skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Škoda Rapid 130
rok výroby: 1985
původní barva: Bílá nyní Orientální oranžová
počet majitelů předemnou: 3
Karoserie:
- odstraněny okanpničky střechy, žlábky zavařeny a zacínovány (bohužel úprava předchozího majitele ne moje)
- vyvařena místa s mírnou korozí, vše dokonale ošetřeno Body 666 a Tlumexem, dutiny vystříkány Rezistinem
- všechny úchyty náprav vystuženy
- odstraněny trubky na zvedák a zavařen spodní lem prahu do jedné roviny
- plastové nárazníky svařeny do jednoho kusu a lakovány do černé matné
- na zadních a bočních sklech černé folie WrapStyle Zlín ( s atestem 8SD)
- zadní lampy (paraboly) nastříkány Chromem a nové kryty HirschCar
- boční polepy základ převzat z Fiatu Abarth, výroba Stickerz, montáž vlastní práce
- zpětná zrcátka Beskyd Sport v barvě auta
- kliky na dveřích z Felicie v barvě auta
- barva Orientální oranžová ze vzorníku AZNP (používaná na Škoda 110R v roce 1977 - 1980) autolakovna Ratiboř - Ševčík
Interiér:
- volant Rally (nástrojárna Kolín)
- sedačky Rapid (upravené - čalounictví Poličná)
- 3 bodové pásy Sparco
- zadní plata z DTD 16 mm očalouněná 4mm molitanem a černou autopotahovou látkou
- koberce lepené - šedý zátěžový koberec
- nové střešní okno
- autoradio Clarion
- ukazatel tlaku oleje, napětí a ampérmetr - Equus
- kontrolka řazení od ŘJ
- otáčkoměr Stacc
Přední náprava:
- kompletně vystužená ramena i nápravnice dle L/A
- tvrdé silentbloky od Pemita
- upravená geomtrie (závodní nastavení na vrchy - autoservis pan Plachý Loukov)
- pružiny 80kN (Tuner2)
- tlumiče GAZ schock (England)
- ložiska ZKL a ZVL + mazivo SKF
- náboje upraveny na rozteč 4x100 mm (Saky)
- řízení s ,,ostrým" pastorkem kretší o 1,5 ot. z rejdu do rejdu výroba Saky
- stabilizátor v tvrdých gumách od Pemita, stabilizator tl. 22 mm p. Svozil
- podložka pod stabilizátorem ocel 10 mm
- dokončení povrchu ramen a nápravnice Alkyton - žlutá
Zadní náprava:
- vystužená dle L/A
- pružiny od Fána o 40 mm kratší než kyvka
- tlumiče GAZ schock (England)
- ložiska ZKL a ZVL + mazivo SKF
- náboje vyrobeny na zakázku od Sakyho na rozteč 4x100 mm + kotoučová brzda
- na ramenech udělány ,,podvěsy"
Brzdy:
- přední kotouče Brembo tl. 22 mm vnitřkem chlazené (Saky)
- zadní kotouče Brembo tl. 12 mm vrtané (Speedpro)
- 4 pístové brzdiče s propojkou v předu
- destičky Ferodo DS 2500 v předu
- destičky Ferodo Premier - půlené v zadu
- brzdiče 4 pístové s přepážkou 2 pístky ruční brzda , 2 pístky provozní brzda
- omezovač brzdného účinku k zadní nápravě (Speedpro - Tilton)
- ruční brzda domácí výroby (základ origo ručka) váleček Girling 15,8 mm s nádržkou
- podtlakový brzdový posilovač Felicia včetně HBV (upravená karoserie v kufru + spojkový pedál)
Převodovka:
Aktuálně: 5Q Stálý převod 4,22 + dlouhá jednička
V zásobě 5Q SP 3,9 (2 ks) a 5Q SP 4,44 vše s dlouhou jedničkou a ocelovými víky dif.
Kompletní repas a úpravu převodovek provedl VRBA MOTORSPORT
www.vrbamotorsport.cz
- stálý převod 4,22
- nové origo synchrony
- dlouhá jednička 3,09 (Sixta)
- seřízení vůlí a přetěsnění
- zaslepený náhon tachometru
- rozpěrka 3. převodového stupně
- ocelové boční víka diferenciálu (Jan Kubíček)
- tmel Victor Reinz
- olej Mogul PP80
Motor:
- základ Škoda Fabia 1,4 8V
- blok převrtán pro vložky 78,6 na objem 1509 ccm (Chovanec)
- klika Fabia zdvih 78 mm - odsoustružené vyvažováky a udělaný zápich na ložisko, (Chovanec)
- upravené ojnice na pístní čep 18mm
- upravená Fábiová řemenice pro snímač polohy kliky a upravená na klínový řemen (Vrba)
- setrvavčník svrtaný ke klice a odlehčený
- hlava Felicie 50kW, srovnaná, zvětšené kanály, zabroušená sedla ventilů (Chovanec)
- těsnění pod hlavou (pan Kalina Zlín)
- olejová vana Š120, prsa Š130, olejové čerpadlo Š130 upravené na větší mazací tlak
- spojková lamela originální Škoda 190 mm a přítlačný talíř Sachs (Felicie 1,6)
- vačka 304 / 304
- výměník voda / olej ze Škody Felicie 1,9 D
- olejový filtr Fram PH3614
- olej Total Quartz Racing 10W60
- olejový cath tank
- nízkotlaké palivové čerpadlo Facet
- vysokotlaké čerpadlo MAGNETI MARELLI
- rovné Alu sání ala Weber
- vstřikovací čtyřklapka
- vzduchový filtr Piepr Cross 2x
- zapalovací svíčky Denso IridiumPower
- ŘJ IgniJet
- ocelové výfukové svody 4-2-1 a nerezový přičný tlumič nad příčku (Bouhuš Krejčí)
- svody omotány a výfuk omotány termo páskou
- startér Magneton 1kw s reduktorem
- alternátor Magneton 70A
Kola a pneu:
- O.Z. Racing Superlegra ET33, rozteč 4x100, barva černá
- Pneumtiky Extrém Tyres 185/55 semislick
Čokin Rapid - komentáře:
19:29:58
07.05.2013
07.05.2013
Pavel P..
