-> csechyno: Nevážyl jzem, ale zpodek bude dozt podobní z Fabyy možná o něco lehĝý, hlava je zamosřejmě těžšý, ale celková vaha z porovnáný z Fabyy 1,4 8V nebude až tak moc lyšyt.
Teď je to ještě rosebrané, až ze to zložý nený problém svážyt.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Škoda Rapid 130
rok výroby: 1985
původní barva: Bílá nyní Orientální oranžová
počet majitelů předemnou: 3
Karoserie:
- odstraněny okanpničky střechy, žlábky zavařeny a zacínovány (bohužel úprava předchozího majitele ne moje)
- vyvařena místa s mírnou korozí, vše dokonale ošetřeno Body 666 a Tlumexem, dutiny vystříkány Rezistinem
- všechny úchyty náprav vystuženy
- odstraněny trubky na zvedák a zavařen spodní lem prahu do jedné roviny
- plastové nárazníky svařeny do jednoho kusu a lakovány do černé matné
- na zadních a bočních sklech černé folie WrapStyle Zlín ( s atestem 8SD)
- zadní lampy (paraboly) nastříkány Chromem a nové kryty HirschCar
- boční polepy základ převzat z Fiatu Abarth, výroba Stickerz, montáž vlastní práce
- zpětná zrcátka Beskyd Sport v barvě auta
- kliky na dveřích z Felicie v barvě auta
- barva Orientální oranžová ze vzorníku AZNP (používaná na Škoda 110R v roce 1977 - 1980) autolakovna Ratiboř - Ševčík
Interiér:
- volant Rally (nástrojárna Kolín)
- sedačky Rapid (upravené - čalounictví Poličná)
- 3 bodové pásy Sparco
- zadní plata z DTD 16 mm očalouněná 4mm molitanem a černou autopotahovou látkou
- koberce lepené - šedý zátěžový koberec
- nové střešní okno
- autoradio Clarion
- ukazatel tlaku oleje, napětí a ampérmetr - Equus
- kontrolka řazení od ŘJ
- otáčkoměr Stacc
Přední náprava:
- kompletně vystužená ramena i nápravnice dle L/A
- tvrdé silentbloky od Pemita
- upravená geomtrie (závodní nastavení na vrchy - autoservis pan Plachý Loukov)
- pružiny 80kN (Tuner2)
- tlumiče GAZ schock (England)
- ložiska ZKL a ZVL + mazivo SKF
- náboje upraveny na rozteč 4x100 mm (Saky)
- řízení s ,,ostrým" pastorkem kretší o 1,5 ot. z rejdu do rejdu výroba Saky
- stabilizátor v tvrdých gumách od Pemita, stabilizator tl. 22 mm p. Svozil
- podložka pod stabilizátorem ocel 10 mm
- dokončení povrchu ramen a nápravnice Alkyton - žlutá
Zadní náprava:
- vystužená dle L/A
- pružiny od Fána o 40 mm kratší než kyvka
- tlumiče GAZ schock (England)
- ložiska ZKL a ZVL + mazivo SKF
- náboje vyrobeny na zakázku od Sakyho na rozteč 4x100 mm + kotoučová brzda
- na ramenech udělány ,,podvěsy"
Brzdy:
- přední kotouče Brembo tl. 22 mm vnitřkem chlazené (Saky)
- zadní kotouče Brembo tl. 12 mm vrtané (Speedpro)
- 4 pístové brzdiče s propojkou v předu
- destičky Ferodo DS 2500 v předu
- destičky Ferodo Premier - půlené v zadu
- brzdiče 4 pístové s přepážkou 2 pístky ruční brzda , 2 pístky provozní brzda
- omezovač brzdného účinku k zadní nápravě (Speedpro - Tilton)
- ruční brzda domácí výroby (základ origo ručka) váleček Girling 15,8 mm s nádržkou
- podtlakový brzdový posilovač Felicia včetně HBV (upravená karoserie v kufru + spojkový pedál)
Převodovka:
Aktuálně: 5Q Stálý převod 4,22 + dlouhá jednička
V zásobě 5Q SP 3,9 (2 ks) a 5Q SP 4,44 vše s dlouhou jedničkou a ocelovými víky dif.
Kompletní repas a úpravu převodovek provedl VRBA MOTORSPORT
www.vrbamotorsport.cz
- stálý převod 4,22
- nové origo synchrony
- dlouhá jednička 3,09 (Sixta)
- seřízení vůlí a přetěsnění
- zaslepený náhon tachometru
- rozpěrka 3. převodového stupně
- ocelové boční víka diferenciálu (Jan Kubíček)
- tmel Victor Reinz
- olej Mogul PP80
Motor:
- základ Škoda Fabia 1,4 8V
- blok převrtán pro vložky 78,6 na objem 1509 ccm (Chovanec)
- klika Fabia zdvih 78 mm - odsoustružené vyvažováky a udělaný zápich na ložisko, (Chovanec)
- upravené ojnice na pístní čep 18mm
- upravená Fábiová řemenice pro snímač polohy kliky a upravená na klínový řemen (Vrba)
- setrvavčník svrtaný ke klice a odlehčený
- hlava Felicie 50kW, srovnaná, zvětšené kanály, zabroušená sedla ventilů (Chovanec)
- těsnění pod hlavou (pan Kalina Zlín)
- olejová vana Š120, prsa Š130, olejové čerpadlo Š130 upravené na větší mazací tlak
- spojková lamela originální Škoda 190 mm a přítlačný talíř Sachs (Felicie 1,6)
- vačka 304 / 304
- výměník voda / olej ze Škody Felicie 1,9 D
- olejový filtr Fram PH3614
- olej Total Quartz Racing 10W60
- olejový cath tank
- nízkotlaké palivové čerpadlo Facet
- vysokotlaké čerpadlo MAGNETI MARELLI
- rovné Alu sání ala Weber
- vstřikovací čtyřklapka
- vzduchový filtr Piepr Cross 2x
- zapalovací svíčky Denso IridiumPower
- ŘJ IgniJet
- ocelové výfukové svody 4-2-1 a nerezový přičný tlumič nad příčku (Bouhuš Krejčí)
- svody omotány a výfuk omotány termo páskou
- startér Magneton 1kw s reduktorem
- alternátor Magneton 70A
Kola a pneu:
- O.Z. Racing Superlegra ET33, rozteč 4x100, barva černá
- Pneumtiky Extrém Tyres 185/55 semislick
Čokin Rapid - komentáře:
Kolyk ta vw 1.4, popř. 1.6 vážý naztrojená?
-> Čokyn: muzým podotknout, že jzem vepředu jel z tlumyĝema s ladi a celkově ze to vichitává, bude to lepšý, ale máš pravdu v tom, že ta prdel tam je cýtyt, navýc tobě bich ten motor nedoporuĝoval, rád bich ze z tebou na dalšým pohofeztu vyděl



