skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Škoda Rapid 130
rok výroby: 1985
původní barva: Bílá nyní Orientální oranžová
počet majitelů předemnou: 3
Karoserie:
- odstraněny okanpničky střechy, žlábky zavařeny a zacínovány (bohužel úprava předchozího majitele ne moje)
- vyvařena místa s mírnou korozí, vše dokonale ošetřeno Body 666 a Tlumexem, dutiny vystříkány Rezistinem
- všechny úchyty náprav vystuženy
- odstraněny trubky na zvedák a zavařen spodní lem prahu do jedné roviny
- plastové nárazníky svařeny do jednoho kusu a lakovány do černé matné
- na zadních a bočních sklech černé folie WrapStyle Zlín ( s atestem 8SD)
- zadní lampy (paraboly) nastříkány Chromem a nové kryty HirschCar
- boční polepy základ převzat z Fiatu Abarth, výroba Stickerz, montáž vlastní práce
- zpětná zrcátka Beskyd Sport v barvě auta
- kliky na dveřích z Felicie v barvě auta
- barva Orientální oranžová ze vzorníku AZNP (používaná na Škoda 110R v roce 1977 - 1980) autolakovna Ratiboř - Ševčík
Interiér:
- volant Rally (nástrojárna Kolín)
- sedačky Rapid (upravené - čalounictví Poličná)
- 3 bodové pásy Sparco
- zadní plata z DTD 16 mm očalouněná 4mm molitanem a černou autopotahovou látkou
- koberce lepené - šedý zátěžový koberec
- nové střešní okno
- autoradio Clarion
- ukazatel tlaku oleje, napětí a ampérmetr - Equus
- kontrolka řazení od ŘJ
- otáčkoměr Stacc
Přední náprava:
- kompletně vystužená ramena i nápravnice dle L/A
- tvrdé silentbloky od Pemita
- upravená geomtrie (závodní nastavení na vrchy - autoservis pan Plachý Loukov)
- pružiny 80kN (Tuner2)
- tlumiče GAZ schock (England)
- ložiska ZKL a ZVL + mazivo SKF
- náboje upraveny na rozteč 4x100 mm (Saky)
- řízení s ,,ostrým" pastorkem kretší o 1,5 ot. z rejdu do rejdu výroba Saky
- stabilizátor v tvrdých gumách od Pemita, stabilizator tl. 22 mm p. Svozil
- podložka pod stabilizátorem ocel 10 mm
- dokončení povrchu ramen a nápravnice Alkyton - žlutá
Zadní náprava:
- vystužená dle L/A
- pružiny od Fána o 40 mm kratší než kyvka
- tlumiče GAZ schock (England)
- ložiska ZKL a ZVL + mazivo SKF
- náboje vyrobeny na zakázku od Sakyho na rozteč 4x100 mm + kotoučová brzda
- na ramenech udělány ,,podvěsy"
Brzdy:
- přední kotouče Brembo tl. 22 mm vnitřkem chlazené (Saky)
- zadní kotouče Brembo tl. 12 mm vrtané (Speedpro)
- 4 pístové brzdiče s propojkou v předu
- destičky Ferodo DS 2500 v předu
- destičky Ferodo Premier - půlené v zadu
- brzdiče 4 pístové s přepážkou 2 pístky ruční brzda , 2 pístky provozní brzda
- omezovač brzdného účinku k zadní nápravě (Speedpro - Tilton)
- ruční brzda domácí výroby (základ origo ručka) váleček Girling 15,8 mm s nádržkou
- podtlakový brzdový posilovač Felicia včetně HBV (upravená karoserie v kufru + spojkový pedál)
Převodovka:
Aktuálně: 5Q Stálý převod 4,22 + dlouhá jednička
V zásobě 5Q SP 3,9 (2 ks) a 5Q SP 4,44 vše s dlouhou jedničkou a ocelovými víky dif.
Kompletní repas a úpravu převodovek provedl VRBA MOTORSPORT
www.vrbamotorsport.cz
- stálý převod 4,22
- nové origo synchrony
- dlouhá jednička 3,09 (Sixta)
- seřízení vůlí a přetěsnění
- zaslepený náhon tachometru
- rozpěrka 3. převodového stupně
- ocelové boční víka diferenciálu (Jan Kubíček)
- tmel Victor Reinz
- olej Mogul PP80
Motor:
- základ Škoda Fabia 1,4 8V
- blok převrtán pro vložky 78,6 na objem 1509 ccm (Chovanec)
- klika Fabia zdvih 78 mm - odsoustružené vyvažováky a udělaný zápich na ložisko, (Chovanec)
- upravené ojnice na pístní čep 18mm
- upravená Fábiová řemenice pro snímač polohy kliky a upravená na klínový řemen (Vrba)
- setrvavčník svrtaný ke klice a odlehčený
- hlava Felicie 50kW, srovnaná, zvětšené kanály, zabroušená sedla ventilů (Chovanec)
- těsnění pod hlavou (pan Kalina Zlín)
- olejová vana Š120, prsa Š130, olejové čerpadlo Š130 upravené na větší mazací tlak
- spojková lamela originální Škoda 190 mm a přítlačný talíř Sachs (Felicie 1,6)
- vačka 304 / 304
- výměník voda / olej ze Škody Felicie 1,9 D
- olejový filtr Fram PH3614
- olej Total Quartz Racing 10W60
- olejový cath tank
- nízkotlaké palivové čerpadlo Facet
- vysokotlaké čerpadlo MAGNETI MARELLI
- rovné Alu sání ala Weber
- vstřikovací čtyřklapka
- vzduchový filtr Piepr Cross 2x
- zapalovací svíčky Denso IridiumPower
- ŘJ IgniJet
- ocelové výfukové svody 4-2-1 a nerezový přičný tlumič nad příčku (Bouhuš Krejčí)
- svody omotány a výfuk omotány termo páskou
- startér Magneton 1kw s reduktorem
- alternátor Magneton 70A
Kola a pneu:
- O.Z. Racing Superlegra ET33, rozteč 4x100, barva černá
- Pneumtiky Extrém Tyres 185/55 semislick
Čokin Rapid - komentáře:
-> Šediváček: Čas mě vysledovala kámoška, která během měření nahlížela přes rameno na časomíru. Ono to nejede špatně ani se stávajícím Sedrem hlavně cestu na Pohofest jsem jel za 7,5 litru. Dělám teď na sání pro motokarbce, ale laborovat s tím budu až po sezoně teď do toho nechci vrtat před Chorvatskem.
od Vény: -> Čokin: Zdar. Kde jsi našel ten čas a dá se tomu věřit? Na stránkách Pohofestu jsem to nenašel a tady ještě výsledky nejsou. Ale pokud to souhlasí, tak já měl 16:77 podle Myschaka, když jsme tam přehrabovali lejstra po vyhlášení a to je defakto stejný čas jako na Běšinách. Nechce se mě věřit, že bych tě pojel s tou mojí, s kterou sem věčně nespokojenej
A abych si nakonec ty speciály nezasloužil, to by mě nasralo
S ohledem na převody by si měl tak 110-115koní a to musí dát víc ten motor - nevim, jaký máš teda úpravy. Jinak kdybys chtěl, ozvy se a klidně nějaký krmení vymyslíme, ale aby to jelo, nepojede to pak za pár. I když na málo plynu a s možnostma odladění co máš, bych se spotřeby vážně nebál, nesměl by si na to šlapat
Mě osobně by taky zajímalo, jak by zahraniční karbec běhal co se týká odladění jaký má mít. Já lítam jenom do kopců
Vena.




