
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Škoda Rapid 130
rok výroby: 1985
původní barva: Bílá nyní Orientální oranžová
počet majitelů předemnou: 3
Karoserie:
- odstraněny okanpničky střechy, žlábky zavařeny a zacínovány (bohužel úprava předchozího majitele ne moje)
- vyvařena místa s mírnou korozí, vše dokonale ošetřeno Body 666 a Tlumexem, dutiny vystříkány Rezistinem
- všechny úchyty náprav vystuženy
- odstraněny trubky na zvedák a zavařen spodní lem prahu do jedné roviny
- plastové nárazníky svařeny do jednoho kusu a lakovány do černé matné
- na zadních a bočních sklech černé folie WrapStyle Zlín ( s atestem 8SD)
- zadní lampy (paraboly) nastříkány Chromem a nové kryty HirschCar
- boční polepy základ převzat z Fiatu Abarth, výroba Stickerz, montáž vlastní práce
- zpětná zrcátka Beskyd Sport v barvě auta
- kliky na dveřích z Felicie v barvě auta
- barva Orientální oranžová ze vzorníku AZNP (používaná na Škoda 110R v roce 1977 - 1980) autolakovna Ratiboř - Ševčík
Interiér:
- volant Rally (nástrojárna Kolín)
- sedačky Rapid (upravené - čalounictví Poličná)
- 3 bodové pásy Sparco
- zadní plata z DTD 16 mm očalouněná 4mm molitanem a černou autopotahovou látkou
- koberce lepené - šedý zátěžový koberec
- nové střešní okno
- autoradio Clarion
- ukazatel tlaku oleje, napětí a ampérmetr - Equus
- kontrolka řazení od ŘJ
- otáčkoměr Stacc
Přední náprava:
- kompletně vystužená ramena i nápravnice dle L/A
- tvrdé silentbloky od Pemita
- upravená geomtrie (závodní nastavení na vrchy - autoservis pan Plachý Loukov)
- pružiny 80kN (Tuner2)
- tlumiče GAZ schock (England)
- ložiska ZKL a ZVL + mazivo SKF
- náboje upraveny na rozteč 4x100 mm (Saky)
- řízení s ,,ostrým" pastorkem kretší o 1,5 ot. z rejdu do rejdu výroba Saky
- stabilizátor v tvrdých gumách od Pemita, stabilizator tl. 22 mm p. Svozil
- podložka pod stabilizátorem ocel 10 mm
- dokončení povrchu ramen a nápravnice Alkyton - žlutá
Zadní náprava:
- vystužená dle L/A
- pružiny od Fána o 40 mm kratší než kyvka
- tlumiče GAZ schock (England)
- ložiska ZKL a ZVL + mazivo SKF
- náboje vyrobeny na zakázku od Sakyho na rozteč 4x100 mm + kotoučová brzda
- na ramenech udělány ,,podvěsy"
Brzdy:
- přední kotouče Brembo tl. 22 mm vnitřkem chlazené (Saky)
- zadní kotouče Brembo tl. 12 mm vrtané (Speedpro)
- 4 pístové brzdiče s propojkou v předu
- destičky Ferodo DS 2500 v předu
- destičky Ferodo Premier - půlené v zadu
- brzdiče 4 pístové s přepážkou 2 pístky ruční brzda , 2 pístky provozní brzda
- omezovač brzdného účinku k zadní nápravě (Speedpro - Tilton)
- ruční brzda domácí výroby (základ origo ručka) váleček Girling 15,8 mm s nádržkou
- podtlakový brzdový posilovač Felicia včetně HBV (upravená karoserie v kufru + spojkový pedál)
Převodovka:
Aktuálně: 5Q Stálý převod 4,22 + dlouhá jednička
V zásobě 5Q SP 3,9 (2 ks) a 5Q SP 4,44 vše s dlouhou jedničkou a ocelovými víky dif.
Kompletní repas a úpravu převodovek provedl VRBA MOTORSPORT
www.vrbamotorsport.cz
- stálý převod 4,22
- nové origo synchrony
- dlouhá jednička 3,09 (Sixta)
- seřízení vůlí a přetěsnění
- zaslepený náhon tachometru
- rozpěrka 3. převodového stupně
- ocelové boční víka diferenciálu (Jan Kubíček)
- tmel Victor Reinz
- olej Mogul PP80
Motor:
- základ Škoda Fabia 1,4 8V
- blok převrtán pro vložky 78,6 na objem 1509 ccm (Chovanec)
- klika Fabia zdvih 78 mm - odsoustružené vyvažováky a udělaný zápich na ložisko, (Chovanec)
- upravené ojnice na pístní čep 18mm
- upravená Fábiová řemenice pro snímač polohy kliky a upravená na klínový řemen (Vrba)
- setrvavčník svrtaný ke klice a odlehčený
- hlava Felicie 50kW, srovnaná, zvětšené kanály, zabroušená sedla ventilů (Chovanec)
- těsnění pod hlavou (pan Kalina Zlín)
- olejová vana Š120, prsa Š130, olejové čerpadlo Š130 upravené na větší mazací tlak
- spojková lamela originální Škoda 190 mm a přítlačný talíř Sachs (Felicie 1,6)
- vačka 304 / 304
- výměník voda / olej ze Škody Felicie 1,9 D
- olejový filtr Fram PH3614
- olej Total Quartz Racing 10W60
- olejový cath tank
- nízkotlaké palivové čerpadlo Facet
- vysokotlaké čerpadlo MAGNETI MARELLI
- rovné Alu sání ala Weber
- vstřikovací čtyřklapka
- vzduchový filtr Piepr Cross 2x
- zapalovací svíčky Denso IridiumPower
- ŘJ IgniJet
- ocelové výfukové svody 4-2-1 a nerezový přičný tlumič nad příčku (Bouhuš Krejčí)
- svody omotány a výfuk omotány termo páskou
- startér Magneton 1kw s reduktorem
- alternátor Magneton 70A
Kola a pneu:
- O.Z. Racing Superlegra ET33, rozteč 4x100, barva černá
- Pneumtiky Extrém Tyres 185/55 semislick
Čokin Rapid - komentáře:
-> Čokin: bylo mi potěšením 