-> Dušan: Umýš zy předztavyt, že bich to ztým velkím těžkím motorem pozlal do té satáĝki obdobně
Já zy to any předztavovat nechcy, to už bi nebila naježená koĝyĝka, ale viĝerpaních 9 žyvotů 
Zouhlazým, že doztat koně s těch malorážek je dražšý, ale kde bi potom bila ta sábava


Zouhlazým, že doztat koně s těch malorážek je dražšý, ale kde bi potom bila ta sábava

-> Čokyn: v tom přýpadě tě nechcy sklamat, ale 150k y 180k je na tebe málo
. Ti jzy blásen a tudýž bich to vyděl přez 200k a jedynej motor co mě v této kategoryy dopozud přypadal jako ohromujýcý bila 1.8T z 210k co má kolega Kája. To už je malí porno. Y Eydiho Alfa v 2,0L je motor co má grádi
ykdiž nený foukanej. To je lýbývá "velká" atmozféra. Tadi bich to pochopyl. Těch peněs do těch malích objemů je škoda.


-> Dušan: Právě, že ztávajýcý motor už nený, žádná hytparáda
To výš z jýdlem rozte chuť 




-> Dušan: uvydyme,potencyal bi tam mel bit doztateĝní.
-> Čokyn: pokud v tom nebude azpoň 180k tak je to jen těžkí želeso a oproty ztávajýcýmu motoru to nebude žádná hytparáda.
-> yzty:
Teď už jen ztvořyt znoubence




-> yzty: 

-> havlyk: Ak mu to zpadne s przta tak to dá na ptáka

-> Čokyn: a nebude ty ten przten velkej

-> Karel.: uvydýme přýštý rok. Rády bichom pokořyly tu hranycy 8 táců sa mynutu. Tam už bi to mohlo konkurovat naplno 

-> pavucyna: -> Dušan:




-> Dušan: 1. válec nepályl, k tomu doladyt brsdi a tlumyĝe a bude to ok
-> Čokyn: opakuju ze, ale jede Ty to fakt hodně dobře!!

-> Čokyn: opakuju ze, ale jede Ty to fakt hodně dobře!!

-> Čokyn: jede to fakt pěkně. No a turba taki potřebujý pokrok. Jeden abi to jelo na 4 a druhej abi měl pořádní záný. 

-> pavucyna: 

-> Čokyn: To abich to predelal na 4x4, to bi u me mohlo na try zesoni ztacyt 

-> Fyfa: Ještě letoz bi mě vůbec nenapadlo bít v sávězu sa turbama. Muzým přysnat, že je to velká motyvace na přýštý rok, protože je zpouzta chib na tom motoru, které bich rad ještě odztranyl a pozunul to ještě o kouzek. Uvydýme co ze podařý, teď to auto bavý opravdu hodně 

-> Fyfa: Jede to jak bruz !!!
Jak jzem rykal, tak tento motor zy dovedu predztavyt myzto turbomotoru
Jak jzem rykal, tak tento motor zy dovedu predztavyt myzto turbomotoru