skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Škoda 120S rallye (1975)
(replika podle testu v časopise Svět Motorů)
V roce 2007 jsme se rozhodli postavit společně s tátou a bráchou co nejvěrnější repliku auta 120S Rallye a jako námět posloužil dobový článek ze Světa Motorů,kde bylo auto podrobeno testu. Zároveň jsem chtěl použít komponenty z novějších modelů (motor s hliníkovou hlavou +převodovka 5°,široký nápravy,.4P třmeny,posilovač,hřebenov é strmé řízení. V posledních letech jseme společně s Petrem Urbanem (Urbi) za jeho velkého přispění pracovali na konečné verzi motoru (1.3R) který byl dokončen v roce 2016. Na podzim 2016 proběhlo zajíždění a na jaře 2017 finální odladění.
Motor 1.3R: 1289ccm 75.5x72. k.p 12:1, Použit základ z Formule ŠKODA NF 1300 - upraven pro soutěžní použití,H ojnice,nová kliková hřídel 1.3Mpi,lehké pístní čepy,upravené písty Almet,odlehčená leštěná zdvihátka,Hlava motoru v úpravě Max od Petra Urbana, Utěsnění spalovacích prostorů metodou měděných kroužků,zakázkové těsnění vodního prostoru od Kalina Zlín,sání přes hlavu optimalizace délek a tvarů kužele kanálů Petr Urban,2xFajs 40DCOE,King regulátor tlaku paliva,nízkotlaká pumpa Facet, molitanové filtry Pipercross. Mazání z olejové vany SAE 10W/60.Chladič oleje Setrab. Rozdělovač kontaktní PAL Š110R,(upravená odstředivá regulace 130LR),cívka červená Bosch,zapalovací svíčky NGK Japan VX
Max.otáčky 7500ot/min.
Spojka: - Lamela závodní Rennsport kovokeramická,přítlačák ZF Sachs M190
Převodovka: - 5st.synchronní,alternativ ní úprava převodů s rovnými zuby, sériová rozvodovka bez samosvoru,mokré poloosy.
Podvozek: - vyztužená ramena,hřebenové řízení strmý pastorek, tlumiče HP, altern.(GAZ), přední stabilizátor 20mm
Kola: -Disky loukotě, pneu 175/70 R 13
-ARC, 175/60 R13 YOKOHAMA A539 Yokohama
Brzdy: - přední čtyřpístky +Ferodo DS 3000 - seriové kotouče
- vzadu bubny, pakny Beral
- DOT 4 Racing SRF
Interiér: -Kaplička,mechanický tlakoměr oleje,teploměr, otáčkoměr Smiths,pásy Moravan,2x tripmaster Halda,středový panel se spínačkou,intercom,lampič ka, ochraný demontovatelný dobový rám ,odpojovač baterie,hasičák.
Rampa: 2+2 světlomety Hella
Fotky ze skládání auta v roce 2008 a další info : www.skodateam.cz/Martasko va_120_S_Rallye
(replika podle testu v časopise Svět Motorů)
V roce 2007 jsme se rozhodli postavit společně s tátou a bráchou co nejvěrnější repliku auta 120S Rallye a jako námět posloužil dobový článek ze Světa Motorů,kde bylo auto podrobeno testu. Zároveň jsem chtěl použít komponenty z novějších modelů (motor s hliníkovou hlavou +převodovka 5°,široký nápravy,.4P třmeny,posilovač,hřebenov é strmé řízení. V posledních letech jseme společně s Petrem Urbanem (Urbi) za jeho velkého přispění pracovali na konečné verzi motoru (1.3R) který byl dokončen v roce 2016. Na podzim 2016 proběhlo zajíždění a na jaře 2017 finální odladění.
Motor 1.3R: 1289ccm 75.5x72. k.p 12:1, Použit základ z Formule ŠKODA NF 1300 - upraven pro soutěžní použití,H ojnice,nová kliková hřídel 1.3Mpi,lehké pístní čepy,upravené písty Almet,odlehčená leštěná zdvihátka,Hlava motoru v úpravě Max od Petra Urbana, Utěsnění spalovacích prostorů metodou měděných kroužků,zakázkové těsnění vodního prostoru od Kalina Zlín,sání přes hlavu optimalizace délek a tvarů kužele kanálů Petr Urban,2xFajs 40DCOE,King regulátor tlaku paliva,nízkotlaká pumpa Facet, molitanové filtry Pipercross. Mazání z olejové vany SAE 10W/60.Chladič oleje Setrab. Rozdělovač kontaktní PAL Š110R,(upravená odstředivá regulace 130LR),cívka červená Bosch,zapalovací svíčky NGK Japan VX
Max.otáčky 7500ot/min.
Spojka: - Lamela závodní Rennsport kovokeramická,přítlačák ZF Sachs M190
Převodovka: - 5st.synchronní,alternativ ní úprava převodů s rovnými zuby, sériová rozvodovka bez samosvoru,mokré poloosy.
