skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Škoda Rapid 130
rok výroby: 1985
původní barva: Bílá nyní Orientální oranžová
počet majitelů předemnou: 3
Karoserie:
- odstraněny okanpničky střechy, žlábky zavařeny a zacínovány (bohužel úprava předchozího majitele ne moje)
- vyvařena místa s mírnou korozí, vše dokonale ošetřeno Body 666 a Tlumexem, dutiny vystříkány Rezistinem
- všechny úchyty náprav vystuženy
- odstraněny trubky na zvedák a zavařen spodní lem prahu do jedné roviny
- plastové nárazníky svařeny do jednoho kusu a lakovány do černé matné
- na zadních a bočních sklech černé folie WrapStyle Zlín ( s atestem 8SD)
- zadní lampy (paraboly) nastříkány Chromem a nové kryty HirschCar
- boční polepy základ převzat z Fiatu Abarth, výroba Stickerz, montáž vlastní práce
- zpětná zrcátka Beskyd Sport v barvě auta
- kliky na dveřích z Felicie v barvě auta
- barva Orientální oranžová ze vzorníku AZNP (používaná na Škoda 110R v roce 1977 - 1980) autolakovna Ratiboř - Ševčík
Interiér:
- volant Rally (nástrojárna Kolín)
- sedačky Rapid (upravené - čalounictví Poličná)
- 3 bodové pásy Sparco
- zadní plata z DTD 16 mm očalouněná 4mm molitanem a černou autopotahovou látkou
- koberce lepené - šedý zátěžový koberec
- nové střešní okno
- autoradio Clarion
- ukazatel tlaku oleje, napětí a ampérmetr - Equus
- kontrolka řazení od ŘJ
- otáčkoměr Stacc
Přední náprava:
- kompletně vystužená ramena i nápravnice dle L/A
- tvrdé silentbloky od Pemita
- upravená geomtrie (závodní nastavení na vrchy - autoservis pan Plachý Loukov)
- pružiny 80kN (Tuner2)
- tlumiče GAZ schock (England)
- ložiska ZKL a ZVL + mazivo SKF
- náboje upraveny na rozteč 4x100 mm (Saky)
- řízení s ,,ostrým" pastorkem kretší o 1,5 ot. z rejdu do rejdu výroba Saky
- stabilizátor v tvrdých gumách od Pemita, stabilizator tl. 22 mm p. Svozil
- podložka pod stabilizátorem ocel 10 mm
- dokončení povrchu ramen a nápravnice Alkyton - žlutá
Zadní náprava:
- vystužená dle L/A
- pružiny od Fána o 40 mm kratší než kyvka
- tlumiče GAZ schock (England)
- ložiska ZKL a ZVL + mazivo SKF
- náboje vyrobeny na zakázku od Sakyho na rozteč 4x100 mm + kotoučová brzda
- na ramenech udělány ,,podvěsy"
Brzdy:
- přední kotouče Brembo tl. 22 mm vnitřkem chlazené (Saky)
- zadní kotouče Brembo tl. 12 mm vrtané (Speedpro)
- 4 pístové brzdiče s propojkou v předu
- destičky Ferodo DS 2500 v předu
- destičky Ferodo Premier - půlené v zadu
- brzdiče 4 pístové s přepážkou 2 pístky ruční brzda , 2 pístky provozní brzda
- omezovač brzdného účinku k zadní nápravě (Speedpro - Tilton)
- ruční brzda domácí výroby (základ origo ručka) váleček Girling 15,8 mm s nádržkou
- podtlakový brzdový posilovač Felicia včetně HBV (upravená karoserie v kufru + spojkový pedál)
Převodovka:
Aktuálně: 5Q Stálý převod 4,22 + dlouhá jednička
V zásobě 5Q SP 3,9 (2 ks) a 5Q SP 4,44 vše s dlouhou jedničkou a ocelovými víky dif.