-> Antony: Ty to máš taky parádní, děkuju za posez rád zkouším i jiné škodovky jak se v nich sedí
Budu se těšit někdy příště až zase dáme řeč
P.S. gumy Ti závidím


P.S. gumy Ti závidím

-> Čokin: Máš to moc pěkný, ještě jednou gratulace k výsledkům a rád jsem tě poznal 

-> Čokin: Parta tam byla dobrá, tolika virtáků jsem ani nečekal a to jsem ještě všechny nepoznal. Svezení nevadí, mě to napadlo až když jsem se jel najíst, ale věděl jsem, že auto stávkuje, tak jsem to nechal aby jsi raději dojel. Na Pohofest určitě nepojedu budu v práci. Snad jinde.
Jinak slušný výkon, to bych nedal a ještě odřídit takovou štreku. Já byl unavený už při přebírání poháru a to jsem nic nevypil
Jinak slušný výkon, to bych nedal a ještě odřídit takovou štreku. Já byl unavený už při přebírání poháru a to jsem nic nevypil

-> Čokin 23.06.14 23:25:26: slušnej výkon. My se vykutáleli z chatek až kolem poledního.
-> vhml:
V neděli:
7:00.....0,8
8:00.....0,6
9:00.....0,5
10:00...0,3 (čas odjezdu)
12:00....0,1 (Praha)

V neděli:
7:00.....0,8
8:00.....0,6
9:00.....0,5
10:00...0,3 (čas odjezdu)
12:00....0,1 (Praha)






-> Čokin 23.06.14 21:20:03: chudák kluk byl z tmelení mezinárodních vztahů zelenej ještě odpoledne 
Ale akce dobrá no :-)

Ale akce dobrá no :-)
-> minno: zatím stále nevím......něco jako studený spoj....
-> Čokin: aký bol problém s elektrikou?
-> Mates: Díky za pochvalu, sraz byl super a udělala se tam i dobrá parta......tak nějak bych řekl, že se stmelili česko/moravské vztahy
Sraz jsme si užili i přes problémy s elektrikou, byla prostě suprová atmosféra.
Dost mě mrzí, že jsem Tě nesvezl tak jak jsem sliboval (chtěl jsem povozit více lidí), ale hold technika byla proti.
Tak snad to vynahradím jindy, ted se budu snažit máknout, aby bylo auto na Pohofest OK a doufám, že se tam uvidíme (nebo někde jinde)

Dost mě mrzí, že jsem Tě nesvezl tak jak jsem sliboval (chtěl jsem povozit více lidí), ale hold technika byla proti.
Tak snad to vynahradím jindy, ted se budu snažit máknout, aby bylo auto na Pohofest OK a doufám, že se tam uvidíme (nebo někde jinde)

-> Čokin: Čau Honzo, máš to nádherné
, škoda jen, že technika trochu stávkovala, ale jízda za tebou byla boží, když jsi mě i ostatní auta předjížděl, ten řev to byla paráda. Doufám, že se na dalším srazu opět potkáme i s Vrbou a jeho autem.

-> Tuner#2: Ještě ne, nějak jsem nestíhal. Chtěl bych to zvládnout v průběhu tohoto měsíce.
-> Čokin: Uz mas vzadu ty tvrdsi pruziny odeme?
-> vhml: To jen pro zvláštní závodní příležitosti dávám trubku jinak jezdím tlumič. Moc pomalá trat na pořádný bok, ale to přetočení to tam původně nepatří byla to první jízda a nějak jsem to přetáhl a než se tam rovnat na zpátečku tak už jsem to radši dotočil 

-> Čokin 13.05.14 19:42:10: takovej pěknej slalom a žádnej pořádnej bok jo?
Ale zvuk to má krásně čistej, jen ta celková hlučnost by mi asi srala :-)

Ale zvuk to má krásně čistej, jen ta celková hlučnost by mi asi srala :-)
-> Čokin 13.05.14 19:42:10: Brutální zvuk, krása 