-> Čokin: za komárů si třeba na tráboše čekal 10let
19:28:00
07.05.2013
07.05.2013
Čokin
-> Pavel P..: No nevím jestli je to správná cesta, at ho dají od 200. tis v základu a bude se to prodávat. Včera jsem četl nějaký článek o tom jak dlouho zákazník čeká na nové auto. U škodovky to bylo okolo 6 týdnu a ted cituji (pouze na Rapida si musíme počkat 8 týdnu, jelikož je to žádaný model). Docela jsem se zasmál připomělo mě to propagandu za komunistů ta ovšem měla opačný účel.
19:21:47
07.05.2013
07.05.2013
Pavel P..
-> Čokin: tak to víš.... nikdo ten trhák nekupuje tak to musej trochu zatraktivnit
19:17:59
07.05.2013
07.05.2013
Čokin
No to mám teda velkou radost........... už se těším až budu mít tu čest na semaforech
www.novinky.cz/auto/30122 7-skoda-na-tuningovem-sraz u-ukaze-sportovni-verzi-ra pidu.html
www.novinky.cz/auto/30122 7-skoda-na-tuningovem-sraz u-ukaze-sportovni-verzi-ra pidu.html
19:12:54
09.04.2013
09.04.2013
minno
-> Čokin: nj, dík za info, už som medzičasom ale aj sám zistil čo je to za gufero.
07:17:00
08.04.2013
08.04.2013
Čokin
-> minno: Je to originál gufero WV / Audy aspoň jsou na něm tyto znaky rozměr, tady je foto:
19:45:59
24.03.2013
24.03.2013
Čokin
-> Maťulo: To jen Tomáš dokumentuje opravu
19:33:32
24.03.2013
24.03.2013
Maťulo
-> Čokin: chlape bacha! na fotke 192 sa za tebou zakrada uchyl!
10:07:32
24.03.2013
24.03.2013
Mil@n
-> Vrba: Ahoj,kdyby jsi se s -> Luky: domluvil,mužu mu jí vzít v kvetnu k Plzni
10:03:45
24.03.2013
24.03.2013
Vrba
-> Luky: Kdyby jsi chtěl,můžu Ti takovou převodovku postavit.
10:50:42
20.03.2013
20.03.2013
Luky
-> Čokin: jaj, to je škoda že jsem na tenhle verdikt čekal přes dva měsíce
No nic, jdu shánět dál...
No nic, jdu shánět dál...
20:13:38
18.03.2013
18.03.2013
Čokin
-> Luky: Tak převodovka je na mokré poloosy aspon ta od Dušana, ty jsi chtěl suché že? Pak tam mám 2ks 3,9ky.
-> minno: Na gufero jsem se zatím nedíval tento víkend mrknu.
-> minno: Na gufero jsem se zatím nedíval tento víkend mrknu.
10:16:34
18.03.2013
18.03.2013
Luky
A převodovku?
10:10:39
18.03.2013
18.03.2013
minno
-> Čokin 27.02.13 19:40:12: pozrel si to gufero?
14:06:50
05.03.2013
05.03.2013
Luky
-> Čokin 02.03.13 13:36:12: tak jak to dopadlo? Bude z toho něco, nebo mám shánět jinde?
09:38:53
05.03.2013
05.03.2013
Nwkt
-> Vrba: Ani jedno
08:20:36
05.03.2013
05.03.2013
Vrba
-> TTomas: Ten,kdo chodí každej týden chlastat,to taky nepočítá.Co je smysluplnejsi?
13:42:14
02.03.2013
02.03.2013
TTomas
-> Čokin: No ja jsme prave v klidu, protoze to nepocitam:D
13:37:37
02.03.2013
02.03.2013
Čokin
-> TTomas: Taky začínám být z toho nervozní
13:36:12
02.03.2013
02.03.2013
Čokin
-> Luky: -> Čokin: Mrknu, mrknu!