Kompletní repas a úpravu převodovek provedl VRBA MOTORSPORT
www.vrbamotorsport.cz
- stálý převod 4,22
- nové origo synchrony
- dlouhá jednička 3,09 (Sixta)
- seřízení vůlí a přetěsnění
- zaslepený náhon tachometru
- rozpěrka 3. převodového stupně
- ocelové boční víka diferenciálu (Jan Kubíček)
- tmel Victor Reinz
- olej Mogul PP80
Motor:
- základ Škoda Fabia 1,4 8V
- blok převrtán pro vložky 78,6 na objem 1509 ccm (Chovanec)
- klika Fabia zdvih 78 mm - odsoustružené vyvažováky a udělaný zápich na ložisko, (Chovanec)
- upravené ojnice na pístní čep 18mm
- upravená Fábiová řemenice pro snímač polohy kliky a upravená na klínový řemen (Vrba)
- setrvavčník svrtaný ke klice a odlehčený
- hlava Felicie 50kW, srovnaná, zvětšené kanály, zabroušená sedla ventilů (Chovanec)
- těsnění pod hlavou (pan Kalina Zlín)
- olejová vana Š120, prsa Š130, olejové čerpadlo Š130 upravené na větší mazací tlak
- spojková lamela originální Škoda 190 mm a přítlačný talíř Sachs (Felicie 1,6)
- vačka 304 / 304
- výměník voda / olej ze Škody Felicie 1,9 D
- olejový filtr Fram PH3614
- olej Total Quartz Racing 10W60
- olejový cath tank
- nízkotlaké palivové čerpadlo Facet
- vysokotlaké čerpadlo MAGNETI MARELLI
- rovné Alu sání ala Weber
- vstřikovací čtyřklapka
- vzduchový filtr Piepr Cross 2x
- zapalovací svíčky Denso IridiumPower
- ŘJ IgniJet
- ocelové výfukové svody 4-2-1 a nerezový přičný tlumič nad příčku (Bouhuš Krejčí)
- svody omotány a výfuk omotány termo páskou
- startér Magneton 1kw s reduktorem
- alternátor Magneton 70A
Kola a pneu:
- O.Z. Racing Superlegra ET33, rozteč 4x100, barva černá
- Pneumtiky Extrém Tyres 185/55 semislick
Čokin Rapid - komentáře:
10:18:42
11.11.2013
11.11.2013
Vrba
-> Alenka: Cukaní zatím stale je. Udělal jsem ještě pár změn,ale nebyla příležitost to vyzkoušet. Já doufam,ze se to vyresi...nerad bych to prijal jako vlastnost.
10:04:15
11.11.2013
11.11.2013
Alenka
To vypada skoro jako ten muj bastl
Jsem zvedavy, jestli se vam podari vyresit to obcasne vynechavani.
Planuje se casem i nejaka zatezova regulace?
Jsem zvedavy, jestli se vam podari vyresit to obcasne vynechavani.
Planuje se casem i nejaka zatezova regulace?
09:53:08
11.11.2013
11.11.2013
Vrba
-> Čokin: Krásná fotka s tím drátovím
21:23:40
02.11.2013
02.11.2013
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Čokin: OK, díky za zprávu počítám s tím
18:58:38
02.11.2013
02.11.2013
Čokin
-> Tuner#2: Dostal jsem se k netu až dnes ráno, trošku jsem na to v tom pracovním shonu zapomněl, peníze jsem poslal, v pondělí ráno by měli být na účtě.
23:47:00
01.11.2013
01.11.2013
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Čokin: Máš mail, pokud neodpovíš do neděle, vypadáváš z objednávky pružin.
18:10:56
20.10.2013
20.10.2013
Vrba
-> Dušan: Uvidíme,dle meho nazoru je tam co dohánět i nahoře a hlavne to sladit k použití nějakého rozumného benzínu.
14:46:04
20.10.2013
20.10.2013
Dušan
-> Vrba: zajímá mě jak se to bude chovat ve všech režimech. hlavně spodek.
11:27:36
20.10.2013
20.10.2013
Vrba
-> Dušan: Tenhle týden budu upravovat komponenty,takze az v dalších týdnech bude montáž. Záleží jak bude mit cokin cas.
10:40:01
20.10.2013
20.10.2013
Dušan
Toto je karta vozu a ne karta na hadky. Vse presunuto do hadek. Ted uz jen brblejte o aute.
A jen tak jak to jezdi ? Uz je elektrika komplet ?
A jen tak jak to jezdi ? Uz je elektrika komplet ?
22:26:20
25.06.2013
25.06.2013
Qatro
-> Dušan 25.06.13 15:27:29: Volal mě někdo??
22:22:04
25.06.2013
25.06.2013
minno
-> Dušan 25.06.13 15:27:29: časom
-> Čokin: rýchloupínaky nie
-> Čokin: rýchloupínaky nie
19:14:38
25.06.2013
25.06.2013
Čokin
-> Dušan: Minno je jeden z těch co má motor taky na křídlovkách matkách
15:27:29
25.06.2013
25.06.2013
Dušan
-> minno: ja ti to rikal Jaromire :) dej tam ten MPI setrvak.
14:31:15
25.06.2013
25.06.2013
minno
-> Vrba: to asi áno, ale elektronika je elektronika :)
12:26:57
24.06.2013
24.06.2013
Vrba
-> minno: Tvůj motor nebude mít tak vysoké nároky. Tím ho nechci nijak snižovat,ale myslím,že si s ním poradí i rozdělovač :-)
12:19:20
24.06.2013
24.06.2013
minno
-> Vrba: to som zvedavý, potom si to dám aj ja :D
12:05:01
24.06.2013
24.06.2013
Vrba
-> minno: uvidíš ten level
08:06:59
24.06.2013
24.06.2013
minno
-> Čokin 23.06.13 18:49:13: čo si vymyslel?
06:48:50
24.06.2013
24.06.2013
Dušan
-> Čokin: ja to rikam porad ze takovy veci moc rozdelovac nepokryje.