/70 profilem, ve dvou festovních lidech. Žilo si to v zatáčkách svým životem,ale tak super jsem si zajezdil,povozil taťku,škoda že nebylo víc menších aut s podobným výkonem.
Jinak první vlastně kilometry s novou keramickou lamelou - je to znát jen na rozjezd v nízkých otáčkách,jinak naprostá pecka.
Jinak první vlastně kilometry s novou keramickou lamelou - je to znát jen na rozjezd v nízkých otáčkách,jinak naprostá pecka.
19:19:01
02.04.2018
02.04.2018
MVM
Bylo dopoledne poměrně chladno,jel jsem Bosche ze starýho motoru a myslim že dobrý.
19:13:00
02.04.2018
02.04.2018
Tuner#2 - zrušená registrace
-> MVM 02.04.18 19:10:51: Pěkný to já mám černou botu jak je to bohatý. Bude video.
19:12:10
02.04.2018
02.04.2018
MOLSO
-> MVM: hezkyyy
19:10:51
02.04.2018
02.04.2018
MVM
Dneska dvě půlhodinky na okruhu v Brně. Takhle vypadá výfuk a svíčky na správně seřízeném motoru s karburátory FAJS.
21:55:09
30.12.2017
30.12.2017
MVM
-> Eidy: Znám tyhle spojky i vícelamelový z jiných aut.Tam právě mám v manuálu popis jak se poznají provozní podmínky (povrch dle zabarvení,struktura) A je potřeba aby si celá plocha sedla a nedělaly se přehřátý plošky.(Ty auta se nerozjedou pod 4000ot.Tak se rozjezdem dokáže spálit.) Těma podložkama si ladíš oblast přítlaku pružiny - s tim je potřeba pracovat indvidualně podle setrváku a přítlačáku. Mám tu něco na zkoušku..