Podvozek: - vyztužená ramena,hřebenové řízení strmý pastorek, tlumiče HP, altern.(GAZ), přední stabilizátor 20mm
Kola: -Disky loukotě, pneu 175/70 R 13
-ARC, 175/60 R13 YOKOHAMA A539 Yokohama
Brzdy: - přední čtyřpístky +Ferodo DS 3000 - seriové kotouče
- vzadu bubny, pakny Beral
- DOT 4 Racing SRF
Interiér: -Kaplička,mechanický tlakoměr oleje,teploměr, otáčkoměr Smiths,pásy Moravan,2x tripmaster Halda,středový panel se spínačkou,intercom,lampič ka, ochraný demontovatelný dobový rám ,odpojovač baterie,hasičák.
Rampa: 2+2 světlomety Hella
Fotky ze skládání auta v roce 2008 a další info : www.skodateam.cz/Martasko va_120_S_Rallye
MVM 120S - komentáře:
20:19:40
12.01.2016
12.01.2016
Jindas
Krása! Radost pohledět!!!
01:23:01
10.01.2016
10.01.2016
djmaso
pěkná práce :)
20:47:40
31.12.2015
31.12.2015
Fabi
-> MVM: Dobře, budu se těšit, ale taky uvidím co kluci s KTM X-Bow budou chtít jet
20:19:53
31.12.2015
31.12.2015
MVM
-> Fabi: Jo to víš že byl,(mám na starosti Porsche Martini) Když budu mít čas - tak pokecáme pokud teda ty závody některý pojedem..
20:07:44
31.12.2015
31.12.2015
Fabi
-> MVM: Ano byl jsem to já :-) Ty jsi tam někde byl ? Doufám, že se někdy setkáme
19:53:33
31.12.2015
31.12.2015
MVM
-> Fabi: Dík, Tvý fáčko jsem myslím zahlídl v Brně (Slovenskej okr. pohár?? ) Nebo je mě to auto minimálně povědomý..
19:45:24
31.12.2015
31.12.2015
MajoLR
-> MVM 29.12.15 14:28:25: Toto nééééé...
19:39:55
31.12.2015
31.12.2015
Fabi
Nádherná precizní práce
14:28:25
29.12.2015
29.12.2015
MVM
-> vhml 29.12.15 11:38:04: Když se němci ožerou v kempu ,motoGP tady u Brnato vypadá podobně jako na videu. (ten stejnej motor mám v motorce a ty lidi nikdy nepochopím).
11:38:04
29.12.2015
29.12.2015
vhml
-> Milan 136 29.12.15 11:18:28: to doporučuju vyrazit někdy na Legendy a v noci si vyšlápnout nahoru na La Casa. Šilení italové tam mají ve stojanu motor z nějakýho Ritma. Baví se tím, že ho drží úplně do mrtva a když chtějí pořádnou atmosféru k ohňostrojům, tak jeden drží plnej a druhej leje do klapky olej z kanystru Když se to začne hřát tak nastoupí druhej frajer, co celej motor začne polejvat motor vodou. Samozřejmě pořád na plnej plyn.
11:18:28
29.12.2015
29.12.2015
Milan 136
-> MVM: já viděl kdysi v Brně na autosalonu motor už nevím z čeho bez vany a ventilového víka. Tůrovali ho a hadicí do něj lili horem vodu. Bylo tam milion lidí a šli jsme dál. Jak dlouho to trvalo nevím
11:14:23
29.12.2015
29.12.2015
MVM
-> Luky: Teď vážně.. bude tam normální klasická vana Ale kdysi dávno v reklamě na Slick50 amíci sundali vanu z nějaký V8 a rádoby jezdili po oválu bez oleje
11:06:49
29.12.2015
29.12.2015
Luky
-> MVM: když budeš jezdit úplně bez vany, tak to bude hodně suchej
10:47:21
29.12.2015
29.12.2015
MVM
-> Luky 29.12.15 10:45:54: Tak jestli chceš - vanu zaklápět nebudu .. bude suchej kártr..
10:45:54
29.12.2015
29.12.2015
Luky
-> MVM: já si přesně právě říkal, že je snad škoda tohle pak zaklopit a dát do auta
10:45:01
29.12.2015
29.12.2015
MVM
-> Eidy: Jo pane pravda,fotek mám desítky (kvůli dokumentaci pro sebe) .. piplám se s tím až "zbytečně" přehnaně. Ale mě to tak baví. Tyhle věci pak zvenčí nebudou vidět a bude to obyčejný motor z fáčka ve stovce... (Jj ve skleničce jsem měl víko z okolí Pálavy... tak snad jsou pístní čepy zajištěný )
09:58:05
29.12.2015
29.12.2015
Eidy
-> MVM: Parádní fotky. Obzvlášť s tou skleničkou pití. Jsem rád, že máš konečně čas se tomu věnovat.
08:29:49
28.12.2015
28.12.2015
MVM
-> mira76: Záleží na významu slova "lepší"
07:27:15
28.12.2015
28.12.2015
mira76
... nebylo by lepší když už si dal do toho tolik a energie(a jistě i financí) jít rovnou do většího objemu?