-> Eidy: 

-> minno: Málo ovsa.

-> Čokin: čo je s krmením?
-> vhml: Furt jsou tam rezervy, momentálně hlavně v krmení.
-> Čokin 15.07.14 21:58:12: pěkně to jede
-> Marcius: To by vyšlo na stejno

-> Čokin: k tomu výfuku - líbila se mi hláška jednoho kluka, že by ti měli měřit hluk na opačném konci areálu 

-> Eidy: Tak za slalom a sprint ne
Audio jsem vážně nečekal a spíše jsem se přihlásil z recese (o to větší překvapení pro mě bylo 2. místo, ale přisuzuju to menší účasti a hlavně malé odvaze jiných se přihlásit do soutěží a sraz si užít naplno).
No a u výfucku tam jsem se trošku trapně cítil, ale na druhou stranu představení s trubkou mělo nejednoho diváka a motor málem odešel na procházku jak byl v omezovači, takže vlastně proč ne
Hold byla letos asi malá konkurence nebo někteří neměli naladěno........... já si to vybral i za Běšiny

No a u výfucku tam jsem se trošku trapně cítil, ale na druhou stranu představení s trubkou mělo nejednoho diváka a motor málem odešel na procházku jak byl v omezovači, takže vlastně proč ne

Hold byla letos asi malá konkurence nebo někteří neměli naladěno........... já si to vybral i za Běšiny

-> Čokin: Není ti blbý vysbírat všechny diplomy?
Gratuluju.

Gratuluju.

-> Čokin: bylo mi potěšením 

-> Antony: Ty to máš taky parádní, děkuju za posez rád zkouším i jiné škodovky jak se v nich sedí
Budu se těšit někdy příště až zase dáme řeč
P.S. gumy Ti závidím


P.S. gumy Ti závidím

-> Čokin: Máš to moc pěkný, ještě jednou gratulace k výsledkům a rád jsem tě poznal 

-> Čokin: Parta tam byla dobrá, tolika virtáků jsem ani nečekal a to jsem ještě všechny nepoznal. Svezení nevadí, mě to napadlo až když jsem se jel najíst, ale věděl jsem, že auto stávkuje, tak jsem to nechal aby jsi raději dojel. Na Pohofest určitě nepojedu budu v práci. Snad jinde.
Jinak slušný výkon, to bych nedal a ještě odřídit takovou štreku. Já byl unavený už při přebírání poháru a to jsem nic nevypil
Jinak slušný výkon, to bych nedal a ještě odřídit takovou štreku. Já byl unavený už při přebírání poháru a to jsem nic nevypil

-> Čokin 23.06.14 23:25:26: slušnej výkon. My se vykutáleli z chatek až kolem poledního.
-> vhml:
V neděli:
7:00.....0,8
8:00.....0,6
9:00.....0,5
10:00...0,3 (čas odjezdu)
12:00....0,1 (Praha)

V neděli:
7:00.....0,8
8:00.....0,6
9:00.....0,5
10:00...0,3 (čas odjezdu)
12:00....0,1 (Praha)






-> Čokin 23.06.14 21:20:03: chudák kluk byl z tmelení mezinárodních vztahů zelenej ještě odpoledne 
Ale akce dobrá no :-)

Ale akce dobrá no :-)